Test efektów gitarowych Wampler

Piotr Borowik 23 października 2011, 22:05 300000 Guitars
Wampler Paisley Drive
Wampler Black '65
Wampler Leviathan Fuzz
Wampler Pinnacle Distortion
Wampler Plexi-Drive
Wampler Plextortion
Wampler Triple Wreck
  • True bypass
  • Brzmienia porównywalne z lampowymi piecami
  • 5 lat gwarancji
Mam dzisiaj niezwykłą przyjemność zaprezentować Wam absolutną nowość na Polskim rynku gitarowym. Efekty przypłynęły prosto z USA i zaskoczyły szeroką gamą wyrafinowanych, soczystych brzmień kostkowych przesterów. Cała seria brudnych, gitarowych barw m/ została wykonana ręcznie z najlepszych komponentów, posiada true bypass oraz 5 letnią gwarancję.
 
Wszystkie próbki zostały nagrane przy pomocy wzmacniacza MesaBoogie Hartbreaker, kolumny Bogner 2x12 oraz mikrofonu Shure SM57. Nagrane zostało również brzmienie czystego kanału wzmacniacza, aby można było odnieść się do zmian zachodzących w paśmie oraz stopnia zabrudzenia dźwięku. Są to krótkie próbki prezentacyjne, które z miłą chęcią wydłużę, jeśli pojawi się taka okazja.
 
Miłego odbioru :)
 

 
 
Paisley Drive
 
[img:2]
 
 
To efekt należący do rodziny overdrive’ów. Przy jego tworzeniu ściśle współuczestniczył artysta sceny country Brad Paisley - odpowiedzialny między innymi za utwory słyszane w produkcjach Disney’a i Pixara. Charakter kostki przywodzi na myśl zmiksowanie dwóch brzmień: czystego(prosto z gitary) i brudnego(otrzymanego po przejściu przez obwód kostki). W efekcie Paisley Drive znakomicie sprawuje się w graniu palcami oraz przy nietłumionych akordach. W trakcie skręcania gałki gitary w miksie zanika nieco czysty sygnał i wyraźniej słychać overdrive’ową kompresję. Dłuższa zabawa gwarantuje optymalne dopasowanie ustawień kostki do brzmienia naszego instrumentu i wzmacniacza. Służą do tego potencjometry: Volume, Gain i Tone oraz przełączniki Presence i Mid Contour. Polecam przetestowanie na singlowych pickupach.
 
Cena: 869 pln
 

 

 
 
Black ‘65
 
 
[img:3]
 
 
Ten efekt powstał na wyraźne zamówienie wiernych fanów marki. Odtworzenie barwy rozkręconego na pełną głośność wzmacniacza Fendera okazało się nie być niemożliwością dla Briana Wamplera. Oprócz podbicia przesterowania, aby osiągnąć indywidualne brzmienie, operujemy gałkami Volume i Gain wraz z trójpasmową korekcją. W połączeniu z Fenderowskim singlem przy gryfie i odrobiną reverbu jesteśmy w stanie odtworzyć klasyczne brzmienia zaczerpnięte z gitarowych hitów Claptona czy Hendrixa.
 
Cena: 739 pln
 

 
Leviathan Fuzz
 
[img:4]
 
To pięknie nasycony fuzz oferujący dwa tryby pracy: Roar i Rumble oraz tonę harmonicznych. Niejednego pozytywnie zaskoczą te brzmienia znakomicie uwydatniające zalety drewna i pickupów naszego wiosełka. Dodatkowo możemy regulować tony wysokie i niskie, głośność i nasycenie przesteru. Nie jest to byle jaka pasywna korekcja- Wampler swoim Leviathanem przyzwyczaja nas do dużego wpływu korekcji na charakter uzyskanego przesterowania. Bardzo inspirujące brzmienie doskonale nadające się jako charakterystyczne intro lub niepowtarzalne solo w naszym utworze.
 
Cena: 769 pln


 
 
Pinnacle Distortion
 
[img:5]
 
Kostka ta pracuje w dwóch trybach Modern i Vintage. Doskonale sprawdza się gdy mamy pod ręką jedynie czysto brzmiący wzmacniacz.Wzorowo zachowuje się przy tłumionych dźwiękach i jako brzmienie solowe. Posiada bardzo ekspresywny i nasycony sound, świetnie oddający niuanse artykulacji i charakter brzmienia gitary. Połączenie trybu Modern z brzmieniem Les Paula daje pełne, solidne pasmo z niebanalną dynamiką (coś jakby tubescreamer z marshallem). Akordy zachowują selektywność nawet przy wysokich ustawieniach gain. Miły dla ucha efekt uzyskamy skręcając potencjometr głośności na gitarze. Do regulacji służą: Tone, Contour, Volume i Gain.
 
Cena: 839 pln
 

 
Plexi-Drive
 
 
[img:6]
 
Oto kolejny overdrive o charakterystyce pieca lampowego. Jak twierdzi sam wynalazca, ta kostka jest w stanie wykrzesać z każdego(!) wzmacniacza brzmienie Marshalla, będące skrzyżowaniem JTM45 i Marshalla 18. Trzy gałki: Volume, Tone i Gain oraz podbicie basów pod postacią przełącznika Bass zapewniają pełną kontrolę nad soundem. Klasyka lampowej faktury w znakomitym kostkowym wykonaniu. Ustawienie Gaina na full gwarantuje nasycenie, które można otrzymać w mocno rozkręconej lampowej końcówce mocy. Posłuchajcie sami, na pewno nie będziecie zawiedzeni.
 
Cena: 739 pln
 

 
Plextortion
[img:7]
 
Stworzony by symulować brzmienie JCM800 połączone z Greenbackami Celestiona (od AC/DC, przez Guns’N’Roses do Van Halena). Piękny selektywny przester, nasycony i dynamiczny przypominający charakterem „brown sound” Eddiego. Czasami ciężko wydobyć takie brzmienie nawet z oryginalnego Marshalla, gdyż posiadając wersję 100W w małym klubie lub na próbie trzeba by było użyć dobrego atenuatora. Regulacja to Volume i Gain wraz z trzystopniową korekcją barwy oraz przełącznikiem Vintage/Modern. Back In Black czy Unchained nie stanowią już brzmieniowej zagadki!
 
Cena: 739 pln
 

 
Triple Wreck
 
[img:8]
 
 
Na koniec najmocniejsza pozycja na liście- efekt distortion z trójpasmową korekcją barwy, przełącznikiem Vintage/Modern, pokrętłem głośności, boosterem do solo wraz z dedykowanym pokrętłem Crunch Cream. Pomimo ogromnej ilości gain, akordy pozostają niezwykle czytelne, a kiedy odpalimy Boost nawet najdelikatniejszy pickup zagra okrągłe, tłuste solo. Triple wreck z pewnością przypadnie do gustu fanom lampowych-rectifierowych brzmień. Czy jakaś inna kostka potrafi zamienić Twin Reverba w 5150?! Moim skromnym zdaniem no.1 wśród metalowych stompboxów.
 
Cena: 919 pln
 



 
Podsumowanie
 
Dzięki aktywnej korekcji kostkom tym bliżej do miniaturowych wzmacniaczy lampowych, sprawiając, że Wampler bardzo wysoko podnosi poprzeczkę dla konkurencji. Charakter przesterów posiada najlepsze cechy brzmieniowe, które dotychczas odnajdywaliśmy tylko w oryginalnych konstrukcjach gitarowego kanonu. Z taką kolekcją na podłodze nie ma już potrzeby noszenia oryginalnych piecy, martwienia się o lampy i głośność. Dla mnie osobiście jest to topowe odkrycie. Bardzo ciężko będzie teraz dorównać Wamplerowi, nie mówiąc już o przebiciu zaprezentowanych efektów.
 
 
 
[img:1]
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem