TEST: Soundcraft Ui16 - Bezprzewodowy mikser cyfrowy

Maciej Żulczyk 12 października 2015, 12:00 ESS Audio
Soundcraft Ui162.500 zł
  • Kompatybilność ze wszystkimi systemami operacyjnymi
  • Ujednolicony dla wszystkich urządzeń interfejs obsługi
  • Możliwość symultanicznej kontroli bezprzewodowej i przewodowej
  • Wysoka funkcjonalność
  • Łatwa konfiguracja
  • Cena
  • Brak wbudowanego interfejsu audio
  • Brak elastycznego i w pełni konfigurowalnego routingu
  • Mało fizyczych wejść i wyjść

Nadeszła pora, by Soundcraft po raz kolejny dotrzymał tempa i trendom w branży. W odpowiedzi na ostatnie dzieła takich firm jak choćby Mackie, Behringer czy PreSonus, ceniony brytyjski specjalista od konsol estradowych zaprezentował swoją wersję miksera w bardzo popularnym ostatnimi czasy formacie stagebox’a / miksera rackowego. Oto Soundcraft Ui16, kompaktowy mikser oferujący bezprzewodową lub przewodową kontrolę zdalną z dowolnego urządzenia, niezależnie od systemu operacyjnego (Windows, Mac iOS, Android, Linux), wyposażony we własny router WiFi, procesory sygnału Lexicon, Digitech i dbx oraz liczne narzędzia i funkcje miksu.

Jako że na łamach naszego portalu ukazały się ostatnio testy modeli DL32R czy X-AIR XR18, mogą być one dobrym punktem odniesienia dla nowego Ui16 (większego z dwóch dotychczasowych modeli w serii). Choć utrzymany w tej samej konwencji i bazujący na idei sterowania z urządzeń zewnętrznych poprzez WiFi lub Ethernet, oczywiste jest, że nowy mikser Soundcraft musiał czymś wyróżniać się od konkurencji. Zapraszam do lektury, gdzie postaram się przybliżyć najważniejsze niuanse nowego produktu Soundcraft.

 

[img:1]

 

Pierwszy rzut oka. Przygotowanie do pracy z mikserem

Najpierw przyjrzyjmy się najważniejszym funkcjom i cechom miksera Ui16:

 

  • Łącznie 14 wejść analogowych: 8 wejść combo XLR / Jack (dwa pierwsze: przełączalnie wysokoimpedacyjne Hi-Z), 4 wejścia XLR, dodatkowe wejście liniowe phono,
  • 2 porty USB Record i Play dla odtwarzania plików audio i stereofonicznej rejestracji; port Ethernet,
  • Dwa dodatkowe porty USB na klawiaturę i mysz oraz wyjście HDMI na monitor,
  • Cztery wyjścia Aux, wyjście główne zamiennie XLR / Jack. Dwa wyjścia słuchawkowe, zamienne na dodatkowe wyjścia Aux,
  • Zintegrowany router Wi-Fi wraz z anteną. Dwa niezależne interfejsy sieciowe dla jednoczesnej kontroli poprzez Ethernet i Wi-Fi,
  • Obsługa ze wszystkich platform: Mac iOS, PC, Linux, Android. Jednoczesna kontrola z maks. 10 urządzeń,
  • 12 w pełni przywoływalnych preampów,
  • Pełne przetwarzanie na kanałach: 4 pasmowy parametryczny EQ, HPF, kompresor, de-esser i bramka na wejściach. 31-pasmowy GEQ, bramka i kompresor na wyjściach,
  • Procesory marek grupy Harman: Lexicon, dbx, Digitech. Cztery procesory efektów Lexicon, reverb, room, chorus, delay. Emulatory wzmacniaczy i kostek Digitech na 2 wejściach wysokoimpedacyjnych Hi-Z. Dbx AFS2 - Advanced Feedback Supression na wszystkich wyjściach,
  • Analizatory widma na wszystkich wejściach i wyjściach.

 

[img:2]

 

Mikser Soundcraft Ui16 mieści się w niewielkiej metalowej obudowie w formie stageboxa. Choć utrzymany jest w trendującej konwencji, jego wygląd odbiega nieco od pokrewnych mu urządzeń: nie jest przesadnie nowoczesny i wygląda jak urządzenie, które równie dobrze mogło powstać paręnaście lat temu. To oczywiście tylko kwestia estetyczna i bynajmniej nie dotyczy możliwości czy wykonania.

Całość oczywiście jest solidna, prawie całkowicie metalowa; wszystkie główne wejścia i wyjścia umieszczone są z przodu, za wyjątkiem gniazda zasilającego, włącznika, przycisku Reset, wyjścia na footswitch i dodatkowych portów USB i HDMI z boku. Do jednostki dołączone są odkręcane rackowe "uszy", służące również za uchwyty. Jedynie dołączona antenka Wi-Fi wydaje się nieco wątła; choć umieszczona w szczelinie chroniącej potencjometry, nie chowa się w niej całkowicie (choć mogłaby, dla bezpieczeństwa). Oczywiście można ją wymienić na mocniejszą.

 

[img:3]

 

Obecne dwa dodatkowe porty USB i pojedynczy HMDI z boku miksera służą do podłączenia monitora, myszy i klawiatury. To oryginalne rozwiązanie pozwala na bezpośrednią obsługę miksera bez użycia smartfona / komputera, co w połączeniu z obsługą Ethernetu i Wi-Fi i zapewnia pełną redundancję sposobów sterowania, które wybrać można zależnie od wymogów sytuacji lub użyć jednocześnie dla maksymalnej elastyczności i bezpieczeństwa.

Zanim przejdę do jego wnętrza i możliwości, warto omówić przygotowanie miksera Ui16 do pracy. Jak wiadomo, jego kontrola odbywa się z urządzeń zewnętrznych, jak komputery, smartfony czy tablety o dowolnym systemie operacyjnym - jedynym wymogiem jest tu system z przeglądarką HTML. Brak aplikacji na odrębne systemy operacyjne oznacza identyczny interfejs na każdym urządzeniu sterującym! Duży plus. Mikser posiada zintegrowany router Wi-Fi, pozwalający na bezpośrednią kontrolę bezprzewodową, ale również, co jeszcze ciekawsze, dwa niezależne interfejsy sieciowe, pozwalające na jednoczesną kontrolę przewodową (Ethernet, RJ45) i bezprzewodową (Wi-Fi) z maksymalnie dziesięciu urządzeń. Ten drugi wariant uwzględnia zarówno kontrolę z własnej dla miksera sieci bezprzewodowej (Hotspot), jak i przyłączenie go do istniejącej sieci (co pozwala na wykorzystanie urządzeń wzmacniających sygnał czy choćby zachowanie połączenia z internetem z komputera / telefonu).

 

[img:4]

 

Pierwszym, a zarazem najprostszym sposobem obsługi miksera, jest wykorzystanie opcji Hotspot, czyli połączenie urządzenia sterującego z routerem Ui16. Po włączeniu, mikser stworzy własną sieć lokalną (domyślnie o nazwie Soundcraft Ui16), z którą należy się połączyć, wpisując domyślne hasło "scuiwlan".

Interesujący jest fakt, że podczas gdy pozostałe urządzenia z tej kategorii wykorzystują autorską aplikację, miksery serii Ui wymagają jedynie przeglądarki, która bezpośrednio wczytuje graficzny interfejs użytkownika. Po udanym nawiązaniu połączenia z hotspotem Soundcraft Ui16 wystarczy wpisać w przeglądarkę adres ui-mixer.io, co przenosi nas do interfejsu kontrolnego. Na wstępnie otrzymujemy wybór interfejsu optymalnego dla małych bądź dużych wyświetlaczy.

 

[img:6]

 

Naturalnie, niezbędna jest aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji. Proces ten jest również prosty i błyskawiczny - należy pobrać plik .zip z najnowszym softem ze strony producenta, w niezmienionej formie skopiować go na pendrive’a i wprowadzić do dowolnego portu USB jednostki. Interfejs użytkownika wyświetli komunikat o odnalezieniu pliku aktualizacyjnego. Po wykonaniu operacji pozostaje jeszcze reset urządzenia.

W tym momencie mikser jest już w pełni gotowy do pracy. Z menu ustawień w interfejsie użytkownika otrzymać można dostęp do wszystkich zaawansowanych ustawień sieciowych, pozwalających na skonfigurowanie kontroli Ui16 w zależności od swoich potrzeb. Zaznaczam, że wykorzystanie połączenia przewodowego Ethernet i bezprzewodowego jest możliwe jednocześnie.

 

[img:14]

 

Moim zdaniem to doskonałe rozwiązanie, pozwalające na nawiązanie niezawodnego, przewodowego połączenia skrętką z głównym komputerem sterującym mikserem i wykorzystanie urządzeń mobilnych do dodatkowej, zdalnej kontroli, np. dla muzyków kontrolujących smartfonami swoje miksy monitorowe ze sceny. Chciałbym też nadmienić, że warto zoptymalizować swoją sieć bezprzewodową i wybrać z ustawień wolny kanał Wi-Fi (odnaleziony z użyciem np. popularnego programu inSSIDer).

Po wyborze urządzenia sterującego, rodzaju komunikacji i jej optymalizacji, pora pochylić się nad interfejsem użytkownika i możliwościami samego miksera.

 

[img:5]

 

Interfejs graficzny

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to dopracowana i atrakcyjna szata graficzna interfejsu użytkownika oraz wspomniany już fakt, że (skoro wczytywany jest bezpośrednio z miksera), jest on identyczny na wszystkich urządzeniach sterujących i systemach operacyjnych! Po ostatnich doświadczeniach z podobnym urządzeniem firmy konkurencyjnej i jej różnymi aplikacjami jest to prawdziwa ulga.

Niemniej, interfejs ten nie posiada tego samego stopnia natychmiastowej przejrzystości co wspomniana alternatywa. Aby w pełni przyzwyczaić się do sprawnego poruszania się po nim, trzeba poświęcić trochę czasu na naukę (i np. obejrzenie filmików tutorialowych oferowanych przez producenta).

 

[img:7]

Panel kontrolny - Zakładka miksu

 

Interfejs składa się przede wszystkim z głównego okna miksu z wyświetlonymi tłumikami 12 wejść mono, 2 wejść stereo (Line In, Player) oraz czterema powrotami efektów, czterema grupami, czterema wysyłkami Aux i sumą. Podczas gdy suma zawsze widoczna jest z prawej strony, po reszcie kanałów można przewijać. Poza suwakami, w głównym oknie miksu znajdują się jedynie nazwy kanałów, łączone wskaźniki sygnału PFL / AFL, małe wskaźniki redukcji sygnału (praca kompresora, bramki) i kontroler panoramy. Dostęp do reszty okien odbywa się z przycisków umieszczonych na górze (oraz skrótów dla klawiatury i myszki) i zabierających odpowiednio do:

 

  • Okna wskaźników (Meters) i edycji sześciu grup wyciszających, sześciu grup widokowych pozwalających na szybkie wyświetlanie dowolnych kanałów czy wysyłek oraz czterech stereofonicznych podgrup (ikona ze słupkami).
  • Okna gainu (Gain) i edycji ustawień wejściowych z indywidualnym zasilaniem +48V, odwróceniem fazy i wyborem wejścia wysokoimpedacyjnego Hi-Z (przycisk MIX/GAIN, przełączający między oknem gainu i oknem miksera)
  • Okna edycji (Edit) korektorów, procesorów dynamiki, czterech wysyłek FX i czterech wysyłek Aux (ustalanych z perspektywy indywidualnego kanału, według nomenklatury producenta tzw. channel-centric sends)
  • Okna odtwarzacza cyfrowego USB (ikona Play)
  • Okien wysyłek Aux i wysyłek FX (ustalanych z perspektywy danej wysyłki, tzw. bus-centric sends).
  • Okna konfiguracji z edycją ustawień miksera, sieci, poziomów dostępu, automatyzacji, itp.

 

[img:8]

Panel kontrolny - Zakładka DigiTech

 

Kanały, grupy, wyjścia, procesory

Wszystkie wejścia oraz wyjścia wyposażone są w pełen zestaw procesorów sygnału. Dwa pierwsze, mogące być skonfigurowane jako Hi-Z (przyjmujące bezpośrednie wpięcie instrumentów), oferują zestaw symulatorów wzmacniaczy i kolumn gitarowych od DigiTech: w sumie ponad 50 modeli wzmacniaczy i ponad 20 kolumn, wśród których znajdują się emulacje najbardziej popularnych modeli takich marek, jak: Fender, Marshall, Mesa, Orange, Sunn, Peavey i wielu innych. W sekcji tej dostępne są również liczne presety i możliwość ich edycji / zapisu, a także sekcja "kostek efektów", czyli w rzeczywistości sendów do procesorów efektów oraz filtra dolnozaporowego, kompresora, bramki oraz dodatkowego filtra typu notch.

Każde z 12 wejść oferuje 4-pasmowy korektor parametryczny, filtr dolnozaporowy i w pełni wyposażony kompresor, a także uproszczoną bramkę oraz elastyczny de-esser z intuicyjną reprezentacją graficzną, nanoszoną na wykres equalizera. To samo dotyczy funkcji RTA, czyli analizatora widma, ku uciesze poważniejszych użytkowników umieszczonego na wszystkich wejściach i wyjściach.

 

[img:10]

Panel kontrolny - Zakładka equalizera

 

Również stereofoniczne grupy, powroty efektów, wyjścia Aux i suma oferują odpowiednie procesory: dla grup i powrotów FX jest to ten sam korektor i kompresor/bramka co w kanałach wejściowych; zaś wszystkie wyjścia wyposażone są w 31-pasmowy korektor graficzny (rozbity na dwa ekrany), kompresor+bramkę oraz funkcję automatycznego eliminatora sprzężeń AFS2 autorstwa dbx, wykorzystującego łącznie dziesięć wąskich filtrów automatycznie zakładanych na ofensywne, sprzęgające częstotliwości.

Mikser posiada dwa odrębne wyjścia słuchawkowe z osobną kontrolą głośności. Są one kolejnym dowodem na rozsądek producenta w projektowaniu tego urządzenia - może się okazać, że dostępne Aux'y są niewystarczające. W takich sytuacjach możliwa jest zamiana wyjść słuchawkowych na dwa kolejne Aux'y na symetrycznych gniazdach TRS. Dokonuje się jej z ustawień w interfejsie użytkownika - przy zaznaczeniu tej opcji, ilość wysyłek Aux rośnie do sześciu (dwa kolejne również posiadają wyżej wymienione procesory). Wszystkie te wysyłki mogą być skonfigurowane w trybie pre-fade lub post-fade, mogę też być skierowane do procesorów efektów.

 

[img:9]

Panel kontrolny - Zakładka efektów Lexicon

 

Skoro już o nich mowa, model Ui16 posiada cztery odrębne procesory efektów autorstwa firmy Lexicon. Są to efekty typu reverb, room, chorus i delay (z funkcją Tap Tempo) - każdy z nich posiada rozbudowaną kontrolę parametrów i liczne presety ustawień. Marka Lexicon słynie z efektów o bogatym, atrakcyjnym i autentycznym brzmieniu, i tak też jest w przypadku tych zawartych w nowym mikserze Soundrafta. Ich jedyny minus to fakt, że rodzaje efektów zapięte na dane wysyłki są niezmienne, tak więc zawsze wykorzystać można po jednym z czterech dostępnych typów.

 

Dodatkowe funkcje

Dwa porty USB umieszczone z przodu miksera służą do odtwarzania i stereofonicznej rejestracji z i na nośnik pamięci USB. Odtwarzacz obsługuje wszystkie popularne formaty plików dźwiękowych (WAV, MP3, AIFF, OGG, FLAC) oraz poprawnie odczytuje strukturę folderów i plików na nośniku. Rejestrator (na odrębny nośnik USB) pobiera sygnał z sumy - niestety nie jest to interfejs audio! Jest to spory brak w kwestii możliwości mixera Ui, jednak producent z czegoś musiał zrezygnować, by zachować niską cenę tej i tak bardzo funkcjonalnej jednostki.

 

[img:11]

 

Choć wymaga on pewnego przyswojenia, interfejs użytkownika jest płynny w obsłudze. Usprawniają go wspomniane grupy widokowe, a także liczne uwzględnione w nim skróty dla myszy i klawiatury. Te pierwsze wiążą się z możliwością podwójnego kliknięcia myszą na wybrane obszary głównego okna miksera, co natychmiast odsyła do konkretnych funkcji. I tak na przykład podwójne kliknięcie w suwak kanału przeniesie do korektora, we wskaźniki - do okna wskaźników, w nazwę kanału - do kompresora. Natomiast przytrzymanie myszką nazwy kanału rozwija dodatkowe menu, skąd można edytować jego nazwę, szybko przypisać go do grupy, skopiować ustawienia, sparować kanały w stereo, wybrać preset kanału czy w końcu zresetować go. Większość funkcji i zakładek / okien dostępna jest również z odpowiednich przycisków na klawiaturze. Pełna lista wszystkich skrótów jest zbyt długa, żeby ją zamieścić - znajduje się ona w instrukcji obsługi.

W tym momencie warto wspomnieć, że oprogramowanie kontrolne można przetestować przed zakupem prosto ze strony producenta. W zawartej tam wersji próbnej można sprawdzić większość - choć nie wszystkie - jego funkcje.

 

[img:13]

Panel kontrolny - Zakładka zapisu i przywoływania ustawień miksera

 

Soundcraft Ui16 oferuje również pełne możliwości automatyzacji, tj. zapisu i przywoływania ustawień miksera w postaci poszczególnych scen (Snapshots) i całych występów (Shows). Pojedynczy Snapshot to zapisany zbiór wszystkich ustawień na mikserze, podczas gdy Show to sekwencja tychże, odpowiadająca na przykład liście utworów podczas zaplanowanego występu. Dodatkowo, do czynienia mamy tutaj z funkcją Channel Safe, izolująca zaznaczony kanał lub kanały od zmian wynikających z wczytania zapisanych Snapshotów.

Możliwe jest też skonfigurowanie poziomów dostępu z każdej jednostki sterującej mikserem i zredukowanie ich np. do obsługi pojedynczego Aux'a lub wybranych sekcji miksera. W sytuacji, gdzie wiele urządzeń jednocześnie kontroluje mikser, jedno z nich, np. laptop, może być głównym urządzeniem sterującym, podczas gdy smartfony muzyków mogą ograniczać się do obsługi ich odsłuchu na scenie. W tej sytuacji przydać się może również funkcja More Me, oferująca muzykom prosty sposób na dostrojenie poziomu swoich instrumentów / mikrofonów w odsłuchu względem reszty zespołu.

 

[img:12]

Panel kontrolny - Zakładka konfiguracji poziomów dostępu

 

Podsumowanie

Soundcraft Ui16 to urządzenie spełniające niemal wszystkie dzisiejsze wymagania stawiane niewielkim mikserom, których głównymi odbiorcami będą zespoły posiadające własne nagłośnienie i firmy / kluby obsługujące niewielkie, acz zróżnicowane wydarzenia. Poza bogatym wyposażeniem i pełnymi zdolnościami przetwarzania sygnału, w które duży wkład mają inne marki zrzeszone pod szyldem Harman, oferuje on usprawnienia w funkcjonalności będące, jak się wydaje, bezpośrednią odpowiedzią na niedociągnięcia zbliżonych produktów konkurencji.

Mowa tu przede wszystkim o kompatybilności ze wszystkimi systemami operacyjnymi, ujednoliconym dla wszystkich rodzajów urządzeń sterujących interfejsie obsługi, który dzięki temu po pewnym czasie przyzwyczajenia się nie będzie sprawiał użytkownikowi żadnych niespodzianek, a także redundantnym możliwościom połączenia miksera z wybranym kontrolerem. Czas, który minął od premiery pierwszych tego typu mikserów pokazał, że Wi-Fi, choć bardzo przydatne i wygodne, bywa w niektórych sytuacjach zawodne, dlatego Soundcraft wyposażył swój najnowszy mikser w dwa działające równolegle interfejsy sieciowe, pozwalające na symultaniczną przewodową i bezprzewodową kontrolę z aż 10 urządzeń jednocześnie.

Jednak oczywiście nie kończy się wyłącznie na niezawodności obsługi, ponieważ skuteczne i rozsądne zaimplementowanie najnowszych technologii kontrolnych nie wystarczy. Aby mikser był dobry, musi on przede wszystkim dobrze miksować sygnały do niego wpływające, a nowy Ui16 potrafi to bardzo dobrze, szczególnie jak na tak niewielkie i niedrogie urządzenie. Począwszy od w pełni przywoływalnych cyfrowo przedwzmacniaczy, przez procesory barwy i dynamiki, symulatory wzmacniaczy gitarowych i efekty, a skończywszy na dodatkowych funkcjach usprawniających miks, jak analizatory widma, eliminatory sprzężeń, de-essery, czy wreszcie grupy widokowe, wyciszające i miksujące - wszystkie te funkcje czynią Ui16 profesjonalnym narzędziem pracy przy małych i średnich eventach.

Konfiguruje się go łatwo i obsługuje przyjemnie, a zastosowane komponenty sprzętowe i programowe skutkują dobrym brzmieniem. Nie obyło się niestety bez kilku braków, wśród których najważniejszym jest chyba brak interfejsu audio, który - jak mogło się wydawać - stał się standardem w tej kategorii urządzeń; Ui16 oferuje jedynie jego skromny zamiennik w postaci stereofonicznej rejestracji na USB. Brakuje tu również elastycznego i w pełni konfigurowalnego routingu, zarówno na linii wejścia-wyjścia, jak i przy procesorach efektów: fakt stałego przypisania jednego rodzaju efektu do danej wysyłki może być dla niektórych dość kłopotliwy. Ostatnie, na co mógłbym zwrócić uwagę, to jego nie największa ilość fizycznych wejść i wyjść, co jednak kompensuje trochę możliwość zamiany wyjść słuchawkowych na dodatkowe wysyłki Aux.

Jednak braki te stają się w pełni uzasadnione i przyćmione przez fakt, że mikser ten kosztuje tylko 2.500 zł. Tak niska cena czyni go praktycznie bezkonkurencyjnym w tym przedziale. Podczas gdy za zbliżoną kwotę moglibyśmy kupić niewielki mikser analogowy, tutaj otrzymujemy naprawdę imponujący pakiet funkcji i możliwości, który jest, jak sądzę, czymś jeszcze do nie dawna zupełnie niedostępnym dla wykonawców i nagłośnieniowców o skromnym budżecie. Gorąco polecam kompletującym przenośny i wszechstronny system nagłośnieniowy, w którym oszczędność jest czynnikiem równie istotnym, co wydajność.

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Sterowanie mikserem przez tablet / komputer / smartfon
  • Wbudowany router Wi-Fi
  • Kompatybilny z systemami iOS, Android, Windows, Mac OS i Linux
  • Do 10 urządzeń sterujących pracujących jednocześnie (tablety, telefony, komputery)
  • Legendarne procesory obróbki dźwięku HARMAN - dbx, Digitech i Lexicon
  • W pełni przywoływane z pamięci i kontrolowane bezprzewodowo ustawienia przedwzmacniaczy
  • 4-pasmowy parametryczny EQ, filtr górnoprzepustowy, kompresor, de-esser i bramka szumów dla każdego kanału wejściowego
  • 31-pasmowy graficzny EQ, bramka szumów oraz kompresor dla każdej szyny wyjściowej
  • Wbudowany analizator częstotliwości w czasie rzeczywistym (RTA) dla wejść i wyjść
  • 3 dedykowane procesory efektów Lexicon: reverb, chorus i delay
  • Podgrupy, grupy Mute, grupy View oraz szereg innych opcji miksera
  • Funkcjonalność przywoływania projektów i scen z funkcjami "channel safes" oraz zabezpieczeniami dostępu
  • 2-kanały zapisu i odtwarzania z USB
  • Format: wolnostojący / rackowy
  • Możliwość sterowania przez Ethernet
  • Liczba wejść: 16
  • Wejścia Mic XLR: 9 x Mic / Line, 4 x Mic
  • Wejścia dla instrumentów: 2
  • Wyjścia główne: XLR i TRS 1/4"
  • Szyny wyjściowe Aux / Monitor: 4 x symetryczny XLR
  • Odtwarzanie z USB: 2 kanały
  • Zapis stereo na USB: 2 kanały
  • Wyjście HDMI: Tak
  • Wyjście słuchawkowe TRS 1/4": 2
  • Wejście liniowe stereo RCA: Tak

 

Gdzie kupić?

Soundcraft Soundcraft www.soundcraft.com

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 21 05-092 Łomianki

Sklepy muzyczne > Soundcraft rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem
Test interfejsu audio Shure MVX2U Interfejs Shure MVX2U to bardzo przyjazne i proste w obsłudze rozwiązanie dla podcasterów i twórców różnego rodzaju treści multimedialnych, w których zawarta ma być ścieżka lektorska, w dodatku w miniaturowym rozmiarze.
Test słuchawek Shure AONIC 40 SHURE wprowadził na rynek model AONIC 40 - bezprzewodowe słuchawki, które łączą trwałość, mobilność i przyciągające oko design z doskonałą jakością dźwięku i automatyczną redukcją hałasu, co poprawia komfort pracy Test miksera do podcastów RODECaster Duo Rode, wprowadzając na rynek kolejny, bardziej kompaktowy mikser RODECaster Duo, kontynuuje swoją misję zaopatrywania podcaster'ów oraz twórców treści w profesjonalny i intuicyjny sprzęt, który spełni ich wymagania. Test.