Test gitary elektrycznej Ibanez KIKO10P

20 lutego 2014 Tagi: sygnatura, signature, kiko, ibanez, elektryk, gitara elektryczna
Autor testu: krzysztof-blas-zdjecie Krzysztof Błaś
Produkt: Ibanez KIKO10P
Cena: 5 649 zł
Dostarczył: Meinl Distribution

Ibanez stale poszerza grono swoich endorserów, wciąż wyszukując interesujące osobowości muzyczne z każdego zakątka świata. Tym razem do tego ekskluzywnego grona dołączył Kiko Loureiro – gitarzysta brazylijskiej, metalowej grupy Angra. Sygnowany przez niego model gitary występuje w dwóch wersjach – tańszej Premium i droższej Prestige. Do testu otrzymałem ten pierwszy wariant nazwany KIKO10P w kolorze Transparent Red.


[lupa:1:R]Budowa

Seria Premium jest budowana w Indonezji - kraju, który wyrasta na „drugą Koreę” w dziedzinie produkcji gitar. Oznacza to po prostu tyle, że od dłuższego już czasu zaskakuje jakością instrumentów, co zaczyna dostrzegać co raz więcej firm. Ibanez swoją serię Premium buduje na wyspie Java przez grupkę specjalnie wykwalifikowanych lutników. Instrumenty te są więc takim indonezyjskim odpowiednikiem serii J-Custom, jednak przy okazji kosztują mniej.

Testowana gitara dotarła w solidnym futerale robionym na miarę. To w zasadzie model bazujący na znanej serii S z kilkoma modyfikacjami. Piękny, klonowy top wykończony czerwonym, transparentnym lakierem robi duże wrażenie. Idealnie pasuje do niego biały binding korpusu zrobionego z olchy. Gitara jest dość lekka i doskonale wyprofilowana – to typowa wyścigówka do zadań specjalnych. Mostek to zawodowa konstrukcja Edge Zero II – bardzo wrażliwy na pracę ramienia, dzięki czemu umożliwia stosowanie wszystkich technik związanych z mostem tremolo.

Układ elektryczny składa się z przetworników specjalnie skonstruowanych do tego instrumentu przez firmę Di Marzio. Do dyspozycji mamy dwa humbuckery przedzielone umieszczonym w środkowej pozycji singlem. Tradycyjnie układ wyposażony jest w potencjometr głośności i tonu, oraz 5 pozycyjny przełącznik wyboru pickupów. Dodatkowo potencjometr głośności posiada funkcję push-pull dzięki której uzyskujemy dodatkowe kombinacje brzmieniowe rozłączając cewki humbuckerów.

[lupa:2]

[lupa:3]

[lupa:4]

Gryf został przykręcony do korpusu czterema śrubami, przy czym zastosowano dodatkowe wyfrezowanie z tyłu instrumentu ułatwiające dojście do wysokich pozycji. Sama konstrukcja szyjki jest bardzo solidna – 3 pasy klonu i 2 orzecha. Podstrunnica wykonana z palisandru posiada 24 progi. Jak zwykle w instrumentach serii Premium są one precyzyjnie nabite i ręcznie zaokrąglone na końcach. Odchylona główka wyposażona została w chromowane klucze z sygnaturą Ibaneza, a jej przód zdobi podobnie jak korpus – klonowy fornir. Siodełko pełni jednocześnie rolę blokady strun, po której zaciśnięciu możemy dowolnie „wajchować” bez obawy o utratę stroju. Jak widać KIKO10P posiada prostą i sprawdzoną konstrukcję, która inspirowała od lat wielu muzyków zajmując należne miejsce w kanonie rockowych gitar.

[lupa:5]

[lupa:6]

[lupa:7]

[lupa:8]


Gramy

Instrumenty serii Premium od momentu pojawienia się na rynku wzbudzały uznanie jakością wykonania i w tej kwestii nic się nie zmieniło. Testowany instrument zbudowany jest perfekcyjnie i po prostu nie można doszukać się żadnych wpadek. Wyjątkowo precyzyjnie wykonany został gryf. Jest on nieco grubszy niż w większości wyścigówek Ibaneza – w dalszym ciągu jednak wygodny, szczególnie podczas gry akordowej. Również materiały z jakich go zbudowano imponują jakością – bardzo dobre drewno z równymi słojami i co za tym idzie doskonałymi właściwościami mechanicznymi. Największy plus jednak należy się firmie za nabicie progów. Ręcznie zaokrąglone końce to opcja jakiej byśmy się raczej spodziewali po drogich i ekskluzywnych instrumentach. Tymczasem okazuje się, że można to mieć w standardzie bez windowania ceny. Cóż – inne firmy powinny wziąć z tego przykład...Takie wykończenie progów ma nie tylko walory wizualne – daje to też gwarancję, że progi nigdy nie będą ostre na końcach podstrunnicy jednocześnie ułatwiając szybkie przesuwanie po nich palców podczas gry.

[lupa:9]

Testowana gitara bez wątpienia jest bardzo komfortowa. Akcję strun możemy ustawić niewiarygodnie nisko bez obawy o niepożądane dzwonienie strun o progi. Jednym z największych atutów tego instrumentu jest most tremolo. To sprawdzona konstrukcja oparta na dwóch trzpieniach. Oczywiście na rynku, a nawet w ofercie firmy są nowsze, bardziej zaawansowane konstrukcje. Wielu muzyków jednak wraca do modelu Edge, który okazał się jednym z najmniej problemowych i najbardziej użytecznym w historii. Wystarczy stuknąć lekko w ramię tremola żeby zauważyć jak całość wpada w rezonans po to by po chwili zatrzymać się idealnie w punkcie zero. Dzięki temu nawet po ekstremalnych zabawach z mostem gitara trzyma się idealnego stroju – a to przecież w takich konstrukcjach jest najważniejsze.

[lupa:10]

[lupa:11]

Akustycznie instrument nadzwyczaj dobrze rezonuje odzywając się szerokim, nieco surowym brzmieniem. Pomimo, że część drgań strun absorbowana jest przez sprężyny mostka, gitara bez podłączenia do wzmacniacza gra dosyć głośno. To doskonały punkt wyjścia do zelektryfikowania. Podłączamy zatem instrument do wzmacniacza. Cokolwiek można by powiedzieć o przetwornikach, jedno wysuwa się na plan pierwszy – mają naprawdę spory sygnał wyjściowy, ale brzmią przy tym bardzo tłusto. KIKO10P to instrument o ogromnych możliwościach brzmieniowych. Jest bardzo uniwersalny za sprawą zastosowanych przetworników i różnych możliwości ich łączenia. Humbucker przy szyjce może zabrzmieć ciemno, wręcz jazzowo, ale także jasno i szkliście po zastosowaniu przełącznika push-pull. Tradycyjnie dla Ibaneza uzyskamy dzwoniące, funkowe barwy w pozycjach 2 i 4 przełącznika wyboru pickupów. Arsenał brzmień czystych jest naprawdę ogromny, a co za tym idzie instrument łatwo odnajdzie się w wielu gatunkach muzyki. Niemniej dobrze wypadają brzmienia z lekkim przesterem. Instrument zdradza zapędy fusion i w tych rejonach na pewno będzie błyszczał na lekkich crunchach. Prawdziwy ogień jednak pojawia się na mocnych przesterowaniach, do których zastosowane przetworniki zostały po prostu stworzone. Pomimo dużego sygnału wyjściowego wciąż grają selektywnie, co docenimy przy grze solowej. Jednocześnie są pozbawione zakłóceń i odporne na sprzęgania. Idealne do mocnych riffów i szybkich solówek z dużą ilością gainu. Przetwornik przy mostku właściwościami przypomina odrobinę aktywny EMG81 – jest jednak bardziej organiczny, a po zastosowaniu przełącznika push-pull oferuje krystaliczną górę zwiększającą atak i selektywność. Bez wątpienia zastosowane przetworniki to wyjątkowe i doskonałe konstrukcje – jeden z najlepszych atutów testowanej gitary.

 

Próbka możliwości Ibanez KIKO10P:

 

Ibanez KIKO10P to instrument, którego właściwości brzmieniowe nie klasyfikują tylko w jednym stylu muzycznym. Także wygląd wpasuje się na każdą scenę. To także gitara, która sprawdzi się doskonale w studiu nagraniowym kiedy zajdzie potrzeba zastosowania wielu brzmień. Pomimo, że powstała na zamówienie gitarzysty wykonującego metal progresywny, równie dobrze mogłaby być dziełem muzyka fusion, funk, rock, czy pop. Doskonała konstrukcja, wygoda gry i uniwersalność – ten instrument po prostu musi trafić w gusta większości gitarzystów.

[lupa:12]

 

Podsumowanie

Ibanez ma w swojej ofercie gitary, które za sprawą specyficznej konstrukcji i legendarnych endorserów przeszły do historii. Ma także serie, które nigdy nie zostały podparte wielkimi nazwiskami a mimo to elektryzowały tysiące gitarzystów na całym świecie. Czy model KIKO10P zapisze się w historii?? Nie jest niezwykły, można wręcz powiedzieć, że pod względem konstrukcyjnym jest przeciętny. Żadnych nowych rozwiązań, kształtów, designu. Mimo to Ibanezowi udało się zrobić coś, do czego dąży wiele firm projektując kolejne modele. Stworzyć instrument, w którym każdy gitarzysta może znaleźć swoje brzmienie i z którym może się zidentyfikować. Ponadczasowy wygląd i otwartość na wszelkie nowoczesne techniki gitarowe powodują, że docenimy jego walory także za kilka lat, które przyniosą być może zupełnie nowe trendy muzyczne...
Ocena końcowa:

 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Zawodowe przetworniki Di Marzio
Topowy osprzęt
Perfekcyjne wykonanie
Doskonałe brzmienie akustyczne
Wyjątkowa wygoda gry
Bardzo korzystna cena w stosunku do jakości
Świetne materiały i atrakcyjny design
Do testów dostarczył:
Meinl Distribution
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: PRS DW CE 24 "Floyd"1
TEST: Gitara klasyczna Alvarez AC65CE2
TEST: Walrus Audio Julia & Monument3

Pozostałe testy sprzętu gitarowego

Efekt gitarowy Walrus Audio Fathom

Efekt gitarowy Walrus Audio Fathom

Przyznam szczerze, że bardzo ucieszyła mnie wiadomość o tym, że po raz kolejny będę mógł dogłębnie zapoznać się z efektami marki Walrus. Miałem już bowiem olbrzymią przyjemność testowania kostki o nazwie Julia

Produkt: Fathom
Cena: 899 zł
Szymon Chudy Gitarzysta, kompozytor, producent muzyczny
Gitary akustyczne Martin HD-28 & OM-28

Gitary akustyczne Martin HD-28 & OM-28

Ocena:

Tak jak Antonio de Torres Jurado stworzył kształt gitary klasycznej używanej do dziś, tak firma Christian'a Frederick'a Martin'a stworzyła najbardziej...

Produkt: HD-28OM-28
Cena: 14.300 zł12.300 zł
Robert Słucki INFOGITARA.PL
Efekt gitarowy Walrus Audio ARP-87

Efekt gitarowy Walrus Audio ARP-87

Dziś na testowy warsztat po raz kolejny weźmiemy efekt marki Walrus, a więc firmy, który z impetem zdobywa gitarowy rynek. Wśród jej użytkowników znajdziemy...

Produkt: ARP-87
Cena: 899 zł
Szymon Chudy Gitarzysta, kompozytor, producent muzyczny
Test gitary elektrycznej PRS DW CE 24 "Floyd"

Test gitary elektrycznej PRS DW CE 24 "Floyd"

Marka, której instrument wzięliśmy dzisiaj na warsztat, nie wymaga zbytniego opisu, gdyż firma PRS jest znana na całym świecie. Gitary te cieszą się dużą...

Produkt: DW CE 24
Cena: 10.600 zł
Marek Pająk Gitarzysta VADER
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz