Test Pearl Tru-Trac - Czysta poezja!

19 listopada 2012 Tagi: Tru-Trac, Electronic Head, e-naciąg
Autor testu: artur-lutynski-zdjecie Artur Lutyński
Produkt: Pearl EPAD-25SPearl Tru-Trac
Dostarczył: Silesia Music Center Sp. z o.o.

Firmę Pearl każdy szanujący się perkusista zna na wskroś, jednakże część perkusistów nie wie, że ta zacna firma rodem z kraju kwitnącej wiśni od pewnego czasu próbuje przebojem wejść w świat perkusji elektronicznych, tworząc jednocześnie wciąż wspaniałe instrumenty akustyczne.

Dzisiejszy test będzie poświęcony jednemu z produktów tej elektronicznej strony Pearl’a. Sprawdzę czy pchanie się w gałąź rynku perkusji elektronicznych eksplorowaną przecież od lat przez takich potentatów jak ROLAND, YAMAHA, ALESIS, PINTECH, DDRUM, HART DYNAMICS… nie jest przypadkiem wbijaniem sobie noża w plecy.

Pearl Tru-Trac Pack, bo o nim mowa, to zestaw "naciągów" perkusyjnych, przy pomocy których będziemy w stanie zamienić swój set akustyczny w funkcjonalną perkusję elektroniczną. W sumie banalna rzecz, znana i stosowana już od lat, chociażby poprzez naciągi typu meshhead. Pytanie więc dlaczego Pearl porwał się na tworzenie kolejnego produktu? Odpowiedź jest prosta: chcieli to zrobić lepiej! Czy im się udało? O tym w teście poniżej.

 

CO OTRZYMUJEMY?

Zestaw Tru-Trac, który testowałem nosi symbol EPAD-25S i w jego skład wchodzi:

 

  • TTP-B Bass Tru Trac Electronic DrumHead
  • TTB-10 10" Tom Tru Trac Electronic DrumHead
  • TTP-12 12" Tom Tru Trac Electronic DrumHead
  • TTP-16 16" Tom Tru Trac Electronic DrumHead
  • TTP-14 14" Snare Tru Trac Electronic DrumHead
  • NDA-1 Non-Drill Adapter (x 5)
  • CH1JB 16" TRS Cable
  • DZC15 15" Long Cable
  • 52MM Tension Rods (x30)
  • 63MM Tension Rods (x30)
  • NP485 Velcro Tape (x10)
  • BDMTP Hole Position Template
  • PDPTP Paper Ruler
  • HPC6 Hole Punch
  • BDC Foam Bass Drum Cushion
 

[img:1]

Firma Pearl w swojej ofercie ma jeszcze zestaw EPAD-25, który od testowanego różni się tym, iż naciąg na tom 10" jest zamieniony na tom 13". Jak sami widzicie w skład e-naciągów wchodzi sporo elementów (znacznie więcej niż przy standardowych membranach), ale wierzcie mi - każdy z nich jest konieczny i niezbędny.

Zacznę od tego, że cały set Tru-Trac zapakowany jest bardzo solidnie. Każdy naciąg ma swoje odrębne pudełko, a w nich przygotowane miejsca na każdy element po to, by nic nie ucierpiało w transporcie. Nawet kupując zestaw e-naciągów Pearla przez internet możecie być pewni, że dotrze do Was w całości. I to mimo faktu, iż niektórzy kurierzy nie cackają się z przewożonymi paczkami.

Pierwszy kontakt manualny z testowanym urządzeniem daje poczucie, że mamy w rękach solidną konstrukcję oraz  przychodzi myśl, iż e-naciągi posłużą nam dłużej niż parę dni. Design jest bardzo ciekawy i "delikatny", ale tak naprawdę budowa Tru-Traca jest bardzo solidna i w gruncie rzeczy masywna. Waga pojedynczego naciągu jest spora, o wiele razy wyższa niż normalnego naciągu. O ile? Niestety nie wiem, bo nie ważyłem.

[img:2]

Górna część naciągu stworzona jest z białej, średnio miękkiej gumy o specyficznej fakturze. Nie jest ona ani śliska ani zbyt matowa. Jej struktura natomiast jest taka, że nie łapie brudu, co jest bardzo ważne przy grze pałeczkami. Spód naciągu zrobiony jest z twardego, czarnego tworzywa i wyprofilowany jest tak, by e-naciąg bez problemu pasował na każdy tom czy też werbel o określonej średnicy.

Wygląda na to, że japońscy konstruktorzy pomyśleli o wszystkim, gdyż w zestawie oprócz naciągów dostajemy również śruby o dwóch długościach (po to by dopasować się do lugów w naszej perkusji - nawet tych nietypowo rozmieszczonych), okablowanie, niezbędne do podłączenia naszych naciągów z modułem brzmieniowym, taśmy z rzepem do łączenia kabli, gniazdo które mocowane jest do korpusu w miejscu otworu wentylacyjnego, szablon do zainstalowania e-naciagu na membranie centrali, gąbka do wytłumienia centrali, a nawet dziurkacz.

[img:3]

 

INSTALACJA ZESTAWU I WRAŻENIA

Instalacja naciągów Tru-trac jest równie prosta jak wymiana akustycznych naciągów, o ile nie prostsza, gdyż odchodzi nam żmudny proces strojenia. Mając nasze akustyczne bębny, zdejmujemy naciągi bite odkręcając wszystkie śruby. Następnie montujemy w otworze wentylacyjnym gustowny adapter na gniazdo JACK, przypominający budową perkusyjny LUG. On naprawdę wygląda świetnie - jest chromowany i nie szpeci zestawu perkusyjnego. Następnie w kolejności podłączamy kable, czyli adapter z e-naciągiem. Ostateczną fazą jest nałożenie naciągu Tru-trac na korpus naszego bębna, dobranie odpowiedniej długości śrub i dokręcenie go obręczą (z wyczuciem - nie za mocno, coby nie uszkodzić shella). W zasadzie to wszystko.

[img:4]

Troszeczkę bardziej kłopotliwa wydaje się być instalacja e-naciągu na centrali. Powiem jednak, że tylko się wydaje - w gruncie rzeczy instalacja idzie równie szybko jak tomów. Korzystając z szablonu, wycinamy otwór w naciągu klasycznym. Następnie robimy otwory montażowe specjalnym dziurkaczem. Nakładamy e-naciag na akustyczną membranę i skręcamy je razem przy pomocy śrub i specjalnej obręczy. A dalej proces taki sam jak w przypadku tomów, czyli mocowanie adaptera, łączenie kabelków i ostateczne skręcenie obręczą centrali. Cały proces montażu zajął mi 30 minut, czyli szybciej niż kiedykolwiek udało mi się wymienić i wystroić naciągi akustyczne.
Proces podłączenia należy sfinalizować łącząc werbel, tomy i bęben taktowy z modułem brzmieniowym. Ja do dyspozycji mam w studio ROLANDA TD-8 i powiem szczerze, że w momencie gdy podłączyłem już całe okablowanie, zrobiłem pstryk na włączniku sieciowym modułu i zestaw był gotowy do użycia.

Oczekiwałem problemów w postaci niedopasowania odpowiedniej czułości modułu do e-naciagów i żmudnego ustawiania różnej maści parametrów, ale jak się okazało myliłem się bardzo. Werbel, tomy i stopa po prostu zagrały od razu tak jak powinny. Grając tremolo na werblu, słyszę tremolo w słuchawkach. Grając dynamicznie na tomach, uderzając niekiedy z dużą siłą, otrzymuję dokładnie tyle dźwięków ile faktycznie uderzyłem pałką w naciąg. 16, 32 grane stopami są również odczytywane poprawnie. Byłem w szoku, gdyż spodziewałem się zupełnie innej reakcji tego sprzętu. Nie ujmując nic Pearlowi, podejrzewałem, że będę miał do czynienia z zabawką, a tutaj proszę miła niespodzianka.

[img:5]

Fakt że czułość Tru-Traca jest akuratna to jedna sprawa, ale zapewne wielu z Was interesuje kwestia odczuć podczas gry na e-naciągach. Otóż po raz kolejny doznałem miłego zaskoczenia. Po pierwsze pady są ciche. Może nie tak jak pady ROLANDA z meshheadami, ale niewiele im ustępują. Są natomiast o wiele bardziej realistyczne w odbiciu od Rolandowskich naciągów. Nie wiem jak i dlaczego, ale zastosowana guma bardzo mocno przypomina swoją sprężystością akustyczne naciągi perkusyjne. Gra na Tru-Tracach to czysta poezja. Wciąż jestem pod silnym wrażeniem. Dodać należy, że naciągi (oprócz centrali) są dwustrefowe. Pierwsza strefa to oczywiście centralny punkt e-naciągu, drugi natomiast to obręcz, na której bez problemu można wygrywać rimshoty.

Grając na całym zestawie brakowało mi jeszcze tylko e-blach i miałbym kompletny set perkusji elektronicznej, która wyglądałaby jak perkusja akustyczna. Pearl również ma w swojej ofercie blachy "elektroniczne" z serii E-Pro, ale można też skorzystać z oferty e-blach firmy ZILDJIAN.

[img:6]

 

PEARL TRU-TRAC - WARTO?

Konkludując. Pearl poradził sobie mistrzowsko ze stworzeniem e-naciągu. Opracowali w pewnym sensie innowacyjny i bardzo funkcjonalny produkt, który powinien zainteresować wielu perkusistów na całym świecie.

 

Galeria zdjęć Pearl Tru-Trac


Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Solidna konstrukcja
Ciekawy i "delikatny" design
Łatwa i szybka instalacja
Pełna gotowość zestawu zaraz po instalacji (nie potrzebna dodatkowa regulacja)
Dobra czułość Tru-Traca
Ciche i realistyczne w odbiciu pady
Sporo elementów w zestawie
Do testów dostarczył:
Silesia Music Center Sp. z o.o.
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Soundbrenner Pulse1
 TEST: Diril Cymbals2
TEST: Werbel klonowy Dixon Classic PDS-A54XM3

Pozostałe testy sprzętu perkusyjnego

Stopa perkusyjna TAMA Classic Pedal HP50

Stopa perkusyjna TAMA Classic Pedal HP50

Ocena:

Nasz redakcyjny kolega, a przede wszystkim wybitny perkusista jazzowy, Marcin Jahr, przetestował dla nas hardware stopę TAMA serii HP50. Marcin zdążył już...

Produkt: HP50
Cena: 425 zł
Marcin Jahr
Werbel klonowy Dixon Classic PDS-A54XM

Werbel klonowy Dixon Classic PDS-A54XM

Jako człowiek testujący instrumenty doświadczam stale tego samego problemu. Z natury jestem osobą, która pozytywnie patrzy w przyszłość i uwielbia to, co...

Produkt: PDS-A54XM
Cena: 599 zł
Paweł Ostrowski Infodrum.pl
Talerze perkusyjne Diril Cymbals

Talerze perkusyjne Diril Cymbals

Przetestowaliśmy kilkanaście egzemplarzy talerzy firmy Diril. Jeden z użyczonych nam zestawów obfitował w blachy o ciemnym i subtelnym brzmieniu i...

Paweł Ostrowski Infodrum.pl
Metronom wibracyjny Soundbrenner Pulse

Metronom wibracyjny Soundbrenner Pulse

Soundbrenner Pulse to pierwszy na świecie metronom wykorzystujący sygnał wibracji zamiast (lub oprócz) dźwięku. Chociaż obecny jest na rynku muzycznym nie od...

Produkt: Pulse
Cena: 399 zł
Paweł Ostrowski Infodrum.pl
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz