WYWIAD: Prawie wszystko o konsoletach DiGiCo

WYWIAD: Prawie wszystko o konsoletach DiGiCo

10 kwietnia 2017, 13:00

Już za chwilę rozpocznie się trzecia tura szkoleń z obsługi cyfrowych konsolet marki DiGiCo, której organizatorem jest firma Polsound. Mieliśmy okazję porozmawiać z Pawłem Daszkiewiczem - Specjalistą ds. Technicznych i Handlowych, który opowiedział nam o dotychczasowych szkoleniach oraz nieco o filozofii firmy DiGiCo.

[img:1]

Paweł Daszkiewicz

Specjalista ds. Technicznych i Handlowych

 

Kto jest adresatem szkoleń DiGiCo i jak oceniasz dotychczasową frekwencję?

Do tej pory przeprowadziliśmy szkolenia w Częstochowie, Poznaniu, Wrocławiu i Toruniu i jesteśmy bardzo zadowoleni jeżeli chodzi o frekwencję. Na przykład w Poznaniu pojawili się przedstawiciele największych polskich firm dostarczających technikę nagłośnieniową - Fotis Sound oraz Gigant Sound, które oczywiście posiadają w swoich magazynach konsolety DiGiCo.

Pojawili się również trochę bardziej początkujący realizatorzy dźwięku, którzy na miejscu mogli skorzystać z wiedzy bardziej doświadczonych realizatorów, dzięki czemu wytworzył się naprawdę przyjazny klimat. O taką atmosferę szkoleń nam chodzi - aby uniknąć elementów opisowych do minimum, a maksymalnie zintensyfikować cześć praktyczną. Do organizowanych szkoleń przygotowaliśmy się bardzo solidnie.

Zgodnie z wcześniejszą deklaracją, w trakcie szkoleń wykorzystywaliśmy dokładnie sześć konsolet - S21, S31, SD11, SD9, SD12 i SD5. Wszystkie one były łączone na różne sposoby, przy użyciu różnych cyfrowych formatów transmisji dźwięku oraz z wykorzystaniem większości doskonałych rozwiązań oferowanych przez DiGiCo - m.in. funkcji Gain Tracking, umożliwiającej wygodne i przede wszystkim praktyczne współdzielenie stageracka pomiędzy konsoletą frontową i monitorową.

 

Czego można dowiedzieć na Waszych szkoleniach?

Nasze szkolenia tak jak wspomniałem wcześniej, nie mają charakteru marketingowego. Są one skierowane przede wszystkim do osób, które cenią sobie profesjonalne rozwiązania w zakresie realizacji dźwięku. Zarówno dla zaawansowanych użytkowników, jak i tych którzy dopiero rozpoczynają pracę na konsoletach DiGiCo i chcą się nauczyć ich obsługi od podstaw. Można także poznać filozofię tych konsolet i dowiedzieć się, jak w najprostszy sposób wykonać na na nich konkretne czynności przy zachowaniu maksymalnej wygody.

Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą skorzystać z porad i wskazówek naszych specjalistów od wsparcia technicznego, którzy na co dzień pracują na tych konsoletach i potrafią rozwiązać najczęstsze problemy. Wszystko odbywa się na zasadzie: pytanie - odpowiedź. Trzecią grupę stanowią osoby zainteresowane serią S, którą potraktowaliśmy oddzielnie, abyśmy mogli pokazać analogie występujące pomiędzy seriami S i SD.

Oczywiście na początku każdego szkolenia dokonujemy krótkiego i ogólnego wprowadzenia dla osób, które do tej pory nie miały styczności z konsoletami DiGiCo, trzeba jednak zaznaczyć, że takich osób było naprawdę niewiele.

 

Jak konsoleta DiGiCo SD12 wpisuje się w ofertę DiGiCo?

DiGiCo SD12 stanowi uzupełnienie oferty konsolet rodziny SD. Stanowi idealne połączenie funkcjonalności i bezkompromisowych możliwość konsolet SD7 oraz SD5, będących standardem w realizacjach wszystkich najważniejszych światowych wydarzeń, z mniejszym rozmiarem i skalą pewnych rozwiązań.

SD12 jest świetnym rozwiązaniem, ponieważ jest to bardzo zaawansowany, profesjonalny stół, czego najlepszym dowodem może być fakt, że trasa z Anną Marią Jopek jest właśnie przy jej pomocy realizowana. W przypadku zaawansowanych i skomplikowanych aplikacji, gdzie konsoletą frontową jest jedna z najbardziej zaawansowanych konsolet DiGiCo, SD12 wykorzystana do realizacji systemu monitorowego stanowi doskonały wybór. W nieco mniej wymagających sytuacjach, zastosowanie jako głównej konsolety SD12 i uzupełnienie jej o konsoletę monitorową z rodziny np. serii S, również sprawdzi się doskonale. I o takie właśnie uzupełnienie producentowi chodziło.

Nowe FPGA oraz komputer sterujący, nowa konstrukcja, nowe możliwości, uzupełnione tymi doskonale znanymi z SD7 czy SD5. Pokazowa konsoleta SD12, została wyposażona w dwa porty MADI - pierwszy oparty o wyjścia BNC, drugi natomiast oparty o interfejs optyczny. Do tego wszystkiego jest wyposażona w kartę Dante i kartę Waves. Posiada również wbudowany port UB-MADI. Reasumując - przy użyciu tej konsolety można więc stworzyć nawet najbardziej skomplikowaną sieć audio, a to wszystko w częstotliwości próbkowania 96kHz.

 

Jaka jest polityka DiGiCo względem hardware & software?

Flagowa konsoleta DiGiCo - SD7, która miała swoją premierę w 2007 roku, cały czas ma bardzo nowoczesny hardware i funkcjonalną powierzchnię roboczą. Natomiast dzięki zmianom software'owym i ciągłemu rozwijaniu oprogramowania ta konsoleta wcale nie traci na swojej aktualności - cały czas jest bardzo funkcjonalna i na tyle przemyślana, że od blisko 10 lat stanowi podstawowe narzędzie pracy dla tych najbardziej znanych artystów oraz imprez. Ponadto, jeżeli chodzi o konstrukcję mechaniczną, zastosowano tu materiały bardzo wysokiej jakości m.in. powłokę poliwęglanową, wytrzymałe aluminium i przemyślaną konstrukcję, dzięki czemu jest ona bardzo odporna na uszkodzenia i zużycie.

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy marka DiGiCo wypuściła na rynek trzy rewolucyjne produkty. Oprogramowanie Stealth Core 2, które znacznie rozszerza możliwości operacyjne każdej z konsolet serii SD, bez konieczności ich wymiany. Wystarczy wgrać nowy soft, aby otrzymać nowe, niesamowite możliwości w oparciu o platformę, którą już bardzo dobrze znamy.

Kolejną rzeczą jest seria S (modele S21 i S31), dzięki której DiGico dysponuje także bardziej budżetowymi produktami. Seria S dostarcza wysokiej jakości brzmienia i jest wyposażona w rozwiązania, które do tej pory były dostępne jedynie w droższych modelach.

Ostatnią nowością jest właśnie SD12, która w tym momencie znakomicie uzupełnia całą ofertę firmy, plasując się pomiędzy konsoletami dla początkujących realizatorów (S21, S31), półką półprofesjonalną (SD11, SD9, SD12) a tymi z najwyższej profesjonalnej półki (SD10, SD5 i SD7).

Istotny jest również fakt, że wszystkie konsolety z rodziny DiGiCo mogą ze sobą współpracować. W przypadku wspomnianej wcześniej trasy Anny Marii Jopek, SD12 będzie na froncie, a S21 na monitorach. Połączenie między SD12 a rackiem jest oparte o Opto, a S21 w oparciu o Madi, czyli z wyjścia BNC. Ciekawe jest też to, że w takich sytuacjach do naszej dyspozycji nadal mamy wszystkie funkcje związane z Gain Trackingiem czyli kompensacją gainu. Ponadto, obie konsolety mają możliwość pracy z wtyczkami WAVES oraz rejestracji. A same koncerty - no cóż, miałem przyjemność być na jednym z nich. Brzmią naprawdę niesamowicie!

 

W jaki sposób nowe oprogramowanie podnosi komfort pracy i zwiększa możliwości konsolet DiGiCo?

DiGiCo nie dokonuje drastycznych rewolucji w oferowanych przez siebie produktach. Cała filozofia firmy polega na pewnego rodzaju ciągłości i aktualizowaniu oprogramowania do już istniejących platform. O ich jakości najlepiej świadczy fakt, że w wypadku tras koncertowych największych światowych gwiazd, to właśnie DiGiCo wciąż jest numerem jeden i nadal nikt tego nie kwestionuje. Przykładem może być zespół Coldplay, który korzysta aż z pięciu, jednocześnie pracujących konsolet SD7.

Celem naszych szkoleń jest pokazanie uczestnikom, że nawet najmniejsze konsolety DiGiCo, które mają 12 tłumików, przy odpowiedniej konfiguracji, posiadają ogromne możliwości i stanowią świetne stanowisko pracy. Użytkownicy widząc te możliwości, wypowiadali się w samych superlatywach. Postawiliśmy więc na praktyczny i merytoryczny aspekt szkoleń i jesteśmy z nich naprawdę zadowoleni.

 

Relacja VIDEO Z Prolight & Sound 2017:

 

 

Czytaj więcej o nowych konsoletach

 

Zdjęcia z dotychczasowych szkoleń:

[img:2]

[img:3]

[img:4]

[img:5]

[img:6]

[img:7]

[img:8]

[img:9]

[img:10]

[img:11]

[img:12]

[img:13]

 
Pozostałe wywiady
Bądź jak koło - Rozmowa z Theo Katzmanem To jego trzecia wizyta w Polsce, choć drugi występ. Pierwszy mieliśmy okazję podziwiać przy okazji festiwalu Jazz Around nieco ponad rok temu. Tym razem przyjechał promować swój najnowszy krążek – Be The Wheel, na którym znalazło się...
Wywiad ze Stephenem Day podczas Jazz Around Festival 2023 Mieszkający w Nashville młody kompozytor i wokalista Stephen Day swoją popularność zawdzięcza m.in. viralowemu utworowi If You Were the Rain z pierwszego albumu Undergrad Romance and the Moses in Me z 2016 roku. Do tej pory Stephen Day...
Wywiad: Cory Wong dla Infomusic.pl Magnetyczna gra na gitarze, techniczna żywiołowość, wybitny humor i blask bijący ze sceny sprawiły, że Cory Wong stał się niezwykle popularnym artystą ostatnich lat. Muzyk wydał 10 płyt solowych i kilka albumów live. Artysta jest...
Wywiad z Ole Borudem podczas Jazz Around Festival 2023 Ole Børud to norweski multiinstrumentalista, wokalista, kompozytor i producent muzyczny. Co ciekawe, zanim trafił w rejony muzyki jazz / soul / west coast  był członkiem heavymetalowych zespołów takich jak Schaliach i Extol. Występował...
Wywiad: Marek Napiórkowski - Jak grać, żeby nas słuchano? String Theory to najnowszy album Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego, który z tym właśnie projektem pojawi się na Jazz Around Festival. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą,...
"Gigantyczne" zmagania z nagłośnieniem Junior Eurowizja 2022 Jak nagłośnić tak duży festiwal jak Eurowizja Junior i to jeszcze 5000 km od Polski? Zapraszamy do wywiadu z Jerzym Taborowskim - szefem agencji LETUS GigantSound, który ujawnia szczegóły tej "gigantycznej" operacji.