Test gitary basowej Sterling Ray 34 CA (CLASSIC ACTIVE)

Tomek Przyborowicz 2 lipca 2014, 00:00 Music Info
Sterling Ray 34 CA3.800 zł
  • Masywne klucze "motylki" działają bez zarzutu i bardzo dobrze trzymają strój
  • Manualnie basówka świetnie leży w dłoniach
  • Łatwy dostęp do ostatnich progów
  • Pełne brzmienie, pozbawione niepotrzebnych szumów
  • Brak zastrzeżeń do jakości wykonania
  • Wzmocniony gąbką futerał w zestawie
  • Instrument ustawiony i gotowy do gry ! - KLASA

Sterlin By Musicman to marka instrumentów, które są bliskimi kuzynami MusicMan'ów, jednak w odróżnieniu od nich są zdecydowanie bardziej przystępne cenowo. Miałem już okazję na łamach Infomusic.pl prezentować Wam instrumenty marki Sterling By Musicman. Były to modele Ray34, Ray35 i SUB Ray4. Teraz przyszła kolej na model Ray 34 CA (CLASSIC ACTIVE).

Ciekawskich oczywiście odsyłam do poszukania tych
testów na Infomusic.pl. 

 

Fizjologia Ray34 vs Ray34 ca  

Tym razem zbadamy wspólnie kolejnego Ray'a, a dokładnie model Ray34 CA. Basik został zaprojektowany z myślą o miłośnikach nieco bardziej „old school'owego” brzmienia i wyglądu, dlatego różni się nieco od znanych Wam już Ray'ów. 

[img:1]

[img:2]

Oczywiście opcje wyboru koloru lakieru rodem z lat 60 nie jest jedyną różnicą.Pierwszą i chyba najbardziej istotną cechą Ray34ca jest układ elektroniczny. Jest on co prawda aktywny, ale został zaprojektowany tak, aby brzmienie instrumentu było jak najbardziej organiczne. 

Ponadto, posiada tylko dwu pasmowy equalizer, umożliwiający regulację tonów niskich i tonów wysokich. Kokpit sterujący składa się więc z trzech potencjometrów – głośności, tonów niskich, tonów wysokich. Preamp zasilany jest baterią 9V, którą wkłada się w specjalnie przygotowane gniazdo na tyle korpusu. Do układu elektronicznego zaprzęgnięty jest charakterystyczny dla MusicMan'ów humbucker oparty na magnesie Alnico.

Test video 

 

 

 

[img:3]

[img:4]

Sama budowa instrumentu jest również inna niż w modelu Ray34. Klonowy gryf, opatrzony palisandrową podstrunnicą jest nieco węższy przy główce. Szerokość siodełka wynosi tylko 38 mm, a nie jak w modelu Ray 34 – 43 mm. Na 12 progu szerokość gryfu jest już taka sama w obu instrumentach i wynosi 55 mm. Na podstrunnicy nabitych jest 21 progów „vintage”, które są nieco chudsze niż prożki montowane w Ray34. Gryf przymocowany jest do korpusu za pomocą 6 asymetrycznie rozmieszczonych śrub, dla możliwie najlepszego połączenia tych elementów.

[img:5]

[img:6]

Korpus jest wykonany z jesionu i dla podkreślenia charakteru instrumentu nie posiada żadnego wyprofilowania pod brzuch, ani pod przedramię muzyka.

Top zwieńczony jest trzywarstwową płytką, charakterystyczną łezką imitującą macicę perłową.

Zaprojektowany przez Sterling By MusicMan masywny mostek przytwierdzony jest do korpusu przy pomocy dwóch potężnych śrub, co z pewnością ma dobry wpływ na brzmienie całości.

 

Badanie brzmienia

Przed rozpoczęciem gry oczywiście należy nastroić instrument. Muszę przyznać, że masywne klucze „motylki” działają bez zarzutu i bardzo dobrze trzymają strój. Gitara nie rozstrajała się mimo, iż (czego pewnie nie ma na filmie) dałem jej niezły wycisk.

 [img:7]

[img:8]

Manualnie basówka świetnie leży w dłoniach, zwłaszcza w pierwszych pozycjach, a to za sprawą węższego gryfu od strony główki. Dostęp do ostatnich progów jest również bardzo łatwy, co sprzyja solistycznym zabawom w górnych rejestrach.

[img:9]

Co do brzmienia, rzeczywiście jest nieco „old school'owe”. Być może ma na to wpływ sam preamp pozbawiony regulacji środka pasma, a może chudsze progi. Sam nie wiem. To odchudzenie prożków dało mi wrażenie jakby mniejszego mięsa w grze slapem. I choć można na tym basiku z powodzeniem grać slapem, to chyba Ray34 dawał większą radość w tym aspekcie. W grze tradycyjną techniką palcami Sterling odzywa się bardzo rasowo. Poszczególne parametry preampu zostały bardzo dobrze skomponowane. Brzmienie jest pełne, pozbawione niepotrzebnych szumów, a manipulacja potencjometrami daje odpowiednie efekty. Można ukręcić bardzo wiele róznych brzmień, w zależności od naszych gustów i preferencji, które łączy jeden wspólny mianownik – brzmieniowy charakter MusiMan'a.

Na uwagę zasługuje również samo wykonanie instrumentu. Co prawda wykonano go w Indonezji, ale uwierzcie mi, nie ma się do czego przyczepić. Dodam, że instrument przyjechał bardzo dobrze i bezpiecznie zapakowany, zaopatrzony w miękki, wzmocniony gąbką futerał i był już ustawiony i gotowy do grania. A gdybyście chcieli ustawić sobie go inaczej w futerale znajdziecie komplet odpowiednich narzędzi. Klasa!

A teraz, zachęceni moim testem idźcie do dobrego sklepu i spróbujcie sami. 

 

Technikalia STERLING RAY 34 CE

 

  • Skala: 34”
  • Szerokość gryfu na siodełku: 38mm
  • Szerokość gryfu na 12 progu: 55mm
  • Korpus: jesion
  • Gryf: klon
  • Podstrunnica: Palisander (SVM, VC, MG) Klon (BK, 3TS)
  • Klucze: otwarte
  • Osprzęt: Chrom
  • Mocowanie gryfu: 6 śrub
  • Progi: 21 „vintage style”
  • Radius podstrunnicy: 12”
  • Przetworniki: Alnico Humbucker, SBMM Design

 

Galeria Sterling Ray 34 CA

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Sterling rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Marcin Pendowski testuje nowe combo Laney'a Pozory czasami lubią mylić. Jeśli szukacie nowoczesnego comba do basu o tradycyjnej estetyce to nie mogliście lepiej trafić. Laney Dibeth DB200-210 pod pozorami klasycznej konstrukcji chowa szereg niezwykle nowoczesnych i funkcjonalnych...
VIDEO TEST: Wyjątkowa gitara basowa Sterling Stingray Ray 34 HH Czy budżetowa wersja ikonicznego basu musicman Stingray godna jest swojej nazwy? Marcin Pendowski zaprasza na video test absolutnej klasyki gatunku. Posłuchajcie jak instrument brzmi ten bas w rękach mistrza.
Budżetowy baryton dla każdego. Aria Pro II JET-B’tone jest z pewnością niezwykle ciekawym instrumentem w sektorze budżetowych gitar barytonowych. Gitara ta prezentuje się niezwykle elegancko, jest przy tym mądrze zaprojektowana i wygodna w grze. TEST
Testujemy trio od Walden Guitars Walden Guitars coraz mocniej zaznacza swoją pozycję na rynku gitar akustycznych. Tym razem do naszej redakcji trafiły trzy instrumenty tego producenta, które powinny zainteresować zarówno gitarzystów-amatorów, jak i zawodowców,...
Test gitary basowej Markbass JF1 Markbass to dobrze wszystkim znana włoska marka, która bardzo szybko zdobyła serca basistów na całym świecie żółto-czarnymi produktami służącymi do nagłaśniania tego, co tworzymy na naszych basówkach. Lista topowych artystów, którzy...
Test gitary akustycznej Washburn Bella Tono Washburn, amerykańska marka z tradycjami. Od 1883 roku obecna w świadomości muzyków. Pomimo wzlotów i upadków, wciąż obecna w muzyce folkowej, country, szeroko rozumianym rocku. Dziś bardziej znana z gitar elektrycznych, ale przecież...