Z czego oni grają? vol. 1  - An On Bast!

Z czego oni grają? vol. 1 - An On Bast!

9 kwietnia 2015, 00:00
autor: Piotr Bartosiuk

[img:3]

Rozpoczynamy nowy cykl artykułów na portalu Infomusic.pl! Od dzisiaj będziemy Was informowali z czego grają Polscy DJ'e oraz producenci podczas swoich występów na żywo. 

Bez czego nie mogą się obejść podczas występów na scenie? Czy obok miksera musi stać butelka piwa? Czy do torby zabierają magiczne amulety? Być może każdy doskonale zna sprzęt swojego ulubionego artysty, ale o tym dlaczego taki właśnie setup wybrał już niekoniecznie. W najbliższych miesiącach postaramy się pokazać konsolety naszych rodzimych gwiazd. 

Naszym pierwszym gościem jest niesamowita An On Bast!

[img:2]

[img:4]

[img:5]


Producentka i performerka An On Bast (Anna Suda) jest jednym z najszybciej rozwijających sie talentów, a także jednym z najgłębszych badaczy dźwięku polskiej sceny elektronicznej. Rok 2006, to początek jej kariery: publikuje swój pierwszy album, zostaje wybrana spośród tysięcy kandydatów do udziału w Red Bull Music Academy w Melbourne. 

Wyzwaniowe podejście do dźwięków to podstawa i wyzwalacz jej największej mocy podczas grania na żywo. Porzuciła stopniowo korzystanie z laptopa, by eksperymentować wolność czystej i różnorodnej konfiguracji na żywo. Porusza się od samplera do automatu perkusyjnego, od rozpalonego na różowo basowego “monstera”, do efektów, wykazując naturalną i pewną więź ze swoimi maszynami. Rezultatem jest wysokiej jakości spektakl i kompletne zanurzenie w kreowanym przepływie muzycznej energii.

Jej występy na żywo zachwyciły publiczność na wielu festiwalach między innymi:Sonar (Barcelona), Piknic Elektronic Melbourne, Audioriver (Plock), Fringe (Edynburg), Nachtdigital (Niemcy), 3000 ° Festival (Niemcy), Numusic (Stavanger), Kvitnu (Kijów), Rekolectiv (Bucharest), Strom (Kopenhaga), Unsound (Kraków), Tauron (Katowice) oraz klubach w Europie i na świecie m.in. Waagenbau (Hamburg), Berghain Kantine (Berlin), :// about blank (Berlin), Tresor (Berlin ), Worm (Rotterdam), Lanificio (Rzym), Blau (Girona), Loop Bar (Melbourne), Chopin Theatre (Chicago).

Ma na koncie szereg EPek tanecznych oraz pięć albumów, wydanych w Polsce, Niemczech, UK i USA. Ostatnie wydawnictwo “Songs For Running Through Grass” dało początek jej własnej wytwórni - Ghost Kitchen.


Wybrana dyskografia - Albumy:

  • 2006 An On Bast - Welcome Scissors (An On Bast self released)
  • 2006 An On Bast - Happy-Go-Lucky (ETAlabel)
  • 2007 An On Bast & Allca - Parts Of Broken Glass In My Mouth (Mind twisting Records)
  • 2008 An On Bast - Words Are Dead (Rednetic Recordings)
  • 2011 Pinwheel Mix ‎ (La Folia Recordings)
  • 2012 An On Bast / Maciej Fortuna - 1 (Fortuna Music)
  • 2013 An On Bast / Maciej Fortuna - Live (Fortuna Music)
  • 2013 An On Bast / Maciej Fortuna - Electroacoustic Transcription of Film Music by Krzysztof Penderecki (Fortuna Music)
  • 2014 An On Bast - Songs For Running Through Grass (Ghost Kitchen)

 

 

http://www.anonbast.com/
https://soundcloud.com/an_on_bast
https://www.facebook.com/AnOnBast?fref=ts

 

 

Moje instrumentarium jest tak naprawdę różne w zależności od koncertu jaki gram, dlatego czasami jest to laptop z Ableton live i kontrolery, czasami syntezator modularny. Najczęściej jednak występuję grając live-act z elektroniczną muzyką taneczną używając wyłącznie urządzeń hardwarowych. Poniższy zestaw instrumentów jest starannie przemyślany i dobrany pod kątem moich potrzeb. Dzięki takiemu set-upowi mam pełną kontrolę nad każdą nutą, co daje mi duże pole do improwizacji, kreowania brzmień i energii podczas live-actów.

