Ludwig Epic na setne urodziny marki!

23 sierpnia 2010 Tagi: perkusja, ludwig, epic, zestaw, bębny, test
Autor testu: artur-lutynski-zdjecie Artur Lutyński
Cena: 3 599 PLN
Dostarczył: ADA MUSIC
Ludwig Drums skończyło sto lat! Z tej okazji znany, amerykański producent instrumentów perkusyjnych wprowadził na rynek całą gamę bębnów jubileuszowych – całych zestawów jak również pojedynczych bębnów (np. werbli Centurian). My do testów otrzymaliśmy również jubileuszowy (co widać na logo) zestaw Ludwig Epic w kolorze Deep Red Fade wraz z kompletnym hardware’em.

Testowany zestaw składa się z bębna basowego 22 x 20”, trzech tomów 8, 10 i 12”, floor tomu 16” oraz werbla 14 x 5.5”. We wszystkich bębnach zastosowano bardzo cienkie skorupy Ultra-Thin wykonane z warstw klonowych i brzozowych w różnych konfiguracjach. To świadczy, że producent przykłada znaczną uwagę do brzmienia poszczególnych bębnów i nie stosuje jednego patentu rozłożenia warstw np. dla stopy i tomów. I tak tomy i floor tom mają korpusy 6-cio warstwowe (2 warstwy zewnętrzne brzozy, 2 środkowe klonu i 2 wewnętrzne brzozy), zaś werbel i bęben basowy mają o 2 warstwy klony więcej, co daje w sumie 8 warstw. Trzeba przyznać, że takie korpusy, w dodatku tak precyzyjnie wykonane to rzadkość w tej półce cenowej.

[img:2]
Wszystkie okucia i zewnętrzne części hardware’u – lugi, obręcze, nogi, podpórki stopy, tom holder – wykończono w kolorze Vintage Bronze, czyli przyjemnym dla oka matowym odcieniu brązu, wyglądającym jakby został wykuty na początku ubiegłego stulecia. Nazwa Vintage jest tu jak najbardziej na miejscu. Całość, wraz z kolorem lakieru komponuje się rewelacyjnie. Również inne dostępne wykończenia – Attic White i Mahogany Burst – w połączeniu z metalowymi elementami tworzą estetyczną harmonię.

Standardem w tej okolicy cenowej są zawieszenia typu „vibrabands”, które nie stykają się bezpośrednio z korpusami, poprawiając wybrzmiewanie bębnów. Jednak poza oczywistymi korzyściami wynikającymi z poprawy brzmienia, zawieszenie takie sprawia, że zamocowanie mikrofonów nie należy do rzeczy najprostszych. Ponadto przy mocniejszym uderzeniu odczuwamy mniejszą stabilność zawieszenia, co – zwłaszcza w przypadku energicznie grających perkusistów – może wywołać spory dyskomfort. „Keystone lugs”, czyli nowo zaprojektowane lugi mają kształt tabliczki tak charakterystycznej dla tego producenta, natomiast maszynka werblowa została tylko nieznacznie zmieniona w porównaniu z klasycznymi werblami Ludwiga. Otwory wentylacyjne okryto solidnie wykonanymi maskownicami.

[img:3]
 

POSŁUCHAJ PRÓBKI AUDIO:
 
 


Tomy, centrala:

[img:4:R]Do pierwszego podejścia użyjemy oryginalnych naciągów, dodawanych w standardzie do zestawy Epic. Strojenie nie było dokładne, jednak taki był pierwotny zamysł, bowiem w naprawdę dobrych zestawach perkusyjnych nawet niestarannie nastrojone bębny powinny zabrzmieć dobrze. I tak też się stało. Mocne brzmienie, dobry atak. Tomy brzmią niżej, niż można by się spodziewać po tym rozmiarze, przez co tom 8” staje się w pełni użyteczny. Wszystkie tomy, co niezwykle istotne, mają bardzo zbliżony charakter, dzięki czemu przy szybszych przejściach mamy jednolicie brzmiące, a różniące jedynie tonacją dźwięki. I potrafią być naprawdę głośne!


[img:5:L]Kolejne podejście, tym razem na naciągach Emperor Coated, pokazało, jak wielki potencjał drzemie w Epicu. Przede wszystkim poszerzyło to gamę częstotliwości – usłyszeliśmy bogatszy dół, brzmienie było jednolite, żadne pojedyncze pasma nie kuły w uszy.

Centrala nie posiada otworu na tom holder. Naciąg również nie ma otworu, co powoduje, że tłumienie jest… w zasadzie go nie ma. Co prawda, naciągi typu PowerStroke z kołnierzem tłumiącym pewne tłumienie dają, lecz ciągle pozostaje problem przydźwięku w momencie gdy bijak nie odchodzi od naciągu. Brzmienie jest pełne, z dobrym atakiem tylko wówczas gdy bijak odejdzie po uderzeniu. Przy szybkiej grze wymaga to nie lada umiejętności.

Jednak… Zrobiliśmy to, co większość perkusistów zrobiłaby na naszym miejscu. Wycięliśmy otwór w naciągu i wypchaliśmy centralę kocem. I od razu lepiej…Nie ma przydźwięku, nie ma dudnienia, za to jest rewelacyjny atak i dynamika. Mogę nawet zaryzykować stwierdzenie, że naciągu oryginalnego wymieniać nie trzeba, gdyż zdaje on egzamin w stu procentach.

Wszystkie bębny są na tym samym – wysokim – poziomie. Można je bez problemu wyczuć, świetnie reagują. To po prostu świetnie wykonany zestaw.

 

Werbel:

Na werbel nałożono naciąg TU Remo. Po uderzeniu powstaje przydźwięk, ale to zupełnie normalne w tego rodzaju naciągu. Jednak werbel oddaje pełne pasmo, świetnie reaguje na wszelkie niuanse wynikające z dynamiki i artykulacji zaś brzmienie jest ciepłe.

[img:6]
Jeśli wymienić naciąg na REMO SC Coated wszystko zaczyna brzmieć jeszcze lepiej. Bardzo ładna barwa, dobry „strzał” przy mocnym uderzeniu i miłe dla ucha alikwoty przy graniu tremolo, czy delikatnych duszków. Mimo, że werbel ma tylko 5,5” głębokości nie zatyka się przy mocniejszym graniu, zaś brzmienie nawet wtedy jest przyjemne. Kształt i wysokość obręczy sprawia, że rimshoty wchodzą gładko, zaś brzmią potężnie i głośno. W odróżnieniu od niektórych zestawów z wyższej półki, werbel Epica jest zdecydowanie atutem tego setu.


Osprzęt:

Do zestawu otrzymujemy kompletny hardware serii 300 – statywy łamany, prosty, pod werbel, pod hi-hat oraz stopa. Wszystkie statywy są masywne, solidne i bardzo stabilnie stoją na podwójnych nogach.

 

Podsumowanie

Ludwig Epic to bardzo precyzyjnie wykonane bębny. W każdym elemencie widać dbałość o szczegóły, co zaciera granice między zestawami półki semi-pro a tymi uznanymi za profesjonalne. Krótko: to naprawdę bardzo dobre bębny i to za bardzo dobre pieniądze!


Testowali:
Miłosz Krauz
Artur Lutyński


Testowana konfiguracja:

  • BD 22x20"
  • TT 10x7,5"
  • TT 12x8"
  • FT 16x15"
  • SD 14x 5.5"
  • holder kulowy do toma oraz nogi do floortoma

Do zestawu dodawany jest gratisowo tom 8x7" + holder, ale jest to oferta ograniczona czasowo, więc warto się śpieszyć

Hardware seria 300:

  • Statyw prosty CS-326
  • Statyw łamany MBS-336L
  • Statyw pod werbel SS-322
  • Statyw do hi-hatu HH-316
  • Stopa pojedyncza FP-315


Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Bardzo dobre wykonanie
Rewelacyjne brzmienie
Świetnie wygląda
Niewielkie problemy ze strojeniem centrali
Zawieszenie tomów utrudnia montaż mikrofonów
Do testów dostarczył:
ADA MUSIC
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Soundbrenner Pulse1
 TEST: Diril Cymbals2
TEST: Werbel klonowy Dixon Classic PDS-A54XM3

Pozostałe testy sprzętu perkusyjnego

Stopa perkusyjna TAMA Classic Pedal HP50

Stopa perkusyjna TAMA Classic Pedal HP50

Ocena:

Nasz redakcyjny kolega, a przede wszystkim wybitny perkusista jazzowy, Marcin Jahr, przetestował dla nas hardware stopę TAMA serii HP50. Marcin zdążył już...

Produkt: HP50
Cena: 425 zł
Marcin Jahr
Werbel klonowy Dixon Classic PDS-A54XM

Werbel klonowy Dixon Classic PDS-A54XM

Jako człowiek testujący instrumenty doświadczam stale tego samego problemu. Z natury jestem osobą, która pozytywnie patrzy w przyszłość i uwielbia to, co...

Produkt: PDS-A54XM
Cena: 599 zł
Paweł Ostrowski Infodrum.pl
Talerze perkusyjne Diril Cymbals

Talerze perkusyjne Diril Cymbals

Przetestowaliśmy kilkanaście egzemplarzy talerzy firmy Diril. Jeden z użyczonych nam zestawów obfitował w blachy o ciemnym i subtelnym brzmieniu i...

Paweł Ostrowski Infodrum.pl
Metronom wibracyjny Soundbrenner Pulse

Metronom wibracyjny Soundbrenner Pulse

Soundbrenner Pulse to pierwszy na świecie metronom wykorzystujący sygnał wibracji zamiast (lub oprócz) dźwięku. Chociaż obecny jest na rynku muzycznym nie od...

Produkt: Pulse
Cena: 399 zł
Paweł Ostrowski Infodrum.pl
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz