Test zestawu bezprzewodowego JTS: odbiornik UF-20S/5, mikrofon JSS 20/5, mikrofon nagłowny CM 214 UL, stacja ładująca CH2

31 marca 2016 Tagi: zestaw, nagłośnienie sceniczne, wireless
Autor testu: daniel-bigaj-zdjecie Daniel Bigaj
Produkt: JTS JSS 20/5JTS CM 214 ULJTS CH2JTS UF-20S/5

Dostałem do przetestowania zestaw bezprzewodowy firmy JTS, modele: odbiornik UF-20S/5 z antenami, mikrofon doręczny JSS 20/5, mikrofon nagłowny z serii CM, model CM – 214 UL oraz stację ładującą CH2. Z urządzeniami tej firmy spotykałem się już wcześniej, jednak były to z reguły najniższe modele systemów bezprzewodowych i nie zapisały się one w mojej pamięci niczym szczególnym, nadawały się do zastosowań typu „baby room” na evencie. Teraz mam w rękach urządzenia zdecydowanie zaawansowane, których możliwości znacznie przekraczają mikrofony JTS, z którymi spotkałem się lat temu kilka.

Już same opakowania wskazują na dbałość producenta o dokładne wykonanie swoich produktów. Wszystko do siebie pasuje, nic w pudełkach „nie lata”, a mikrofony JSS 20/5 dodatkowo są zamknięte w plastikowym kejsie. Sprawdzę, czy same urządzenia robią tak dobre wrażenie, jak ich opakowania. W każdym razie spece od marketingu firmy JTS działają dobrze, skoro już po samych pudełkach człowiek ma pozytywne odczucia.


Odbiornik JTS UF-20S/5

Na pewno wykonaniu odbiornika nie można niczego zarzucić, wszystko szczelnie dopasowane, solidne i ładnie wykonane (jak pudełka). Produkt tajwańskiej firmy nie odbiega normą od tych najbardziej znanych i drogich systemów bezprzewodowych produkowanych przez światowych hegemonów. Z tyłu bazy mamy dwa zbalansowane wyjścia audio, jack i xlr. Zaraz obok znajdują się przyłącza anten A i B. Z przodu po prawej przycisk włączenia zasilania, następnie zestaw przycisków i pokrętło do obsługi menu (setup, exit, push/control ). Wszystkie przyciski są bardzo wygodne w obsłudze, pokrętło chodzi idealnie - nie za mocno, nie za lekko, w sam raz. Na lewej części panelu znajdziemy wyświetlacz LCD, obok diodowe wskaźniki sygnału audio i mocy anteny. Na samym końcu przycisk Remoset - o samej technologii będzie kilka słów w dalszej części artykułu.

[img:6]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

[img:10]

Obsługa menu jest bardzo prosta; samo w sobie jest bardzo czytelne, a zawiera wszystkie niezbędne elementy do obsługi systemu. Deafultowo mamy na ekranie podane numery kanałów i grup, częstotliwości, informacje o tym, z której anteny system korzysta w chwili obecnej (A lub B), nazwę którą możemy sami nadać, identyfikację urządzenia (do obsługi Remoset), stan baterii oraz wskaźnik zablokowania menu przed osobami nie powołanymi. 


Budowa menu jest następująca:

[img:1]

[img:2]

[img:3]

[img:4]

Jak widać możemy regulować praktycznie wszystkie parametry. Skanowanie częstotliwości to rzecz niezbędna w obecnych czasach, ilość systemów bezprzewodowych sięga czasem kilkudziesięciu sztuk, a skaner znacznie ułatwia pracę. Przy okazji dodam, że zestaw JTS UF-20S/5 z mikrofonem JSS 20/5, jak podaje producent:

wykonany został w technologii REMOSET i oferuje 3000 częstotliwości, które mogą być wybierane manualnie lub automatycznie, z wykorzystaniem aktywnej metody analizy, szerokopasmowy odbiornik wieloczęstotliwościowy w technologii UHF PLL. Szerokość pasma: 75MHz15 grup, każda z 63 kompatybilnymi presetami kanałów, możliwość zapisania 64 kanałów w 6 grupach, spośród 3000 dostępnych częstotliwości.

Jak widać nie zabraknie nam miejsca na to, żeby użyć wielu takich zestawów na jednej np.: konferencji. W dalszej części menu mamy obsługę squelcha, ustawienia identyfikacji urządzenia, konfigurację mikrofonu (znajdziemy ustawienia wzmocnienia sygnału), obcięcie dolnych częstotliwości, wybór elementów do synchronizacji bazy z mikrofonem za pomocą Remoset. O takich dodatkach, jak kontrast wyświetlacza, już nie wspomnę.


Mikrofon doręczny JSS 20/5

Mikrofon jest ładnie wykonany, leży wygodnie w ręce i ma odpowiedni ciężar, elementy wykonane z plastiku sprawiają dobre wrażenie. Duży wyświetlacz, schowane pod klapką przyciski do obsługi menu oraz sprytnie ukryty włącznik i zarazem przycisk mutowania są dokładnie tym, czego taki mikrofon potrzebuje. Dobrze wiem, że nawet najbardziej „otrzaskani” w świecie mikrofonów prelegenci i tak mają nieodpartą chęć bawienia się przyciskami. Zatem umiejscowienie włącznika Power/Mute w tym miejscu daje niemal stu procentową pewność, że nie zostanie on przypadkiem wyłączony, a nawet odnaleziony przez nerwowego prelegenta. Schowane pod wysuwaną klapką przyciski do obsługi menu również, co może zapobiec przerwaniu wykładu, przemowy itd.

[img:11]

[img:12]

[img:13]

[img:14]

[img:15]

[img:16]

Samo menu bardzo czytelne, a mamy w nim wszystkie niezbędne elementy: kanały, grupy, częstotliwości, wzmocnienie, nazwę, antenę, stan baterii (pięć poziomów). Niczego jednak nie musimy ustawiać z pałki, za pomocą Remoset wszystko ustawimy z poziomu  JTS UF-20S/5 i wyślemy do mikrofonu.  Dodam jeszcze, że w zestawie znajdziemy kolorowe nakładki na mikrofon, służące do wizualnej identyfikacji tego, kto akurat na scenie trzyma dany mikrofon, oraz klemę do montażu na statywie. Tajwańska JTS zadbała o wszystko.


Mikrofon nagłowny JTS CM – 214 UL

Niewiele o nim mogę napisać gdyż dostałem go bez nadajnika, ale kilka słów na pewno się przyda. Mikrofon wygląda bardzo solidnie, kolor cielisty, pałąk bardzo dobrze leży na głowie, nie męczy, nie przeszkadza i przede wszystkim nie spada. Solidne złącza na kabelek nie pozwolą na niespodziewane wypięcie się podczas ruchów, do mikrofonu dorzucone są gąbki, dwie sztuki.

[img:17]


Stacja ładująca CH2

Stacja, jak wszystkie produkty z serii, którą otrzymałem, wygląda na solidną. Złącza dobrze dopasowane, gdy włożymy mikrofon z akumulatorami w środku (na wyposażeniu) wszystko bardzo dobrze się trzyma. Każde złącze wyposażone jest we wskaźniki LED informujące
o stanie ładowania lub ewentualnym problemie. Ten model stacji może ładować dwa mikrofony. Ze względu na to, że do JSS 20/5 możemy włożyć też normalne baterie, warto pamiętać, że czerwony wskaźnik alert w takie sytuacji nie świeci bez powodu!

[img:18]


Działanie wszystkich powyższych.

Kiedy już podłączymy zasilenie (zasilacze do wszystkich urządzeń są w komplecie), możemy użyć kabla xlr, który jest na wyposażeniu bazy JTS UF-20S/5 celem połączenia się z dowolnym mikserem. Gdy już zestroimy mikrofony, powpisujemy nazwy i odpalimy nasz system frontowy, to co usłyszymy? Bardzo przyjemne brzmienie, idealne na konferencje, można nawet coś zaśpiewać. Sensitivity działa bardzo dobrze, low cut również. Na pustej sali w odległości 15 metrów nie miałem żadnych problemów z zasięgiem, mikrofon w każdej pozycji sprawował się dobrze, nie gubił zasięgu i nie zaskakiwał problemami. Mutowanie działało za każdym razem. Baza wyposażona we wspomniane anteny nie miała problemu z odbiorem sygnału.


Remoset II

Wreszcie wyjaśnię o co chodzi. Posłużę się słowami producenta, gdyż najlepiej odzwierciedlają istotę. „W porównaniu z pierwszą wersją, nowa funkcja REMOSET II pozwala na przesyłanie informacji nie tylko o ustawionej częstotliwości odbiornika, ale także o żądanej mocy nadajnika i jego czułości, aktywności filtra low cut i blokady oraz nazwie użytkownika”. Jak widać Remoset służy do synchronizacji informacji za pomocą wbudowanej wifi. Bardzo wygodnie, po ustawieniu identyfikacji urządzenia (odbiornik i nadajnik muszą mieć takie same), możemy wprowadzić do mikrofonu następujące informacje:

 [img:5]

[img:19]


Dla kogo?

Urządzenia, które wymieniłem w całym artykule, a przede wszystkim JTS UF-20S/5 i JSS 20/5 powinny zadowolić przede wszystkim hotele, salki konferencyjne oraz domy kultury. Należy jednak zaznaczyć, że są to już urządzenia dość zaawansowane technicznie oraz dobrej jakości, czyli wyższa półka niż to, co z reguły w takich miejscach możemy znaleźć. Spokojnie mógłbym polecić je właśnie do hotelowych sal konferencyjnych, gdzie sprawdzą się w 100%, a nawet śmiało w 150%. Wszelkiej maści instytucje czy domy kultury nie będą się miały czego wstydzić przed prelegentami, organizatorami eventów, czy nawet wykonawcami. Sprzęt ten polecam też zespołom do salek prób, koncertów, a DJ'owi na wesela.

 

Podsumowanie

Ocena końcowa:

Biorąc pod uwagę wykonanie, brzmienie i rozbudowane menu mogę napisać, że cała seria JTS z którą pracowałem przy tym teście sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Stosunek jakości do ceny jest moim zdaniem rewelacyjny i nikt nie powinien być zawiedziony. Remoset bardzo ułatwia pracę, a i konstrukcja menu jest bardzo prosta i przychylna użytkownikowi, równocześnie zawierając w sobie sporo więcej niż tradycyjne menu urządzeń z tego segmentu budżetowego, zahaczając tym samym o mikrofony z segmentu pro.

Daniel Bigaj Autor: Daniel Bigaj

 

Informacje od producenta

JTS UF-20S/5

Szerokopasmowy, wieloczęstotliwościowy system bezprzewodowy UF-20S/5 marki JTS jest idealnym rozwiązaniem do profesjonalnych zastosowań scenicznych. Wykonany został
w technologii REMOSET i oferuje 3000 częstotliwości, które mogą być wybierane manualnie lub automatycznie, z wykorzystaniem aktywnej metody analizy. Szerokopasmowy odbiornik wieloczęstotliwościowy w technologii UHF PLL

  • Szerokość pasma: 75MHz
  • 15 grup, każda z 63 kompatybilnymi presetami kanałów 
  • Możliwość zapisania 64 kanałów w 6 grupach, spośród 3000 dostępnych częstotliwości 
  • Technologia REMOSET do synchronizacji nadajnika i odbiornika
  • Automatyczne wyszukiwanie częstotliwości
  • Funkcja Pilot tone i wyciszanie szumów 
  • Funkcja korektora barwy
  • Diodowe wskaźniki mocy sygnału RF oraz poziomu sygnału audio AF
  • Podświetlany wyświetlacz: stan baterii nadajnika, częstotliwość, aktywna antena
  • Metalowa obudowa 
  • Gniazda antenowe z zasilaniem dla wzmacniaczy UB-900B
  • Odpowiedni mikrofon doręczny: JSS-20/5. Odpowiedni nadajnik kieszonkowy: UF-20TB/5.
  • Opcjonalnie uchwyt rack DR-900set

 

 

JTS JSS 20/5

  • Mikrofon doręczny z wbudowanym nadajnikiem wieloczęstotliwościowym UHF PLL
  • Dynamiczna wkładka mikrofonowa (kardioida) z minimalną podatnością na sprzężenia oraz wysoką odpornością na dźwięki związane z trzymaniem i przenoszeniem mikrofonu
  • 15 grup, w każdej do 63 gotowych ustawień kanałów 
  • 64 kanały w 6 grupach, możliwość wyboru i zapisania 3000 indywidualnych częstotliwości 
  • Technologia REMOSET do synchronizacji nadajnika i odbiornika
  • Przełączana czułość (-15dB do +15dB)
  • Częstotliwość nośna 530-605MHz
  • Pasmo przenoszenia 50-18 000Hz
  • Stabilność częstotliwości ±0.005%
  • Moc nadajnika 10mW/50mW
  • Czas pracy > 20h
  • Funkcja blokady i wyciszenia
  • Podświetlany wyświetlacz LCD, 5-stopniowy wskaźnik stanu baterii
  • Przełączana moc nadajnika
  • W komplecie wytrzymały futerał, uchwyt mikrofonowy oraz 8 nasadek ułatwiających identyfikację

Odpowiednie odbiorniki; UF-20S/5 oraz UF-20R/5 dostępne jako wyposażenie dodatkowe.

 

Pytania i komentarze odnośnie sprzętu

ogólna ocena:
Budowa produktów
Menu
Brzmienie
Kompletne zestawy (zasilacze, akumulatory, tabele z częstotliwościami, kolorowe nakładki, klemy)
3000 dostępnych częstotliwości
Funkcja Remoset
Kable zasilaczy sprawiają wrażenie bardzo delikatnych
Do testów dostarczył:
Monacor Polska Sp. z o.o. Monacor Polska Sp. z o.o. Tel: +48 (71) 320 93 00 www.monacor.pl
reklama

Najchętniej czytane

więcej
TEST: Di-Boxy Mackie MDB1

Pozostałe testy nagłośnienia

Di-Boxy Mackie MDB

Di-Boxy Mackie MDB

Marka Mackie, będąca częścią grupy LOUD Technologies, kojarzy się większości z nas wyłącznie z aktywnymi zestawami głośnikowymi i oczywiście mikserami....

Produkt: MDB-1PMDB-2PMDB-1AMDB-USB
Cena: 246 zł330 zł330 zł620 zł
Michał Jantar Realizator dźwięku
Kolumny głośnikowe Greenhead 15 i Redfire 15

Kolumny głośnikowe Greenhead 15 i Redfire 15

Nowe produkty firmy ANT charakteryzują się ciekawym wyglądem, łatwą obsługą, ładnym brzmieniem oraz dobrym zabezpieczeniem limiterem. Barwę uzyskano poprzez podcięcie pasma środkowego od 250 do 400 Hz.

Produkt: Greenhead 15Redfire 15
Cena: 1.834 zł brutto1.286 zł brutto
Andrzej Modrzejewski MODRZEJEWSKI SOUND
Kompresor optyczny Warm Audio WA-2A

Kompresor optyczny Warm Audio WA-2A

Warm Audio WA-2A to urządzenie obsypane nagrodami i wyróżnieniami. Nie łatwo tego dokonać budując klona i chcąc czy nie, ścigając się z oryginałem, który już z definicji będzie kojarzył się jako ten...

Produkt: WA-2A
Cena: 4.650 zł
Krzysztof Błaś - Infosound.pl Studio nagraniowe Blue Records
Kolumny głośnikowe Cerwin-Vega CVE-10, CVE-15 & CVE-18s - Cz.II

Kolumny głośnikowe Cerwin-Vega CVE-10, CVE-15 & CVE-18s - Cz.II

Ocena:

Cały system PA użyty przeze mnie na koncercie wyglądał następująco: 2 x CVE 15 na statywach jako przody, CVE 18s umieszczony pod prawą kolumną, dodatkowy,...

Produkt: CVE-10CVE-15CVE-18s
Cena: 1.300 zł2.000 zł2.800 zł
Maciej Żulczyk Studio nagrań Pętla
mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz