Test zestawu bezprzewodowego Shure GLX-D

29 sierpnia 2013 Tagi: nagłośnienie, zestawy mikrofonowe, bezprzewodowe, shure, glxd, glxd1, glxd2, glxd4, glxd6
Autor testu: andrzej-modrzejewski-zdjecie Andrzej Modrzejewski
Produkt: Shure GLXDShure GLXD1Shure GLXD2Shure GLXD4Shure GLXD6Shure BETA58
Cena: 2050 zł
Dostarczył: Polsound sp. z o.o

GLXD - cyfrowe zestawy bezprzewodowe na pasmo 2.4 GHz. Pod tym szyldem kryje się największa niespodzianka firmy Shure.

System ten składa się z czterech podstawowych elementów: 

  • GLXD1 - nadajnik kieszonkowy
  • GLXD2 - nadajnik do ręki
  • GLXD4 - odbiornik
  • GLXD6 - odbiornik dla gitarzystów z tunerem

 

Shure GLXD2 + BETA58 - nadajnik

Zajmiemy się dwoma elementami z serii D2 i D4. Testowany nadajnik do ręki GLXD2 z wkładką BETA58 pracuje w zakresie 2.4 GHz, co jest odpowiedzią firmy Shure na "gęstwinę" zajętych częstotliwości od 500 - 900 MHz. Mamy do dyspozycji trzy różne pasma czyli maksymalnie można uruchomić do dziewiętnastu zestawów serii GLXD. W odbiorniku jest ustalana częstotliwość pracy każdego nadajnika w sposób automatyczny - to znakomite rozwiązanie o nazwie LINKFREQ. W nadajniku znajduje się akumulator litowo-jonowy, o czasie pracy do szesnastu godzin.

 

[img:4]

[img:5]

[img:8]

 [img:9]

O stanie akumulatora informuje nas dwukolorowa dioda umieszczona w pobliżu włącznika. Akumulator ten można ładować nie wyjmując go z nadajnika. Wszystko odbywa się poprzez złącze USB  za pośrednictwem dołączonego przez producenta kabla lub po wyjęciu akumulatora i ulokowaniu go w porcie odbiornika. Obudowa jest wykonana z tworzywa sztucznego i waży bez baterii 221 g. Zasięg dla GLXD2 wynosi około 60 metrów.

 

Shure GLXD4 - odbiornik

Jest to produkt w metalowej obudowie z wbudowanymi na stałe z antenami. Tylna ściana odbiornika zawiera włącznik zasilania, złącze dla kabla zasilacza z jego zabezpieczeniem oraz wyjścia audio XLR i jack. Nowością jest także port USB do zasilania akumulatora znajdującego się w nadajniku poprzez kabel. Frontowa ściana wyposażona została w diodę RF informującą o załączeniu nadajnika. Dalej trzy przyciski: LINK - do ustawiania parametrów nadajnika w sposób automatyczny oraz dwa przyciski służące do zmiany grupy kanału i jego numeru.

 

[img:6]

[img:7]

 

Duży wyświetlacz LCD informuje nas o uruchomieniu wybranych grup i kanałów oraz statusie akumulatora - czyli ile pozostało czasu do jego kompletnego rozładowania, podawanego w godzinach i minutach. Na tym wyświetlaczu obserwujemy poziom audio pochodzący z nadajnika oraz poziom sygnału wyjściowego audio na wyjściu odbiornika. Zmianę tej ostatniej wartości możemy przeprowadzić za pomocą znajdujących się obok dwóch przycisków. Na prawo od nich umieszczony został port do ładowania akumulatora, a po lewej dioda informująca nas o stopniu jego naładowania.

Oczywiście wszelkie ustawienia możemy zabezpieczyć przed ingerencją osób niepowołanych. Należy wspomnieć o ilości grup i kanałów do dyspozycji i ich latencji. Pierwsza grupa posiada cztery kanały, a ich latencja wynosi 4 ms. Druga posiada 5, a trzecia 8 kanałów, przy wzroście latencji do 7.3 ms.

 

Wrażenia

Cały ten zestaw z obróbką cyfrową pracuje bez zarzutu z zachowaniem wysokich parametrów jakości i niskich zniekształceniach oraz bardzo niskim poziomie szumów. Niestety nie miałem okazji przekonania jak funkcjonuje automatyka jednoczesnego przestrajania odbiornika i nadajnika podczas pracy, bo zabrakło drugiego źródła w paśmie 2.4 GHz. Drugi identyczny zestaw mógłby się przyczynić do odpowiedzi na to pytanie.
 

Wydaje mi się, że zestaw GLXD 2 4 znajdzie wielu odbiorców - w tym i muzyków, którzy mogą zaopatrzyć się w wariant GLXD1 6. Nowatorskie rozwiązania zastosowane w tych systemach mogą ułatwić pracę użytkownikom systemów bezprzewodowych, pozbawiając obsługę stresów związanych z zakłóceniami. Sądzę, że chętnych do inwestycji w tym kierunku będzie wielu.

Ocena końcowa: [img:1] [img:1] [img:1] [img:1] [img:2]

 

Testy zestawów bezprzewodowych Shure w Infomusic.pl:

 

Galeria zdjęć Shure GLX-D:

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Stabilna i bezproblemowa praca całego zestawu
Niski stopień zniekształceń oraz bardzo niski poziom szumów
Ustalanie częstotliwości pracy każdego nadajnika w sposób automatyczny
Możliwość ładowania akumulatora bez wyjmowania go z nadajnika/odbiornika
Solidna metalowa obudowa (GLXD4)
Do testów dostarczył:
Polsound sp. z o.o Polsound sp. z o.o Tel: +48 22 2041 100 www.polsound.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: RCF EVOX JMIX8 & J81
TEST: LD Systems Curv 500 TS2
TEST: Audix AP61 OM23

Pozostałe testy nagłośnienia

System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

System bezprzewodowy Audix AP61 OM2

Marki Audix nie trzeba przedstawiać nikomu związanemu z branżą pro-audio. Popularne i pożądane przez realizatorów mikrofony amerykańskiej marki znajdziemy na...

Produkt: AP61 OM2
Cena: 2.600 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Zestaw przenośny LD Systems Curv 500 TS

Trzy tygodnie temu dotarł do mnie do testów - w dwóch sporych i w dwóch nieco mniejszych pudłach - wyrównany liniowo zestaw nagłośnieniowy frmy LD Systems....

Produkt: Curv 500 TS
Cena: 6.500 zł
Rafał Drewniany DTS Studio
Zestaw głośnikowy RCF EVOX JMIX8 & J8

Zestaw głośnikowy RCF EVOX JMIX8 & J8

Ocena:

Równo dwa lata temu testowałem dla Infomusic pojedynczy zestaw RCF EVOX 12. Tym razem Arcade Audio, polski dystrybutor RCF, udostępnił mi nowe przenośne...

Produkt: EVOX JMIX8EVOX J8
Cena: 5.600 zł4.300 zł
Maciej Żulczyk Studio nagrań Pętla
Di-Boxy Mackie MDB

Di-Boxy Mackie MDB

Marka Mackie, będąca częścią grupy LOUD Technologies, kojarzy się większości z nas wyłącznie z aktywnymi zestawami głośnikowymi i oczywiście mikserami....

Produkt: MDB-1PMDB-2PMDB-1AMDB-USB
Cena: 246 zł330 zł330 zł620 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz