Test myMix czyli personal monitoring

Iwo Olszewski 12 sierpnia 2010, 13:22 Audio Plus Sp. z o.o.
Movek 2000 PLN
  • Koncepcja - brawo!
  • Możliwość rejestracji śladów na karcie SD
  • Efekty na pokładzie
  • Wygodny interfejs i nawigacja po menu
  • Możliowść łączenia wielu urządzeń ze sobą za pomocją zwykłej skrętki (RJ45)
  • Możliwość nadania kanałom indywidualnych nazw
  • Tworzenie profili w przypadku gdy np. gramy w kilku kapelach
  • Może być zasilany przez zasilacz albo Ethernet (co pozwala uniknąć uciążliwych problemów związanych z prądem „ze ściany”)
  • Potrzebne przejściówki Jack - XLR, przy wielu urządzeniach robi się problem
  • Konieczność użycia splitera aby akustyk miał pełną kontrolę nad sygnałem
  • Potencjometry poziomu sygnału bardzo delikatne
  • Brak regulacji poziomu wyjścia słuchawkowego
Dziś zajmiemy się nietypowym pudełkiem. myMix firmy Movek – jest urządzeniem (a właściwie zestawem urządzeń) do osobistego, własnoręcznego tworzenia miksów monitorowych i zapewniania odsłuchu na scenie a dodatkowo wielośladową nagrywarką.
 
Pełny system myMix zapewnia do 8 niezależnych miksów stereo z użyciem do 16 śladów audio przesyłanych sieciowo poprzez standardowy Ethernet. Użytkownik każdego z urządzeń może stworzyć własny, niezależny mix monitorowy używając wszystkich sygnałów wpiętych w urządzenia myMix własne, jak i kolegów z zespołu. Wszystko to przy pomocy przyjaznego inteface’u wyświetlanego na kolorowym ekranie LCD, 6 przycisków i pokrętła.
 
Dodatkowo – użytkownik może nagrać wszystkie pojedyncze ślady miksu (lub cały miks) na kartę SD i później przenieść je do jakiegokolwiek DAW dla dalszej edycji, dogrywek, lub finalnego zgrania.
 
Urządzenie pozwala podłączyć 2 mikrofony lub 2 sygnały liniowe / instrumenty – poprzez złącza Combo XLR- Jack. Posiada zbalansowane liniowe wyjścia na gniazdach typu Jack, oraz wyjście słuchawkowe na „małym Jack’u”. Do tego Złącze RJ45 do połączenia sieciowego przy użyciu popularnej skrętki. Do tego zewnętrzny zasilacz, uchwyt umożliwiający zamocowanie na statywie mikrofonowym, no i to by było na tyle.
 
[img:2]
 
n a   p o k ł a d z i e

Master EQ

myMix na kanale master udostępnia czteropasmowy korektor parametryczny pozwalający dopasować brzmienie wychodzącego sygnału do rodzaju odsłuchu – słuchawek, odsłuchów dousznych, „paczek”, czy czego akurat używasz. Dodając jeszcze jedną jednostkę myMix możemy użyć jej do do obsługi na przykład głównego miksu idącego na „przody”.
 
 
Profile
Każda zmiana jaką wprowadzamy jest natychmiast zachowywana w aktualnie używanym profilu. Jeżeli gramy w wielu kapelach możemy stworzyć osobne profile dla każdej z nich. Jeżeli wysiądzie prąd, możemy spokojnie zaczekać aż myMix się włączy i kontynuować pracę bez powtarzania żadnych zabiegów.


Nagrywanie
 
myMix może sprawdzić się także jako wielościezkowy rejestracor cyfrowy, dzięki któremu uchwycimy momenty wzniesienia na próbie lub archiwizując koncert w klubie. Ostatecznie możemy nawet zgrać ścieżki na nasz nowy album. Ścieżki rejestrowane są jako 24 bitowe, 48 hHz  pliki .wav na karcie SD / SDHC. Pamięci SD / SDHC są stosunkowo niedrogimi nośnikami o niewielkich rozmiarach.  Za naciśnięciem przycisku REC na karcie tworzy się nowy folder, do którego zgrywa się osobno każde wejście bezpośrednio z preampa, bez przetwarzania - czysty track, który będziemy mogli później w programie DAW odpowiednio ubarwić. Dla niektórych zaleta, dla innych wada. Moim zdaniem lepiej mieć możliwość wrzucenia np. pluginu czy kompresji lub dowolnego efektu w trakcie miksu, niż martwić się że daliśmy zbyt dużo np. pogłosu na wokal.
 
Ponowne naciśnięcie REC kończy nagranie. Teraz można zmienić nazwę sesji albo zostawić domyślną bez przerywania pracy. Wszystko, dziecinnie proste.



A teraz chwila na przemyślenia, refleksje i marzenia...
 
Krótko mówiąc - producent daje muzykom genialny produkt do wykorzystywania w trakcie koncertów, miejscach prób, nagraniach live, lecz w obecnej swej formie widzę następujące problemy:
 
1 – najważniejsze mikrofony są podłączone do preampów w malutkich, stojących na scenie urządzeniach, zasilanych przez, łatwe do wyrwania z gniazdka, zewnętrzne zasilacze, z gain’ami kontrolowanymi wyłącznie i jedynie przez samych muzyków. Całe szczęście, że zasilanie jest  doprowadzone także poprzez złącze Ethernet.
 
2 – używanie przejściówek Jack – XLR M, lub kilkunastometrowych kabli Jack-Jack, aby podłączyć wyjścia z myMix’ów do monitorowych końcówek mocy.
 
W tej postaci MyMix jest według mnie bardzo praktycznym urządzeniem na próby, można sobie pokupować odpowiednie kable i połączyć tak, aby naprawdę fajnie się słyszeć, miksować kanały z odsłuchem i czerpać przyjemność z grania. Wejście jednak na soundcheck godzinę przed koncertem w klubie i zakomunikowanie akustykowi: „To sobie sami wepniemy tu, to tam pójdzie stąd na przody, dajcie nam tylko 8 Jack-Jack’ów i jest git” – może przynieść ofiary w ludziach.
 
 
Ale...
 
Jeśli producent niedługo wypuści myMix 2 (Panic Room Edition), który składałby się z:
 
  • Elementu centralnego zawierającego
    • oparty na złączach XLR, 16 kanałowy splitter
    • preamp
    • konwerter AD/DA

  • router/switch Ethernetowy, do którego podłączalibyśmy wszelkie potrzebne do odsłuchu sygnały i splitowali je:
    • dla konsoli FOH – bez żadnej ingerencji,
    • dla myMixów - wzmacniali, zmieniali na cyfre i rozsyłali sieciowo

  • Uproszczonych, składających się jedynie z ekranu i pokręteł, wejścia RJ45 i wyjścia słuchawkowego, terminali myMix 2 (Panic Room Edition).
 
To wtedy z przyjemnością sam skuszę się na coś takiego i będę polecał wszelkim zespołom, gdyż wyjazd w trasę koncertową z takim sprzętem nie będzie się wiązał z ryzykiem awantury z jakąś krewką ekipą sceniczno nagłośnieniową. Mówię to jako wieloletni praktyk nagłaśniając setki zespołów na scenie i w klubach.
 
Jednym słowem: Czekamy na upgrade i zbieramy fundusze!   Warto!
 
[img:4] [img:3]
 
 

Specyfikacja techniczna MyMix:


Inputs

Impedance:
- Mic: 2k ohms
- Line: 20k ohms

Input Gain:
- Microphone: variable from +4 dB to +60 dB
- Line: variable from -16 dB to +40 dB

Maximum Input Level:
- Mic: +14 dBu
- Line: +34 dBu

Frequency Response: 20 Hz to 20 kHz (+0dB, -1dB)


Outputs

Impedance:
Line: 75 ohms balanced
Headphone (to drive): >16 ohms
Max Output Level (Line): +21 dBu
Signal to Noise Ratio: > 104 dB
THD +N: (Microphone Input to Line Out) < 0,022 %
Cross talk (L to R): < -80 dB
Mute: > 100 dB


System Network
Network Type: Fast Ethernet 100 Mbps
Network Cabling: Cat 5
System Latency: 4 ms
AD/DA Conversion: 24-bit


Recording
Recording Media: SD or SDHC card
Recording Format: WAV file
Sampling Rate: 24-bit, 48 kHz


Connectors
Microphone Input: Balanced XLR (1 gnd, 2 pos, 3 neg)
Line Input: Balanced 1/4 inch jack (tip pos, ring neg, sleeve gnd)
Line Output: Balanced 1/4 inch jack (tip pos, ring neg, sleeve gnd)
Headphone Output: 3.5mm stereo jack
System Network: RJ45


Other
Included Accessories:
myMix PSU (24V, 12W)
myMix microphone stand adaptor
Dimensions (WxHxD): excluding mic stand adaptor 5.3 x 6.7 x 2.4 inches (134 x 171 x 60 mm)
Weight: excluding mic stand adaptor 1.1 lbs (0.5 kg)

Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem