Test zestawu bezprzewodowego Shure GLX-D

29 sierpnia 2013 Tagi: nagłośnienie, zestawy mikrofonowe, bezprzewodowe, shure, glxd, glxd1, glxd2, glxd4, glxd6
Autor testu: andrzej-modrzejewski-zdjecie Andrzej Modrzejewski
Produkt: Shure GLXDShure GLXD1Shure GLXD2Shure GLXD4Shure GLXD6Shure BETA58
Cena: 2050 zł
Dostarczył: Polsound sp. z o.o

GLXD - cyfrowe zestawy bezprzewodowe na pasmo 2.4 GHz. Pod tym szyldem kryje się największa niespodzianka firmy Shure.

System ten składa się z czterech podstawowych elementów: 

  • GLXD1 - nadajnik kieszonkowy
  • GLXD2 - nadajnik do ręki
  • GLXD4 - odbiornik
  • GLXD6 - odbiornik dla gitarzystów z tunerem

 

Shure GLXD2 + BETA58 - nadajnik

Zajmiemy się dwoma elementami z serii D2 i D4. Testowany nadajnik do ręki GLXD2 z wkładką BETA58 pracuje w zakresie 2.4 GHz, co jest odpowiedzią firmy Shure na "gęstwinę" zajętych częstotliwości od 500 - 900 MHz. Mamy do dyspozycji trzy różne pasma czyli maksymalnie można uruchomić do dziewiętnastu zestawów serii GLXD. W odbiorniku jest ustalana częstotliwość pracy każdego nadajnika w sposób automatyczny - to znakomite rozwiązanie o nazwie LINKFREQ. W nadajniku znajduje się akumulator litowo-jonowy, o czasie pracy do szesnastu godzin.

 

[img:4]

[img:5]

[img:8]

 [img:9]

O stanie akumulatora informuje nas dwukolorowa dioda umieszczona w pobliżu włącznika. Akumulator ten można ładować nie wyjmując go z nadajnika. Wszystko odbywa się poprzez złącze USB  za pośrednictwem dołączonego przez producenta kabla lub po wyjęciu akumulatora i ulokowaniu go w porcie odbiornika. Obudowa jest wykonana z tworzywa sztucznego i waży bez baterii 221 g. Zasięg dla GLXD2 wynosi około 60 metrów.

 

Shure GLXD4 - odbiornik

Jest to produkt w metalowej obudowie z wbudowanymi na stałe z antenami. Tylna ściana odbiornika zawiera włącznik zasilania, złącze dla kabla zasilacza z jego zabezpieczeniem oraz wyjścia audio XLR i jack. Nowością jest także port USB do zasilania akumulatora znajdującego się w nadajniku poprzez kabel. Frontowa ściana wyposażona została w diodę RF informującą o załączeniu nadajnika. Dalej trzy przyciski: LINK - do ustawiania parametrów nadajnika w sposób automatyczny oraz dwa przyciski służące do zmiany grupy kanału i jego numeru.

 

[img:6]

[img:7]

 

Duży wyświetlacz LCD informuje nas o uruchomieniu wybranych grup i kanałów oraz statusie akumulatora - czyli ile pozostało czasu do jego kompletnego rozładowania, podawanego w godzinach i minutach. Na tym wyświetlaczu obserwujemy poziom audio pochodzący z nadajnika oraz poziom sygnału wyjściowego audio na wyjściu odbiornika. Zmianę tej ostatniej wartości możemy przeprowadzić za pomocą znajdujących się obok dwóch przycisków. Na prawo od nich umieszczony został port do ładowania akumulatora, a po lewej dioda informująca nas o stopniu jego naładowania.

Oczywiście wszelkie ustawienia możemy zabezpieczyć przed ingerencją osób niepowołanych. Należy wspomnieć o ilości grup i kanałów do dyspozycji i ich latencji. Pierwsza grupa posiada cztery kanały, a ich latencja wynosi 4 ms. Druga posiada 5, a trzecia 8 kanałów, przy wzroście latencji do 7.3 ms.

 

Wrażenia

Cały ten zestaw z obróbką cyfrową pracuje bez zarzutu z zachowaniem wysokich parametrów jakości i niskich zniekształceniach oraz bardzo niskim poziomie szumów. Niestety nie miałem okazji przekonania jak funkcjonuje automatyka jednoczesnego przestrajania odbiornika i nadajnika podczas pracy, bo zabrakło drugiego źródła w paśmie 2.4 GHz. Drugi identyczny zestaw mógłby się przyczynić do odpowiedzi na to pytanie.
 

Wydaje mi się, że zestaw GLXD 2 4 znajdzie wielu odbiorców - w tym i muzyków, którzy mogą zaopatrzyć się w wariant GLXD1 6. Nowatorskie rozwiązania zastosowane w tych systemach mogą ułatwić pracę użytkownikom systemów bezprzewodowych, pozbawiając obsługę stresów związanych z zakłóceniami. Sądzę, że chętnych do inwestycji w tym kierunku będzie wielu.

Ocena końcowa: [img:1] [img:1] [img:1] [img:1] [img:2]

 

Testy zestawów bezprzewodowych Shure w Infomusic.pl:

 

Galeria zdjęć Shure GLX-D:

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Stabilna i bezproblemowa praca całego zestawu
Niski stopień zniekształceń oraz bardzo niski poziom szumów
Ustalanie częstotliwości pracy każdego nadajnika w sposób automatyczny
Możliwość ładowania akumulatora bez wyjmowania go z nadajnika/odbiornika
Solidna metalowa obudowa (GLXD4)
Do testów dostarczył:
Polsound sp. z o.o Polsound sp. z o.o Tel: +48 22 2041 100 www.polsound.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej

Pozostałe testy nagłośnienia

Prezentacja konsolety DiGiCo S21

Prezentacja konsolety DiGiCo S21

Ocena:

Rosnąca popularność cyfrowych konsolet Digico sprawiła, że jakiś czas temu za sprawą firmy Polsound, trafiły one również do naszego kraju. Postanowiliśmy więc przetestować dla Was model Digico s21. Test przeprowadził...

Produkt: S21
Cena: 18.750 zł
Piotr Orłowski Wydział Remontowy, realizator dźwięku
Test analogowego miksera Allen & Heath ZEDi-10FX

Test analogowego miksera Allen & Heath ZEDi-10FX

Ocena:

Hybrydowy mikser/interfejs audio ZEDi-10FX to najnowszy model w serii kompaktowych mikserów estradowych do małych przedsięwzięć scenicznych od firmy Allen & Heath. Sama seria ZED to żadna nowość, a szereg tych...

Produkt: ZEDi10-FXZEDi10
Cena: 1.149 zł999 zł
Maciej Żulczyk Studio nagrań Pętla
Test procesora wokalowego TC-Helicon PERFORM V

Test procesora wokalowego TC-Helicon PERFORM V

Ocena:

Do TC HELICON PERFORM V podchodziłem trochę jak do "żelaznego wilka". Z zaciekawieniem, ale jednocześnie z powątpiewaniem, czy ten efekt może mnie zainteresować...

Produkt: PERFORM V
Cena: 850 zł
Kamil Badzioch Gitarzysta, kompozytor
Test przenośnego zestawu D.A.S. Audio Vantec 15A & 18A

Test przenośnego zestawu D.A.S. Audio Vantec 15A & 18A

Ocena:

Choć marka ta wielokrotnie obiła mi się o uszy, ze sprzętem D.A.S. Audio mam bezpośrednią styczność po raz pierwszy. Może to nieco kuriozalne, zwłaszcza że ta działająca od ponad czterdziestu lat hiszpańska firma...

Produkt: 15A18A
Cena: 5.300 zł5.900 zł
Maciej Żulczyk Studio nagrań Pętla
mikrofon