Test Casio CTK 7000 - keyboard o wielu twarzach

Marcin Warnke 11 maja 2011, 12:36 Grupa Zibi S.A.
CASIO 1999 zł.
  • Wielozadaniowość
  • Synteza AHL
  • 61 klawiszy Piano-style, dynamiczna klawiatura
  • Rewelacyjne brzmienie Drawbar Organs
  • Stereofoniczne brzmienie akustycznego pianina
  • 800 brzmień
  • 250 rytmów
  • Sekwencer - real time, step recording, song edit, track edit, event edit (delete, copy, insert, quantize)
  • Sekwencer paternów - real time, step recording, kwantyzacja
  • Możliwość nagrania dźwięku przez mikrofon, bądź za pomocą instrumentu na karte SD
  • Zakres pitch bend umożliwia zmianę tonalną dźwięku od -24 do 24 półtonów
  • Silne dwudrożne głośniki - system Bass Reflex
  • Intuicyjny mikser
  • Dobrej jakości efekty cyfrowe
  • Imponujące możliwości edycyjne
  • Toporność i nierealistyczne brzmienie niektórych dźwięków
  • Plastikowa obudowa
  • Brak odporności na wstrząsy

Całkiem niedawno na rynku pojawiła się nowa seria keyboardów Casio, na którą składają się: CTK 7000, CTK 6000 oraz WK 7500, WK 6500. Mają one zaspokoić potrzeby muzyków i aranżerów, którzy stawiają na funkcjonalność i uniwersalność używanego sprzętu.

Test ten jest poświęcony klawiszowi CTK 7000, który podobnie jak, pozostałe z nowej serii, zaskakuje możliwościami technicznymi i powinien spełnić oczekiwania nawet tych najbardziej wybrednych. Keyboard bazuje na syntezie AHL, produkującej naturalne dźwięki, pasujące do różnych gatunków muzycznych, dzięki czemu ma szanse trafić do sporej liczby odbiorców.

Instrument oferuje szeroki zasób dźwięków, imponujące możliwości edycyjne, umożliwiające obróbkę istniejących dźwięków, a także tworzenie własnych tonów. Centrum dowodzenia CTK 7000 stanowią wszechstronny sekwencer i intuicyjny mikser, dzięki którym keyboard Casio stał się również swoistym studiem przenośnym.

Poddam go testowi by przekonać się do jakiej grupy użytkowników jest adresowany i czy rzeczywiście jest w stanie spełnić wysokie wymagania rynku.

[lupa:1] 

Budowa CTK 7000

Został on wykonany z precyzją i dbałością o szczegóły, dzięki czemu obsługa i nawigacja w trakcie występów na żywo, w studiu czy w domu jest łatwa i przyjemna. Keyboard jest stosunkowo lekki, jego waga to 6,8 kg. Natomiast rozmiarowo (945 x 378 x 132 mm), jest  dość pokaźny i w mojej ocenie mało ustawny.

By uniknąć nieprzyjemnych wypadków, jak upadek, należy stawiać go na stabilnych powierzchniach. Obudowa keyboardu została wykonana z plastiku, co niestety nie gwarantuje odporności na wstrząsy, zatem raz jeszcze zwracam uwagę na delikatność tego produktu i zalecam ostrożne użytkowanie.

Panel przedni wykonano bardzo ergonomicznie, dzięki czemu dostęp do wszystkich sekcji instrumentu jest łatwy. Każda z nich została pogrupowana w logiczny sposób, dzięki czemu praca staje się przyjemnością. Punktem centralnym instrumentu jest wyświetlacz LCD, wskazujący aktualnie przeprowadzane operacje, jak używane dźwięki, czy zastosowanie miksera. Panel tylni także gwarantuje łatwy dostęp do wejść i wyjść, dzięki czemu w nieskomplikowany sposób, można podłączyć go do komputera, czy tez wyposażyć na przykład w mikrofon, czy dodatkowy instrument.

 

Możliwości dźwiękowe

CTK 7000 wyposażony został w 800 dźwięków, charakterystycznych dla szerokiej gamy stylów muzycznych, także niezależnie od tego jaki rodzaj muzyki gracie, znajdziecie go na CTK 7000. Dźwięki, które zasługują moim zdaniem na najwięcej uwagi znajdziecie pod przyciskiem Drawbar Organ. Imitują analogowe brzmienie organów takich jak Hammond B3. Brzmią świetnie i bardzo realistycznie, a możliwości edycyjne keyboardu, pozwalają na pełna personalizacje brzmień, nie tylko tych organowych, ale wszystkich znajdujących się na pokładzie klawisza. Poza tym CTK posiada rewelacyjnie brzmiące stereofoniczne dźwięki akustycznego oraz elektrycznego pianina, gitar, basów, syntezatorów, instrumentów smyczkowych, orkiestralnych, wokalnych i w końcu dźwięków reprezentujących brzmienie instrumentów wykorzystywanych do tworzenia tak zwanej muzyki świata. Można je w łatwy sposób poddać edycji, używając edytora tonów – Tone Editor, który umożliwia zastosowanie szerokiej palety efektów, jak chorus, pogłos, delay, DSP, wah-wah, rotary i wiele innych. Testując CTK 7000 byłem w stanie zastosować własne ustawienia obwiedni dźwięku, filtrów, czy LFO, co pozwoliło mi na stworzenie  dźwięków a także ich zapis w pamięci CTK – do 100 tonów i presetów.

 [img:11]

Instrument Plug`n`play

Jesli jesteś muzykiem, na co dzień grającym dla publiczności, CTK 7000 jest instrumentem, gotowym do użytku na scenie, praktycznie po wypakowaniu z kartonu. Do gry nie potrzeba nawet zespołu, akompaniującego do Waszych solówek. Wystarczy zaprogramować seta wcześniej, przygotowując sekcję rytmiczną, linie basu, itd, bądź użyć elementów muzycznych zawartych w pamięci CTK. Dzięki temu możecie występować jako jedno-osobowa orkiestra. Pozwala to na niesamowitą elastyczność i niezależność w warunkach scenicznych. Wyobraźcie sobie, że nie musicie czekać na muzyków przed koncertem, w zamian sami stajecie się jednym i drugim, ponadto możecie zadziwiać publikę umiejętnościami gry na klawiszach. 

[img:5:R]

Wspomniałem, ze możecie być wokalistami, gdyż na panelu tylnym znajduje się wejście mikrofonowe jack, gdzie możecie wpiąć mikrofon i śpiewać w trakcie gry. Więcej, dźwięk audio może zostać nagrany na kartę SD, a następnie przekonwertowany w plik WAV, bądź użyty jako sampel w secie muzycznym.

Keyboard pozwala również na grę wraz z akompaniamentem, w który go wyposażono. Także w tym wypadku producent oferuje wiele możliwości stylistycznych. Klawiatura składa się z 61 pół-ważonych klawiszy, na których gra się bardzo wygodnie. Funkcje Layer 1, Layer 2 oraz Split, umożliwiają wykorzystanie kilku dźwięków jednocześnie, a także podzielenie klawiatury i grę z wykorzystaniem więcej niż jednego dźwięku w tym samym czasie..

305 zaprogramowanych ustawień CTK, umożliwia łatwą konfigurację instrumentu odpowiednio do szerokiej gamy rozmaitych stylów muzycznych. Poza zaprogramowanymi fabrycznie ustawieniami możliwe jest tworzenie i zapis własnych programów w pamięci instrumentu. Dodatkowym atutem CTK 7000 jest funkcja - Touch Response, dzięki której, grając na klawiszach, odczuwa się realizm gry na prawdziwym fortepianie - na przykład różnicę w brzmieniu po silniejszym, lub słabszym uderzeniu klawiszy.

 

Zarejestruj swą kreatywność

CTK 7000 wyposażono w 17 ścieżkowy sekwencer, umożliwiający edycję nagranych partii. Tutaj na szczególną uwagę zasługuje możliwość kwantyzacji nut, ale także funkcje punch-in i punch-out. Sekwencer CTK 7000 zaskakuje wszechstronnością oraz możliwościami edycyjnymi, niedostępnymi z reguły w przenośnych keybordach. Dzięki zastosowaniu tej technologii, Casio pozwala użytkownikom nie tylko na grę, ale także zapis pomysłów, kreacje muzyki i aranży w łatwy i przystępny sposób. Dodany mikser, wraz ze swymi parametrami pozwala na sporą kreatywność w procesie twórczym. Dzięki jego funkcjom występy sceniczne i produkcje uzyskują profesjonalny charakter.

Siedemnasta ścieżka sekwencera, przeznaczona jest do zapisu dodatkowych informacji, jak zmiany akordów.

[img:7]

250 wbudowanych rytmów pozwala na rozpoczęcie pracy nad muzyka, czy tez występy solo na scenie wręcz natychmiastowo po podłączeniu zasilania, bez konieczności konstruowania bitu.

Każdy pomysł może być zapisany na karcie SDHC, a następnie przekonwertowany w plik audio WAV, co jest niecodziennym rozwiązaniem, jeśli chodzi o możliwości keyboardów przenośnych. Na kartę można zarejestrować poza keyboardem, zewnętrzny instrument podłączony przez wejście inst in lub mikrofon – Mic in. Możliwe jest zapisanie do pięciu utworów, po trzynaście minut każdy. Jedyną rzeczą, której potrzebujecie do konwersji na plik WAV, jest darmowy program Data Manager 6.0, dostępny na stronie Casio.

Dźwięk monitorowany jest za pomocą dwudrożnych głośników 2x7W - Bass-reflex, które można wyłączyć w każdej chwili, jeśli zaistnieje taka konieczność.

[img:3]

Dzięki wspomnianym możliwościom CTK 7000, tworzenie muzyki i wymiana plików, staje się rzeczą bardzo łatwą, pozwala użytkownikom na przesyłanie swoich pomysłów w każde miejsce na świecie za pomocą internetu, czy tez telefonu, co w dzisiejszej dobie jest często koniecznością, jako ze spora liczba artystów współpracuje w oparciu o narzędzia mobilne. Świadczy to o dalekosiężności producenta w pozyskiwaniu nowych klientów, dla których funkcjonalność i możliwość elastycznego wykorzystania instrumentu w epoce cyfrowej jest ważnym czynnikiem.

Kilka słów o zawartości i możliwościach technicznych
 

Sekwencer

Sekwencer utworów udostępnia 16 ścieżek, a także dodatkowy track systemowy, pozwalający na nagranie do pięciu utworów składających się w sumie z około 30,000 nut. Jest to kolejny aspekt produktu, który przykul moją uwagę podczas testu. Sekwencer oferuje możliwość wielościeżkowego nagrywania dźwięków keyboardu, wbudowanych akompaniamentów, instrumentów zewnętrznych, wokali – wszytko to w czasie rzeczywistym! Poza tym CTK 7000 oferuje funkcje Punch-in i Punch-out Spot Recording, umożliwiające płynne wstawianie wybranych partii utworu. Testując sekwencer, byłem w stanie niezmiernie płynnie aranżować części utworu. Pokrętło oraz przyciski nawigacyjne, usprawniały cały proces, sprawiając, że stawał się on po krótkim użytkowaniu rzeczą intuicyjną. Edytor zdarzeń pozwolił mi na niesamowicie szczegółową edycję każdej zarejestrowanej nuty.

[img:6]

Sekwencer umożliwia sporą elastyczność podczas pracy nad muzyką, oferując przesuwanie, wklejanie, kwantyzację, nagrywanie krokowe, szczegółowy wybór nut poddawanych edycji – funkcja lokalizatora.

Produkcje można przekonwertować na format SMF, będącym plikiem MIDI, a następnie zapisać na karcie SD.

 

Mikser

Dostęp do miksera umożliwia dedykowany przycisk, usytuowany pod wyświetlaczem LCD. Jego obsługa nie jest skomplikowana. Oczywiście początkowo przydatna jest instrukcja obsługi, pozwalająca przyswojenie jego funkcji i możliwości, jednak po pewnym czasie wszystko łączy się w logiczną całość, a mikser umożliwia kontrolę nad całą sesją nagraniową, bądź aranżem, nad którym pracujecie.

Źródło dźwięku tego elektronicznego keyboardu jest zdolne do wygenerowania, czy raczej wyemitowania 32 części (aranżu) jednocześnie, co przekłada się na 32 kanałową kontrolę miksera. Każdą z części można kontrolować indywidualnie, natomiast globalny nadzór nad kompozycja, bądź setem scenicznym odbywa się przy użyciu master track.

[img:10]

Mikser umożliwił mi osiągniecie bardzo czystego i przejrzystego miksu wszystkich dźwięków, jakich użyłem w trakcie testu. Stanowi on silne narzędzie realizatorskie, dzięki któremu keyboard Casio CTK 7000 nie wymaga zastosowania konsoli by osiągnąć wysokiej jakości rezultaty dźwiękowe.

Ważną częścią miksera jest dziewięć suwaków, wykorzystywanych również z dźwiękami Drawbar Organ. Można ich używać do indywidualnej i równoczesnej regulacji głośności, efektów pan, reverb send czy innych parametrów. W razie potrzeby, dźwięk pochodzący z zewnętrznego źródła podłączonego do terminala Mic In, bądź terminala Inst in może być regulowany za pomocą suwaków.

Pozwala to na sprawną kontrolę dźwięku, szczególnie podczas występów scenicznych, gdzie funkcjonalność jest szalenie istotna.

 

Sekwencja i edycja wzorców rytmicznych

Producent umożliwił edycję maksymalnie ośmiu ścieżek (basy perkusja, bębny, akordy 1 do 5), pozwalających na stworzenie własnych wzorców akompaniamentu automatycznego.

[img:8:R]

Dzięki zastosowaniu funkcji Easy Edit mogłem stworzyć własny akompaniament, oparty na częściach kilku innych akompaniamentów, znajdujących się w pamięci CTK 7000. Wraz z zastosowaniem funkcji edycyjnych miksera, byłem w stanie kontrolować poziom głośności, tonację, pogłos, miejsce dźwięku w panoramie oraz inne parametry wybranych partii instrumentalnych. Ponadto Pattern Sequencer pozwala na dalej idącą edycję, jak wstawianie, kasowanie, kwantyzowanie, pozesuwanie nut, etc. CTK umożliwia zapis do 100 podkładów rytmicznych, skrojonych według upodobań użytkownika.

Edytor podkładów rytmicznych natomiast umożliwia łączenie wbudowanych podkładów rytmicznych, dodawanie i odejmowanie wybranych części rytmicznych. Test kontroli zastosowanych efektów, wypadł pomyślnie. Edytor pozwolił mi na uzyskanie świetnej sekwencji perkusyjnej. Pamięć Casio pozwala na zapisanie do dziesięciu podkładów rytmicznych, które można oczywiście przywołać w każdej chwili i wykorzystać na przykład podczas występów scenicznych. Ponadto można tworzyć podkłady rytmiczne, stosowane we wzorcach automatycznego akompaniamentu Intro, Normal, Fill in, czy Ending.

 

Arpeggiator

Casio CTK 7000 oferuje 150 typów Apreggio do wykorzystania podczas gry, które można edytować i dostosowywać do własnych upodobań. Jeśli tworzycie muzykę elektroniczną, bądź filmową, appregio jest wręcz naturalnym narzędziem i elementem w tego typu produkcjach. Uwzględniając ten fakt, inżynierowie z Casio zadbali o to by nowy keyboard, poza możliwością zastosowania Apreggio, zezwalał na kontrolę jego ustawień. Jest to kolejny dowód na to, że producent, tworząc CTK 7000, myślał o stworzeniu instrumentu uniwersalnego oraz konkurencyjnego w stosunku do produktów o podobnych możliwościach, oczywiście w swoim przedziale cenowym.

 

Pitch Bend i modulacja

[img:12:R] Także bardzo pozytywne wrażenie zrobiła na mnie sekcja pitch bend - modulacja, która pozwala naginać dźwięk tonalnie w górę, bądź w dół oraz modulować jego brzmienie na przykład za pomocą efektu vibrato. Zakres pitch bend znacznie przewyższa możliwości większości keyboardów przenośnych, umożliwiając zmianę tonalną dźwięku od -24 do 24 półtonów.

 

Suwaki drawbar organ/mikser

Dziewięć, strategicznie umiejscowionych suwaków, na przednim panelu pozwala na harmonizację i modyfikację tonalną brzmień organowych, które aktywowane są po przyciśnięciu guzika Drawbar Organs. Dodatkowo, jak wspomniałem wcześniej, suwaki umożliwiają obsługę i kontrolę 32 kanałowego miksera.

Jeśli chodzi o brzmienie i autentyczność dźwięku, przyznaje, że organy drawbar w które wyposażony został keyboard są zdecydowanie i niepodważalnie największym osiągnięciem producentów tego instrumentu. Dzięki kontroli drawbar, oraz możliwości edycji dźwięków, za pomocą edytora tonów, czy obwiedni dźwięku, możliwa jest personifikacja pięćdziesięciu brzmień organowych – drawbar! Rotacyjny głośnik jest emulowany przez DSP, zapewniając efekty charakterystyczne dla brzmień organów typu drawbar, jak np. organy Hammonda.

[img:4]

Podczas testu spędziłem kilka godzin bawiąc się jedynie tym brzmieniem, uzyskując dźwięki, które można wykorzystać w produkcjach muzycznych do filmu, ale również w muzyce progresywnej, jazzie, funk, soul, elektronice, etc. Producentowi należy się piątka z plusem, za tak ergonomicznie rozwiązaną obsługę drawbar. Świetnym dodatkiem są trzy przyciski znajdujące się z lewej strony keyboardu, odpowiedzialne za efekt rotary, edycje parametrów poszczególnych efektów perkusyjnych oraz dźwięków kliknięć organów, umożliwiających tworzenie oryginalnych brzmień organowych (drawbar organ). Te dźwięki oraz powiązana sekcja edycyjna są świetnymi dodatkami, stanowiącymi o klasie Casio CTK 7000.

 

Nagranie dźwięku

Istnieje wiele konfiguracji, w których możliwe jest nagranie dźwięku. Może być to zwykła gra po ówczesnym naciśnięciu przycisku Record, bądź bardziej skomplikowane ustawienia, z wykorzystaniem sekwencera utworów, wbudowanych akompaniamentów, mikrofonu oraz instrumentu, za pomocą wejść Inst In i Mic In. Nieważne w jaki sposób będziecie nagrywać, każdy sposób, jest dobry.

CTK 7000 pozwala na rejestracje nagrania w postaci plików audio, które można zapisać na karcie SD, a następnie odtwarzać i wykorzystywać w trakcie gry, co z cała pewnością urozmaici Wasze sety.

Dodatkowym atutem Casio CTK 7000 jest wejście USB, znajdujące się na panelu tylnym, pozwalające na podłączenie do komputera i jednoczesną współpracę z sekwencerami cyfrowymi, co oznacza możliwość nagrania dźwięków casio bezpośrednio do komputera, będącym wygodniejszym rozwiązaniem dla tych, dla których komputer i DAW są naturalnym środowiskiem pracy.

 

Panel Tylni – I/O

Keyboard Casio posiada wystarczającą liczbę wyjść i wejść, pozwalających na współpracę z innymi muzykami, wokalistami, DAW-em/komputerem, odtwarzaczem audio, systemem PA, kontrolerem, wzmacniaczem czy tez konsolami. Wyjście ¼” jack stereo, umożliwia podłączenie do wzmacniacza, konsoli, etc, wejście ¼” jack mono - mikrofonu, bądź instrumentu. Wejście stereo mini jack, umożliwia odsłuch odtwarzacza audio, umożliwiając przykładowo korzystanie z uprzednio nagranych ścieżek audio przez innych muzyków. Panel tylni oczywiście wyposażono także w wyjście słuchawkowe jack, co umożliwia pracę do późna, jeśli Wasze studio znajduje się w domu. Tak jak wspomniałem wcześniej, znajduje się tam również port USB/MIDI, umożliwiający podłączenie Casio do komputera i współpracę z DAW-em.

 

Podsumowanie

Test Casio CTK 7000 wypadł bardzo pozytywnie. Instrument zaskoczył mnie swą elastycznością i wszechstronnością. Praca nad aranżem, przygotowanie podkładów rytmicznych, nagrania, miks i edycja, po przyswojeniu funkcji tego wielozadaniowego narzędzia, staje się zadaniem nieskomplikowanym, wręcz intuicyjnym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu sprawnych narzędzi produkcyjnych, takich jak edytor tonów, sekwencer ścieżek, step sequencer, czy mikser.

800 dźwięków znajdujących się na pokładzie CTK, pokrywa szerokie spektrum stylów muzycznych, dzięki czemu praktycznie każdy muzyk, będzie w stanie znaleźć swoje brzmienie, używając keyboardu Casio.

Tworzenie własnych dźwięków jest możliwe dzięki funkcjom dokładnej edycji parametrów, co pozwala na praktycznie nieograniczone możliwości dźwiękowe, rzadko spotykane w jednostkach tego typu.

Juz w tym momencie mógłbym powiedzieć, ze Casio CTK 7000 wypada bardzo dobrze na tle innych keyboardów przenośnych w swym przedziale cenowym, jednak posiada on więcej smaków, które świadczą o jego klasie i innowacyjności.

[img:1]

CTK 7000 pozwala na komponowanie utworów muzycznych, zapis aranży, miks, grę podczas koncertów w kapeli lub solo, tworzenie w studiu, bądź w domu, z udziałem muzyków i wokalistów, a nawet nagranie muzyki na kartę SD dzięki wejściom Mic in i Inst in. Każdy klawiszowiec, aranżer czy producent będzie w stanie zapisać bieżące pomysły, nie mając dostępu do studia, czy komputera na CTK 7000, dzięki czemu ulotne pomysły inspirowane chwila nie przepadną bezpowrotnie, co zdarza się gdy nie mamy możliwości bezpośredniej rejestracji. Inżynierowie Casio, tworzący CTK 7000, wzięli pod uwagę potrzeby współczesnego rynku, dając swym klientom nie tylko instrument, ale także przenośne studio muzyczne, wyróżniające się wśród konkurencji niesamowitą elastycznością i możliwościami twórczymi, a także sposobami rejestracji muzyki.