 

Centrum całego zestawu jest Elektron Octatrack jako sequencer, sampler i mixerjednocześnie, chociaż master MIDI clock przekazuje mu Boss. Boss sam w sobie bazuje na moich samplach audio, które dowolnie mogę tworzyć i przekształcać na żywo dzięki rozbudowanej sekcji efektów pokładowych i możliwości nagrywania "w locie".

 

Właściwie efektów nigdy za wiele, Electro-Harmonix Delay bardzo ładnie wykańcza mi zamierzone melodię i pady z loop station, a Pitchfaktor dodaje im nierzadko "pikanterii". Z drugiej strony za bity, ale również czasami basy (jeśli w danym momencie tej funkcji nie pełni Bolsa Bass) i różne inne dźwięki odpowiedzialna jest fantastyczna drum machine Elektron Analog Rytm.

 

Całość systemu przechodzi przez analogowy filtr Filter Queen i mój ukochany reverb Strymona. Od czasu, gdy występuję bez komputera, niezbędne jest doświetlenie instrumentów (bo nie ma światła ekranu) oraz telefon, żeby się nie zgubić w czasie (za bardzo:)).

An On Bast

 

[img:1]

 

Live set-up:

  • Elektron Octatrack (zobacz)
  • Elektron Analog Rytm
  • Boss RC 505 (przeczytaj test na Infomusic.pl)
  • Critter & Guitari Bolsa Bass
  • Electrix Filter Queen
  • Eventide Pitchfactor
  • Strymon Big Sky
  • Electro-Harmonix Stereo Memory Man with Hazarai
  • lampka
  • iPhone (do kontrolowania czasu grania)


Ten set-up w praktyce:

 

 
Pozostałe poradniki
Jakie sekrety skrywa: BEJF RECORDS? Sekrety studia jest cyklem video nie tylko dla realizatorów dźwięku, właścicieli studiów, ale przede wszystkim dla muzyków, artystów i producentów. W materiale pytamy o najczęstsze wyzwania pracy w studiu, także porady
Poradnik: Wybieramy nagłośnienie dla zespołu muzycznego, DJ Nagłośnienie dla zespołu weselnego czy estradowe należy do najczęstszych pytań jakie kierowane są do redakcji. Postanowiliśmy pomóc Wam i zaproponować rozwiązania kolumn, które sprawdzą się na koncercie, weselu, evencie
PORADNIK: Wybieramy monitory do studia nagrań - Cz.II W zakresie monitorów studyjnych mamy obecnie wyjątkowo szeroki wybór. Zanim jednak zaczniemy przyglądać się konkretnym modelom, warto sprecyzować, czego naprawdę oczekujemy?  Nie ulega wątpliwości, że powinniśmy wybrać monitory aktywne,... PORADNIK: Wybieramy mikser audio dla zespołu Mikser audio, konsoleta, stół – to najpopularniejsze branżowe określenia na jeden z kluczowych elementów systemu nagłośnieniowego praktycznie każdego zespołu, imprezy – od niewielkiej prezentacji, po koncerty i festiwale PORADNIK: Jak zbudować studio w domu? - Cz.III Do tej pory rozmawialiśmy o absolutnych podstawach, czyli dobraniu interfejsu audio i przygotowaniu odsłuchu, a w zasadzie pomieszczenia, gdzie będziemy pracować. Jesteśmy już bogatsi w wiedzę o odbiciach, modach pomieszczenia i wiemy,... FELIETON: Jak żyć z muzyki? Żyjemy w świecie nastawionym na "mieć". Jesteśmy oceniani według stanu posiadania, nasz status rzadko określany jest wiedzą, poziomem kultury czy inteligencją, a najczęściej poprzez to co widać, czyli majątkiem...