Mayones Flame Signum Gothic

Waldemar Zieliński 12 marca 2005, 12:46 Gitary Mayones s.c.
Mayones Flame Signum Gothicok. 1299 zł
  • ustawienie menzury bez zarzutu
  • głebokie i selektywne brzmienie

Niniejszy test poświęcony jet gitarze elektrycznej Flame Signum Gothic. Wygląd tego instrumentu sugeruje po części jego przeznaczenie. 

 

[img:1]
 
Po rozpakowaniu gitary moim oczom ukazał się instrument w kolorze czarnym matowym, którego kształt kojarzy się z Gibsonem SG. Rzeczą, która mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła był fakt, że gitara po nastrojeniu nie wymagała żadnych korekt. Akcja strun optymalna, ustawienie menzury bez zarzutu, krzywizna gryfu perfekcyjna, przystawki w odpowiedniej odległości od strun. Jednym słowem nastroić i na scenę. 
 
Budowa
 
Korpus gitary, o grubości 35mm, wykonano z jesionu i ukształtowano charakterystycznie dla Gibsona SG z tą tylko różnicą, że pochylono obrys korpusu. Bardzo ciekawie rozwiązano wykończenie korpusu w kolorze czarnym matowym, w dotyku wyczuwalna jest faktura drewna. Gitara wyposażona jest w zaczepy paska (oczywiście w kolorze czarny mat). 
 
Gryfwykonano z drewna klonowego, podstrunnicę z 24 bardzo dobrze nabitymi progami firmy SCHALLER wykonano z palisandru. Podstrunnica bez markerów (kropki na boku) została otoczona kremowym bindingiem. Nakretkę pręta regulacyjnego schowano pod płytką (dzwonkiem) wykonaną z 3 – warstwowego tworzywa w kształcie odpowiadającym konturowi główki. Siodełko wykonano precyzyjnie i estetycznie z plastiku.
 
Główka gitary (odchylona) jest wyposażona jest w klucze firmy SCHALLER w kolorze czarnym matowym, rozmieszczone w układzie 3+3 oraz logo producenta. W kolorze czarnym matowym jest wykończona cała szyjka oraz główka gitary. 
 
Szyjkajest bardzo wygodna, szerokość na I progu 44mm na XXIV 57mm, grubość na I progu 21mm. Menzura 24 3/4” . Nowoczesne techniki gry nie sprawiają najmniejszego problemu, szybsze riffy, legata, arpeggia i inne cuda cyrkowe “wychodzą” praktycznie same. 
 
Gryf mocowany jest do korpusu wkrętami za pomocą płytki montażowej i jest odchylony od osi korpusu. Jest to konstrukcja typu bolt – on, co różni ten instrument zasadniczo od pierwowzoru (Gibson SG) który posiada gryf wklejany w korpus (set – in).
 
Mostek gitary to konstrukcja typu Tune – o matic firmy Schaller. Składa się ze strunociągu mocowanego na korpusie gitary za pomocą dwóch trzpieni z możliwością regulacji wysokości oraz mostka wyposażonego w 6 regulowanych stalowych siodełek mocowanego w korpusie również za pomocą dwóch trzpieni z regulacją wysokości. 

 

[img:2]

 

 
Uklad elektryczny
 
Uklad elektryczny testowanej gitary sklada sie z: 
1. dwa przetworniki typu humbucker open-coil firmy Gotoh model HBFN,
2. potencjometr barwy wspólny dla obu przetworników,
3. potencjometr glośności (volume), 
4. trzypozycyjny przełącznik trybu pracy przetworników typu toggle switch.
 
Układ elektryczny zmontowany jest poprawnie, potencjometry barwy oraz głośności wyposażone w pokrętła typu speed – knobs, pracują bez zarzutu przełącznik trzypozycyjny działa bez zbędnych trzasków. Żadnych negatywnych uwag. 
 
Brzmienie
 
Mam osobiście taki zwyczaj, że w pierwszej kolejności gram na nieznanym mi instrumencie bez podłączenia go do wzmacniacza (na sucho) poznając w ten sposób jego “walory akustyczne”. W testowanej gitarze zaintrygowała mnie ilość specyficznych częstotliwości środkowych więc czymprędzej podłączyłem ją do wzmacniacza i przesterowałem brzmienie używając w tym celu wcale nie tak mocnego przesteru SUPER OVERDRIVE firmy BOSS. brzmienie było potężne, gęste i bardzo równe a podczas grania szybkich partii solowych bardzo selektywne. Dużo “dołu” i “środka” a “góry”w sam raz do grania mocnieszych rzeczy. Zdziwiłem się że niektóre riffy mogą zabrzmieć tak inaczej (czytaj rasowo). Zróbmy eksperyment – pomyślałem – i skręciłem gałkę drive do połowy skali. I co? Bez zmian nadal gęsto, potężnie (jak na użyty przester) i jeszcze selektywniej. Dźwięk równo “wylewał się” z głośników pozostając czytelny. Dopiero po skręceniu drive – u na około ¼ brzmienie złagodniało. Pomyślałem sobie - Naprawdę mocna “rogatka”, tak jak wygląda tak i “gada”, żadnego oszustwa. BRAWO! 
 
Mile zaskoczony zachowaniem się “rogatki” na przesterach przeszedłem do testowania brzmień czystych i tutaj nie było już wypieków na twarzy, choć zarzucić też nie można wiele. Brzmienie przetwornika przy szyjce głebokie i selektywne. Po skorygowaniu barwy, śmiało można realizować jazzowe zagrywki. Przetwornik przy mostku jakby stworzony do zagrywek w stylu country, nie za dużo “góry” i przyjemnie selektywny a wybrzmienie poszczególnych strun równe. Podczas pracy obydwu przetworników brzmienie typowo bluesowe (właśnie takie jak lubię). 
 
Uzyskanie flażoletów naturalnych sztucznych oraz wyciskanych w przypadku testowanej gitary nie wymaga wysiłku, ale jak każdą zresztą gitarę, trzeba wiedzieć gdzie i jak dotykać aby “zaśpiewała”. 
 
Ocena ogólna instrumentu.
 
Najogólniej mówiąc. Trudno o instrument tej jakości w tym przedziale cenowym. Producent udowodnił że można produkować przyzwoite instrumenty w przyzwoitej cenie. Gitara wygląda i brzmi rasowo. Jakość wykonania i użyte materiały oraz osprzęt powodują, że dłonie same składają się do oklasków. BRAWO! Szczerze polecam tę gitarę grającym cięższe odmiany muzyki nie tylko początkującym.

 

Waldemar Zieliński

 

 
Dane techniczne instrumentu:
korpus - jesion
szyjka - klon 
budowa - bolt on
menzura - 24,3/4” 
ilość progów - 24
progi - Schaller
klucze - Schaller
mostek - Schaller tune – o - matic
uklad elektryczny - 2 x Humbucker, Volume x1, tonex1, 3 pozycyjny przelącznik toggle switch lakier- czarny mat, wyczuwalne
słoje drewna w dotyku

 

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem