HIWATT MAXWATT G50CM R - TEST W INFOMUSIC

29 lutego 2012 Tagi: Hiwatt G50 CM R, wzmacniacz gitarowy, combo, solid state, tranzystorowy
Autor testu: marcin-sobolewski-zdjecie Marcin Sobolewski
Produkt: Hiwatt Maxwatt G50CM R
Cena: 949 zł
Dostarczył: Music Info

Nowe combo Hiwatta otrzymujemy w błyszczącym, kolorowym kartonie na którym producent skrupulatnie wypisał wszystkich wielkich (gitarzystów i zespoły), grających na sprzęcie HIWATT. Może i słusznie, combo jest dedykowane dla młodych gitarzystów, którzy często kojarzą tylko Marshalla i może Peavey’a.

Fani The Who i Pink Floyd mogą się ze mną nie zgodzić, ale marka HIWATT w Polsce nie jest tak dobrze rozpoznawalna jak Fender czy Laney, warto więc młodzież edukować choćby opisami na kartonach. Kto wie, może dzięki temu sięgną po stare płyty klasyków?

 

Pierwsze wrażenie jest raczej dobre!

Ważący 18 kg, wyposażony w pełnowymiarowy, 12 calowy głośnik wzmacniacz prezentuje się godnie, a ebonitowa dwuwarstwowa płytka z logo HIWATT dumnie dominuje nad całością.

Grając od lat na konstrukcjach lampowych z pewną dozą nonszalancji podszedłem do budżetowego, tranzystorowego Hiwatta. Pamiętajmy jednak – nie jest to sprzęt dla zawodowców lecz raczej dla tych, którzy właśnie rozpoczęli próby z zespołem i stwierdzili, że ich 15-watowy piec nie radzi sobie w konfrontacji z perkusistą. Wybór producentów i konstrukcji w zakresie 50-100W jest szeroki, nawet gdy dysponujemy ograniczonym budżetem. HIWATT serią MAXWATT wszedł w szranki z konkurencją oferującą FRONTMANa, MG czy też SPIDERa.

[img:1]

 

Wróćmy jednak do tego, co nam HIWATT PREZENTUJE:

Za cenę 200 $ otrzymujemy całkiem wszechstronny wzmacniacz, w którym nie pominięto żadnych ważnych elementów. Standardowo w takich konstrukcjach mamy 2 kanały: CLEAN określany tu jako NORMAL) i OVERDRIVE, każdy z osobnym 3-punktowym korektorem barwy dźwięku. Standardowo w kanale OVERDRIVE występuje gałka GAIN, tak jest i w tym wypadku. Standardowo w tego rodzaju konstrukcjach dysponujemy pogłosem sprężynowym – i tu także bez niespodzianek – pogłos jest i ma się dobrze. Nie zapomniano tez o gnieździe słuchawkowym dla nocnych marków.

[lupa:2]

Z rzeczy niestandardowych znajdziemy przełącznik CLASSIC/MODERN w kanale przesterowanym. Należy tu wyjaśnić, że przez brzmienie CLASSIC producent rozumie stare, brytyjskie brzmienie niskogainowych wzmacniaczy z lat, kiedy HIWATT święcił triumfy wraz z VOXem i Marshallem. Przełączenie na tryb MODERN drastycznie zmienia korekcję barwy – środek zanika, dominują niskie i wysokie tony. W założeniu ma to brzmieć jak nowoczesne konstrukcje wysokogainowe.

Przełącznik C/M to wyróżnik nowej odsłony wzmacniacza G50, stąd „CM R” w nazwie sprzętu. Zastąpił on potencjometr „Contour” znany z poprzednich wersji.

[img:3]

Z tyłu obudowy znajdziemy gniazdo LINE OUT, wyjście na zewnętrzny głośnik oraz gniazdo FOOTSWITCHA. To ostatnie zasługuje na chwilę uwagi – jest oparte o złącze TRS (w Polsce znane jak JACK STEREO) i obsługuje zarówno zmianę kanału jak i reverb. Jakkolwiek należy chwalić wszechstronność i przemyślane rozwiązania, to niestety producent zapomniał dołączyć footswitcha do kompletu. Chętni do „deptania” podłogowych przełączników muszą się w takowy zaopatrzyć we własnym zakresie.

[img:4]

Wykończenie wzmacniacza, obicie i grill nie budzą zastrzeżeń. Obudowa wygląda dość pancernie, choć wątpię by w tej cenie producent oferował obudowę ze sklejki , mamy zapewne do czynienia z obudową z MDFu lub płyty wiórowej. Oczywiście to również dobre materiały i również powinny przetrwać wiele. Gałki i przełączniki nieco trącą chińszczyzną, ale nie wywołują złych skojarzeń. Zresztą producent z tyłu obudowy bez skrępowania umieścił napis: „Made in China”, a w materiałach promocyjnych 100% British Tone. Cóż, nowe czasy..

Również 12-calowy głośnik opatrzony co prawda dużym logo producenta nie pozostawia złudzeń co do pochodzenia: uzupełnienie o dopisek "Designed in England" mówi wszystko. W tej jednak cenie i czasach nie powinno to już nikogo dziwić.

Power On i możemy sprawdzić, jak się sprawuje

 

HIWATT W AKCJI.

Okazuje się, że zachowuje się dość dobrze. Niestety wzmacniacz po włączeniu dość mocno brumi sam z siebie, niezależnie od podłączonej gitary czy jej braku. Nieco za głośno jak na mój gust.

Kanał CLEAN brzmi tak, jakbyśmy tego od niego oczekiwali: czysto. Jednak przy silnym sygnale z wysokogainowych humbuckerów zaczyna się przesterowywać, jednak nie jest to crunch jakiego byśmy oczekiwali, raczej niezbyt przyjemny tranzystorowy suchy przester. Dobrze sprawdza się z single-coilami lub zwykłymi humbuckerami. Brak regulacji GAIN ogranicza nieco możliwości tego kanału, ci którzy chcieliby ustawić go na CRUNCH (z drugim kanałem jako LEAD) będą zawiedzeni. Niemniej jednak 12-calowy głośnik sprawia, że brzmienie jest zrównoważone i pełne.


Kanał OVERDRIVE należy rozpatrywać w dwóch wariantach:

 

CLASSIC

To moje ulubione brzmienie tej sympatycznej „pięćdziesiątki” – zapewne dlatego że lubię klasyczne, brytyjskie 

brzmienia. Ten kto się spodziewa ciepłego, nasyconego overdrive nie będzie rozczarowany. Uważam, że wzmacniacz radzi sobie lepiej niż wszystkie Valvestaty na jakich miałem okazję grać. Oczywiście są pewne minusy – na single-coilach o jasnym brzmieniu w głośniku słychać było piasek, „ukręcenie” dobrego brzmienia na korektorze nie jest jednak trudne. Po podłączeniu gitary z humbuckerami nie trzeba było nic robić – gałki korekcji na „12-tą” i mamy w zasięgu „instant brit tone”. Najlepszy dowód na to, że lampa w przedwzmacniaczu w innych konstrukcjach to często tylko chwyt marketingowy. Wciśnijmy zatem teraz przycisk

[img:2]

MODERN

Jako miłośnik brzmień niskogainowych do opcji MODERN podszedłem z pewną rezerwą. Rezerwa zniknęła jednak równie szybko, jak się pojawiła – mamy tu do czynienia po prostu z innym wstępnych ustawieniem korekcji, przez co wzmacniacz brzmieniem nawiązuje do nowszych konstrukcji, przywodząc na myśl choćby słynną linię JCM czy produkty serii Rectifier. Mamy do czynienia z bardzo konkretnym distortion z dużą ilością niskich i wysokich tonów, z wyciętym środkiem. Brzmienie powinno ucieszyć fanów amerykańskiego rocka i hardrocka. Nie należy się jednak spodziewać brzmień "prosto z piekieł" death metalu, raczej zamiast ognistego chilli mamy tu do czynienia z dobrze przyprawioną sztuką mięsa.

Opcja MODERN zdecydowanie łatwiej współpracuje z humbuckerami, co zresztą chyba dla nikogo nie jest niespodzianką.

 

PODSUMOWANIE

Technologia tranzystorowa sprawia, że jest to sprzęt teoretycznie niezawodny, tani w eksploatacji i względnie łatwy w transporcie. Pamiętajmy - to sprzęt dla początkujących o niezasobnym portfelu. oceniając taki wzmacniacz należy brać pod uwagę kontekst sytuacji, konkurencji i ceny. Producentowi udało się stworzyć wzmacniacz tranzystorowy pozbawiony wad wielu innych tranzystorów, a więc przede wszystkim upiornego piasku w głośnikach w kanale overdrive. Nie jest idealnie, ale słyszałem dużo gorzej brzmiące tanie wzmacniacze.

Na pewno nie uda nam się uzyskać tak ciepłej chropowatości jak w pełnej lampie w klasie A, ale wzmacniacze pracujące w klasie A kosztują 3-10 razy tyle. Jeśli młodemu muzykowi potrzeba czegoś więcej, to chyba tylko footswitcha w zestawie – rzeczy raczej niezbędnej na próbie i na scenie. Mi osobiście równie mocno zabrakło tu potencjometru gain lub innego sposobu na ustawienia na kanale CLEAN lekkiego crunchu. Kwestia osobistych preferencji? Chyba nie tylko moich.

Nową odsłonę konstrukcji HIWATT – MAXWATT można podsumować jednym zdaniem - good gear for the money - za te pieniądze trudno oczekiwać czegoś lepszego. Za jakie pieniądze? Polski dystrybutor ustanowił cenę sugerowaną na poziomie 949 zł.

Udanych zakupów.

 

Tekst, zdjęcia, audio i video: Marcin Sobolewski

 

 

Dane techniczne Hiwatt G50 CM R:

  • Wzmacniacz typu combo do gitary elektrycznej, wykonany w technologii solid-state.
  • Moc: 50 W,
  • Głośnik: 1 x 12" Hiwatt Heavy Duty Loudspeaker,
  • Dwa kanały: Normal i Overdrive (dwa tryby pracy: Classic/Modern),
  • Potencjometry kanału Overdrive: Gain, Bass, Middle, Treble, Volume,
  • Potencjometry kanału Normal: Volume, Bass, Middle, Treble
  • Potencjometr pogłosu (master),
  • Wyjście na słuchawki,
  • Wyjście na kolumnę,
  • Wyjście liniowe,
  • Wejście na Footswitch,
  • Wymiary: szerokość 682 mm x głębokość 279 mm x wysokość 493 mm,
  • Waga: 18 kg.

Sugerowana cena detaliczna: 949 zł

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
względna uniwersalność
solidna konstrukcja
stosunek jakości do ceny
brak footswitcha w zestawie
brak możliwości ustawienia brzmienia crunch na czystym kanale
Do testów dostarczył:
Music Info Music Info Tel: +48 12 267 24 80 www.musicinfo.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: PRS DW CE 24 "Floyd"1
TEST: Gitara klasyczna Alvarez AC65CE2
TEST: Walrus Audio Julia & Monument3

Pozostałe testy sprzętu gitarowego

Efekt gitarowy Walrus Audio Fathom

Efekt gitarowy Walrus Audio Fathom

Przyznam szczerze, że bardzo ucieszyła mnie wiadomość o tym, że po raz kolejny będę mógł dogłębnie zapoznać się z efektami marki Walrus. Miałem już bowiem olbrzymią przyjemność testowania kostki o nazwie Julia

Produkt: Fathom
Cena: 899 zł
Szymon Chudy Gitarzysta, kompozytor, producent muzyczny
Gitary akustyczne Martin HD-28 & OM-28

Gitary akustyczne Martin HD-28 & OM-28

Ocena:

Tak jak Antonio de Torres Jurado stworzył kształt gitary klasycznej używanej do dziś, tak firma Christian'a Frederick'a Martin'a stworzyła najbardziej...

Produkt: HD-28OM-28
Cena: 14.300 zł12.300 zł
Robert Słucki INFOGITARA.PL
Efekt gitarowy Walrus Audio ARP-87

Efekt gitarowy Walrus Audio ARP-87

Dziś na testowy warsztat po raz kolejny weźmiemy efekt marki Walrus, a więc firmy, który z impetem zdobywa gitarowy rynek. Wśród jej użytkowników znajdziemy...

Produkt: ARP-87
Cena: 899 zł
Szymon Chudy Gitarzysta, kompozytor, producent muzyczny
Test gitary elektrycznej PRS DW CE 24 "Floyd"

Test gitary elektrycznej PRS DW CE 24 "Floyd"

Marka, której instrument wzięliśmy dzisiaj na warsztat, nie wymaga zbytniego opisu, gdyż firma PRS jest znana na całym świecie. Gitary te cieszą się dużą...

Produkt: DW CE 24
Cena: 10.600 zł
Marek Pająk Gitarzysta VADER
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz