TEST efektów gitarowych firmy Weehbo - Hell Drive i Slo Drive

Marcin Lewicki 21 czerwca 2012, 08:49 300000 Guitars
Weehbo Helldrive800 PLN
Weehbo Slo Drive
Z firmą WEEHBO Effekte mieliśmy już okazję się zapoznać przy poglądowym teście ich linii efektów. Przypomnę, iż jest to stosunkowo nowa firma na rynku, istniejąca od 2008 roku oraz w pełni prowadzona przez jednego człowieka. Pan Eike Hintzen własnoręcznie robi swoje urządzenia wykorzystując do tego najwyższej jakości części stawiając tym samym na to, aby jego produkty były możliwie 'dopieszczone'. Dziś przyjrzymy się bliżej dwóm efektom z serii: Helldrive oraz najnowszy Slo Drive.
 
 
 
HELLDRIVE
 
Helldrive jest efektem overdrive z wbudowanym boosterem. Nasycenie przesteru, które możemy z niego ukręcić mieści się między low a mid-gain'em. Kostka ta charakteryzuje się brudnawym brzmieniem z dużą ilością środkowego pasma, przypominającego brytyjskie wzmacniacze. Szeroka możliwość korekcji oraz dodatkowe opcje zabawy z brzmieniem pozwalają na uzyskanie gamy różnych efektów.
 
[lupa:2]
 
Podstawowa korekcja, opatrzona barwnymi nazwami mogącymi początkowo zdezorientować użytkownika, kształtuje się następująco:
 
INPUTkontroluje ilość sygnału wejściowego oraz pasma niskiego (basu), kontrola ta pozwala „pogrubić” brzmienie jeśli gitara ma zbyt cienki sond lub odchódzić gdy gitara za bardzo muli.
 
GAIN - kontroluje ilość gain'u (zakres low do mid)
 
BALLS, TONE - kontroluje pasmo środkowe jak i kompresje
 
LEVEL - kontroluje ogólnym sygnałem wyjściowym urządzenia (master volume)
 
FIRE! - kontroluje poziom głośności booster'a
 

Wewnątrz efektu znajdziemy ponadto dodatkową regulację:

  • Presence – regulacja najwyższego pasma, pozwalająca dodać „prezencji” brzmieniu
  • Bass – regulacja najniższego pasma
  • Gain! – regulacja nasycenia boostera
  • Bass! – regulacja najniższego pasma boostera
  • Tone! – regulacja tonu boostera
 
 
Dodatkowo, poza w/w gałkami, Helldrive posiada przełącznik dynamiki (DYNAMIC), który pozwala na wybór trybu pracy efektu, 9V lub 18V(polecam korzystanie z opcji 18V-dużo lepsze brzmienie efektu), jak również przełącznik BOOSTER sterujący wewnątrz kostki kolejnością działania efektów ( booster – overdrive (pre), overdrive-booster (post) ), co w zależności od jego ustawienia dodaje gainu lub podbija głośność efektu.
 
W moim odczuciu mocną stroną Helldrive'u jest to, iż 'szanuje' instrument do niego podłączony (charakterystyka instrumentu zostaje wzbogacona przez efekt, a nie zastąpiona). Jeżeli chodzi o brzmienie, to uważam ten efekt za świetną pozycję dla fanów Marshalla oraz muzyki spod znaku Guns 'n Roses czy ZZ Top. Poza tym jest to bardzo dobrze imitujący brytyjskie lampowe brzmienie, dynamiczny przester. Godny polecenia.
 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 68 mA (73 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Input (sygnał wejściowy i bass), Gain, Balls (średnica), Tone (góra), Level, Fire (level boostera),
  • Wewnętrzne switche: Presence, Bass, Gain, Tone
  • Włączniki: On/Off, Hellfire (włącznik boostera), Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Przełącznik Pre-Post
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 350 g
 
 
 
 
 
 
 
SLO DRIVE
 
Slo Drive charakterystyką brzmienia przypomina amerykańskie wzmacniacze marki Soldano. Spory zakres dynamicznego gain'u (od low po high) daje naprawdę niezłego 'kopa' i oferuje ogrom niskiego pasma tak pożądanego w cięższych odmianach rocka. Może to stanowić problem przy wiosłach, które naturalnie posiadają sporo 'dołu', ale jeżeli podejdziemy do ustawień z głową, to wszystko powinno być w porządku. 
 
[lupa:3]
 
Slo Drive posiada dwa kanały z następującą możliwością korekcji:
 
CRUNCH - kontroluje nasycenie gain'u na pierwszym kanale
 
OVERDRIVE - kontroluje nasycenie gain'u na drugim kanale, współdziała z w/w potencjometrem
 
BASS, MIDDLE, TREBLE - podstawowa korekcja pasma dolnego, środkowego i górnego
 
MASTER - kontroluje ogólnym sygnałem wyjściowym urządzenia
 
 
Jak w przypadku Helldrive'u, Slo Drive posiada przełącznik dynamiki (DYNAMIC), który pozwala na wybór trybu pracy efektu, 9V lub 18V. Natomiast w przeciwieństwie do w/w efektu mały switch odpowiada za podbicie bądź obcięcie środkowego pasma, co czyni go bardziej różnorodnym i elastycznym. Nie uważam, żeby efekt ten brzmiał świetnie przy ustawieniu gałki gain'u poniżej godziny 12, ale jakby nie patrzeć nie taka jego dedykacja. Jest to godna uwagi pozycja dla fanów cięższego uderzenia z dużą ilością 'dołu'. Efekt po podłączeniu do tranzystora przy dużej głośności śmiało można pomylić z lampą. 
 
Specyfikacja:
 
  • Zasilanie 9V
  • Pobór prądu 30 mA (75 mA gdy przełącznik dynamic przełączony jest na 18V)
  • Regulacja: Overdrive, Crunch, Treble, Middle, Bass, Depth, Level
  • Włączniki: On/Off (True Bypass), Select, Midrange, Dynamic (zmiana napięcia z 9V na 18V)
  • Wymiary 120 x 95 x 55 mm
  • Waga 360 g
 
 
 
 
 
 
 


 

Foto: Piotr Bartosiuk

Gdzie kupić?

Weehbo

Dystrybucja w Polsce:

300000 Guitars

adres:
ul. Łowiecka 5 F 43-200 Pszczyna

Sklepy muzyczne > Weehbo rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Marcin Pendowski testuje nowe combo Laney'a Pozory czasami lubią mylić. Jeśli szukacie nowoczesnego comba do basu o tradycyjnej estetyce to nie mogliście lepiej trafić. Laney Dibeth DB200-210 pod pozorami klasycznej konstrukcji chowa szereg niezwykle nowoczesnych i funkcjonalnych...
VIDEO TEST: Wyjątkowa gitara basowa Sterling Stingray Ray 34 HH Czy budżetowa wersja ikonicznego basu musicman Stingray godna jest swojej nazwy? Marcin Pendowski zaprasza na video test absolutnej klasyki gatunku. Posłuchajcie jak instrument brzmi ten bas w rękach mistrza.
Budżetowy baryton dla każdego. Aria Pro II JET-B’tone jest z pewnością niezwykle ciekawym instrumentem w sektorze budżetowych gitar barytonowych. Gitara ta prezentuje się niezwykle elegancko, jest przy tym mądrze zaprojektowana i wygodna w grze. TEST
Testujemy trio od Walden Guitars Walden Guitars coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na rynku gitar akustycznych. Tym razem do naszej redakcji trafiły trzy instrumenty tego producenta, które powinny zainteresować zarówno gitarzystów-amatorów, jak i zawodowców,...
Test gitary basowej Markbass JF1 Markbass to dobrze wszystkim znana włoska marka, która bardzo szybko zdobyła serca basistów na całym świecie żółto-czarnymi produktami służącymi do nagłaśniania tego, co tworzymy na naszych basówkach. Lista topowych artystów, którzy...
Test gitary akustycznej Washburn Bella Tono Washburn, amerykańska marka z tradycjami. Od 1883 roku obecna w świadomości muzyków. Pomimo wzlotów i upadków, wciąż obecna w muzyce folkowej, country, szeroko rozumianym rocku. Dziś bardziej znana z gitar elektrycznych, ale przecież...