TEST: Behringer Powerplay 16 - cenowa rewolucja

18 czerwca 2012 Tagi: Behringer, Powerplay 16, monitoring, miksery
Autor testu: artur-lutynski-zdjecie Artur Lutyński
Produkt: Behringer Powerplay 16
Dostarczył: SoundTrade

CENOWA REWOLUCJA. Właśnie te słowa cisną mi się na usta po pierwszym kontakcie z nowym produktem firmy Behringer, a dokładniej z systemem monitoringu POWERPLAY 16.  

Firma Behringer być może nie ma najlepszej renomy na polskim rynku, ale paradoksalnie należy jej oddać iż w naszym kraju nad Wisłą cieszy się ogromną popularnością, gdyż jesteśmy stosunkowo biednym narodem a produkty firmy z uchem w logu są naprawdę bardzo tanie i przy tym często solidne. Mimo iż co niektórzy nadal uważają Behringera za sprzęt o "niższej wartości” (cytuję jednego z klientów pewnego sklepu w Poznaniu), pragnę w tym momencie poinformować, że już niebawem ich światopogląd ulegnie radykalnej zmianie. Behringer zmienia wizerunek a wraz z nim zmieniają się jego produkty, oczywiście na plus. 

Po dwóch tygodniach testów POWERPLAY 16 (na którego notabene czekałem blisko rok od momentu premiery podczas targów NAMM do momentu gdy pierwsza sztuka przybyła do Polski) jestem w stanie powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że mam w dłoniach prawdziwy HIT. Tanie i mega funkcjonalne urządzenie. No po prostu HIT:) 

Dość niezdrowej podniety, skupmy się na szczegółach. Jak zapewne większość z czytelników dobrze wie firma Music Group, która posiadała pod własnymi skrzydłami markę Behringer wykupiła dwie bardzo cenione w przemyśle audio  marki, a mianowicie MIDAS’a oraz KLARK TEKNIK’a. W momencie tej zaskakującej fuzji ludzie obserwujący tą sprawę zastanawiali się, czy będzie to moment, w którym MIDAS i KLARK TEKNIK zniżą poziom swoich doskonałych produktów do BEHRINGER’a czy też BEHRINGER wejdzie na wyższy poziom jakości swoich produktów. 

[img:5]

Na szczęście dla nas wszystkich MIDAS i KLARK pozostały na swoim poziomie a BEHRINGER jako marka z nowymi produktami wspięła się o kilka oczek wyżej, czego dowodzą nowe produkty wypuszczone na rynek w 2011 roku. Przy czym cenowo Behringer pozostał na lubianym, niskim pułapie, nie dając konkurencji najmniejszych szans.

Zastanawiałem się jak to możliwe by firma produkowała lepiej, dokładniej i coraz to ciekawsze produkty zachowując niższe ceny. Dostałem odpowiedź od pracownika nowego dystrybutora BEHRINGERA firmy SOUNDTRADE. Poinformował mnie w rozmowie telefonicznej, że w fabrykach BEHRINGERA nastąpiła rewolucja i zakupione zostały najnowocześniejsze linie technologiczne do produkcji by zaspokoić wysoką jakość nowych marek w „stajni”, a nowe urządzenia BEHRINGERA produkowane są na tych samych maszynach co wspomniany MIDAS i KLARK TEKNIK. Co więcej, fuzja przyniosła BEHRINGEROWI nowych konstruktorów i elektroników, którzy jak się okazuje chętnie dzielą się nowymi pomysłami i technologiami

[img:6]


Testowane urządzenia z serii POWERPLAY 16, ze względu na nazwę przywołują na myśl bardzo popularne POWERPLAY PRO-8 HA8000 oraz POWERPLAY PRO-XL HA4700 (którego dwóch sztuk jestem posiadaczem – już niedługo). POWERPLAY z serii PRO są niczym innym jak wzmacniaczami słuchawkowymi, POWERPLAY 16 natomiast to zupełnie inna bajka, o czym poniżej.

W skład systemu POWERPLAY 16 wchodzą następujące podzespoły,
które nabywać można oddzielnie według własnych upodobań. I tak oto mamy:

  • POWERPLAY 16 P16-I – jednostka centralna dostarczająca sygnały wejściowe do systemu. System może funkcjonować bez niej jedynie w połączeniu z konsoletą X32.
  • POWERPLAY 16 P16-M – mikser osobisty
  • POWERPLAY 16 P16-MB – uchwyt na statyw mikrofonowy do miksera osobistego 
  • POWERPLAY 16 P16-D – router dla dodatkowych 8 linii mikserów.

[img:3] 

DLA KOGO

System POWERPLAY 16 to system odsłuchu przeznaczony do studio nagrań, dla firm nagłośnieniowych oraz dla muzyków występujących na scenie. Nie ma jednakże przeciwwskazań by pełnił też rolę personalnych monitorów podczas prób zespołów. Innymi słowy omawiany produkt Behringera znajdzie zastosowanie wszędzie tam, gdzie mamy więcej niż jednego muzyka i jest potrzeba stworzenia niezależnego miksu dla odsłuchującej osoby. 

 

BUDOWA

Wszystkie elementy systemu POWERPLAY 16 wykonane są bardzo solidnie, z dbałością o najmniejsze detale. Nie ma tutaj miejsce na jakąkolwiek fuszerkę i niedopatrzenie. Wszystko jest pięknie spasowane, nic nie lata, nic nie trzeszczy, a przy tym prezentuje się bardzo okazale i profesjonalnie.

Jednostka centralna P16-I jest modułem w formacie RACK 19”, dzięki czemu można ją zamontować w szafie rack lub racku transportowym. Na frontowym panelu znajdziemy 6 gniazd do podłączenia 6 linii mikserków P16-M, oraz 16 przełączników odpowiadających za czułość wejść gniazd znajdujących się na tylnym panelu. Oprócz tego mamy 32 diody, z czego połowa (zielona) informuje o tym czy sygnał wchodzi do urządzenia, druga połowa natomiast (czerwona) wizualizuje moment w którym sygnał jest przesterowany. Z praktycznego punktu widzenia uważam, że wspomniane gniazda ULTRANET (czyli te którymi łączymy się z mikserkami) powinny być jednak na tylnej części obudowy, gdyż zdecydowanie gustowniej wyglądają urządzenia jak nie wiszą przed nimi przewody. Wiem jednak, że w obudowie 1U na tylnym panelu konstruktorzy nie byliby w stanie wcisnąć dodatkowych gniazd, mogli jednak stworzyć obudowę 2U i wtedy czułbym się w pełni szczęśliwy.

Z tyłu urządzenia mamy 16 gniazd typu duży JACK w które wpinamy się np. z AUXów naszego miksera, oraz – UWAGA- dwa gniazda ADAT IN, w które zamiast wiązki kabli możemy wymiennie podłączyć 2 cienkie światłowody. Tutaj duży plus dla BEHRINGERA.

Mikserki osobiste P16-M wyglądają wybornie. Są poręczne i akuratne co do wielkości, przy tym niezbyt ciężkie i co najważniejsze nieszpecące pomieszczenia. Kolorystyka utrzymana została w grafitowo, srebrnych odcieniach – więc esteci powinny być usatysfakcjonowani. Przedni panel mikserka jest rozplanowany w bardzo logiczny i intuicyjny sposób. Znajdziemy na nim 6 sekcji odpowiadających kolejno za wybór kanałów, panoramę, wzmocnienie sygnału na danym kanale, wzmocnienie sumy, equalizację oraz ustawienie pamięci. Po włączeniu miksera, urządzenia rozświetla się za przyczyną diod LED, ale co ważne nie wygląda to jak niegustowna choinka, wręcz przeciwnie. Każda dioda ma swoje miejsce, przez co w mig człowiek wie co dana sygnalizacja oznacza. Na tylnym panelu P16-M znajdziemy gniazdo zasilające (12V), dwa gniazda ULTRANET (IN oraz THRU), gniazdo MIDI IN do zdalnego sterowania mikserem  poprzez protokół midi, dwa wyjścia audio typu duży JACK (np. do podłączenia monitorów scenicznych), oraz gniazdo słuchawkowe również na duży JACK.

[img:2] 


Pozwolę sobie zatrzymać się jeszcze na sekundę nad panelem frontowym. Znajdziemy na nim ponad 20 przycisków i 8 potencjometrów, które wyglądają bardzo profesjonalnie, jednakże w momencie manualnego zetknięcia sprawiają wrażenie delikatnych. Z pewnością w studio, gdzie są wręcz idealne warunki dla sprzętu i jest większa dbałość ze strony użytkowników, latami nic się z tym nie powinno stać, ale scena jest o wiele bardziej wymagająca i sprzęt dla długowieczności powinien być naprawdę pancerny. 

POWERPLAY 16 P16-D swoją budową  przypomina urządzenia jakie zna zapewne każdy kto posiada  router do komputera, zresztą właśnie taką funkcje pełni to urządzenie. Frontowy panel to zestaw 9 gniazd typu RJ-45, którymi przesyłany jest sygnał protokołu ULTRANET. Pierwsze  z gniazd to wejście sygnału z modułu P16-I, pozostałe do wyjścia do mikserów osobistych. Ubolewam nad tym, iż P16-D nie jest w takiej samej obudowie jak jednostka centralna. 

 

FUNKCJONALNOŚĆ

Prowadząc studio nagrań w którym odbywają się nagrania muzyków na tzw. setkę od samego początku istnienia studia szukałem rozwiązania dla jak najlepszego odsłuchu dla muzyków. Sporą część czasu poświęcałem na jak najlepsze ustawienie odsłuchu dla poszczególnych muzyków, po to by grało im się komfortowo i by uzyskać jak najlepszy feeling, od którego przecież zależy efekt końcowy w postaci dobrego nagrania. Samo ustawienie AUXów było czasochłonne, żmudne i wymagało z każdej ze stron sporej cierpliwości a i tak, co chwilę otrzymywałem od muzyków komunikaty typu: ”głośniej klik”, „ciszej bass”, „więcej gitar” itp., itd. 

Chcąc zminimalizować i uprościć ten proces już kilka lat temu zacząłem się rozglądać za profesjonalnym systemem odsłuchowym i tak wiem, że na dzień dzisiejszy na rynku znaleźć można kilka zacnych propozycji:

  • AVIOM, 
  • ROLAND M-48,
  • MYMIX,
  • HEAR TECHNOLIGIES  Hear Back system,
  • ELITE CORE PM-16 Personal Monitor Mixer,
  • FURMAN HRM-16 REMOTE MIXER.


Wszystkie te systemy są z pewnością znakomite i być może są nawet bardziej funkcjonalne (chociaż nie sądzę) od testowanego POWERPLAY’a, jednakże mają jedną zasadniczą wadę – są cholernie drogie. Dla przykładu system AVIOMA dla pięciu muzyków to koszt rzędu 5000 $, system BEHRINGERA to koszt poniżej 2000$. Według słynnego sloganu reklamowego pewnej firmy obuwniczej „Cena, Czyni, Cuda” i na tą chwilę, w polskich realiach mnie to jak najbardziej przekonuje. 

[img:4]

Wracając do funkcjonalności i ignorując na tę chwilę ceny. Dostałem do testów 5 osobistych mikserków, wraz z jednostką centralną oraz routerem. Tak się pięknie złożyło, że akurat miałem zabookowaną sesję nagraniową dla zespołu rockowego, który chciał nagrywać na setkę. Takiej okazji do testu przegapić nie mogłem, więc w dniu kiedy zespół miał przybyć do studia, rozpakowałem szybciutko solidnie zapakowane urządzenia i zrobiłem błyskawiczne rozeznanie, „co z czym się je”.  Jak się okazało, POWERPLAY 16 to bardzo intuicyjny system. Opanowanie mikserka, bez instrukcji, zajęło mi dosłownie 15 minut.  Podłączenie całego systemu drugie tyle i system był gotowy do pracy. 5 mikserków połączonych z jednostką centralną kabelkami (oryginalne przewody mogłyby być o te 2 metry dłuższe) typu skrętka, zakończonymi typowymi wtyczkami RJ45. Tutaj nastąpiło bardzo miłe zaskoczenie, gdyż miksery zasilane są bezpośrednio z modułu P16-I, więc nie potrzebują zasilacza. Zasilacz potrzebny jest natomiast gdy łączymy w sposób szeregowy od  mikserka do mikserka poprzez gniazda THRU. Warto tu dodać, że router P16-D dostarcza zasilanie, aż do 6 połączonych szeregowo mikserków. W moim przypadku zależało mi bardziej na tym aby było jak najmniej kabli na podłodze więc połączenie od mikserów do jednostki centralnej było idealnym rozwiązaniem.

Z mojego głównego miksera, który dysponuje 8 AUXami wyszedłem przy pomocy złącza ADAT do jednostki centralnej P16-I, po czym uwzględniając skład zespołu oraz jego instrumentarium ustawiłem odpowiednie grupy:

  • STOPA
  • WERBEL
  • OVERHEAD’y
  • BASS
  • GITARA 1
  • GITARA 2
  • WOKAL
  • KLIK

Z tak przygotowanymi grupami nie pozostało mi nic innego jak wziąć taśmę oraz pisak i na wszystkich pięciu mikserach zrobić odpowiednią opisówkę. Zaskakująco szybkie podłączenie, dało mi na tyle czasu przed przyjazdem zespołu, że zdążyłem wypalić w spokoju dwa papieroski i wypić pyszną kawę? Gdy rockowa horda przybyła do studia oraz gdy rozstawili się ze sprzętem a ja ogarnąłem całą misterną kwestię omikrofonowania nadszedł czas na tzw. odprawę. Zebrałem chłopców przed testowany mikserek odsłuchowy i wyjaśniłem raz a dokładnie co do czego służy, po czym obserwowałem reakcje muzyków. Okazało się, że zarówno mi jak i samym instrumentalistom obsługa P16-M przyszła z wielką łatwością.  Te urządzenia skonstruowane są tak, że nawet pięciolatek (nie umniejszając inteligencji dzieciom) bardzo szybko znajdzie się w temacie. Łatwość obsługi to ogromna zaleta tych mikserów.

Podczas nagrania miałem jednak dwie sytuacje w których to myślałem, że przeceniłem zalety BEHRINGEROWEGO systemu. W pierwszej z nich perkusista przestał grać twierdząc, że przestał wszystko słyszeć. Okazało się, że mikserek był na tyle blisko bębniarza, że ten w momencie wykonywania karkołomnego przejścia na bębnach dotknął łokciem gałki Volume, której naciśnięcie powoduje załączenie tzw. PANIC MUTE. Sprawa rozwiązana w 3 sekundy i można było nagrywać dalej. Jednak po godzinie okazało się, że gitarzysta stracił całe ustawienia, które tak pieczołowicie oraz najdłużej ze wszystkich dopracowywał podczas ustawiania odsłuchu. I tutaj również okazało się, że zawinił człowiek a nie sprzęt. Wspomniany gitarzysta w przerwie na zaczerpnięcie świeżego powietrza, odłożył słuchawki na mikserek i załączył przycisk SOLO. W obu przypadkach naprawa zaistniałej sytuacji to były sekundy, a nadmienić muszę, iż były to jedyne problemy podczas całej kilkudniowej sesji tego zespołu. 

Osobiście byłem i jestem nadal zachwycony łatwością z jaką pracuje się z nowym modelem systemem POWERPLAY, nie dość tego muzycy również na temat odsłuchu wypowiadali się w samych superlatywach, no bo w końcu kto jak nie oni wiedzą najlepiej czego potrzeba im do ucha.

[img:1]

 

PODSUMOWANIE
 

Podsumowując najciekawsze w  BEHRINGER POWERPLAY 16 to:

  • 24 bitowe przetworniki analogowo cyfrowe
  • wejścia ADAT
  • 16 kanałowy mikserki
  • każdy mikserek dysponuje pamięcią na 16 presetów
  • możliwość ustawienia wzmocnienia, panoramy, EQ na każdym kanale oraz sumie!, solo, mute 
  • wyjście słuchawkowe dużej mocy 
  • limiter dzięki któremu nie uszkodzimy słuchu i słuchawek
  • wyjście liniowe mono/stereo, służące do podłączenia aktywnego monitora
  • fajny system montażowy do stojaka – szkoda, że nie w zestawie z mikserkami, tylko jako dodatkowy element, ale to szczegół.

POWERPLAY 16 będą się cieszyły zespoły muzyczne podczas prób i koncertów, firmy nagłośnieniowe, które mają już dosyć chimerycznych gwiazdorów na scenie, którym wiecznie coś w monitorach brakuje, oraz studia nagrań, te niewielkie oraz te gigantyczne które obsługują 48 osobowe chóry Dowolną ilość P16-D też można łączyć ze sobą.

Dodatkową zaletą jest również możliwość połączenia funkcjonalności systemu P16 z możliwościami nowego cyfrowego dziecka marki BEHRINGER – konsolety X32. W tym przypadku, bez używania jednostki centralnej P16-I możemy wysłać 16 dowolnych sygnałów (poszczególne kanały, szyny BUS, efekty itd.) bezpośrednio z konsolety, która również jest wyposażona w złącze Ultranet. 

Jednym słowem BEHRINGER odrobił zadanie domowe. Stworzył, bowiem rozbudowany i intuicyjny system, a przy tym dostępny na każdą kieszeń. Oby więcej takich inicjatyw.


Ceny (detal brutto) 


P16-I ............................ 1080 zł
P16-D ..........................   660 zł
P16-M .........................    870 zł
P16-MB .......................   134 zł

 


Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Intuicyjność obsługi
Wysoka jakość
Funkcjonalność
Konkurencyjna cena
Możliwość ustawienia wzmocnienia, panoramy, EQ na każdym kanale oraz sumie!, solo, mute
Wygodny system montażowy do stojaka
Rozmieszczenie wejść ULTRANET
Urządzenie wygląda na nie dość trwałe na warunki sceniczne
Do testów dostarczył:
SoundTrade SoundTrade Tel: +48 22 632 02 85 http://www.soundtrade.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Di-Boxy Mackie MDB1

Pozostałe testy nagłośnienia

Di-Boxy Mackie MDB

Di-Boxy Mackie MDB

Marka Mackie, będąca częścią grupy LOUD Technologies, kojarzy się większości z nas wyłącznie z aktywnymi zestawami głośnikowymi i oczywiście mikserami....

Produkt: MDB-1PMDB-2PMDB-1AMDB-USB
Cena: 246 zł330 zł330 zł620 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Kolumny głośnikowe Greenhead 15 i Redfire 15

Kolumny głośnikowe Greenhead 15 i Redfire 15

Nowe produkty firmy ANT charakteryzują się ciekawym wyglądem, łatwą obsługą, ładnym brzmieniem oraz dobrym zabezpieczeniem limiterem. Barwę uzyskano poprzez podcięcie pasma środkowego od 250 do 400 Hz.

Produkt: Greenhead 15Redfire 15
Cena: 1.834 zł brutto1.286 zł brutto
Andrzej Modrzejewski MODRZEJEWSKI SOUND
Kompresor optyczny Warm Audio WA-2A

Kompresor optyczny Warm Audio WA-2A

Warm Audio WA-2A to urządzenie obsypane nagrodami i wyróżnieniami. Nie łatwo tego dokonać budując klona i chcąc czy nie, ścigając się z oryginałem, który już z definicji będzie kojarzył się jako ten...

Produkt: WA-2A
Cena: 4.650 zł
Krzysztof Błaś - Infosound.pl Studio nagraniowe Blue Records
Kolumny głośnikowe Cerwin-Vega CVE-10, CVE-15 & CVE-18s - Cz.II

Kolumny głośnikowe Cerwin-Vega CVE-10, CVE-15 & CVE-18s - Cz.II

Ocena:

Cały system PA użyty przeze mnie na koncercie wyglądał następująco: 2 x CVE 15 na statywach jako przody, CVE 18s umieszczony pod prawą kolumną, dodatkowy,...

Produkt: CVE-10CVE-15CVE-18s
Cena: 1.300 zł2.000 zł2.800 zł
Maciej Żulczyk Studio nagrań Pętla
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz