DPA 4090 / 4091 - mikrofon pojemnościowy
12 sierpnia 2008,
14:31
Producent: DPA Microphones
DPA 4090 oraz DPA 4091 to wysokiej jakości dookólne mikrofony pojemnościowe o charakterystycznym dla produktów DPA, wyjątkowo naturalnym i otwartym brzmieniu, które czyni z nich doskonałe narzędzie do omikrofonowania wszelkich instrumentów akustycznych zarówno w studiu, jak i na scenie.
Solidna i zwarta konstrukcja o stożkowym kształcie i długości zaledwie 12cm zawiera 5.4-milimetrową, pre-polaryzowaną kapsułę pojemnościową zaczerpniętą z cieszącej się wielkim uznaniem wśród muzyków i realizatorów na całym świecie serii mikrofonów miniaturowych DPA.
DPA 4090 został wyposażony w kapsułę dookólną o wysokiej czułości, która umożliwia przenoszenie dźwięku bez przesterowania o wartości SPL na poziomie 134dB. Czyni to z 4090 idealny mikrofon do omikrofonowania akustycznych źródeł dźwięku o umiarkowanym poziomie głośności, takich jak gitary klasyczne i akustyczne, instrumenty smyczkowe, a w odpowiedniej konfiguracji również fortepian oraz instrumenty dęte. Ponadto para tych mikrofonów to doskonały wybór przy nagłaśnianiu oraz realizacji nagrań stereo chórów lub całych sekcji instrumentów akustycznych.
Natomiast DPA 4091 został wyposażony w kapsułę dookólną o niskiej czułości, która umożliwia przenoszenie dźwięku bez przesterowania o wartości SPL na poziomie 144dB. Za jago pomocą dokonasz perfekcyjnych nagrań wszelkich źródeł dźwięku o dużym poziomie głośności, takich jak fortepian, instrumenty dęte oraz perkusyjne lub wzmacniacz gitarowy. Jest to również idealny wybór do nagłaśniania dowolnych instrumentów w warunkach scenicznych, gdzie duża czułość kapsuły mikrofonu może być niepożądana.
Dzięki wyjątkowo płaskiej charakterystyce częstotliwościowej w zakresie 20Hz-20kHz, mikrofony DPA 4090 / 4091 mogą być z powodzeniem wykorzystywane jako mikrofony pomiarowe służące do wyrównywania, testowania i strojenia systemów dźwiękowyc
* Typ kapsuły:
Pojemnościowa, wstępnie spolaryzowana
* Zasada działania:
Ciśnieniowa
* Charakterystyka kierunkowa:
Dookólna
* Zasilanie:
Phantom 48 V
* Zakres częstotliwości [±2 dB]:
20 Hz - 20 kHz
* Czułość nominalna [±3 dB przy 1 kHz]:
4090: 20 mV/Pa; -34 dB względem 1 V/Pa
4091: 6 mV/Pa; -44.5 dB względem 1 V/Pa
* Ekwiwalentny poziom szumów [A-ważone]:
4090: Typowo 23 dB(A) względem 20 µPa [Maksymalnie 26 dB(A)]
4091: Typowo 26 dB(A) względem 20 µPa [Maksymalnie 28 dB(A)]
* Zakres dynamiki:
4090: Typowo 100 dB
4091: Typowo 97 dB
* Maks. SPL bez przesterowania:
4090: 134 dB
4091: 144 dB
* SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]:
4090: 71 dB(A)
4091: 68 dB(A)
* Całkowite zniekształcenia harmoniczne [THD]:
< 1% THD dla wartości szczytowej SPL 123 dB
* Impedancja wyjściowa:
< 40 Ohm
* Pobór prądu:
1 mA
* Maksymalna długość przewodu:
Do 300 m
* Złącze:
3-pinowy XLR [standard P48]
Solidna i zwarta konstrukcja o stożkowym kształcie i długości zaledwie 12cm zawiera 5.4-milimetrową, pre-polaryzowaną kapsułę pojemnościową zaczerpniętą z cieszącej się wielkim uznaniem wśród muzyków i realizatorów na całym świecie serii mikrofonów miniaturowych DPA.
DPA 4090 został wyposażony w kapsułę dookólną o wysokiej czułości, która umożliwia przenoszenie dźwięku bez przesterowania o wartości SPL na poziomie 134dB. Czyni to z 4090 idealny mikrofon do omikrofonowania akustycznych źródeł dźwięku o umiarkowanym poziomie głośności, takich jak gitary klasyczne i akustyczne, instrumenty smyczkowe, a w odpowiedniej konfiguracji również fortepian oraz instrumenty dęte. Ponadto para tych mikrofonów to doskonały wybór przy nagłaśnianiu oraz realizacji nagrań stereo chórów lub całych sekcji instrumentów akustycznych.
Natomiast DPA 4091 został wyposażony w kapsułę dookólną o niskiej czułości, która umożliwia przenoszenie dźwięku bez przesterowania o wartości SPL na poziomie 144dB. Za jago pomocą dokonasz perfekcyjnych nagrań wszelkich źródeł dźwięku o dużym poziomie głośności, takich jak fortepian, instrumenty dęte oraz perkusyjne lub wzmacniacz gitarowy. Jest to również idealny wybór do nagłaśniania dowolnych instrumentów w warunkach scenicznych, gdzie duża czułość kapsuły mikrofonu może być niepożądana.
Dzięki wyjątkowo płaskiej charakterystyce częstotliwościowej w zakresie 20Hz-20kHz, mikrofony DPA 4090 / 4091 mogą być z powodzeniem wykorzystywane jako mikrofony pomiarowe służące do wyrównywania, testowania i strojenia systemów dźwiękowyc
* Typ kapsuły:
Pojemnościowa, wstępnie spolaryzowana
* Zasada działania:
Ciśnieniowa
* Charakterystyka kierunkowa:
Dookólna
* Zasilanie:
Phantom 48 V
* Zakres częstotliwości [±2 dB]:
20 Hz - 20 kHz
* Czułość nominalna [±3 dB przy 1 kHz]:
4090: 20 mV/Pa; -34 dB względem 1 V/Pa
4091: 6 mV/Pa; -44.5 dB względem 1 V/Pa
* Ekwiwalentny poziom szumów [A-ważone]:
4090: Typowo 23 dB(A) względem 20 µPa [Maksymalnie 26 dB(A)]
4091: Typowo 26 dB(A) względem 20 µPa [Maksymalnie 28 dB(A)]
* Zakres dynamiki:
4090: Typowo 100 dB
4091: Typowo 97 dB
* Maks. SPL bez przesterowania:
4090: 134 dB
4091: 144 dB
* SNR, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]:
4090: 71 dB(A)
4091: 68 dB(A)
* Całkowite zniekształcenia harmoniczne [THD]:
< 1% THD dla wartości szczytowej SPL 123 dB
* Impedancja wyjściowa:
< 40 Ohm
* Pobór prądu:
1 mA
* Maksymalna długość przewodu:
Do 300 m
* Złącze:
3-pinowy XLR [standard P48]
Gdzie kupić?
DPA Microphones
www.dpamicrophones.com
Dystrybucja w Polsce:
Godziny otwarcia:
Pon - Pt: 09:00 - 17:00
adres:
ul Kolejowa 93/95
05-092
Łomianki
adres:
ul. Graniczna 21
05-092
Łomianki
Sklepy muzyczne > DPA Microphones rozwiń listę sklepów
Pro Audio
Artykuł
HK Audio FINEO - seria "skrojona" pod instalacje
Artykuł
Aura Audio - pasywne "kardioidy" rodem z Finlandii
Artykuł
RDL RU-NMP44 - sieciowy procesor miksujący Dante
Artykuł
Kogo będzie stać na nagłośnienie QSC L Class?
Artykuł
Meyer Sound i Polsound zapraszają na szkolenie w Warszawie
Artykuł
Kto był a kogo zabrakło? Scena Jutra 2024
Artykuł
Sennheiser Momentum Sport już w sklepach
Video
Paczka o dużej sile rażenia, absolutny HIT: HK AUDIO CONTOUR X 210
Czas trwania: 0:00
Video
FLUX SPAT Revolution - immersja od Harmana
Czas trwania: 2:52
Video
AuviTran i Agora - sieciowe rozwiązania dla audio
Czas trwania: 2:52