Historia Latin Percussion

Historia Latin Percussion

24 listopada 2008, 11:02
Producent: Latin Percussion
Pasja to siła, która daje wszystkim istotom ludzkim napęd, by dążyć do celu i spełniać swoje marzenia. 

Historia Latin Percussion to historia pasji jednego człowieka.         

Pasji, która sprawiła, że zmienił postać perkusji na zawsze. W 1956 młody inżynier i zapalony fotograf z Bronxu, Martin Cohen, trafił do słynnego nowojorskiego jazzclubu Birdland. Gdy wszedł do środka, przywitały go dźwięki gorącego latynoskiego jazzu Cala Tjadera. Cohen był tak poruszony tą muzyką, że szybko stał się stałym bywalcem poniedziałkowych Jam sessions, którym przewodził flecista Herbie Mann z towarzyszeniem takich perkusistów jak Candido czy Jose Mangual, Sr.. W szczególności ten ostatni inspirował Cohena.
                
 „Do tamtego momentu nie znałem nikogo, kto byłby uosobieniem wielkości" mówił Cohen. „Właśnie to zobaczyłem w Mangualu i sam chciałem być kimś takim. Kimś, kto posiadł mistrzostwo".

Cohen stał się uczniem latynoskiej sceny lat 60'. Kiedy zapragnął zdobyć własny zestaw bongosów, dowiedział się jak działa polityka w latynoskiej perkusji.
                                        
Jako że rząd amerykański nałożył embargo handlowe na Kubę, zdobycie dobrej jakości instrumentów w stanach było co najmniej trudnym zadaniem. Jednak ta przeszkoda nie stępiła zapału młodego Cohena, który zrobił użytek ze swoich umiejętności technicznych i zbudował sobie własny zestaw bongosów. Opierając się na zdjęciach instrumentu Johnny'ego Pacheco zbudował pierwszy prototyp. Oczywiście bez praktyki nie ma mistrzów i pierwsze podejście nie było idealne. „To był początek mojej nauki", mówił Cohen. „Nie miałem pojęcia o śrubach naciągowych, drewnie czy obróbce metalu.                 
                    
Pierwszy korpus wyciąłem w piątek a w poniedziałek był o ponad centymetr mniejszy. Nie zdawałem sobie sprawy, że to przez wilgotne drewno i że powinienem je wysuszyć zanim zacznę ciąć". Niezrażony początkowym niepowodzeniem, Cohen wkrótce zaczął dostarczać muzykom bongosy i cowbelle zapakowane w brązowy papier, słuchając uważnie okazji ich opinii i korzystając z latynoskich klubów jako poligonu doświadczalnego. Jego „Romans" z muzyką latynoską, jak sam go nazywał, wytworzył tradycję wciąż obecną w Latin Percussion; potrzeby wykonawców kładzione są ponad wszystko inne.
                                        
W końcu Cohen podpisał umowę na produkcję cowbelli dla Rogers Drums a bongosy sprzedawał do komisu. Zrobił claves dla Charliego Palmieri i zaprojektował wood blocks i efekty dla Carrol Sound. Pod wpływem dwóch znanych z telewizji perkusistów Cohen rozszerzył swoje zainteresowania sytuacjami klubowymi o studio nagrań. Poznał Specsa Powella, perkusistę Ed Sullivan Show i etatowego muzyka CBS. Cohen wspomina jak Powell radził mu „wynieść się z potańcówek do studia, gdzie są prawdziwe pieniądze". 
                          
Powell poprosił Cohena o zrobienie dla siebie pary bongosów i statywu, który pozwoliłby mu grać na stojąco. Cohen przysposobił statyw tak, że nie musiał wiercić dziur w bębnach, co pozwoliło zachować czysty dźwięk bongosów.
                                       

 Bob Rosengarden z Tonight Show, 1967
                    
Powell był zadowolony z pracy Cohena i przedstawił go Bobowi Rosegardenowi, który był wówczas perkusistą w The Tonight Show. Rosegarden poprosił o zbudowanie instrumentu który replikowałby brzmienie tradycyjnej grzechoczącej zębami końskiej szczęki (Jawbone). Współczesna wersja tego instrumentu stworzona przez Cohena, nazwana Vibra-Slap® stała się pierwszym patentem firmy. 
                                       
Oprócz tego, Rosegarden chciał mieć solidniejszą cabasę, instrument tradycyjnie robiony z łupin kokosa pokrytych łamliwą siateczką. Cohen użył pomarszczonego tworzywa ze ściany windy, które zwinął w cylinder, owinął łańcuszkiem kulkowym a następnie przymocował uchwyt. Tak powstała LP Afuche®/Cabasa, najpopularniejszy patent firmy.
                         
Innowacje zawsze były częścią historii Latin Percussion. Budując swoje pierwsze opatentowane instrumenty, Cohen użył trwałych współczesnych materiałów które pozwoliły zastąpić rzadkie i delikatne instrumenty bez poświęcania jakości brzmienia. Cohen był również jednym z pierwszych producentów którzy budowali conga z włókna szklanego, które wkradły się w łaski zespołów latynoskich z racji większej głośności.
                                        
Pasja i staranność Cohena pomogły mu zdobyć zaufanie w wówczas ściśle zamkniętym środowisku latynoskim. Dzięki temu zaprzyjaźnił się z wieloma muzykami dla których i z którymi tworzył swoje instrumenty. Carlos "Patato" Valdez jest oddanym przyjacielem rodziny Cohenów, który był w ich domu regularnym gościem. "Król" Tito Puente, inny przyjaciel i endorser, wspomina młodego Cohena próbującego uczyć się mambo w Palladium. 
                        
Król, Tito Puente wówczas jeszcze książe, Palladium Dance Hall, NYC,1962
                    
„Martin był fatalnym tancerzem," śmieje się Puente, „ale zawsze konsultował się z nami, chcąc osiągnąć właściwy rezultat – autentyczne brzmienie z użyciem nowoczesnej technologii. Nigdy się nie skomercjalizował." Chętnie podjęta współpraca Puente i Valdeza z Cohenem poskutkowała najwyższej jakości liniami produktów, które noszą ich imiona i pieczęć ich aprobaty.                
                                           
Ciężka praca i determinacja Cohena odpłaciła się w sierpniu 1964. Cohen przepracował ostatni dzień swojego życia w roli czyjegoś pracownika i oficjalnie rozpoczął działanie Latin Percussion. Pasją Cohena była odtąd jego firma.
                        
Początki nie były jednak łatwe.                
                    
Pierwszy warsztat mieścił się w piwnicy a spawanie odbywało się w nieogrzewanym wolno stojącym garażu. Pierwsi klienci wchodzili do warsztatu i znajdowali w nim Cohena ubranego w dwie kurtki i bluzę, spawającego oprzyrządowanie do do cong. Oprócz tego pracował jako swój jedyny fotograf, copywriter, badacz rynku, sprzedawca i stróż nocny.
                         
Życie zawodowe i rodzinne Cohena niemal natychmiast zaczęły zlewać się w jedno. Jego była żona, Marylin, zajmowała się eksportem, a córka, Andrea, w wieku ośmiu lat nauczyła się maszynopisania, by pomóc w przygotowywaniu etykiet.
                
 Tito Puente, Patato i Jose Mangual Sr. w studio naganiowym Cohena, 1977
                    
                                                            
Od początku, Latin Percussion zostawia gadanie tym, którzy grają na ich instrumentach. Pierwszym endorserem firmy był Afro-Kubańczyk, perkusista jazzowy, Willie Bobo. Dziś, LP ma ponad 500 endorserów, których lista pokrywa się z „who is who" świata muzycznego. Muzycy tacy jak Tito Puente, "Patato" Valdez, Carlos Santana, Giovanni Hildago, Armando Peraza i wielu innych, używają produktów Latin Percussion. Jako ze należą do najlepszych, ich sprzęt również musi być najlepszy.
                                         
Firma, która zaczęła działalność w garażu Cohena ma teraz sztaby badań, projektów, i developerów produktu, którzy utrzymują ciągłość strumienia nowych instrumentów wychodzących na rynek. Dodatkowo ponad 250 osób znajduje zatrudnienie w fabryce w Tajlandii. Rodzinny projekt rósł by stać się Latin Percussion, największym producentem ręcznych instrumentów perkusyjnych.
                                          
Od początku założeniem Cohena było połączenie autentycznego brzmienia z solidną, nowoczesną budową. Dziś instrumenty Latin Percussion są używane przez profesjonalistów i amatorów. Sam Cohen wciąż jeździ do klubów na całym świecie, robi zdjęcia i rozmawia z muzykami, zbierając doświadczenia dla tych, którzy używają jego instrumentów.
                        
Odkąd żeby zdobyć dobrą parę  bongosów,trzeba było złamać embargo, minęło wiele czasu. Martin Cohen i ekipa Latin Percussion z mogą czuć się za to odpowiedzialni.

Dystrybutorem instrumentów Latin Percussion 
 jest od listopada 2008 firma ZIBI.

LP  na  youtube
 
Perkusjonalia Akcesoria Naciągi Pałki Uchwyty

Gdzie kupić?

Latin Percussion Latin Percussion www.lpmusic.com

Dystrybucja w Polsce:

GEWA Polska Sp. z o.o.

adres:
ul. Strzelecka 44/4 45-525 Opole

Sklepy muzyczne > Latin Percussion rozwiń listę sklepów

Perkusja

Wielki powrót serii Z Custom od marki Zildjian
Więcej wiadomości