Często słyszy się glosy, mówiące, że Casio produkuje jedynie zabawki dla amatorów i zapewne w niektórych wypadkach jest to prawda, jednak testowany sprzęt nie należy do tej kategorii. Znajdzie on zastosowanie przede wszystkim wśród tej części użytkowników, którzy mają wiedzę na temat narzędzi produkcyjnych, znających teorie aranżacji i choćby podstawy technologii dźwięku. Amatorzy myślący o zakupie CTK 7000, będą musieli przestudiować wnikliwie obszerną instrukcję obsługi z uwagą, ale także by w pełni zrozumieć zasady funkcjonowania keyboardu, sięgnąć nieco dalej i zgłębić swą wiedzę na temat korzystania z funkcji sekwencera, obróbki dźwięku, MIDI, a także inżynierii dźwięku.

Obudowa Casio zestala wykonana z plastiku, co było moim zdaniem niezbędnym kompromisem,  umożliwiającym uzyskanie relatywnie niskiej ceny produktu. Jednak nie jestem pewien czy był to właściwy zabieg. Profesjonaliści cenią sobie produkty wykonanie z materiałów trwalszych, zapewniających bezpieczeństwo w użytkowaniu sprzętu, co pozwala na odjecie stresu związanego z nadmierną ostrożnością o instrument w trakcie koncertu czy w studiu. Jest to instrument przenośny, który często narażony jest na uszkodzenia, zatem by myśleć o wejściu na wyższą półkę produktów umożliwiających tworzenie muzyki, niezbędnym jest nadanie instrumentowi pewnej ekskluzywności, a przede wszystkim zadbanie o jego wytrzymałość Plastik zawsze będzie sprawiał wrażenie rzeczy nietrwałej i niestety tańszej.

Kolejną wadą CTK jest toporność i nierealistyczne brzmienie niektórych dźwięków.

Pomijając te aspekty, znalazłem w CTK 7000 wiele elementów technicznych i brzmieniowych, które świadczą o jego wyjątkowości, a także konkurencyjności na rynku keyboardów przenośnych, umożliwiających wszechstronne zastosowanie. Jest to zdecydowanie wielka siłą tego produktu, który z całą pewnością znajdzie zwolenników, stawiających na elastyczność, wielofunkcyjność i wysokie możliwości techniczne.

 


Specyfikacja techniczna

 

  • Oparty na syntezie AHL
  • Moduł brzmieniowy AHL (Tri-element)
  • 61 klawiszy Piano-style
  • Klawiatura dynamiczna
  • 2 poziomy/Off
  • Polifonia 64 głosy
  • Łączenie barw/podział klawiatury
  • 100 barw użytkownika (Tone Editor) + 50 Drawbar Organ 
  • 800 barw (50 Drawbar Organ) - 250 rytmów (One Touch Preset)
  • 100 rytmów użytkownika
  • Sekwencer - real time, step recording, song edit, track edit, event edit (delete, copy, insert, quantize), do 5 utworów, 17 ścieżek (1 ścieżka systemowa + 16 multi track), maksymalna pojemność
  • 30 tysięcy znaków/nut 
  • Sekwencer paternów - real time, step recording, kwantyzacja 
  • Mixer - 32 kanały + wejście instrumentowe, wejście mikrofonowe 
  • Efekty cyfrowe: Chorus - 5 typów Reverb 
  • 10 typów, DSP - 100 presetów + 100 presetów użytkownika
  • Mozliwość nagrania dźwięku przez mikrofon, bądź za pomocą instrumentu na karte SD
  • Metronom
  • Presety muzyczne - 305 ustawień
  • Pamięć registracyjna - 96 bankow (6x16) 
  • Harmonizer - 12 typów
  • Arpeggiator - 150 typów
  • Pitch Bend, przycisk modulacyjny
  • Slot na kartę SD lub SDHC do 32GB
  • I/O: Line Out, Inst In, mikrofon, słuchawki, Audio In, USB, sustain 
  • Głośniki: 2x7W, Bass-reflex system, 
  • Zasilacz dolączony do produktu
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem