Testujemy szwedzkie triggery 2Box TrigIt!

1 sierpnia 2015 Tagi: perkusje, elektroniczne, moduły brzmieniowe, 2box, trigit
Produkt: 2BOX TrigIt Trigger Kit2BOX TrigIt Stereo2BOX TrigIt
Cena: 1.150 zł250 zł290 zł
Dostarczył: AUDIOSTACJA

Szwecja - kolebka muzyki metalowej. Czy produkcja triggerów, używanych głównie przez metalowców, kogoś dziwi? Ja natomiast pytam - dopiero teraz?

Dobrze zacząć pytaniem, więc - czym jest trigger? Otóż, urządzenie to działa na zasadzie wkładki piezo dociśniętej do powierzchni naciągu. Wkładka otrzymując sygnał powstały po uderzeniu w membranę zamienia go w impuls, który wędruje kablem do modułu przetwarzającego ten impuls w dźwięk. W skrócie - trigger pozwala nam zmienić brzmienie naszego zestawu perkusyjnego.

 

[img:8]

 

Trzeba wspomnieć, że sam trigger nie ma żadnego wpływu na brzmienie i ono w żaden sposób od niego nie zależy - tym zajmuje się moduł, a więc jakość brzmienia uzależniona jest od klasy modułu. Najczęściej po triggery sięgają perkusiści metalowi montując je na bębnach centralnych. Ma to swoje zastosowanie w szybkich partiach, z którymi mikrofony przez zatkanie mogą nie dawać sobie rady i ciężko w zasadzie uzyskać satysfakcjonującą selektywność uderzeń przy dużych tempach. Tu odpalamy zadowalającą próbkę (często typowa, charakterystyczna metalowa stopa z dużą ilością "klika") i niezależnie od tempa uzyskujemy dobrze wyartykułowane uderzenie.

Nie jest więc przypadkiem gdy w kraju słynącym z death metalu powstaje takie urządzenie jak TrigIt. 2Box nie jest z resztą firmą-nowicjuszem. Swoje istnienie zaanonsowali wprowadzeniem na rynek rewolucyjnej perkusji elektronicznej.

 

[img:2]

 

Zestaw prezentuje się doskonale i doczekał się na przestrzeni lat wielu ulepszeń, które po latach eksploatacji musiały zostać wprowadzone, bowiem pierwsza generacja zestawów, mimo bezawaryjnego działania, pozostawiała wiele do życzenia w kwestii wykonania i szybkiego żużywania się komponentów.

Sercem jego brzmienia jest doskonały w swej prostocie i jakości próbek moduł Drumit 5. Triggery zostały wprowadzone na zasadzie przewidywanego, naturalnego planu rozszerzenia oferty producenta. Sprzedawane są w komplecie (trigger centrali oraz cztery triggery snare/toms) lub pojedyńczo. Ich cena nie jest niska, ale uwierzcie mi - naprawdę płacicie tu za jakość. Zresztą - przejdźmy do testu.

 

[img:4]

 

Odpakowanie i eksploatacja

Komplet pięciu urządzeń zapakowany jest w dość mały karton, co nieco mnie zaskoczyło (jak to się tam zmieściło?!). Oczywiście po otwarciu wszystko staje się jasne, ponieważ został wykorzystany każdy milimetr sześcienny tej przestrzeni. Na pierwszy ogień poszedł trigger centrali. Prócz przetwornika w opakowaniu znalazłem podkładki niezrozumiałego mi zastosowania - być może ochrona na obręcz.

Całość sprawia wrażenie solidnie wykonanego - podstawą konstrukcji jest metalowa, satynowa rama będąca miejscem montażu wszelkich komponentów. Jej kolor nie jest przypadkowy - satynowy nie odbija światła scenicznego, przez co urządzenie nie jest tak bardzo widoczne i nie rzuca się w oczy, tylko asymiliuje z otoczeniem.

 

[img:7]

 

Od wewnętrznej części montażowej przetwornik posiada silikonowe, redukujące poślizg stopki, które są punktem zaczepienia o obręcz. Śruba montażowa umieszczona została w rowie, dzięki czemu możemy dopasować trigger do dowolnej obręczy. W związku z montażem pojawia się jeden problem - śrubę dociskamy punktowo - co prawda jej koniec został zabezpieczony plastikowym kapeluszem, jednak w dalszym ciągu docisk jest punktowy.

Do uzyskania satysfakcjonującej stabilności musimy umieścić trigger sztywo na obręczy, co wymusza na nas użycie większej siły i... odciśnięcie śruby na lakierowanej obręczy bębna basowego... Z tego też powodu, by nie zapaskudzić obręczy mojego codziennego zestawu, umieściłem trigger na centrali mojej Tamy z metalowymi obręczami.

 

[img:5]

 

Przetwornik piezo, o którym wspomniałem na początku, umieszczony został na elastycznej gąbce, która - jak zarzeka się producent - wykonana jest z materiału "zapamiętującego" swoją pozycję. Na szczycie gąbki mamy przetwornik, który ma bezpośredni kontakt z membraną bębna. Całość zamyka wtyk 1/4" jack (tzw. "duży"), czym chwali się producent - aktualnie jednak wszystkie triggery podłączane do modułu za pomocą tego wtyku, prawdopodobnie tylko Ddrum pozostał przy kłopotliwym w tego typu urządzeniach gnieździe XLR.

Po zamontowaniu i dokręceniu przetwornika do obręczy nie dotykałem go przez następne dwa tygodnie do momentu demontażu i zakończenia testu. Wszystko po prawidłowym montażu było na swoim miejscu, nie musiałem w żaden sposób redukować ustawienia.

 

[img:6]

 

Trigger przenosi uderzenia w pełnej dynamice - co również możemy zdeterminować ustawieniami modułu - od najlżejszych po te mocniejsze przekazując impuls adekwatny do włożonej siły. Nie miałem żadnego problemu ze złym odczytywaniem sygnałów z membrany, nie pojawiały się charakterystyczne, szybkie "dwójki", trigger nie wzbudzał się od uderzeń w inne elementy zestawu i zawsze robił to co chciałem. Analogiczna jest historia z triggerami werbla oraz tomów - po zamontowaniu ich nie musiałem robić nic więcej. Przetworniki bez żadnego problemu współpracują również z naciągami siateczkowymi i nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy tymi, a tradycyjnymi.

Podoba mi się ich niekonfliktowość, solidna, metalowa konstrukcja i niezawodne działanie. Nie jestem w stanie znaleźć żadnych minusów wpływających na mój odbiór triggerów, a korzystanie z nich było dla mnie niesamowitą frajdą i poszerzeniem horyzontów brzmieniowych tradycyjnego zestawu perkusyjnego.

 

Podsumowanie

Mając na uwadze jakość innych produktów na rynku, 2Box wywiązał się z założeń w 150 %. Przede wszystkim - czego nie można powiedzieć o innych przetwornikach - działa dokładnie tak, jak założył wynalazca tego rozwiązania, a dodatkowo producent wyeliminował absolutnie wszystkie wady pojawiające się w konkurencyjnych urządzeniach.

Moim jedynym zastrzeżeniem jest kontrowersyjne mocowanie triggera centrali, które może skutkować uszkodzeniem obręczy i tu sugerowałbym producentowi pójście w drogę docisku na większej powierzchni obręczy. 
Reasumując - triggery 2Box są urządzeniami doskonałymi. Mówię to ja, dziękuję.

Ocena końcowa:

 

Ceny 2Box TrigIt:

 
  • TrigIt Trigger Kit - Zestaw triggerów (4x kocioł / werbel, 1x stopa) - 1.150 zł
  • TrigIt Stereo - Trigger dla kotłów lub werbla - 250 zł
  • TrigIt - Trigger dla stopy - 290 zł

 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

Pozostałe testy

Zestaw perkusyjny Pearl Masterworks

Zestaw perkusyjny Pearl Masterworks

Wśród wielu pereł tego świata, trafiamy niekiedy na te najcenniejsze - wybitnej wartości dzieła sztuki, które nie sposób jest przecenić, niezręcznie...

Produkt: Masterworks
Cena: 31.000 zł
Paweł Ostrowski Infodrum.pl
Podwójna stopa Dixon Precision Coil

Podwójna stopa Dixon Precision Coil

Trudno o lepszych testerów sprzętu niż muzycy stale koncertujący, aktywnie dzielący życie artystyczne pomiędzy długie trasy koncertowe i nagrania studyjne,...

Produkt: Precision Coil
Cena: 1.400 zł
Kuba Jabłoński Perkusista
Werbel brązfosforowy Dixon PDS2233BN 13x3

Werbel brązfosforowy Dixon PDS2233BN 13x3

Mamy za sobą już kilka randek z werblami Dixona. Do testów dostaliśmy modele serii Classic, które zasiedlają raczej dolną półkę cenową producenta, oferując...

Produkt: PDS2233BN
Cena: 770 zł
Paweł Ostrowski Infodrum.pl
Zestaw statywów perkusyjnych Tama Classic Hardware

Zestaw statywów perkusyjnych Tama Classic Hardware

Ocena:

Nasz redakcyjny kolega, a przede wszystkim wybitny perkusista jazzowy, Marcin Jahr, przetestował dla nas hardware TAMA serii Classic, stworzony z myślą o...

Produkt: Classic Hardware Pack HC4FB
Cena: 1.200 zł
Marcin Jahr Muzyk
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz