Test słuchawek Kruger & Matz DJ200

14 kwietnia 2016
Autor testu: piotr-bartosiuk-zdjecie Piotr Bartosiuk
Produkt: Kruger&Matz DJ200
Cena: 199 zł
Dostarczył: Lechpol

Jakież było moje zdziwienie, gdy przy nazwie jednego z produktów marki Kruger & Matz zauważyłem symbol – DJ! Czyżby polski producent robił także sprzęt dla DJ'ów grających klubach? Pierwsze zdjęcia słuchawek mogłyby na to wskazywać, ale tylko organoleptyczne testy mogą potwierdzić moje domysły. Co ciekawe, polski producent zaskoczył mnie jeszcze jednym produktem, który bez wątpienia skierowany jest do DJ'ów. Ale o tym produkcie napiszę w następnym teście. W tym zajmę się nowym modelem słuchawek Kruger & Matz DJ200.


Budowa wygląd

Miło mi na sercu kiedy trzymam w rękach dobry polski produkt. Tym bardziej kiedy dotyczy on branży, w której się obracam. Poza starymi Unitrami nigdy nie miałem w dłoniach polskiego sprzętu, który mógłbym wykorzystywać do miksowania utworów.

Słuchawki K&M DJ200 poza nazwą wyglądają jak pełnoprawne, wymiarowe słuchawki DJ'skie. Na pierwszy rzut oka mają wszystko czego DJ potrzebuje, a nawet nadto. W dzisiejszych czasach producenci idą raczej w minimalizm w wyglądzie i gabarytach przez co słuchawki DJ'skie nie są już tak wielkie jak kiedyś. Ten model jest bardzo masywny, a wyglądem najbardziej przypomina produkt marki American DJ. Czy to dobrze, że są duże...? I tak i nie.

[img:1]

[img:2]

Duże gabaryty w dzisiejszych czasach wskazują raczej na pewnego rodzaju zacofanie, bo przecież giganci potrafią zrobić to samo w mniejszym, bardziej nowoczesnym opakowaniu. Oczywiście jest marka Ultrasone, która robi konkretny sprzęt, ale w ich technologii potrzeba przestrzeni, która mi osobiście do gustu nigdy nie przypadła. Słuchawki DJ'skie muszą być skuteczne, a nie muszą mieć dźwięku 3d itp. Kolejna sprawa to fakt, że DJ'e także oszczędzają miejsce w swoich kejsach. Z drugiej strony takie kształty to wzorowanie się na dobrych i sprawdzonych konstrukcjach, które znaleźć można w Technicsach czy słuchawkach Sony. Ale do rzeczy...

Słuchawki robią dobre wrażenie. Kolorystyka rzuca się w oczy, ale odnoszę wrażenie, że jest bardziej elegancka niż w testowanych kiedyś przez nas słuchawkach American DJ. Poza jednym małym elementem wszystko jest tu w macie.

Pałąk jest gruby, masywny jak całe słuchawki. Pokryty syntetykiem. Od spodu bardzo gruba gąbka. Ten sam materiał spoczywa na padach. Na nich także jest miękka i gruba gąbka. Pady można wymieniać. Nie można niestety wymienić (lub tylko w serwisie) kabla. Szkoda. Tym bardziej, że sterczy on sztywno z jednej z czasz. To usztywnienie ma swoje plusy oczywiście. Luźne kable w tym miejscu lubią się łamać. Kabel jest długi i w miarę sztywny przez co praktycznie w ogóle się nie skręca. Główna żyła skrywa się pod czerwoną, śliską grubą gumą . Kabel zasługuje na uznanie. Na brak uznania zasługuje natomiast brak dużego jacka, który jest znacznie częściej wykorzystywany wśród DJ'ów. I tylko ten element, a właściwie jego brak powoduje, że chyba nie mam do czynienia z typowym DJ'skim produktem. A może po prostu zapomniano go podrzucić do testów...?

Słuchawki są oczywiście plastikowe przez co niewiele ważą. Nie będę mówił nic na temat ich wytrzymałości, bo kultowe słuchawki Pioneer HDJ 1000 także plastikowe wytrzymały mi 10 lat. Te plastiki wydają się być solidne, ale dwutygodniowe testy nie są w stanie ocenić ich wytrzymałości. Model DJ 200 regulujemy we wszystkich potrzebnych DJ'owi płaszczyznach. Dodatkowo czasze "odbijają" do swej oryginalnej pozycji, gdy obracamy je wokół pionowej osi. Mega fajnie. Możemy je także złożyć. W zestawie nie ma etui.

 [img:3]

[img:4]

[img:5]

[img:6]

Gramy

Słuchawki na głowie leżą bardzo dobrze. Docisk jest odpowiedni. Na uszach czuć, że materiał na padach nie jest najwyższej klasy. Jest szorstki. Mógłby być bardziej delikatny. Okrągłe czasze dokładnie zakrywają uszy całkiem skutecznie odcinając nas od świata zewnętrznego. Tłumienie dźwięków z zewnątrz jest dobre co jak na tak dużą powierzchnię czasz jest wynikiem co najmniej dostatecznym. W słuchawkach o mniejszej średnicy czasz bywa podobnie. Model DJ 200 nie trzeszczy. Długie sety w klubie czy wielogodzinne słuchanie muzyki nie męczy. Są po prostu wygodne.


Brzmienie

Muszę przyznać, że po pierwszych odsłuchach sięgnąłem po telefon i wykręciłem numer do producenta w celu omówienia tego żartu. Po chwili namysłu zrezygnowałem jednak i zacząłem wsłuchiwać się jeszcze raz. Zaskoczony byłem bardzo dziwną charakterystyką brzmienia. Jakby środek był bardzo ściśnięty, stłumiony. Pierwsze myśli były takie, że skoro produkt do drogich nie należy to producenci wcisnęli tam cokolwiek stawiając na dudniące basy.

[img:7]

[img:8]

[img:9]

Nie wiem czy słuchawki musiały się trochę wygrzać, ale z czasem to wrażenie gdzieś zniknęło. Środek jest dosyć suchy. Jest czytelny, ale brakuje mu przestrzeni. Oczywiście basy są tutaj mocne. Wychodzą przed szereg. To one nadają charakter brzmieniu. Dół jest dynamiczny, czytelny. W całej tej basowej zalewie najmniej zwracamy uwagę na górne pasmo. Na moje oko jest go najmniej. W utworach techno gdzie hihaty i długie ride'y odgrywają czasami taką samą rolę jak dół ciężko jest im się przebić. W klubie musiałem podciągać trochę to pasmo potencjometrem.

Słuchawki mają tendencję do charczenia / kłucia w uszy na dużych głośnościach. Cos tam trzeszczy...

Podsumowanie

Ocena końcowa:

Nie ma co ukrywać - w rekach nie mamy drogiego produktu. Odczuwamy to głównie w brzmieniu. Jednak ja (szczerze) uważam, że do klubu taka jakość nawet wystarcza. Brakowało tu jednak lepszego tłumienia przez co na mikserze musimy podgłaśniać sygnał, a to powoduje, że słuchawki nie radzą sobie dobrze na wysokich głośnościach.

Budowa słuchawek sprawdza się w klubie. Są wygodne i umilają pracę za konsoletą. Brakuje dużego jacka, który jest standardem w klubach czy nawet mniej profesjonalnym sprzęcie DJskim do domu. Kabel jest wystarczająco długi.

Jeśli celem producenta było stworzenie modelu typowo konsumenckiego, który ma jedynie wyglądać jak słuchawki DJ'skie, to egzamin zdany został bardzo dobrze. Szał na mieście!

Polecam ten model początkującym DJ'om lub jako drugi zestaw dla profesjonalistów (w razie czego). Ja chętnie zaopatrzę się w taki produkt.

Piotr Bartosiuk Autor: Piotr Bartosiuk



Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Dobry stosunek cena / jakość
Dobre wykonanie
Dobry kabel
Brak dużego jacka
Problemy na wysokich poziomach głośności
Do testów dostarczył:
Lechpol

Powiązane video:

reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: DJ TechTools Midi Fighter 3D1
TEST: Allen & Heath Xone:962

Pozostałe testy sprzętu dj

Mikser DJ Allen & Heath Xone:96

Mikser DJ Allen & Heath Xone:96

Xone:96 to następca kultowego, produkowanego od 2000 roku Xone:92. Poprzednik wyznaczył standardy jakościowe i technologiczne na lata. Jako jedyny potrafił...

Produkt: Xone:96
Cena: 7.500 zł
Adam Cyzman DJ
Kontroler Midi Fighter 3D

Kontroler Midi Fighter 3D

Ocena:

Midi Fightery to urządzenia, które powstały na skutek nieco szalonego pomysłu - aby sterowanie znane z automatów do gier zaimplementować do kontrolerów...

Produkt: Midi Fighter 3D
Cena: 1.100 zł
Adam Cyzman DJ
Kontroler DJ Mixars Quattro

Kontroler DJ Mixars Quattro

Quattro to zaprezentowany pod koniec 2017, a dostępny od 2018 roku, 4-kanałowy mikser włoskiej marki Mixars. Producent ten znany jest głównie z udanego...

Produkt: Quattro
Cena: 5.000 zł
Adam Cyzman DJ
Kontroler Pioneer DJ DDJ-SR2

Kontroler Pioneer DJ DDJ-SR2

Na następcę DDJ-SR Pioneer kazał czekać dość długo, ale było warto, bowiem nowy model poprawia minusy poprzednika, dodając przy tym kilka nowości. DDJ-SR2 to 2-kanałowy kontroler przeznaczony do współpracy z Serato DJ...

Produkt: DDJ-SR2
Cena: 3.000 zł
Adam Cyzman DJ
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz