Red Witch - TEST kapitalnych efektów gitarowych

Piotr Borowik 11 stycznia 2011, 15:57 Music Info
Red Witch Famulus
Red Witch Fuzz God
Red Witch Titan
Red Witch Pentavocal Trem
  • Precyzyjna ręczna robota ręcznie podpisywana przez konstruktora
  • Fantastyczne możliwości kreacji tekstur brzmieniowych
  • Każdy efekt zaskakuje nowymi rozwiązaniami
  • Najwyższej klasy komponenty

Najpierw z kartonika, a zaraz później z worka uszytego z jeansowej nogawki wyjąłem kostkę podłogową o minimalistycznym designie. Nieodparte wrażenie ręcznej roboty zamieniło się w pewność, kiedy pomiędzy gumowymi nóżkami spodniej ścianki dostrzegłem własnoręczny podpis konstruktora wykonany mazakiem. Spowity przemiłym uczuciem trzymania w dłoniach manufaktury, z niecierpliwością wyczekiwałem chwili, kiedy na nią nadepnę.

 
Seria pięciu proponowanych efektów Nowozelandzkiej firmy Red Witch zawiera distortion, fuzz, tremolo, delay i chorus/vibrato. Wszystkie efekty są w pełni analogowe, a każdy poza tradycyjnymi kontrolkami oferuje nowe, niespotykane dotąd możliwości kreacji tekstur brzmieniowych. Dzisiaj krótkie omówienie całej linii.
 
 
 
 

FAMULUS DISTORTION

 
To pierwsza kostka, która trafiła do testów i był to strzał w 10’tkę- do tej pory razem z fuzzem to dwa moje ulubione Red Witch’e. Famulus to efekt typu overdrive/distortion posiadający dwa niezależne obwody o indywidualnych voicingach. Możemy używać ich jednocześnie dowolnie miksując np. delikatny przester jednego z mocno rozkręconym drugim, lub tylko jednego, który akurat nam w danej chwili pasuje. Oprócz regulacji głośności kostka posiada również gałkę Tone działającą bardziej na kształt presence’a- dzięki niej dopasujemy sound kostki i naszej gitary.
 
[img:1]
 
Specyfikacja:
 
  • Potencjometry: Tone, Gain A, Gain B, Alchemy
  • Switch: On/Off
  • Zasilanie: bateria lub zasilacz 9 V
  • Made in New Zealand
 
Cena: 759 pln
 
 
 
 

FUZZ GOD II

 
Byłem ciekaw jak ten efekt wypadnie w porównaniu z fuzz’ami, które testowałem do tej pory. Śmiało mogę powiedzieć, że trafił w mój gust nie tylko pod względem jakości brzmienia, ale i możliwości jego kreowania. Dzięki dostępnym przełącznikom doskonale radzi sobie zarówno na singlach jak i na humbuckach, a dopalacz w postaci switcha oznaczonego podwójna błyskawicą przysporzył sporo dobrej zabawy. Fuzz God II może pracować w trybie pojedynczej i podwojonej ilości fuzz’a, a nawet w przypadku tego drugiego świetnie czyści się przy skręcaniu potencjometru głośności na gitarze.
 
[img:2]
 
Specyfikacja:
 
  • Potencjometry: Volume, Fuzz, Wrath, Sputter
  • Switche: Awaken, Lightning Bolts
  • Przełączniki: Lightning toggle switch, Ear toggle switch
  • Ukryty wewnątrz obudowy potencjometr: Internal Trim pot
  • Zasilanie: bateria lub zasilacz 9 V
  • Made in New Zealand
 
 
Cena: 589pln
 
 
 
 

TITAN DELAY

 
To efekt pogłosowy niepodobny do tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Posiada wewnątrz aż trzy efekty delay z niezależną korekcją działające z długością do 800m/sec i mogące współdziałać ze sobą równolegle i szeregowo. Jako dodatek na pierwszym delay’u możemy wpiąć w pętlę dowolny efekt gitarowy, który będzie modyfikował sygnał odbity. Traktując jako bazę pierwszy delay od prawej, a dwa następne jako dodatki tworzące teksturę możemy osiągnąć klimat, jaki do tej pory był możliwy tylko w studiu.
 
[img:5]
 
Specyfikacja:
 
  • Potencjometry: D – Delay Time, F – Feedback, M - Mix.
  • Pozostałe: Toggle Switch, Effects Loop.
  • Zasilanie: 9 V DC 150 ma.
  • Made in New Zealand
 
Cena: 1039 pln
 
 
 
 

PENTAVOCAL TREMOLO

 
Jak w przypadku poprzednich kostek tak i w tym nie jest to zwykła kostka. Oprócz obowiązkowych kontrolek prędkości, głośności i głębokości tremola mamy możliwość wyboru wyciszanych częstotliwości (od dolnych rejestrów przez całe pasmo aż do samej góry). Interesującym dodatkiem jest też pięciopozycyjne pokrętło wyboru voicingu (jasny lub ciemny sound) oraz przycisk wygładzający wyciszanie czyniący je bardziej okrągłym.
 
[img:4]
 
Specyfikacja:
 
  • Potencjometry: Velocity, Depth, Volume, Bottom, Voicing
  • Switche: Tremulate, Wave
  • Zasilanie: bateria lub zasilacz 9 V
  • Made in New Zealand
 
Cena: 629 pln
 
 
 
 
 

EMPIES CHORUS

 
Kostka łączy w sobie dwa efekty: chorus i vibrato. Gałka Velocity służy do regulacji prędkości modulacji, a Voice do zmiany czasu opóźnienia chorusa- w tym miejscu właśnie mamy największy wpływ na jego charakter (tym najczęściej różnią się kostki różnych producentów). W trybie vibrato ten sam potencjometr służy do ustawienia zmian wysokości modulowanego dźwięku. Efekt pracuje w trybie stereo więc można uzyskać efekt podobny do Jazz Chorusa Rolanda.
 
 
[img:3]
 
Specyfikacja:
 
  • Potencjometry: Mix, Depth, Voicing, Velocity
  • Przełączniki Vibe/Chorus, Bright
  • Pozostałe: Stereo Out, Internal Slide switch
  • Zasilanie: bateria lub zasilacz 9 V
  • Made in New Zealand
 
Cena: 759 pln
 
[img:6]
 
 
Podsumowanie
 
Test całej tej analogowej serii sprawił mi prawdziwą radość, a każdy efekt zaskoczył nowymi rozwiązaniami. Wszystkie efekty zostały ręcznie wykonane, posiadają wysokiej klasy komponenty i tej samej klasy brzmienie. Dystrybutor zamieścił na swojej stronie instrukcje w języku Polskim, wiec nie ma obaw, że czegoś nie zrozumiemy. Na koniec dobra rada wujka Grzyba:
 
brać, póki nie wejdą na Chińską linię produkcyjną!
 
 
 
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem