Xotic Robotalk 2 - podwójna auto-kaczka

8 września 2009 Tagi: xotic, robotalk 2, autokaczka, test, efekt gitarowy, kostka
Produkt: XOTIC Robotalk 2
Cena: 888 zł
Dostarczył: Firma MUZYCZNA
Dostałem do ręki efekt Xotic Robotalk 2. Do tej pory nie miałem styczności z efektami tej marki, choć nie ukrywam – słyszałem pochlebne opinie. Wiem również, że Robotalk 2 jest kolejną edycją podobnego efektu, o którym również słyszałem wiele dobrego. Dlatego też miałem wobec tej kostki pewne oczekiwania. Czy słusznie?

Zacznę od krótkiej noty historycznej – efekt Robotalk 2 jest efektem typu Auto-Wah. Zadebiutował na rynku amerykańskim na początku tego roku. Od razu stał się dowodem na to, że Xotic nie poprawia na siłę tego, co już jest i tak dobre, lecz poprawia niedoskonałości. Poszedł za głosem użytkowników i stworzył efekt podwójny. Wobec czego w nowej wersji mamy dwa poziomy filtrowania Auto-Wah.

Każdy kanał posiada potencjometry Sensitivity oraz Decay na górnej części kostki, jak również mniejsze potencjometry Chanel Volume i Resonance nieco niżej. Między kanałami występuje jeszcze mini-pokrętło Direct Volume, które odpowiada za oba kanały.

[lupa:2]

Pierwsze wrażenie zawsze jest typowo estetyczne. A tutaj niestety pierwszy zawód. Wygląd jest trochę infantylny, zwłaszcza napis „Robotalk” złożony z koślawych literek. Co zrobić, komuś może się podobać. Dalej – małe litery przy potencjometrach. Mam okulary, ale i to niewiele pomogło. Sama budowa natomiast jest zdecydowanie zaletą. Robotalk jest solidny, wytrzymały i z pewnością niejedno wytrzyma. Ale przełknąłem tę gorzkawą pigułkę. W końcu ma on brzmieć i działać a nie wyglądać. Zresztą porównując do pierwszej wersji Robotalka, którą widziałem jedynie na zdjęciach i tak widać poprawę...


Więc może trochę pogramy? Po podłączeniu gitary i wpięciu efektu w linię nie odnotowałem niczego niespodziewanego. Auto-kaczka, tak jak podejrzewałem. Jednak można w niej znaleźć pewne elementy, które wytrawnym użytkownikom pokrewnych efektów na pewno przypadną do gustu.

Po pierwsze – każdy z obu kanałów posiada niezależną kontrolę barwy i dynamiki. To już w praktyce dwie kostki Auto-Wah. Kanał A charakteryzuje się uwydatnionymi środkami, jest nieco głębszy, cieplejszy. Sam raczej odniosłem wrażenie, że bardziej nadaje się do gitary prowadzącej czy solowej. Kanał B znowu to średnie tony skręcone do niemal zera, zaś środowisko w jakim najlepiej funkcjonuje to podkłady rytmiczne. Oczywiście, oba kanały mogą działać jednocześnie, co pomaga nam stworzyć naprawdę ciekawe brzmienia, zwłaszcza gdy na obu kanałach ustawimy skrajnie różne konfiguracje.

Co więcej, wewnątrz kostki znajdują się przełączniki zmieniające częstotliwość działania Robotalka 2. Otrzymałem ten egzemplarz z ustawieniami na najwyższą częstotliwość, więc niech będzie – przestawiam. Sam, jako gitarzysta preferuję ustawienie „fabryczne” ale i tak świetnie, że coś takiego się w Robotalku znalazło. Zawsze można „ukręcić” coś dla siebie. Ponadto okazuje się, że model ten znajdzie swoje miejsce w pedalboardach miłośników czterech strun.

[lupa:1]

Sama kontrola przebiega bez większych zarzutów. Kurki Sensitivity i Resonance nie sprawiły większych niespodzianek. Natomiast miłym zaskoczeniem jest bardzo szeroki zakres działania Decay. Brzmienie może być ustawione jako bardzo ostre, o silnym ataku lub też jako głębokie i opływowe czy wręcz kuliste.

Podsumowanie

Reasumując Robotalk 2 firmy Xotic to świetne rozwiązanie dla tych, którzy szukają solidnie skonstruowanego, uniwersalnego, elastycznego i dobrze brzmiącego efektu Auto-Wah. Chociaż kwota 1059 zł* to coś, co może odstraszać oraz nad czym wielu się zastanowi, to jednak po wydaniu tych pieniędzy żaden nabywca żałować nie będzie. Można za mniejsze pieniądze kupić inne popularne auto-kaczki. Ale zaoszczędzimy na tym kilkaset złotych, po czym kilka lat później i tak skorzystamy z dobrodziejstw Xotica. Ciekaw tylko jestem co amerykański producent zaproponuje nam za kilka lat?

Zdjęcia: Marcin Rutkowski
/ Google Imgs.


*) - Podczas pisania tego testu cena wynosiła wymienione 1 059 zł, natomiast obecnie wynosi znacznie mniej, bo 888 zł. Źródło: www.firmamuzyczna.pl , Download / Cenniki

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Elastyczność i uniwersalność
Możliwość tworzenia unikalnych brzmień
Przęłączalna częstotliwość (dla basistów)
Wygląd pstrokaty i mało czytelny
Jak zwylke cena
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Ovation DS778TX Elite D-Scale1
TEST: Walrus Audio Julia & Monument2

Pozostałe testy sprzętu gitarowego

Efekty gitarowe Walrus Audio Julia & Monument

Efekty gitarowe Walrus Audio Julia & Monument

Efekty gitarowe to chyba najbardziej dochodowa część sprzętowego biznesu. Wystarczy skopiować to i owo, wymyślić nową nazwę, ładną obudowę - i już można...

Produkt: JuliaMonument
Cena: 900 zł1200 zł
Krzysztof Błaś
Gitara elektroakustyczna Ovation DS778TX Elite D-Scale

Gitara elektroakustyczna Ovation DS778TX Elite D-Scale

Firma Ovation znana jest nie tylko z charakterystycznie wyglądających i brzmiących instrumentów, ale przede wszystkim licznych innowacji, które na...

Produkt: DS778TX Elite D-Scale
Cena: 3.000 zł
Krzysztof Błaś
Przedwzmacniacz gitarowy AER Dual Mix 2

Przedwzmacniacz gitarowy AER Dual Mix 2

Na możliwość przetestowania AER Dual Mix 2 czekałem dość długo. W większości sklepów muzycznych jest dostępny tylko "pod zamówienie". W końcu, pewnego dnia...

Produkt: Dual Mix 2
Cena: 2.600 zł
Kamil Badzioch Gitarzysta, kompozytor
Gitara elektryczna Music Man Valentine Tremolo

Gitara elektryczna Music Man Valentine Tremolo

Na nasz redakcyjny warsztat trafia dziś Music Man Valentine Tremolo - sygnowana gitara Jamesa Valentine’a z zespołu Maroon 5. Jest to kolejny instrument...

Produkt: Valentine Tremolo
Cena: 13.200 zł
Szymon Chudy Gitarzysta, kompozytor, producent muzyczny
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz