TEST: Mikrofony Audio-Technica ATM

Wydobywają z instrumentu szczerą prawdę, chociaż ta prawdziwość brzmi zadziwiająco idealnie! Paweł Ostrowski 18 maja 2018, 12:00 Konsbud Audio Sp. z o.o.
Audio-Technica ATM2501185 zł
Audio-Technica ATM650612 zł
Audio-Technica ATM230 PK1851 zł
Audio-Technica ATM4501185 zł
Audio-Technica AT40402028 zł

Testujemy zestaw mikrofonów Audio Technica, którym omikrofonowaliśmy zestaw perkusyjny. Test wykonaliśmy najbardziej klasycznym sposobem, nagrywając perkusję na 8 niezależnych tracków, używając standardowego interface’u wielokanałowego - bez wyrafinowanych sprzętów studyjnych z górnej półki cenowej.

Zadaniem testu było sprawdzenie skuteczności znanych od lat mikrofonów firmy Audio Technica w warunkach sceniczno-domowych, dużo bardziej uproszczonych niż elitarne progi renomowanego studia nagrań. Wyniki testu nie są matematycznie policzalne - uzyskaliśmy dane dźwiękowe, a nie liczbowe, którymi to dzielimy się z Wami w nagraniach. Sposób omikrofonowania:

 

  • Stopę zebraliśmy mikrofonem ATM250, położonym swobodnie na poduszce tłumiącej, wyścielającej bęben basowy.
  • Werbel zarejestrowany przy użyciu ATM650, tomy za pomocą ATM230 PK, hihat zebrany z góry pojemnościowym mikrofonem ATM450, a po obu stronach zestawu ustawiliśmy mikrofony pojemnościowe AT4040.
  • Mikrofony podpięliśmy pod interface 16 kanałowy - ZOOM R16, który pozwolił na wielościeżkową rejestrację sygnałów.

 

Zobacz test video:

 

Audio Technica ATM250 - mikrofon dedykowany do stopy:

  • Rodzaj: dynamiczny 
  • Charakterystyka: hiperkardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 40 Hz - 15.000 Hz 
  • Czułość: -54 dB (1.9 mV) 
  • Impedancja: 600 ohm 
  • Waga: 252 g 
  • Wymiary: 127.5 x 55 mm 

Cena detaliczna: 1185.67 zł brutto

 

[img:1]

Audio Technica ATM250

 

Audio Technica ATM650 - mikrofon dedykowany m.in. do werbla:

  • Rodzaj: dynamiczny 
  • Charakterystyka: hiperkardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 80 Hz - 17.000 Hz 
  • Czułość: 56 dB (1.5 mV) 
  • Impedancja: 600 ohm 
  • Waga: 279 g 
  • Wymiary: 164.2 x 38.8 mm 

Cena detaliczna: 612,64 zł brutto

 

[img:5]

Audio Technica ATM650

 

Audio Technica ATM230 PK - zestaw 3 mikrofonów do perkusji:

  • Rodzaj: Dynamiczny
  • Charakterystyka: hiperkardioida
  • Pasmo częstotliwościowe: 30 - 12.000 Hz
  • Czułość: -54 dB (1.9 mV) re 1V at 1 Pa
  • Impedancja: 600 ohm
  • Waga: 292g
  • Wymiary: 82.5 x 38.0 mm

Cena detaliczna: 1851,20 zł

 

[img:2]

Audio Technica ATM230 PK

 

Audio Technica ATM450

mikrofon pojemnościowy dedykowany m.in. jako
overhead lub mikrofon gitarowy:

  • Charakterystyka: kardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 40 - 20.000 Hz 
  • Filtr dolnozaporowy: 80 Hz, 18 dB/oktawa 
  • Czułość: -41 dB (8.9 mV) 
  • Impedancja: 200 ohm 
  • Maksymalny poziom wejściowy: 152 dB SPL, 1 kHz przy 1 % zniekształceń harmonicznych 
  • Zakres dynamiki: 127 dB, 1 kHz przy maksymalnym SPL 
  • Stosunek sygnał/szum: 69 dB, 1 kHz przy 1 Pa 
  • Wymagane zasilanie phantom: 11-52 V DC, 3.5 mA 
  • Przełącznik: Flat, roll-off, 10 dB pad 
  • Waga: 98 g 
  • Wymiary: 126.9 x 21 mm

Cena detaliczna: 1185,67 zł brutto

 

[img:3]

Audio Technica ATM450

 

Audio Technica AT4040

mikrofon + koszyk - mikrofon pojemnościowy dedykowany
m.in. jako overhead, mikrofon gitarowy lub vocalowy:

  • Charakterystyka: kardioidalna 
  • Pasmo częstotliwościowe: 20 Hz - 20.000 Hz 
  • Czułość: -32 dB (25.1 mV) 
  • Impedancja: 100 ohm 
  • Maksymalny poziom wejściowy:
    • 145 dB SPL, 1 kHz na 1 % zniekształceń harmonicznych
    • 155 dB SPL, z tłumikiem 10 dB 
  • Poziom szumów własnych: 12 dB SPL 
  • Zakres dynamiki: 133 dB, 1 kHz na 1 Pa 
  • Stosunek sygnał/szum: 82 dB, 1 kHz na 1 Pa 
  • Wymagane zasilanie Phantom: 48 V DC, 4.2 mA 
  • Przełączniki: tłumik, filtr dolnozaporowy 
  • Waga: 360 g 
  • Wymiary: 170 x 54 mm 

Sugerowana cena detaliczna: 2028,27 zł

 

[img:4]

Audio Technica AT4040

 

PODSUMOWANIE

Czego perkusista oczekuje od mikrofonów? Bardziej niż dane techniczne, interesuje go użyteczność i walory praktyczne.

 

Estetyka i trwałość

Pod tym względem nie mamy żadnych zastrzeżeń. Mikrofony użyte w teście nie tylko wzbudzają szacunek wizualny (zwłaszcza efektowne AT4040 w koszykach), ale przede wszystkim budzą zaufanie solidną konstrukcją i (szacowaną) trwałością pod względem eksploatacji.

Trudno doszukiwać się szczególnych uroków wizualnych, mikrofon nie ma być ładny, ale winien dobrze brzmieć, jednak wizualność mikrofonów serii ATM i AT wyraźnie przykuwa uwagę i warto wspomnieć również o tym.

 

Brzmienie

Jak głosi teoria - idealny mikrofon to taki, który odzwierciedli najbardziej wiernie brzmienie zestawu, które słyszymy gołym uchem, przenosząc je jako źródło dźwięku niczym niezniekształcone.

 

Próbka możliwości Audio-Technica ATM:

 

Praktyka pokazuje, że dobre mikrofony potrafią znacznie upiększyć brzmienie bębnów, nadając im szlachetności, soczystości, przestrzeni, koloru, czy po prostu większej mocy.
W tym wypadku zestaw mikrofonów wydobył z nagranego zestawu DW Performance to, czego oczekujemy jako perkusiści - bębny nie straciły swojej naturalności, mikrofony nie narzucały swojej charakterystyki brzmienia, naturalnie odwzorowując sound każdego z instrumentów, wzbogacając brzmienie pięknym szerokim pasmem i przestrzenią, którą udało się uzyskać z niedużego pomieszczenia o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych. Brzmienie uznaliśmy za naturalne, ale okrągłe, czyste i bez zniekształceń, nienacechowane zbyt wąską charakterystyką któregokolwiek z mikrofonów.

Gdybyśmy mieli podsumować test mikrofonów jednym zdaniem, byłoby to stwierdzenie: "Wydobywają z instrumentu szczerą prawdę, chociaż ta prawdziwość brzmi zadziwiająco idealnie".

 

Gdzie kupić?

Audio-Technica Audio-Technica www.audio-technica.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Audio-Technica rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test interfejsu audio Focusrite Scarlett 2i2 4th gen W świecie profesjonalnego nagrywania i produkcji dźwięku, jakość i niezawodność interfejsu audio ma kluczowe znaczenie. Dlatego nie bez powodu firma Focusrite stała się jednym z najbardziej uznanych producentów w tej dziedzinie. Ich... Test bezprzewodowego zestawu RODE RODELink Filmmaker Rode to jedna z moich ulubionych marek. W skrócie: bardzo dobre przełożenie jakości do ceny. Poza tym filmowcy mogą czuć się szczególnie rozpieszczani przez tą australijską firmę. Wspomnijmy o takich produktach, jak...
Test miksera cyfrowego Tascam Sonicview 16 Tascam postanowił również zawalczyć o swój kawałek tortu w dziedzinie cyfrowych mikserów audio, prezentując wiosną tego roku konsolety Sonicview. Zapraszamy do praktycznego testu i poznanie opinii realizatora dźwięku
Test systemu głośnikowego LD Systems MAUI 28 G3 LD SYstems MAUI 28 G3 jest prawdziwym wielofunkcyjnym, a przy tym stosunkowo kompaktowym systemem nagłośnieniowym dla DJ-ów, zespołów, klubów, małych firm nagłośnieniowych. Aktywna kolumna wraz z subwooferem
Test interfejsu audio Shure MVX2U Interfejs Shure MVX2U to bardzo przyjazne i proste w obsłudze rozwiązanie dla podcasterów i twórców różnego rodzaju treści multimedialnych, w których zawarta ma być ścieżka lektorska, w dodatku w miniaturowym rozmiarze.