Test Squier Bullet by Fender

Piotr Borowik 18 października 2011, 08:19 Aplauz Sp. z o.o
Squier Bulletokoło 549 zł
  • wygląd
  • uniwersalne brzmienie,
  • układ pickupów HSS
  • cena
  • klucze średniej jakości

Marki tej nie trzeba przedstawiać - wystarczy że powiem, iż jako jedyna ma licencję na umieszczanie przy swoim logo dopisku „by Fender”. Pamiętam też takie egzemplarze z lat ’90, które brzmiały lepiej niż ich matczyne wersje. 

 
Zasłyszane w teście próbki nagrane zostały przy pomocy oprogramowania Guitar Rig 4 w postaci wtyczki VST oraz programu do edycji o nazwie Reaper.
 
 
 
Wykonanie
 
[img:1:R]  Wizualnie instrument prezentuje się świetnie. Tradycyjne połączenie wykończenia w kolorze sunburst z białą płytką maskującą i chromowanym hardwarem dopełnia klasyki klimatu gitary. Ładnie uwidocznione zostały słoje na korpusie, a i główka(!) wraz szyjką posiadają ładną fakturę. Ciężko dopatrzeć się tu jakiś wad. Czasami zdarzało się w dużo droższych gitarach znaleźć brak w postaci niewykończonego szlifu progów. Ten instrument pomimo oczywistej „półki cenowej” został dopracowany do tego stopnia, że niemal po wyjęciu z pudełka można zabrać go na koncert.
 
Egzemplarz, który trafił w moje ręce do testu nie miał niestety ustawionej menzury. Warto się jednak nauczyć robić to samemu, gdyż zabieg jest możliwy do wykonania przy pomocy zwykłego stroika i płaskiego śrubokręta. Instrukcje na pewno da się znaleźć w internecie, a gdyby nie było nam na rękę robienie tego samemu, każdy lutnik z chęcią zrobi to za nas.
 
 
Wygoda gry
 
Profil gryfu uważam za bardzo wygodny. Na pewno świetnie posłuży początkującym muzykom do prawidłowego ułożenia dłoni, co w przyszłości zaowocuje brakiem kontuzji nadgarstka. Ergonomia gitary definitywnie została zaczerpnięta z wieloletnich doświadczeń Fendera, tak więc dostęp do pokręteł i przełącznika pickupów jest dokładnie taki, jak byśmy tego oczekiwali.
 
 
Brzmienie
 
Na nagraniu brzmienia czystego wyraźnie słychać różnicę w mocy sygnałów z singli i humbuckera. Osobiście układ pickupów HSS uważam za najbardziej uniwersalny. Gitara może posłużyć nam do grania wszystkich odmian muzyki rozrywkowej i wyrobi dobre nawyki w dobieraniu brzmień do gatunku muzycznego.
 
Po podpięciu do wzmacniacza Bullet gra ładnym pasmem o jasnej charakterystyce i uważam, że śmiało może posłużyć do nagrania demówki wznoszącej się gwiazdy rocka polskich scen.
 
 
Elektronika
 
Działa bez zarzutu i nie musimy się obawiać dodatkowych szumów czy trzasków wynikających z błędów elektroników fabryki Squiera. Należy pamiętać, że pickupy typu single coil posiadają wyższy poziom szumów własnych niż humbuckery (duble coil). Problem ten został rozwiązany i często aby obniżyć ilość niechcianego brzęczenia używa się urządzenia o nazwie bramka szumów. Dobry, ekranowany kabel również ułatwi nam to zadanie.
 
 
Hardware
 
W komplecie do gitary znajduje się wajcha tremola. Mostek tego typu umożliwia tymczasowe obniżenie dźwięku (i wibrowanie przy odpowiednim ustawieniu), który to zabieg nadaje ekspresji naszej grze. Efekty osiągane przez niektórych wirtuozów wymagają jednak mostka dwustronnego typu Floyd Rose i blokady strun.
 
Jedyny detal, który według mnie mógłby być nieco dopracowany to klucze, które niestety nie pracują idealnie. Domyślam się jednak, że olejowe klucze stanowczo podniosłyby wartość instrumentu, dlatego rozumiem ten ruch. Gitarę trzeba nieco częściej stroić, ale wyjdzie to również na dobre szkoląc dobry odruch utrzymywania instrumentu w stroju.
 
 
 
 
 
 
Demo
 
 
 
 
Podsumowanie
 
Jakość nagranych próbek zaskoczyła mnie w bardzo pozytywny sposób. Klasyczne rozwiązania uczą prawidłowych nawyków, więc przesiadanie się na coraz to lepszy instrument nie będzie stanowiło problemu. W połączeniu z Mustangiem nie widziałem jeszcze lepszej oferty w cenie poniżej 1000zł, tak więc polecam wszystkim rozpoczynającym przygodę z instrumentem.
 
 
 
 
 
 
Specyfikacja techniczna Squier Bullet:
 
  • tylko Squier ma opatentowany fenderowski kształt główki i logo "Squier by Fender";
  • klasyczny lipowy korpus Strata;
  • mostek tremolo;
  • klonowo-palisandrowy gryf;
  • 21 progów;
  • przetworniki 3x single lub 2x single + 1x humbucker.
Pozostałe testy
Czuć w tym "piniądz" - TEST stacji roboczej Kurzweil K2700 W swoją czwartą dekadę istnienia, ceniona seria K firmy Kurzweil nadal ewoluuje. Zadebiutowała w 1991 roku, a model Kurzweil K2000 wprowadził rewolucyjną technologię syntezatora o architekturze zmiennej (VAST), co okazało się wielkim...
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem