Test Audix CabGrabber

Piotr Borowik 18 grudnia 2009, 12:15 Lauda Central Europe
Audix 240 zł
  • Proste, eleganckie, kompaktowe i łatwe w użyciu
  • Stalowa wytrzymała konstrukcja
  • Umożliwia precyzyjne pozycjonowanie
  • Ograniczenie związane z rozmiarami paczek (21-35cm)
W sytuacjach studyjnych i scenicznych liczy się czas i precyzja… Wychodząc z alternatywą dla tradycyjnych statywów mikrofonowych Audix prezentuje nam CabGrabber- wygodny uchwyt montowany na kolumnie lub kombie gitarowym.
 
CabGrabber skonstruowany został z myślą o sytuacjach nagłaśniania wzmacniacza gitarowego mikrofonem ustawionym w bliskiej odległości od głośnika. W przeciwieństwie do standardowej wielkości stojaka zajmuje on mało miejsca i nie da się go przewrócić. Dodatkowo raz ustawiony nie zmienia położenia nawet przy 10 stopniach skali Richtera. Jest to cecha o tyle ważna, że dobre ustawienie mikrofonu względem powierzchni głośnika jest bezcenne i chcielibyśmy je zachować na długość trwania sesji w studiu lub co najmniej na czas koncertu.

 

[img:1]


Konstrukcja

CabGrabber zbudowano z lekkiego i wytrzymałego aluminium. Podjęto próby zastosowania, ruchomych konstrukcji ramienia, jednak nie wytrzymywały one ciężaru mikrofonu w testowanym okresie. Kabel mikrofonowy możemy wpiąć w gumowe klipsy znajdujące się na metalowym ramieniu, co utrudnia nam zaplątanie się i ułatwia beztroskie bieganie wokół wzmaka. Mechanizm mocujący posiada dwie nakrętki utrzymujące mikrofon w pożądanej pozycji i uniemożliwiające jego obsunięcie się. Miejsca przylegające do paczki osłonięto gumą, aby zapobiec jej zniszczeniu związanym z montażem.


Wymiary dopasowano do większości standardowych paczek gitarowych. Po deinstalacji uchwyt zajmuje bardzo mało miejsca, więc łatwo się go przechowuje.


Instalacja


Trwa krótko i jest łatwa:) CabGrabber obejmuje z dwóch stron

paczkę gitarową specjalnymi uchwytami i może być zainstalowany zarówno z boku paczki jak i na jej górze. Przy małej wprawie można go założyć nawet jedną ręką. W przypadku mniejszych komb i kolumn zalecany jest montaż oburęczny tak jak widać na zdjęciach zamieszczonych obok. Osobiście posiadam paczkę robioną na zamówienie i jej wymiary są większe niż maksymalna odległość pomiędzy zaciskami. Naturalnie więc nie udało mi się założyć Cab'a na nią. Zachęcam aby przed zakupem zmierzyć swój sprzęt... gitarowy.



Z szycia wzięte

Nagrywając swoje dźwięki w studiu (którego nazwy przez grzeczność nie wymienię) postanowiłem podpiąć jednocześnie kilka mikrofonów, aby mieć później wybór pomiędzy różnymi charakterystykami. Skupiając się na jak najlepszym zagraniu partii nie zwróciłem uwagi na to, że sygnał jednego ze śladów słabł w trakcie nagrywania. Jakże smutnym okazał się moment, kiedy po sesji okazało się, że mikrofon opadł o 30cm od pierwotnego ustawienia! Ta sytuacja nie miałaby miejsca gdybym już wtedy wiedział o istnieniu CabGrabbera.

 

Podsumowanie

 

CabGrabber uważam za znakomite rozwiązanie do studia i na scenę zarówno dla indywidualnych gitarzystów zmęczonych walką ze statywami, jak i firm nagłaśniających. Jego atuty to oczywiście szybkość montażu i solidna konstrukcja, a przy wielokrotnym użyciu to faktycznie się liczy.

 






foto: Marcin Rutkowski

 

 


Specyfikacja techniczna Audix CabGrabber :
 

  • Innowacyjne rozwiązanie do nagłaśniania komb i kolumn gitarowych
  • Umożliwia precyzyjne pozycjonowanie
  • Proste, eleganckie, kompaktowe i łatwe w użyciu
  • Nie wymaga użycia narzędzi
  • Regulowane ramię mocujące
  • Mikrofon mocno trzyma się na ramieniu mocującym
  • Utrzymuje ciężar mikrofonu aż do 450 gram
  • Działa na paczkach z płaską oraz spadzistą konstrukcją
  • Możliwość mocowania na boku oraz na górze paczki
  • Obsługuje wymiary paczek od 21-35cm
  • Stalowa wytrzymała konstrukcja
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem