WNAMM08: RP500  - Gitarowy procesor efektów z modelowaniem

WNAMM08: RP500 - Gitarowy procesor efektów z modelowaniem

21 lutego 2008, 14:06
Producent: Digitech
Dystrybucja: ESS Audio

RP500  - Gitarowy procesor efektów z modelowaniem. 

Twoje brzmienie jest najważniejsze, a kontrola nad nim jest niezwykle istotna. RP500 zapewni ci całkowitą kontrolę twojego brzmienia i pozwoli ci wyrazić siebie w sposób, w jaki tego oczekujesz. Już nigdy więcej niedostateczna kontrola nie stanie na drodze do pełnego wyrażenia twojej ekspresji. [img:1]

Charakterystyka 

 
Swobodnie kontroluj swoje brzmienie na scenie! 
 
Procesor gitarowy RP500 w unikalnym trybie pracy Pedalboard daje ci możliwość pełnej kontroli nad zmianą programów oraz wykorzystywanymi łańcuchami efektów, a także pozwala na wyłączenie wszystkich symulowanych brzmień wzmacniaczy oraz kolumn głośnikowych. W trybie Pedalboard RP500 działa jak 5 wzajemnie połączonych, ale oddzielnych efektów kompaktowych. Zapisz każdą kombinację połączeń w programie, jako unikalną przełączalną konfigurację efektów, jakiej nie znajdziesz nigdzie więcej poza typowo profesjonalnymi zestawami. 
 
Funkcja scenicznej kontroli RP500 pozwala na szybką i niezwykle łatwą zmianę brzmień i eliminuje konieczność „tańczenia” na przełącznikach poszczególnych efektów, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości indywidualnego włączania i wyłączania efektów. 
 
RP500 jest zbudowany tak solidnie jak czołg, poczynając od odlanej z metalu obudowy, a kończąc na 9 solidnych i wytrzymałych przełącznikach. Duży 10-znakowy wyświetlacz LED zapewnia swobodę kontroli pracy na scenie. Wbudowany pedał ekspresji służy do kontroli efektu wah, poziomu głośności, efektu Whammy™ lub innych przypisanych parametrów. 
 

Cechy 

  • Unikalny tryb pracy Pedalboard zmienia RP500 w 5 indywidualnych efektów kompaktowych. 
  • Funkcja Amp/Cabinet Bypass powoduje wyłączenie bloków modelowania wzmacniaczy i kolumn głośnikowych we wszystkich programach. 
  • Niezwykle wytrzymałe przełączniki zmiany programów, włączania i wyłączania efektów, zmiany banków w górę i w dół, tap tempo oraz tunera. 
  • Jasne kontrolki LED wskazują status programu oraz włączone lub wyłączone poszczególne efekty. 
  • Duży 10 znakowy wyświetlacz LED prezentujący nazwę programu, nazwę banku oraz wskazania tunera. 
  • Wyjścia Stereo XLR oraz 1/4” z odcięciem masy. 
  • Wbudowany pedał ekspresji służący do kontroli efektów wah, głośności RP500, efektu Whammy™ oraz innych przypisanych parametrów. 
  • Całkowicie metalowa konstrukcja. 


Wszechstronność 

 
RP500 jest niezwykle wydajnym procesorem efektów zaprojektowanym specjalnie pod kątem koncertujących gitarzystów. Przy jego konstruowaniu uwzględniono wszystkie aspekty wynikające z pracy na scenie. RP500 jest zbudowany jak czołg. Posiada on obudowę odlaną z metalu, 9 niezwykle wytrzymałych metalowych przełączników oraz metalowy pedał ekspresji. Kontrola na scenie jest wyjątkowo skuteczna dzięki dużym wskaźnikom LED, które prezentują status programu lub pedału oraz dużemu 10-znakowemu wyświetlaczowi LED. Gniazda wyjściowe XLR oraz 1/4” z odcięciem masy pozwalają na podłączenie RP500 do wzmacniacza lub bezpośrednio do miksera. [img:2][img:3]
 
Dla gitarzystów, którzy chcą korzystać jedynie z efektów, unikalne rozwiązanie Amp/Cabinet Bypass w RP500 oraz przełączniki Pedalboard pozwalają na wyłączenie bloków modelujących wzmacniacze oraz kolumny głośnikowe we wszystkich programach. Tym samym RP500 będzie działać jak kilka połączonych ze sobą efektów kompaktowych z możliwością ich indywidualnego włączania i wyłączania. Wbudowany pedał ekspresji zapewnia kontrolę nad efektami i ich parametrami w czasie rzeczywistym. Za jego pośrednictwem możemy zmieniać poziom głośności, 
kontrolować pracę takich efektów jak wah, zmieniać szybkość modulacji chorusa, udział sygnału linii opóźniającej oraz wiele innych. 
 

Gitarzystom pracujący w swoim domowym studio RP500 zapewnia możliwość przekazywania sygnału audio do programu rejestrującego komputera za pośrednictwem złącza USB. Do urządzenia zostało dołączone oprogramowanie SteinbergŸ Cubase LE4. Inny program komputerowy X-Edit™ Editor/Librarian dla platform Mac oraz PC pozwala na niezwykle łatwe programowanie i archiwizowanie wszystkich twoich brzmień, za pośrednictwem jego  bardzo intuicyjnego interfejsu.

 
 

Specyfikacja
 

Informacje ogólne:
Obudowa:                wytrzymały odlew z metalu
Wyświetlacz:           Duży 8-znakowy wyświetlacz alfanumeryczny oraz 2-znakowy wyświetlacz numeryczny LED
 
Kontrolery:

Przełączniki nożne:
 
9 przełączników heavy-duty typu vacuum-style służących do kontroli funkcji Bypass, Tap Tempo, Bank góra/dół, Program góra/dół, tunera, dostępu do programu oraz włączania i wyłączania poszczególnych efektów. 
 
Pedał ekspresji:
Wbudowany
 
Konwerter A/D:
24-bitowy audio o wysokiej jakości
 
Konwerter D/A:
24-bitowy audio o wysokiej jakości
 
Częstotliwość próbkowania:
44.1kHz
 
Sekcja DSP:
1 Procesor DSP Audio DNA2™
 
Pamięć programów:
99 Programów Użytkownika / 99 Programów Fabrycznych
 
Analogowe złącza wejściowe

Wejście gitary:
Impedancja: 1 MOhm
Maksymalny poziom wejściowy: 8 dBu
 
Analogowe złącza wyjściowe

Wyjścia liniowe:
Impedancja:
1 kOhm niesymetrycznie / 2 kOhm symetrycznie
Maksymalny poziom wyjściowy: 23 dBu
 
Wyjście miksera:

Impedancja:
2 kOhm symetrycznie
Maksymalny poziom wyjściowy: 23 dBu
 
Wyjście słuchawek:
 
Minimalna impedancja sŁuchawek: 50 Ohm
Moc wyjściowa: 250 mW / kanał
Elektroniczny SNR: ? 110dB
USB: zgodny z 2.0
 
Strumień sygnału audio:
2 kanaŁy do komputera, 2 kanaŁy z komputera
Częstotliwość próbkowania: 44.1 kHz
 
Wymiary / Masa
 
Wymiary urządzenia: 49.5 x 5.7 x 22.2 cm (szer x wys x gŁ)
Wymiary transportowe: 53.3 x 10.2” x 28.0” (zer x wys x gŁ) (przybliżone) Masa transportowa: 3.63 kg (przybliżona)
 
Minimalne wymagania systemowe komputera:
Windows: Vista Home/Premium XP Home/Professional (zainstalowany SP2, zainstalowany .NET 2.0*) PentiumŸ/Athlon™ 1.4GHz lub szybszy, 512MB RAM (zalecany 1GB RAM), 180MB wolnej przestrzeni na twardym dysku dla oprogramowania napęd optyczny DVD-ROM, Port USB
 
Wymagane poŁączenie z Internetem w celu aktywowania programu Cubase.

jeśli będzie to niezbędne w systemie operacyjnym XP program .NET 2.0 będzie zainstalowany podczas instalowania oprogramowania X-Edit
 
Mac: OS 10.4.x lub nowszy
PowerPC G4/G5 1GHz lub nowszy, 512MB RAM (zalecany 1GB RAM), 180MB wolnej przestrzeni na twardym dysku dla oprogramowania napęd optyczny DVD-ROM, Port USB Wymagane poŁączenie z Internetem w celu aktywowania programu Cubase.
 
 
 
Modele Distortion 
 
SCREAMER (oparty na IbanezŸ TS-9) 
TS 808 (oparty na Ibanez TS-808 Tube Screamer) 
SPARKDRIVE (oparty na VoodooŸ Lab Sparkle DriveŸ) 
OD OVERDRIVE (oparty na GuyatoneŸ Overdrive OD-2) 
DOD 250 (oparty na DODŸ 250 Overdrive/Preamp) 
RODENT ( oparty na Pro Co RAT™) 
MX DISTORTION (oparty na MXRŸ Distortion +) 
DS (oparty na BossŸ DS-1™ Distortion) 
GRUNGE (DigiTechŸ GrungeŸ) 
ZONE (oparty na Boss MT-2 Metal ZoneŸ) 
DEATH METAL (DigiTech Death Metal™) 
GONKULATOR (oparty na DODŸ Gonkulator Ring Modulator) 
8TAVIA (oparty na Roger Mayer Octavia™) 
FUZZLATOR (oparty na Demeter Fuzzulator) 
CLASSIC FUZZ (oparty na DOD Classic Fuzz) 
FUZZY FACE (oparty na ArbiterŸ Fuzz Face™) 
BIG PI (oparty na Electro-HarmonixŸ Big Muff PiŸ) 
REDLINE (DigiTechŸ Redline Overdrive) 
 
 
Modele wzmacniaczy (Amp) 
 
57 CHAMP oparty na ‘57 FenderŸ Tweed ChampŸ 
57 DELUXE oparty na ‘57 FenderŸ Tweed Deluxe™ 
59 BASSMAN oparty na ‘59 FenderŸ Tweed BassmanŸ 
62 BROWN BASSMAN oparty na ‘62 FenderŸ Brownface 
BassmanŸ 
65 TWIN REVERB oparty na ‘65 FenderŸ Blackface Twin 
ReverbŸ 
65 REVERB oparty na ‘65 Fender Blackface Deluxe ReverbŸ 
65 JTM-45 oparty na ‘65 MarshallŸ JTM-45 
68 SUPER LEAD PLEXI oparty na ‘68 Marshall 100 Watt Super 
Lead (plexi) 
68 JUMP PANEL oparty na ‘68 Marshall Jump Panel 
77 MASTER VOLUME oparty na ‘77 Marshall Master Volume 
83 JCM800 oparty na ‘83 Marshall JCM800 
93 JCM900 oparty na ‘93 Marshall JCM900 
01 JCM2000 oparty na ‘01 Marshall JCM2000 (Kanał Solo) 
62 AC15 oparty na ‘62 VoxŸ AC15 
63 AC30 TOP BOOST oparty na ‘63 Vox AC30 Top Boost 
69 HIGH WATTAGE oparty na ‘69 HiwattŸ Custom 100 DR103 
81 MARK IIC oparty na ‘81 Mesa BoogieŸ Mark II C 
01 DUAL RECTIFIED oparty na ‘01 Mesa Boogie Dual Rectifier 
MARK 4 oparty na ‘93 Mesa Boogie Mark IV 
TRIPLE RECTIFIED oparty na ‘01 Mesa Boogie Triple Rectifier 
99 LEGACY VL-100 oparty na CarvinŸ Legacy VL-100 
96 MATCH HC-30 oparty na ‘96 MatchlessTM HC30 
88 SLO-100 oparty na ‘88 Soldano SLO-100 
GA-40 oparty na GibsonŸ GA-40 
5150 II oparty na PeaveyŸ 5150Ÿ II 
JAZZ COMBO oparty na RolandŸ JC-120 
SOLAR 100S oparty na SunnŸ 100S 
HT-100 oparty na RandallŸ HT-100 
OJ 120 oparty na Orange™ OR 120 
SUPER G oparty na Laney™ Supergroup 
DIGITECH SOLO DigiTechŸ Solo 
DIGITECH METAL DigiTech Metal 
DIGITECH BRIGHT CLEAN DigiTech Bright Clean 
DIGITECH CHUNK DigiTech Chunk 
DIGITECH CLEAN TUBE DigiTech 2101 Clean Tube 
DIGITECH CRUNCH DigiTech Crunch 
DIGITECH BLUES DigiTech Blues 
DIGITECH FUZZ DigiTech Fuzz 
DIGITECH SPANK DigiTech Spank 
DIGITECH HIGH GAIN DigiTech High Gain 
DIGITECH MONSTER – maksymalny poziom wyjściowy 
DIGITECH “TWEEDFACE” – przedwzmacniacz Tweed ze 
wzmacniaczem mocy Blackface 
DIGITECH “BLACKBASS” – przedwzmacniacz ’65 Blackface 
ze wzmacniaczem mocy Bassman 
DIGITECH STONERROCK – grube, zamulone brzmienie 
distortion 
DIGITECH DARKMETAL – reagujące na artykulację i zwarte 
 
brzmienie metal 
DIGITECH TRANSISTOR – brzmienie wzmacniacza tranzystorowego 
DIGITECH BROWNSOUND – brzmienie zestawu stack Hot rod 
z lat 80-tych 
DIGITECH MOSH – mięsiste brzmienie metal z odpowiednio 
podkreślonym górnym pasmem 
2101 CLEAN TUBE DigiTech GSP2101TM Artist Clean Tube 
2101 SATURATED TUBE DigiTech GSP2101 Artist Saturated 
Tube 
DIRECT Modelowanie wzmacniacza wyłączone 
DREADAUGHT ACOUSTIC 
JUMBO ACOUSTIC 
 
Kolumny głośnikowe 
 
CHAMP 1X8 oparty na 1x8 ‘57 FenderŸ Tweed ChampŸ 
DELUXE 1X12 oparty na 1x12 ‘57 Fender Tweed DeluxeŸ 
DELUXE REVERB 1X12 oparty na 1x12 ‘65 Fender Blackface 
Deluxe Reverb 
BRITISH 1X12 oparty na 1x12 ‘62 VoxŸ AC15 z głośnikiem 
20W Vox 
BLONDE 2X12 oparty na 2x12 ‘57 Fender Blonde BassmanŸ 
TWIN 2X12 oparty na 2x12 ‘65 Fender Blackface Twin 
ReverbŸ 
BRITISH 2X12 oparty na 2x12 ‘63 VoxŸ AC0 Top Boost z gło-
śnikami JensenŸ Blue Back 
BASSMAN 4X10 oparty na 4x10 ‘59 Fender Tweed BassmanŸ 
BRITISH 4X12 oparty na 4x12 MarshallŸ 1969 Straight z gło-
śnikami CelestionŸ G12-T70 
GREENBACK 4X12 oparty na 4x12 Marshall 1969 Slant z gło-
śnikami Celestion 25W Green back 
FANE 4X12 oparty na 4x12 HiwattŸ Custom z głośnikami 
Fane 
BOUTIQUE 4X12 oparty na 4x12 ‘96 VHTŸ Slant z głośnikami 
Celestion Vintage 30 
VINTAGE 4X12 oparty na 4x12 JohnsonŸ Straight z głośnikami 
Celestion Vintage 30 
DIGITECH SOLO 4X12 4x12 DigiTechŸ Solo 
DIGITECH BRIGHT 2X12 2x12 DigiTech Bright 
DIGITECH METAL 4X12 4x12 DigiTech Metal 
DIGITECH ROCK 4X12 4x12 DigiTech Rock 
DIGITECH ALT 4X12 4x12 DigiTech Alt Rock 
DIGITECH VINTAGE 4X12 4x12 DigiTech Vintage 
DIGITECH CHUNK 4X12 4x12 DigiTech Chunk 
DIGITECH SPANK 4X12 4x12 DigiTech Spank 
DIGITECH SPEAKER COMP 4x12 DigiTech Speaker Compensation 
DIRECT Modelowanie kolumny głośnikowej wyłączone. 
 

Efekty 


Efekty Wah: 
 
DigiTechŸ Wah 
Cry Wah oparty na DunlopŸ Cry Baby™ Wah 
Clyde Wah oparty na VoxŸ Clyde McCoy™ Wah 
 
Efekty Kompresor: 
 
DigiTechŸ Compressor 
CS Compressor oparty na BossŸ CS-2 Compressor/Sustainer 
Dyna Comp oparty na MXRŸ Dynacomp™ 
 
Noise Gate: 
 
DigiTechŸ Silencer™ Noise Gate 
DigiTech Auto Swell Gate 
 
EQ: 
 
3-pasmowy semi-parametryczny EQ 
 
 
Modele efektu Chorus: 
DigiTechŸ Dual Chorus 
DigiTech Multi-Chorus 
DigiTech Glistening Chorus 
CE Chorus oparty na BossŸ CE-2 Chorus 
TC Chorus oparty na TC ElectronicsŸ Chorus 
 
Modele efektu Flanger: 
DigiTechŸ Flanger 
DigiTech Triggered Flanger 
MX Flanger oparty na MXRŸ Flanger 
EH Flanger oparty na Electro HarmonixŸ Electric 
Mistress™ 
AD Flanger oparty na ADA™ Flanger 
 
Modele efektu Phaser: 
DigiTechŸ Phaser 
MX Phaser oparty na MXRŸ Phase 100 
EH Phaser oparty na Electro HarmonixŸ Small Stone™ 
Modele przesuwnika widma: 
DigiTechŸ Whammy™ 
DigiTechŸ Pitch Shift 
DigiTechŸ Detune 
DigiTechŸ Harmony Pitch 
Octaver oparty na BossŸ OC-2 Octaver™ 

Modele efektów Vibrato / Rotary: 
DigiTechŸ Vibrato 
DigiTechŸ Rotary 
DigiTechŸ Vibro / Pan 
Unovibe oparty na Unicord Uni-Vibe™ 
 
Modele efektu Tremolo: 
DigiTechŸ Tremolo 
DigiTechŸ Panner 
DigiTech ScatterTrem – podwójny efekt tremolo 
Opto Tremolo oparty na FenderŸ Opto Tremolo™ 
Bias Tremolo oparty VoxŸ Bias Tremolo 
 
Modele efektów Envelope / Special: 
DigiTechŸ Auto Yah™ 
DigiTechŸ YaYa™ 
DigiTechŸ Synth Talk™ 
DigiTechŸ Step Filter 
DigiTechŸ Sample & Hold 
DOD FX25 oparty na DODŸ FX25 Envelope Filter 
 
Linie opóźniające: 
Digital Delay 
Analog Delay 
Pong Delay 
Modulated Delay 
Tape Delay 
Reverse Delay 
DM Analog Delay oparta na BossŸ DM2 Analog Delay 
Echo Plex oparta na Maestro EP-1 Tube Echoplex 
 
Pogłosy: 
LexiconŸ Ambience 
LexiconŸ Hall 
LexiconŸ Room 
LexiconŸ Studio 
Spring oparty na FenderŸ Twin Reverb™ 
 
 
Modele efektu Chorus: 
DigiTechŸ Dual Chorus 
DigiTech Multi-Chorus 
DigiTech Glistening Chorus 
CE Chorus oparty na BossŸ CE-2 Chorus 
TC Chorus oparty na TC ElectronicsŸ Chorus 
 
Modele efektu Flanger: 
DigiTechŸ Flanger 
DigiTech Triggered Flanger 
MX Flanger oparty na MXRŸ Flanger 
EH Flanger oparty na Electro HarmonixŸ Electric 
Mistress™ 
AD Flanger oparty na ADA™ Flanger 
 
Modele efektu Phaser: 
DigiTechŸ Phaser 
MX Phaser oparty na MXRŸ Phase 100 
EH Phaser oparty na Electro HarmonixŸ Small Stone™ 
 
Modele przesuwnika widma: 
DigiTechŸ Whammy™ 
DigiTechŸ Pitch Shift 
DigiTechŸ Detune 
DigiTechŸ Harmony Pitch 
Octaver oparty na BossŸ OC-2 Octaver™ 
 
Modele efektów Vibrato / Rotary: 
DigiTechŸ Vibrato 
DigiTechŸ Rotary 
DigiTechŸ Vibro / Pan 
Unovibe oparty na Unicord Uni-Vibe™ 
 
Modele efektu Tremolo: 
DigiTechŸ Tremolo 
DigiTechŸ Panner 
DigiTech ScatterTrem – podwójny efekt tremolo 
Opto Tremolo oparty na FenderŸ Opto Tremolo™ 
Bias Tremolo oparty VoxŸ Bias Tremolo 
 
Modele efektów Envelope / Special: 
DigiTechŸ Auto Yah™ 
DigiTechŸ YaYa™ 
DigiTechŸ Synth Talk™ 
DigiTechŸ Step Filter 
DigiTechŸ Sample & Hold 
DOD FX25 oparty na DODŸ FX25 Envelope Filter 
 
Linie opóźniające: 
Digital Delay 
Analog Delay 
Pong Delay 
Modulated Delay 
Tape Delay 
Reverse Delay 
DM Analog Delay oparta na BossŸ DM2 Analog Delay 
Echo Plex oparta na Maestro EP-1 Tube Echoplex 
 
Pogłosy: 
LexiconŸ Ambience 
LexiconŸ Hall 
LexiconŸ Room 
LexiconŸ Studio 
Spring oparty na FenderŸ Twin Reverb™ 
 
Wszystkie dane techniczne mogą ulec zmianie.
 DigiTech, X-Edit, Production Modeling, Grunge, Death Metal, Jimi Hendrix™ Artist Series Pedal, DOD, Gonkulator, DigiTech Whammy, Multi Chorus, Auto Ya, YaYa, Synth Talk, Lexicon, Johnson Amplification oraz AudioDNA są zna-kami zastrzeżonymi firmy Harman International Industries Inc. *Inne nazwy produktów modelowane w tym urządzeniu są znakami towarowy-mi odpowiednich firm, które to nie współpracują, ani też nie są powiązane z firmą DigiTech lub Harman International Industries, Inc. Ibanez Tube Screamer, Guyatone Overdrive, ProCo Rat, MXR, Boss DS-1, Boss Metal Zone, Roger Mayer Octavia, Demeter Fuzzulator, Arbtier Fuzz 
Face, EH Big Muff p, Dunlop Cry Baby, Vox, Clyde McCoy Wah, Boss CS-2, MXR DynaComp, Boss CE-2 Chorus, TC Electronic Chorus, 
MXR Flanger, EH Electric Mistress, MXR Phase 100, EH Small Stone, Boss OC-2 Octaver, Unicord Uni-Vibe, Fender Opto Tremolo, Vox Bias 
Tremolo, Boss DM-2, Maestro EP-2, EMT 240 Plate, Fender Tweed Deluxe, Fender Tweed Champ, Fender Tweed Bassman, Fender Blackface 
Twin Reverb, Fender Blackface Deluxe Reverb, Marshall JTM-45, Marshall Super Lead, Marshall Jump Panel, Marshall Master Volume, Mat-
chless, Soldano, Mesa/Boogie, Mark II, Mark IV, Dual Rectifier, Triple Rectifier, Hiwatt, Fender Tweed Champ, Jensen Blue Backs, Celestion, 
Laney Supergroup, Orange OR120, Peavey 5150, Gibson GA-40, Roland JC-120, Sunn 100S oraz VHT Amplification są znakami towarowymi 
lub nazwami firmowymi innych producentów i zostały użyte jedynie do identyfikacji produktów, których brzmienia były uwzględniane przy 
tworzeniu tego produktu.
 
Wszystkie inne znaki towarowe należą do ich odpowiednich właścicieli. 
05-092 łomianki-Dąbrowa, ul. Graniczna 17,
tel.: (0-22) 751 42 46,
tel.: (0-22) 751 42 48,
fax: (0-22) 751 31 49;
www.EssAudio.pl 
 

 

Efekty Multiefekty gitarowe Konwertery ad/da

Gdzie kupić?

Digitech

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Digitech rozwiń listę sklepów

Gitara

Gibson składa hołd legendarnemu duetowi z USA
Więcej wiadomości