WYWIAD: Jakub Sochacki z ProDrum

28 marca 2018

[img:5:R]W związku z otwarciem nowego salonu Pro Drum w Krakowie, które zbliża się do nas wielkimi krokami, postanowiliśmy porozmawiać z Jakubem Sochackim - właścicielem firmy, który opowiedział nam o swojej perkusyjnej pasji oraz filozofii, jaką od lat kieruje się Pro Drum. Zapraszamy do lektury!

Paweł Ostrowski: Dlaczego bębny?

Jakub Sochacki: Od młodych lat interesowało mnie wszystko, co związane z rytmem. Pamiętam, jak ciągle bębniłem w poduszki i udawałem grę na zestawie perkusyjnym. To chyba taka klasyka.
Dość długo nie posiadałem jednak własnego zestawu perkusyjnego.

Tak się złożyło, że całe życie mieszkałem na warszawskim Żoliborzu w domku typu bliźniak, a moimi sąsiadami była wspaniała rodzina. Państwo Jarzęccy. W ich domu zawsze wybrzmiewała perkusja. Głowa rodziny, Pan Marek był i jest świetnym jazzowym perkusistą. W swoim garażu miał rozstawiony zestaw i ćwiczył tam codziennie, a ja zawsze słuchałem jego ćwiczeń. Miał syna Tomka, który zapewne dziś byłby topowym polskim perkusistą, wyjechał jednak do USA. Ćwiczył on także we wspomnianym wcześniej garażu, wraz ze swoim kolegą z klasy... Michałem Dąbrówką.

 

[img:4]

 

Jak długo grasz? jakiś Twój dorobek zespołowy? płytowy?

JS: Gram od kiedy dostałem od swoich sąsiadów pierwszy własny zestaw perkusyjny, w zamian za pomoc w sprzątaniu gdy się przeprowadzali. Teoretycznie traciłem wspaniałych sąsiadów, którzy byli dla mnie jak rodzina, jednak perkusja, którą po sobie zostawili, jak widać nie pozostała bez wpływu na moje dalsze życie. Gram od 16 albo 17 roku życia. Absolutnie nie mogę porównywać się z żadnymi wspaniałymi muzykami, o jakich często tu piszecie. Jestem jednak przykładem osoby, która wszystkiego tego spróbowała i poznała. Począwszy od amatorskich koncertów, po małe trasy koncertowe, nagrania w wielu studiach (Studio Radia Łódź, Izabelin Studio oraz masa mniejszych ogólnodostępnych miejscówek w Warszawie i Polsce). Udziały w Talent Show oraz gra "na żywo" w playbacku np. w Programie TVN X-Factor z Eweliną Lisowską. To także super wartościowe doświadczenia, które uwierz bardzo pomagają w obsłudze klientów w sklepie, którzy np. zastanawiają się jak podejść do występu w telewizji śniadaniowej i co im się przyda, jakimi pałkami zagrać, jak stłumić talerze itp. Miałem przyjemność grać duże koncerty w zespole z finalistą programu X-Factor, graliśmy dużo fajnych supportów przed różnymi gwiazdami.

Przede wszystkim jednak gram od wielu lat z moimi bliskimi przyjaciółmi we własnym zespole. Wygrywaliśmy Famę, graliśmy koncerty dla pełnych klubów, ale niestety nie udało nam się wybić. Mieliśmy wiele form składu, graliśmy wiele koncertów na mniejszych i większych scenach, jest to typowy zespół rockowo-funkowo-soulowy. Obecnie wróciliśmy do gry w składzie wyjściowym, a niedawno nagraliśmy teledysk ze świetnymi aktorami. Nie jest to jednak miejsce na chwalenie się moją muzyczną stroną, bardziej chcę postawić na kwestie biznesowe mojej firmy i szczerze mówiąc, liczę że to właśnie z tego powodu zostałem tu zaproszony.

 

Miałeś kiedyś długie włosy, tatuaże i kolczyki? Czy reprezentujesz mniej rockandrollowy nurt?

JS: Myślę, że w niedługim czasie zrobię sobie tatuaż. Ale mój styl to zdecydowanie bardziej biznesowy look, kiedy tego wymaga sytuacja lub sportowa elegancja. W firmie mamy sporo ważnych spotkań z klientami kluczowymi oraz ważnych wizytacji z przedstawicielstw marek, którymi handlujemy. I chociaż to branża muzyczna, jest to jednak dla mnie ważne aby zawsze wyglądać odpowiednio do sytuacji, w której się znajduję. Wiele osób ubiera się na co dzień tak, jak na koncert rockowy. I to jest super! Uważam, że każdy powinien czuć się sobą w ubraniach, które nosi. Ja lubię dobrze wyglądać, to świadczy także o standardach jakie chcemy zagwarantować naszym klientom.

 

[img:3]

 

Jak oceniasz kondycję rynku perkusyjnego w Polsce?

JS: Rynek perkusyjny jest częścią rynku instrumentów muzycznych, czyli dóbr luksusowych. Wiele osób z branży mówi, że te najlepsze czasy już minęły i nigdy nie wrócą. I jest w tym wiele prawdy! Obecnie rynek jest atakowany ofertami sklepów zagranicznych, a w samej Polsce jest niesamowita ilość sklepów perkusyjnych. Chyba w żadnym europejskim kraju (może poza Anglią) nie ma aż tylu sklepów specjalistycznych zajmujących się perkusją. Oczywiście sklepy muzyczne są też lepiej zaopatrzone niż w Polsce i może to jest tego przyczyną. Przy założeniu jednak, że klientów na instrumenty muzyczne nie przybywa, a sklepów i ofert jest coraz więcej, muszę zgodzić się z tym, że przyszłość będzie należała wyłącznie do najlepszych. I nie będzie łatwo.

 

Jakie według Ciebie sklepy perkusyjne przetrwają latami? Co świadczy o ich sukcesie?

JS: To bardzo złożone pytanie, a na odpowiedź składa się dużo drobnych tematów, które trzeba byłoby poruszyć przy tej kwestii. Myślę, że dobry sklep to taki, który słucha swoich klientów, jest wobec nich uczciwy i zaangażowany, posiada profesjonalną obsługę i znakomity wybór sprzętu. Te rzeczy teoretycznie wydają się "oczywistą oczywistością", ale to naprawdę bardzo trudne i kosztowne, aby spełnić te wszystkie założenia na wysokim poziomie. Nasz sklep jest na rynku już 8 lat, w ciągu tego czasu mieliśmy wiele trudnych sytuacji, z którymi musieliśmy się mierzyć. Naprawdę zbyt dużo oddzielnych czynników ma tu znaczenie. Myślę, że pytanie jest zbyt skomplikowane, abym mógł na nie odpowiedzieć lepiej w tak krótkiej formie.

 

Czy konkurencja Cię osłabia czy wzmacnia? Czy istnieje w naszym kraju zdrowa konkurencja?

JS: Uważam, że w Polsce ogólnie ludzie nie potrafią cieszyć się sukcesami innych ludzi. Stąd też tak wiele przypadków hejtu w internecie. Tam, gdzie powinno się napisać GRATULUJĘ, szuka się dziury w całym.

Uważam, że ludzie w Polsce będą powoli przekonywać się do tego, że sukces innych może dawać wiele motywacji i energii do dalszego działania. Nas konkurencja zawsze motywuje do działania, ja jednak ubolewam nad tym, że polskie firmy nie potrafią ze sobą współpracować. Mam nadzieję, że nigdy polskie sklepy perkusyjne nie zostaną zniszczone przez zagraniczne sklepy. Stracą na tym bardzo polscy klienci, dlatego zachęcam do kupowania i wspierania krajowych firm. W dużej mierze dzięki takim zachowaniom konsumentów, sklepy mogą czuć się bezpieczne w lokalnej społeczności. W Polsce jednak mało myśli się o wspieraniu krajowego biznesu, ale to jest niestety prawo rynku, a klient może dokonać zakupu tam, gdzie mu wygodniej.

 

[img:2]

 

Jak postrzegasz takiego konkurenta jak Thomann? Czy to rzeczywiście konkurent?

JS: Tak, to bez wątpienia jeden z powodów, dla których sklepy w Polsce tracą na sile swojego zasięgu. Z tego powodu wiele sklepów narzeka na spadek sprzedaży. Tak jak wspomniałem wcześniej, klienci wybierają to, co jest dla nich lepsze. Smuci mnie zawsze widok ludzi na forach, którzy zrzucają się na wspólne zakupy w zagranicznym sklepie, aby mieć darmowy koszt wysyłki. Nigdy nie widziałem takich zrzutek na zakupy w polskim sklepie. Zachęcam do dania szansy lokalnym sklepom. U nas w Pro Drum wypracowaliśmy już świetny sposób na to, aby zakupy dla polskiego klienta były tańsze niż w Thomann, a wszystkie zainteresowane osoby zawsze zachęcam do otwartych rozmów z nami na ten temat.

 

Jak pomagacie w wyborze perkusji?

JS: To także bardzo ważne pytanie. Staramy się zawsze dopasowywać ofertę do rzeczywistych wymagań klienta. Jest bardzo wiele ciekawych sposobów, aby namówić interesanta do nieco większego otworzenia się przed nami i wspólnej dyskusji na temat jego potrzeb i wymagań co do sprzętu. A te są naprawdę za każdym razem imponująco inne! Przede wszystkim, doradzając klientom przy wyborze sprzętu staramy się całkowicie zaangażować i być w tym czasie wyłącznie do ich dyspozycji. Sprzęt dobieramy tak, jakbyśmy robili to dla siebie! My mamy duże możliwości, ale tu liczą się możliwości i wymagania klienta. Od nich zawsze zaczynamy.

 

Dlaczego drugi sklep?

JS: Ponieważ lubimy wyzwania, lubimy poznawać nowych ludzi i budować społeczność klientów ProDrum. Wiemy, że nie będzie łatwo, wiemy że czeka nas wiele przeciwności i wyrzeczeń, z wieloma już sobie musimy radzić. Ale po prostu chcemy! Chcemy dotrzeć do naszych klientów z południa Polski, chcemy udostępnić im najlepszej klasy instrumenty, akcesoria i wszystko, czego potrzebują. Chcemy być bliżej klienta.

 

[img:1]

 

Jakie zestawy będzie można przetestować u Was na miejscu?

JS: Postaramy się przenieść do Krakowa dokładnie taką samą ofertę, jaką posiadamy w Warszawie. Sklep będzie mniejszy pod względem metrażu, jednak pod względem wyboru sprzętu ma naśladować flagowy lokal w Warszawie.

Oczywiście, jeśli ma się możliwość dotarcia do naszej głównej lokalizacji w stolicy, z pewnością klienci będą zachwyceni. Natomiast w sklepie w Krakowie umożliwimy załatwienie wszystkich niezbędnych spraw! Od zakupu pałek perkusyjnych, akcesoriów do hardware, pedałów perkusyjnych, blach po kompletne zestawy perkusyjne akustyczne i elektroniczne.

 

Jak postrzegasz rozszerzenie oferty sklepu o organizowanie warsztatów, takich jak np. Natural Grip?

JS: Tego typu inicjatywy są dla nas bardzo ważne w ProDrum. Od początku działalności, organizujemy wyjątkowe wydarzenia. Chcemy aby nasi klienci mogli poznać i zobaczyć w akcji największe gwiazdy światowego bębnienia. Mamy w swoim portfolio takie wydarzenia jak Kliniki z Simonem Phillipsem, Mike'em Manginim, Bennym Grebbem, Maćkiem Gołyźniakiem i wieloma innymi sławami ze świata i Polski. Warsztaty Natural Grip także odbyły się w naszym sklepie i jesteśmy bardzo otwarci na kolejne tego typu wydarzenia! Również w naszym nowym lokalu w Krakowie.

 

Czy klientom zależy wyłącznie na zakupach, czy chcą też budować relacje i utożsamiać się z danym sklepem, grupą ludzi itp.?

JS: Są klienci, którym zależy tylko na zakupach i na najniższej cenie. Są też tacy chętni do wchodzenia z nami w długofalowe relacje. Zawsze uczymy się od naszych klientów, dają nam oni inspirację i motywację. Są najważniejszym elementem i fundamentem, na którym budujemy naszą społeczność i firmę PRODRUM. Oczywiście bez klientów nie moglibyśmy się rozwijać, istniej i działać!

 

Najlepszy dowcip o perkusistach?

JS: O perkusistach nie ma dowcipów ;)

 

Zapraszamy do salonów ProDrum ( www.prodrum.pl )

[img:6]

reklama

Najnowsze wywiady

RECENZJA: Carpark North - "Hope" RECENZJA: Carpark North - "Hope"

Duńska grupa Carpark North powróciła z nowym, szóstym albumem. Jeżeli nazwa tego zespołu niewiele wam mówi, to koniecznie przesłuchajcie utworu „Transparent and Glasslike”,...

WYWIAD: Artur Rojek WYWIAD: Artur Rojek

O tym jak został muzykiem i promotorem, a także o planach na nową płytę opowiada Artur Rojek, wokalista, autor tekstów, kompozytor oraz pomysłodawca i dyrektor artystyczny...

WYWIAD: Piotr Metz WYWIAD: Piotr Metz

- Mam wrażenie, że dziś muzyka jest raczej jednorazową chusteczką, którą po wytarciu nosa wyrzucamy do kosza. Z tym się nie zgadzam, buntuję się. Czy wygram? Mam...

Stanisław August Poniatowski zapomniał o nagłośnieniu. Jak to naprawiono? Ciekawe instalacje: Niewidzialne nagłośnienie

Stanisław August Poniatowski, projektując Łazienki Królewskie, nie uwzględnił niestety konieczności wyposażenia pomieszczeń w profesjonalne systemy audio. Taka konieczność...

Wywiad: Jurij Aleksandrow Wywiad: Jurij Aleksandrow

Jurij Aleksandrow, założyciel i szef Opery Kameralnej w Sankt-Petersuburgu, reżyser, który ma na koncie ponad 200 premier, zrealizował w Warszawskiej Operze Kameralnej...

mikrofon
Szanowny Czytelniku
 
 
Aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać Ci coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy użytkownik portalu wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności, która opisuje sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. 
 
 
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.
 
Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
 
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest INFOMUSIC. Rejestr firm: INFOMUSIC z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zielona 20/14  80-746 Gdańsk, Nr ewidencyjny: 112588, Numer VAT: NIP PL 584 2259505, REGON 192 886 210.  Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w naszej Polityce prywatności 
 
 
Jakie dane są przetwarzane ?
 
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności udostępnianych przez INFOMUSIC,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów.
 
Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych?
Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i doskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie. Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. 
 
Komu udostepniamy Twoje dane osobowe?
 
Twoje dane mogą być udostępniane w ramach grupy portali INFOMUSIC.PL. Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. 
 
Pełna treść w polityce prywatności
 
Gdzie przechowujemy Twoje dane?
Zebrane dane osobowe przechowujemy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), ale mogą one być także przesyłane do kraju spoza tego obszaru i tam przetwarzane. 

 
Jakie masz prawa?
 
Prawo dostępu do danych:  
W każdej chwili masz prawo zażądać informacji o tym, które Twoje dane osobowe przechowujemy. Aby to zrobić, skontaktuj się z INFOMUSIC.PL– otrzymasz te informacje pocztą e-mail. 
 
Prawo do poprawiania danych: 
Masz prawo zażądać poprawienia swoich danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych.  Jeśli masz konto w INFOMUSIC.PL lub konto portalach grupy INFOMUSIC.PL, możesz edytować swoje dane osobowe na stronie swojego konta. 
 
Szczegółowe informacje dotyczące Twoich praw znajdują się w Polityce prywatności 
 
Dlatego też proszę naciśnij przycisk „ZGADZAM SIĘ, PRZEJDŹ DO SERWISU" lub klikając na symbol "X" w górnym rogu tego oka, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez ze mnie z Usług  INFOMUSIC, w tym ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych). Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.
 
Pełny regulamin i Polityka prywatności znajduje sie pod poniższym linkiem. Prosimy o zapoznanie się z dokumentem. https://www.infomusic.pl/page/rodo 
 
Zgadzam się, przejdź do serwisu Nie teraz