27 grudnia 2007 10:51
Info TOMMEX TOMMEX tel: +48 (22) 853 58 02 www.tommex.pl

Wielki powrót Led Zeppelin

Dziewiętnaście lat po ich ostatnim występie, trzech członków Led Zeppelin wraz Jason’em,  synem zmarłego John’a Bonhham’a znów wystąpiło razem na scenie. Koncert był hołdem dla Ahmet’a Ertegun’a ich promotora i wydawcy, który w 1968 złączył zespół ze swoją wytwórnią Atlantic Records. [img:4]

Od czasów kiedy słynne trio Roberta Plant’a Jimmiego Page’a oraz John’a Paul Jones’a zagrało po raz ostatni technologia znacznie poszła na przód. Ostatni występ z okazji 40 rocznicy Atlantic Records obył się w 1988 i został zapamiętany równie dobrze jak legendarne brzmienie Led Zeppelin. Aby sprostać wyzwaniu jakie stanęło przed organizatorami i odtworzyć ten niesamowity klimat muzyczny postanowiono skorzystać z usług dwóch realizatorów FOH. Pierwszym z nich był Big Mick Hughes, który podjął się miksu: gitary Jmmiego Page’a, gitary basowej John’a Paul’a Johnes’a oraz perkusji Jason’a Bonham’a. Realizator FOH Led Zeppelin Roy Williams skoncentrował się wyłącznie na pełnym wykorzystaniu wokalnych umiejętności Roberta Plant’a i obsługiwaniu efektów.   

 

Decyzja o wykorzystaniu XL8 zapadła już pół roku przed występem. Kiedy latem na koncercie Metallica, Jimmy Page po raz pierwszy usłyszał możliwości tego systemu postanowił namówić resztę zespołu do wyboru cyfrowej konsoli. Plant zdecydował się odwiedzić manufakturę Midasa by posłuchać i przyjrzeć się bliżej urządzeniu. Po odsłuchach stwierdził, że nie pozostaje mu nic innego jak umieścić XL8 w riderze. [img:2]

Roy Williams jako realizator FOH pracował dla Roberta Planta prawie przez całą dekadę. - „Zawsze korzystałem z Midasów i muszę przyznać, że przestawienie się na cyfrową konsolę było łatwiejsze niż oczekiwałem.  XL8 był wyjątkowo przyjazny w obsłudze, szczególnie, że najważniejsze EQ jest zawsze pod ręką.”

 

“Jeszcze przed pierwszymi próbami było wiadomo, że cały show będzie obsługiwać dwóch realizatorów. Big Mick miał się zajmować kapelą a ja koncentrować na wokalu i efektach. Mówiąc szczerze trochę się bałem: dwóch realizatorów to dwie pary uszu i dwa muzyczne ego. Szczęśliwie znamy się z Mickiem od 30 lat i obydwaj pochodzimy z Black Country więc moje obawy okazały się nieuzasadnione.” – kontynuuje Roy

  

„XL8 pozwolił mi stworzyć mój własny świat pracy mimo że używałem tylko jednego mikrofonu i ośmiu efektów. Mic zajął się gitarami, perkusją i co najważniejsze ani razu nie przeszkodziliśmy sobie w trakcie występu. Nasza współpraca za konsolą przebiegała bez zakłóceń, a widowisko okazało się sukcesem pod każdym względem. Prywatnie uważam, że najważniejszym jest jednak fakt, iż Mic i Ja wciąż jesteśmy przyjaciółmi” – żartuje Roy Williams

 

Big Mick, który wykorzystał po raz pierwszy XL8 miksując Metallica latem tego roku wspomina koncert Led Zeppelin - „Mieliśmy wrażenie, że XL8 daje nam nieograniczone możliwości. Wykonaliśmy kawał dobrej roboty, a lista inputów, które wykorzystaliśmy wspólnie w trakcie koncertu przekroczyła liczbę 70-ciu! Gdybyśmy mieli wykorzystać technologię analogową trzeba by użyć dwie konsole.” [img:3]

„Podział przestrzeni roboczej na konsoli jest łatwy. Razem z Roy’em dokonaliśmy szybkich ustaleń i byliśmy gotowi do pracy. Przypisaliśmy ostatnią sekcję do strefy B i przywołaliśmy tam grupy POP zawierające ustawienia dla wokalu Robert’a oraz listę efektów. Dzięki temu ja mogłem skorzystać z dwóch pozostałych sekcji oraz VCA przydatnych przy miksowaniu kapeli. Podział słuchawek A/B solo bus był nieoceniony – ja korzystałem ze swojego odsłuchu podczas gdy Roy miał swój własny.”

 

W trakcie prób postanowiono również skorzystać z prototypowego DN9696 - cyfrowy recorder Klark Teknik. Umożliwiał wirtualne sprawdzenie dźwięku, dostosowanie odpowiednich efektów oraz automatyzację scen dla każdej piosenki.  
  

W trakcie prób generalnych Led Zeppelin dwukrotnie zagrał cały koncert. Próby zostały zarejestrowane na DN9696 by później prześledzić mix oraz dać znaczniki dla efektów świetlnych i ekip video. Dzięki tej technologii również Led Zeppelin mogli przed prawdziwym występem na żywo posłuchać i zobaczyć swój show z perspektywy widza. Duża pojemność DN9696 zapewniła wyjątkową wygodę w trakcie przygotowań do koncertu.

 

Za konsolą monitorową Midas Heritage 3000, stanął Dee Miller. [img:1]

Led Zeppelin w kompletnym składzie zagrali ostatnio w Berlinie w lipcu 1980. John Bonham ojciec obecnego perkusisty zespołu zmarł zaledwie dwa miesiące później. Page, Plant i Jones wystąpili jeszcze dwukrotnie by potem zawiesić swoją działalność na wiele lat. Ich powrót to bezwzględnie największe wydarzenie muzyczne mijającego roku. Część zysków z koncertu została przeznaczona na stypendia Ertegun’a które zasilą studentów na uniwersytetach w Wielkiej Brytanii, USA oraz Turcji czyli ojczyźnie założyciela Atlantic Records.
 
 

Dystrybutorem MIDAS jest TOMMEX Żebrowscy Sp. J. – firma zajmuje się sprzedażą profesjonalnego wyposażenia elektroakustycznego, projektowaniem systemów elektroakustycznych, doradztwem technicznym oraz usługami serwisowymi.

Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

SoundTrade

tel.: +48 22 632 02 85
Godziny otwarcia:

Pon - Pt:  09:00 - 17:00

adres:
ul. Kineskopowa 1 05-500 Piaseczno k/Warszawy
reklama
Copyright © INFOMUSIC 2018
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz