TEST: Cameo FLAT PRO 7

Stabilne urządzenie do wielu zastosowań Miłosz Tulewicz 23 października 2018, 10:00 ADAM HALL Group GmbH
Cameo FLAT PRO 71.200 zł

Oprawa oświetleniowa, jaką jest reflektor „Par” znana była już w latach 50. ubiegłego wieku i przez długi okres była głównym źródła światła podczas wydarzeń organizowanych na całym świecie. Urządzenia FLAT PRO jednak ewoluowały w stosunku do swojego protoplasty (żarowego Parabolic Aluminized Reflector). W lampach PAR LED żarówkę zastąpiono diodami LED, które dzięki skróconemu czasowi reakcji żarnika mogą być również używane jako stroboskopy.

Nowe źródło światła pozytywnie przyczyniło się również do zredukowania wydzielanego ciepła, wydłużenie żywotności lampy i umożliwiło zmianę barwy światła. Lampy tego typu są zwykle sterowane za pomocą sygnałów DMX - tym wypadku do wyboru mamy pięć trybów max: 8 kanałów + podstawowe sterowanie z poziomu wyświetlacza.

 

[img:1]

 

Pierwsze lampy PAR LED pojawiły się na polskim rynku w roku 2007 i w porównaniu do dzisiejszych konstrukcji można nazwać je archaicznymi konstrukcjami. Największą wadą starego typu parów był fakt generowania barw czystych (trzy niezależne moduły RGB w porównaniu multi-chipu obecnie, co przy patrzeniu bezpośrednio w źródło światła nie wyglądało zbyt estetycznie.

Już podczas pierwszego kontaktu z PRO FLAT 7 zauważymy, że jego solidna, metalowa obudowa spełnia równolegle rolę radiatora chłodzącego, czyniąc urządzenie bezgłośnym, co jest istotną sprawą np. podczas pracy w teatrze, gdzie urządzenie było przeze mnie testowane.

 

[img:3]

 

Konstrukcja jest odporna na wstrząsy mechaniczne będąc przy tym dość kompaktowym urządzeniem - PRO 7 waży 3.5 kg, PRO 12 - 5.5 kg, a PRO 18 natomiast 7.5 kg. Uchwyt mogący zamiennie spełniać rolę nóżek używanych do stawiania światła na ziemi jest stabilny i rozszerza spektrum możliwych zastosowań.

Urządzenie występuje w trzech wersjach rozmiarów: 7, 12 lub 18 diod 10W emitujących światło w pięciu barwach (RGBWA). Kolory RGB są głęboko nasycone - czerwony to „prawdziwy” czerwony, a nie „rozcieńczony pomarańczowy” słabo odzwierciedlający soczystą niczym pomidor barwę. Diody white oraz amber świetnie uzupełniają wariant kolorytu. Lampy poza samodzielnym wykorzystaniem tych kolorów mogą zostać wykorzystane do ocieplania za sprawą diody „amber” oraz „ochładzania” (white) wiązki. Model FLAT PRO 7 dostępny jest w dwóch opcjonalnych wersjach SPOT (7 x 15W RGBW) oraz XS (7 x 8W RGBW).

 

[img:2]

 

Urządzenie występuje w wodoodpornej wersji obudowy IP65, jednak nawet podstawowa wersja chroni dość dobrze przed lekkim opadem deszczu. Podczas testów niezabezpieczony FLAT PRO 7 przez 3 tygodnie na zewnątrz podświetlał rozetę i nadal działał. Pary wyposażone są w gniazda 3 oraz 5 pin Neutrik Powercone, co jest wygodnym rozwiązaniem przy łączeniu większej ilości urządzeń szczególnie podczas użycia kabli hybrydowych (DMX + 230V).

 

[img:4]



Seria FLAT PRO oparta jest o soczewki z 30 stopniową dyspersją, co przy odległości jednego metra w wypadku najsłabszego modelu PRO 7 skutkuje skutecznością rzędu 12.000 lux, a także plamę o średnicy 6m z odległości 8m przy intensywności 100 lux.

 

Podsumowanie

Podsumowując uważam, że seria CAMEO PAR FLAT PRO to stabilne urządzenia mogące znaleźć zastosowanie w produkcjach profesjonalnych, podczas riderowych koncertów, czy w miejscach wymagających dyskretnego chłodzenia. Jednak dzięki dobremu stosunkowi ceny do trwałości sprawdzi się też jako naświetlacz architektoniczny lub do montażu w stałych zewnętrznych instalacjach (wersja z IP65). Sprawdzą się również na imprezach okolicznościowych o ile ktoś może pozwolić sobie na sprzęt premium do ów celów ;).

 

Specyfikacja techniczna:

 
  • Typ: Reflektor PAR LED
  • Kolory: RGBWA
  • Ilość diod LED: 7
  • Typ LED: 10W
  • Kąt świecenia: 30°
  • Wejście: DMX XLR 3-pinowe, 5-pinowe XLR
  • Wyjście: DMX XLR 3-pinowe, 5-pinowe XLR
  • Tryby DMX: 2, 3, 5, 8
  • Funkcje: Color Jump, Color Fade, strobe, ściemniacz, kontrola dźwięku

 

[img:5]

 

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Cameo rozwiń listę sklepów

Pozostałe testy
Cameo PIXBAR 400 G2 - Opinia użytkownika Katalog urządzeń oświetleniowych rozmaitego rodzaju, z logo Cameo „na masce”, ulega ustawicznemu poszerzaniu, zaś one same to rozwiązania wysoce zaawansowane, oferujące wysokie parametry i jakość. W tym materiale zwrócimy się ku jednej z...
Test reflektorów profilowych Cameo P2 Jak wiadomo, polski lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci. A polski świetlik? On da radę zrobić fajne oświetlenie nawet wtedy, gdy do dyspozycji ma jedynie dwie lampy. No, nie pierwsze z brzegu, oczywista! Ale jeśli są to lampy...
Test ruchomej głowicy beam/spot Elation Fuze SFX Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że niniejszy tekst nie jest testem. Jest to dość subiektywna recenzja urządzenia marki Elation, nikt mi nie zapłacił za promowanie marki, a jedynie za jej ocenę, choć nie będę ukrywał, że w tej marce...
Test ruchomej głowicy Fractal Morph 3 in 1 Fractal, jak pewnie większość z Was zainteresowanych techniką oświetlenia wie, to polska firma, zajmująca się dostarczaniem wysokiej jakości urządzeń oświetleniowych w przystępnych cenach. Kilka tygodni temu dotarły do mnie cztery sztuki...
Test ruchomej głowicy Evolights Neo Spot 100 Neo znaczy nowy, nowoczesny, innowacyjny. Może to dotyczyć wielu aspektów produktu, w tym jakości wykonania czy jej stosunku do ceny, który kreowany jest przez użycie nowoczesnych rozwiązań i coraz to bardziej wydajnych mechanizmów....
Test naświetlacza Cameo ZENIT B200 O serii akumulatorowych urządzeń Cameo miałem możliwość już napisać przy okazji testu serii DROP, warto sobie tekst przypomnieć pod tym linkiem. Tym razem ponownie dzięki uprzejmości firmy Adam Hall w moim domu zagościł ZENIT B200 –...