Markbass LMK

Krzysztof Chmieliński 6 stycznia 2007, 21:54 Konsbud Audio Sp. z o.o.
Markbass LMKzestaw ok. 6000 zł
  • Niska waga i rozmiar - duży plus
  • Mięsiste brzmienie
  • dla grających klangiem jest bardzo ciekawa opcja korektora parametrycznego VPF

[img:4] Mam ogromna przyjemność przedstawić Wam przedstawicieli włoskiej rodziny zestawów nagłośnieniowych do gitary basowej. Są nimi wzmacniacz typu head o symbolu LMK oraz kolumna 104 HFSTANDARD.

 
Tak jak przy każdym teście najważniejsze jest pierwsze wrażenie, w tym przypadku ciężar… Zabierając się za rozpakowywanie sprzętu przestraszyłem się, że zamiast wzmacniacza dostałem puste opakowanie!! Jednak był w środku, mały i niepozorny troszkę większy od radia samochodowego, pomyślałem i to ma brzmieć??

Przecież brzmienie musi ważyć! Podobnie z kolumną, którą mimo czterech dziesięciocalowych głośniczków i rozmiarów małej praleczki udało się własnoręcznie wydobyć z kartonu.. Pierwsza moja myśl, że ktoś tu chyba kawał zrobił, ale przygotowałem okablowanie i szykuje sprzęt do testu bojowego.

Klika słów o samym wzmacniaczu LMK

  • Waga 2,9kg,
  • wymiary, wysokość 2U , szerokość 27cm, długość 25cm
  • Dwa niezależne kanały z osobną korekcja barwy, przełącznik wyboru 1-2, 1+2 dostępny na przednim panelu lub możliwość sterowania przełącznikiem nożnym
  • Bardzo prosta i skuteczna korekcja barwy: kanał pierwszy: LOW, MID LOW, MID HIGH, HIGH, VPF działający na zasadzie korektora parametrycznego.
    Kanał drugi dodatkowo posiada pokrętło VLE, czyli emulator zestawów vintage
  • Oddzielny gain dla każdego kanału, wspólny master i regulacja poziomu na wyjściu liniowym

  • Tylny panel zawiera
    • wyjście liniowe XLR ,
    • wyjście do zewnętrznego tunera,
    • gniazdo footswitch,
    • pętle efektów,
    • wyjście głośnikowe typu speakon,
    • gniazdo zasilające 230V ,
    • przełącznik ground lift oraz niewielkich rozmiarów wentylator

  • Moc wyjściowa RMS 300W 8 ohm 500W 4ohm

[img:2] [img:3]

[img:5:R]Kolumna 104HF

  • Kolumna 104HF standard
  • Waga 30kg,
  • wymiary: wys 73,9cm, głębokość 48cm, szerokość 59,4cm
  • Pasmo przenoszenia 35 Hz do 20 kHz 103 dB
  • 4 neodymowe dziesięciocalowe głośniki plus głośnik wysokotonowy
  • Kolumna zbudowana jest z wysokiej jakości sklejki, całość łączona za pomocą kleju i wkrętów
  • Kolumna posiada regulator głośności głośnika wysokotonowego oraz gniazda: speakon oraz
  • Jack do podłączenia drugiej kolumny
 


Wrażenia z testu.

 
Próby dźwięku zacząłem od ustawienia pokręteł korekcji w pozycjach neutralnych, o właściwym ustawieniu poziomu wzmocnienia informuje nas niebieska dioda, która zapali się jak tylko sygnał będzie zbyt mocny i bliski przesterowania, podobne 2 diody pokazują którego kanału akurat używamy. 
Lekki ruch gałką master i już wiem, że tego testu nie przeprowadzę w mieszkaniu.. Umieściwszy sprzęt w bezpiecznym i wytłumionym miejscu przystąpiłem do prób, pierwsze dźwięki nawet te najcichsze były zaskakująco czyste, pełne i soczyste, i co ciekawe zwiększając głośność nie ulegały pogorszeniu co czasem ma miejsce w innych zestawach podobnego typu, tu możemy śmiało gałeczką master dojść do końca skali i rozkoszować się diabelnie głośnym i czystym dźwiękiem bassu. Po 20 minutach grania oprzytomniałem i przypomniałem sobie, że jest tu jeszcze coś takiego jak korekcja barwy.. 
 
Bardzo prosta i skuteczna, lekki ruch którąkolwiek gałeczka powoduje wyraźną zmianę, dla grających klangiem jest bardzo ciekawa opcja korektora parametrycznego VPF im dalej w prawo tym więcej środka wycina. Generalnie co byśmy nie ustawili, nie uda nam się zepsuć brzmienia tego zestawu, nie ma praktycznie sposobu, żeby głośniki zaczęły zniekształcać brzmienie, nad tym czuwa limiter towarzyszący końcówce mocy, słyszalny wprawdzie tylko przy ekstremalnych głośnościach i mocnym zaatakowaniu struny. 
 
Jako ciekawostkę dodać można, że ten zestaw, jak również inne produkty tej firmy zaprojektowane zostały w ten sposób by dokładnie i wiernie oddać brzmienie instrumentu nie narzucając przy tym swojego charakteru, tak jak w przypadku wzmacniaczy innych firm gdzie spotykamy się z opiniami, że ten do się nadaje do rocka, tamten do jazzu itp. Tu usłyszymy dokładne brzmienie swojego instrumentu. 
 
Miałem wielką przyjemność zabrać prezentowany wzmacniacz w trasę koncertową. To był prawdziwy test i chrzest bojowy, kilkanaście koncertów w różnych warunkach, festiwale, duże sceny , małe kluby, przyznać musze, że zostałem oczarowany możliwościami zarówno brzmieniowymi i transportowymi. 
 
[img:1:R] Wzmacniacz praktycznie zawsze pracował z korekcją ustawioną „na zero” i pięknie obejmował całą scenę brzmieniem, nie zauważyłem efektu uciekania brzmienia w oddaleniu od głośników, nawet gdy zaszła potrzeba zagrania koncertu na dużej scenie bez transmisji na przody, nie było żadnego problemu. Największe było zdziwienie ludzi, którzy widzieli jak własnoręcznie niosę i ustawiam na wysokiej scenie tą nie małą kolumienkę.. Pytali, ile to waży? Ile to ma mocy? Ja odpowiadam, przecież to jest Markbass! Ten słynny Markbass? Nie ukrywam, że po koncertach basiści podchodzili, chcąc pograć, sprawdzić czy to jest ciężkie i chętnych na zakup takiego zestawu było wielu! Jest to w pełni profesjonalny i niezawodny sprzęt, zapraszam wszystkich do osobistego sprawdzenia znakomitych produktów Markbass. 
 
Na zakończenie dodam, że osobiście zakupiłem prezentowany zestaw i odetchnąłem z ulgą, gdyż po długich poszukiwaniach odpowiedniego dla mnie sprzętu trafiłem na swój ideał, mam wrażenie jakby ten sprzęt został wyprodukowany specjalnie dla mnie na zamówienie…
 
 
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem