Kii THREE - uzależnienie od dobrego brzmienia

12 października 2017 / 11:00

Każdy Kii THREE zawiera sześć kanałów z DSP, konwerterem D/A i wzmacniaczem. Niewiele firm mogłoby wypuścić tak gęsto napakowaną konstrukcję z elektroniką o naprawdę światowej renomie. Ale z drugiej strony niewiele aktywnych głośników zostało zaprojektowanych przez ludzi, którzy wcześniej odmienili na lepsze wysokiej klasy wzmacniacze i konwertery cyfrowe.

Każdy z bocznych paneli THREE zawiera wzmacniacz zaprojektowany przez Bruno Putzeysa, wykorzystujący najnowszą wersję technologii Ncore (klasa D), którą Putzeys wynalazł dla firmy Hypex. Wyjątkowość implementacji wykorzystanej w Kii THREE polega na połączonej pętli regulującej napięcie/prąd, która jest czymś więcej niż lepszym wzmacniaczem – aktywnie zmniejsza zniekształcenia przetworników, co znacznie wpływa na ekstremalną rozdzielczość głośnika.

Oczywiście oznacza to, że wydajność konwersji AD/DA musi dorównywać wydajności wzmacniaczy. To zadanie spadło na Barta van der Laana, który ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu DSP i płyt konwerterów do wysokiej klasy profesjonalnego sprzętu audio. Rozwiązanie Kii Audio jest niedoścignionym sukcesem; całe przejście sygnału przez układ konwersji AD/DA w THREE jest całkowicie niesłyszalne, tego osiągnięcia nie może powtórzyć większość drogich, samodzielnych urządzeń audiofilskich.

[img:1]

Filtry Active Wave Focusing przy DSP odpowiedzialne są za utrzymywanie optymalnego zakresu pracy przetworników, przez łagodne przystosowywanie filtrów zamiast brutalnego ograniczania sygnału, pozwalając na znacznie głośniejsze i czystsze odtwarzanie dźwięku przez THREE w stosunku do wielu większych konstrukcji.

Po stronie wejść znajduje się szereg wejść analogowych i cyfrowych. Wszystkie wejścia cyfrowe są poddane upsamplingowi i reclockingowi przy użyciu własnej technologii firmy Kii odrzucania jitterów, która gwarantuje zachowanie dokładności dźwięku dla każdego źródła cyfrowego.

Sama elektronika stanowi kamień milowy. To, co robi ona w połączeniu z unikalną konstrukcją akustyczną, określa wyobraźnia. Musisz to usłyszeć, aby uświadomić sobie rozmiary rewolucji wprowadzonej przez Kii THREE.

[img:2]

Tajemnica dużych głośników

Misją Kii przy tworzeniu THREE było przełamanie dźwiękowego stereotypu kompaktowych głośników. Mocne, małe głośniki z głębokim basem dostępne są już od pewnego czasu, ale jak dotąd żaden z nich nie brzmiał jak duża kolumna. THREE został stworzony w celu rozwiązania tego problemu.

Podstawy akustyki mówią, że klasyczna kolumna głośnikowa kieruje dźwięk do słuchaczy bezpośrednio tylko od środka w górę, zaś częstotliwości basowe rozchodzą się dookoła. Częstotliwość, przy której ta zmiana zachodzi, zależy od wielkości płyty przedniej. Im jest ona mniejsza, tym wyższa jest częstotliwość, przy której basy ciągle rozchodzą się dookoła, zamiast kierować się bezpośrednio w stronę słuchacza.

To dlatego, mówiąc w skrócie, duże głośniki zapewniały do tej pory o wiele precyzyjniejszy timing w basie i niskim środku niż małe głośniki: pomieszczenie ma mniejsze szanse na wprowadzanie zakłóceń. I to właśnie udało się zrobić Kii z kompaktowym głośnikiem.

[img:3]

Bezkonkurencyjny produkt

THREE to pierwszy kompaktowy głośnik, który ma lepszą klarowność niż pełnowymiarowy zestaw nagłośnienia w dużym pomieszczeniu, a jego niewielkie rozmiary oznaczają, że jest równie dobry w domu, w znacznie skromniejszych przestrzeniach. Właściwie mniejsze pomieszczenia najbardziej zyskają na kontrolowanym basie THREE. Lepsze od dużych głośników w „dużym brzmieniu” i lepiej przystosowane do małych pomieszczeń niż małe głośniki.

Rozwiązanie Active Wave Focusing

Według zasad akustyki możliwe jest zastosowanie małych, kierunkowych głośników - o ile masz wystarczająco dużo głośników (przetworników) i zasilisz je odpowiednim sygnałem. THREE ma ogółem 6 ścieżek, z przodu, po bokach i z tyłu, działających razem, emitujących dźwięk w jednym kierunku, bez polegania na płycie przedniej. Możliwości emisji basu przez THREE są porównywalne, ale niskie częstotliwości są lepiej kontrolowane niż w przypadku tradycyjnych głośników o szerokości kilku metrów.

Co robią filtry Active Wave Focusing?

Filtry Active Wave Focusing to całkowite odejście od filtra klasycznej zwrotnicy. Zamiast dzielenia spektrum na pasma, wymuszają one na specjalnie rozmieszczonych przetwornikach tworzenie całkowicie spójnego frontu falowego, który emitowany jest tylko do przodu i zachowuje się tak, jakby to wszystko pochodziło z głośnika średniotonowego.

W przypadku filtrów klasycznych zwrotnic, głośniki mogą mieć tylko wyrównaną czasowo odpowiedź impulsową na osi głównej. Animacje po lewej stronie pokazują front fazowy budowany przez typową nowoczesną kolumnę trójdrożną, z głośnikami niskotonowymi umieszczonymi z boku. W tym przykładzie częstotliwość zwrotnicy wynosi 250 Hz, sygnał jest wyrównany czasowo z korekcją fazy. Rzeczywiście fala kierowana w stronę słuchacza jest spójna. Natomiast w stronę boków i tyłu obraz się załamuje i impuls jest całkowicie zamazany.

Poza tym niskie częstotliwości emitowane są we wszystkich kierunkach. W prawdziwym pomieszczeniu dźwięk, który ucieka do tyłu, uderza w ścianę za głośnikiem i odbija się w stronę słuchacza, który właściwie słyszy ten głośnik dwukrotnie: raz z przodu i chwilę później z tyłu. Przestawianie głośnika do przodu nie pomaga. Ogólna równowaga basu wygląda lepiej, ale odpowiedź impulsowa się pogorszyła, gdyż odbicie pojawia się teraz jeszcze później.

Metoda Active Wave Focusing zachowuje pełne wyrównanie czasowe dookoła głośnika, i wykazuje że obecność ściany z tyłu nie ma żadnego wpływu. Efektem brzmieniowym jest bardzo wyrównany, niezwykle szczegółowy bas. Nawet w problematycznych pomieszczeniach stopa ma ten ekspresyjny łomot, który wcześniej można było uzyskać tylko na bardzo dużych głośnikach.

[img:4]

Głośniki dla profesjonalistów

W dzisiejszych czasach biznes studyjny ciągle się rozwija. Oprogramowanie audio umożliwiło demokratyzację produkcji muzyki wraz z wprowadzeniem paru świetnych możliwości, ale wprowadziło także wiele trudnych do opanowania zmian dla profesjonalnych realizatorów. Jednakże do nagrywania, produkcji, miksu i masteringu jeden sprzęt jest nadal tak samo istotny: system monitorowy! Posiadanie transparentnego i ujawniającego zestawu monitorów, który przekłada idealnie Twoją pracę na świat zewnętrzny, stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. To najważniejszy punkt współczesnego studia. Jako profesjonalista w dziedzinie dźwięku zawsze poszukujesz sposobów na podniesienie poprzeczki pod względem wydajności dźwięku. Chcesz czystej, niezawodnej i stałej przewagi nad konkurencją. Tą przewagą jest system Kii THREE.

Bez względu na to, czy pracujesz w dużym obiekcie, niezależnym studiu nagraniowym, czy domowym studiu, dobre monitorowanie umożliwia Ci szybszą i łatwiejszą pracę oraz osiąganie lepszych wyników każdego dnia. Pozbawia Cię wszelkich domysłów przy podejmowaniu decyzji podczas produkcji, więc możesz śmiało i bezpiecznie podejmować decyzje i szybko przechodzić przez kolejne etapy projektu, skupiając się na tym, co jest naprawdę ważne w studiu: na pomysłach muzycznych, artystycznej ekspresji i wzajemnych relacjach z klientami!

Minimonitor główny

Oferujemy liniową charakterystykę częstotliwościową, idealną odpowiedź impulsową i spójność fazową, ale także 1500W/kolumnę podzieloną na sześć głośników w kompaktowej i lekkiej obudowie. Kii THREE może wprawić w ruch mnóstwo powietrza, ale nie poprzestajemy tylko na tym. Zamiast tego Bruno Putzeys wymyślił technologię Active Wave Focusing, która kontroluje dyspersję dźwięku i kieruje ciśnienie akustyczne tam, gdzie go potrzebujemy: W optymalnym punkcie odsłuchu!

Inteligentne przetwarzanie DSP zapewnia Kii Three kardioidalną charakterystykę dyspersji częstotliwości basowych i niskiego środka, co w innym przypadku można by było osiągnąć tylko przy wykorzystaniu bardzo szerokich płyt przednich, dużych kolumn lub głośników montowanych w ścianach. Kontrolowana dyspersja dźwięku to jedyny powód, który sprawia, że system dużych głównych monitorów zapewnia te specjalne wrażenia.

Pomimo tego, że akustycy i konstruktorzy głośników o tym wiedzą, żaden inny producent głośników nie znalazł rozwiązania tego powszechnego problemu. Kii THREE zostało zaprojektowane myślą o akustycznych wyzwaniach dzisiejszych konfiguracji studyjnych. Pasują wszędzie i mogą być jedynym zestawem monitorów, którego będziesz potrzebować do wszystkich zadań. To naprawdę pierwszy dostępny „Zestaw głównych mini-monitorów”. 

[img:5]

Dane techniczne:

 
  • Kompaktowy monitor sterowany procesorem DSP,
  • 4 głośniki niskotonowe 6,5", 1 głośnik średniotonowy 5", głośnik wysokotonowy 1" z falowodem, wszystkie zasilane indywidualnie,
  • Wzmacniacze: Specjalne wzmacniacze Ncore 6 x 250W,
  • Filtr zwrotnicy Active Wave Focusing,
  • Pasmo przenoszenia: +/- 0,5 dB - 25 kHz, 20 Hz -6 dB,
  • Charakterystyka fazowa: minimalna (najlepsza spójność czasowa),
  • Długookresowy SPL(*): 105 dB,
  • Krótkookresowy SPL(*): 110 dB,
  • Szczytowy SPL: 115 dB,
  • Kontrolowana kierunkowość: 4,8 dB (80 Hz - 1 kHz, powyżej powoli rośnie),
  • Wymiary: 20 x 40 x 40 cm, (szerokość x wysokość x głębokość),
  • Waga: 15 kg,
  • Wejścia: Analogowe, AES/EBU,
  • Wybór korekcji dla ustawienia wolnostojącego lub w narożniku 

 

Panel złączy od lewej do prawej:

 
  • Wejście XLR: Może zapewnić wejście analogowe lub cyfrowe, w zależności od ustawienia przełącznika,
  • Przełącznik 3-pozycyjny: Wybór pomiędzy wejściami: lewy kanał AES / wejście analogowe / prawy kanał AES,
  • Wejście cyfrowe KiiLink w CAT5: Wykorzystywane do podłączania dwóch głośników i przyszłych produktów Kii,
  • Wyjście cyfrowe Thru KiiLink w CAT5: Wykorzystywane do podłączania dwóch głośników przy korzystaniu z jednego wejścia AES,
  • Przełącznik Boundary: Można go ustawiać w 16 pozycjach - pomiędzy wolnostojący / ściana / narożnik - w celu zoptymalizowania konfiguracji,
  • Przełącznik Contour: Zapewnia ustawienie „płaskie” +14 różnych ustawień korekcji, dostosowujących brzmienie do preferencji słuchacza,
  • Gniazdo zasilania: Podłącz kabel zasilający i gotowe, Kii Three nie ma żadnego włącznika zasilania.

 

Producent

Kii Audio Kii Audio kii.audio

Dystrybutor

AUDIOSTACJA www.audiostacja.pl
+48 (22) 122 53 00 +48 (22) 122 53 01

Pozostałe aktualności studyjne

Behringer X-TOUCH ONE - Mały rozmiar i ogromne możliwości

Behringer X-TOUCH ONE - Mały rozmiar i ogromne możliwości

 W ofercie SoundTrade pojawia się Behringer X-TOUCH ONE. To uniwersalny kontroler do aplikacji DAW dla studiów nagrań i użytkowników domowych. Behringer...

Nowa wersja klasycznego subwoofera Genelec 7050C

Nowa wersja klasycznego subwoofera Genelec 7050C

Firma Genelec po raz kolejny definiuje pojęcie wydajnego kompaktowego subwoofera wprowadzając model 7050C. Nowy subwoofer to następna generacja znanego i...

Arturia i nowe kontrolery - KeyLab MkII 49 i 61

Arturia i nowe kontrolery - KeyLab MkII 49 i 61

Ciąg dalszy nowości od francuskiego producenta trwa. Tym razem z przyjemnością przekazujemy informacje o debiucie na rynku nowych kontrolerów z serii KeyLab....

Nowy firmware 1.2 dla Circuit Mono Station

Nowy firmware 1.2 dla Circuit Mono Station

CMS to analogowy syntezator monofoniczny oparty o silnik Bass Station II i sekwencer Circuita. Nowa aktualizacja dla Circuit Mono Station pozwala na jeszcze...

Audiotech: Focusrite Red4 Pre 30% taniej!

Audiotech: Focusrite Red4 Pre 30% taniej!

Audiotech, wyłączny dystrybutor marki Focusrite w Polsce, ma bardzo atrakcyjną ofertę dla wszystkich tych, którym zależy na najwyższej jakości rejestrowanego...

Szkolenia Allen & Heath i Genelec - Poznań i Szczecin

Szkolenia Allen & Heath i Genelec - Poznań i Szczecin

Zapraszamy na prezentacje nowych mikserów cyfrowych Allen & Heath z serii SQ oraz monitorów odsłuchowych Genelec 21 i 22 maja 2018 w Poznaniu i Szczecinie....

zobacz więcej
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz