Targi Music China 2013 - okiem redaktora

Targi Music China 2013 - okiem redaktora

16 października 2013, 13:00

[img:1]

Targi Music China okiem redaktora!

Relacja z tak dużego wydarzenia, jakim są targi Musik Messe czy Music China, należą do jednych z największych wyzwań dla redaktorów próbujących okiełznać nowości prezentowane na targach z ogromem wydarzeń towarzyszących jak: prezentacje, szkolenia, seminaria. 
 

Coroczne relacje z targów Musik Messe, Prolight & Sound redaktorzy infomusic.pl - sztuk 7 - wykonują w pocie czoła przez 4 okrągłe dni targowe. Tym razem w pojedynkę postaram się w 3 dni oddać nieco atmosferę tegorocznych Music China i skupię się, na moim zdaniem, rzeczach najciekawszych. Wycieczkę jednak muszę zacząć od krótkiego wstępu.  

 

 

Music China to druga tak potężna impreza po targach we Frankfurcie Musik Messe. Przeciwności losu, jakie tu na nas czekają, to wysoka temperatura i uciążliwa wilgotność wisząca w powietrzu. Najgorsze to brak klimatyzacji w halach - przynajmniej pierwszego dnia - także bieganie ze sprzętem jest olbrzymim poświęceniem, które mam nadzieje docenicie. 
 
 

Podobieństwa i różnice

  
Rośnie zainteresowanie produktami spoza Azji i producenci z Europy i obu Ameryk wyrażają chęć udziału w tym rynku.
Porównując targi Music China z Frankfurtem w pierwszym dniu mogę powiedzieć - podobne. W 8 halach mamy ponad 1690 wystawców, z czego 6 dotyczy Music China, 2 hale targów Prolight & Sound. To czego się spodziewałem, to przede wszystkim różnica w strukturze wystawców. I tak jak około 95% wystawców we Frankfurcie to producenci wszystkich krajów od Rosji na zachód, tak Music China to przede wszystkim wystawcy regionu Azji.
 
Jak twierdzą organizatorzy te proporcje się zmieniają w Szanghaju, bowiem rośnie zainteresowanie produktami spoza Azji i producenci z Europy i obu Ameryk wyrażają chęć udziału w tym rynku. Wciąż jednak, przeglądając katalog wystawców, z trudem odnajduję marki, dla których redakcja infomusic bardzo ciężko pracuje przez cały rok pisząc newsy czy testując sprzęt.
 
 
Ze znanych wszystkim marek wystawiały się m.in:
 
CASIO
FBT
KV2
Petrof
Strunal
Roland
Bosendorfer
Kurzweil
Focusrite
KAWAI
Taylo Guitars
GEWA
SAVAREZ
MEINL
Pearl
Manuel Rodriguez & Sons
Dixon
Peavey
Sterling
Antonio Sanchez
Alhambra Guitars
Burns
G7th
Tanglewood
Warwick
Marshall
Samson
TV Audio 
MOOER
 
[img:22]
 
 
 

 [img:3]

 

Czy targi są potrzebne?

 
Zastanawiając się nad wszechobecnym dostępem do internetu, choć ta część świata zna serwisy YouTube, Facebook, vimeo jedynie z telewizji i reklam, gdyż blokowane są adresy dns tych domen, nasuwa się pytanie: czy targi są w ogóle komukolwiek potrzebne? 
 
Odpowiedź jest raczej prosta - Tak!
Internet reprezentuje wirtualną sferę obcowania z produktem. Niewątpliwą zaletą targów jest to, że mamy do czynienia z realnym produktem, który możemy sprawdzić, dotknąć, przetestować i posłuchać. Termin posłuchać jest oczywiście na wyrost, gdyż ciśnienie dźwięku pochodzące ze wszystkich stoisk z domieszką testowanych "liniówek" na środku centrum targowego, tworzą kakofonię i, z upływającym czasem, ból głowy. 
 
Wracając do tematu - targi w tej postaci i z tym rozmachem są dla odwiedzających stoiska oraz dla biznesu bardzo potrzebne. Jak twierdzą przedstawiciele Messe - z roku na rok tendencja i zainteresowanie targami rośnie. Z pewnością dla wystawców nie lada problemem wydaje się wybór imprez, które przyniosą największą korzyść. Pamiętajcie, że targi tego typu odbywają się w ciągu roku w wielu miejscach na świecie, praktycznie co kilka tygodni. Uczestniczenie we wszystkich jest niewykonalne, dlatego wystawcy, podobnie jak redaktorzy infomusic, celują w największe i najważniejsze dla branży muzycznej i oświetleniowej. Takim targami są z pewnością Music China w Shanghaju. 
 
 
[img:23]
 
 

Co ciekawego na Music China?

 
Teren targów przypomina lotnisko, na środku którego zlokalizowane są strefy odsłuchów nagłośnienia największego kalibru oraz mniejsze sceny, na których odbywają się koncerty i pokazy. Wszystko otoczone halami pełnymi wystawców sprzętu muzycznego, tysięcy gapiów ciekawych gorących nowinek. No i tu zaczyna się zabawa... Redaktora na co dzień obcującego z nowinkami technicznymi producentów zaskoczyć jest niełatwo. Przyznam szczerze, że nie oczekiwałem zbyt wielu nowości lub przełomowych premier sprzętu i nie zawiodłem się.  
 
Targi Music China są niemal ostatnie w łańcuchu kalendarza międzynarodowych targów branży muzycznej przed AES. Z tego względu producenci raczej czekają na rok 2014 i zaprezentowanie nowości w Kalifornii na namm show czy Frankfurcie na Musik Messe / Prolight & Sound. Niemniej jednak z wielką radością odwiedzam stoiska ze sprzętem, który nie miał okazji pojawić się w Polsce i tym samym na testach w infomusic. 
 
Także tym razem na targach bardziej celowałem w ciekawostki, aby się nimi z Wami podzielić. Tego typu ciekawe produkty można z reguły znaleźć na mniejszych stoiskach ukrytych gdzieś w końcu hal. Idąc tym tropem natrafiłem na szereg świetnych rozwiązań, o których niedługo zacznie pisać świat i pojawią się w światowej sprzedaży. Zanim do nich przejdziemy muszę podkreślić jeszcze jeden fakt.
 
To co wzbudza uznanie i szacunek, to nieprawdopodobne zainteresowanie halami skupiającymi azjatyckie instrumenty ludowe. Przygotowując codziennie materiały prasowe napotykamy w redakcji często przedziwne instrumenty i sądziłem, że żaden nie jest w stanie mnie już zadziwić. Muszę przyznać, że byłem w błędzie. Mnogość i różnorodność instrumentów, które tam odnalazłem zarówno zaskakuje, jak i inspiruje. Na stoiskach panował gwar, tysiące ludzi grało i wypróbowywało eksponowane tam instrumenty. Widać przez to, jaką rolę pełni muzyka w życiu Azjatów. To cieszy i buduje.
 
[img:16]
[img:17]
[img:18]
[img:12]
 

Mobilne organy?  Dmuchnij a zbaczysz...
 

[img:19] [img:20]
 

Gro z tych instrumentów niestety nie nadaje się do wwiezienia do Europy i Stanów Zjednoczonych ze względu na rodzaj użytego materiału - pochodzenia zwierzęcego...

 
 [img:14]  [img:15]
 
 

Skąd ja to znam... ? 

 
Pisząc o produktach prezentowanych na targach nie mogę pominąć faktu, że kilkukrotnie dałem się złapać na podobieństwach związanymi z produktami. Wędrując po halach odnosiłem wrażenie, że gdzieś te produkty widziałem. I rzeczywiście - tylko z innym logo producenta...   Nasuwa się przypuszczenie, że mamy do czynienia z "zamiennikami" oryginałów lub jak kto woli - podróbkami. Pamiętajmy, że w Azji odbywa się produkcja około 80% światowej produkcji sprzętu muzycznego i instrumentów. Nikt inny nie zna lepiej budowy sprzętu od jego konstruktora, dlatego nie trudno uwierzyć jest w to, że w tych samych halach produkujących sprzęt dla znanych nam marek odbywa się prawdopodobnie produkcja równoległa, być może z tańszych komponentów, sprzętu o podobnych właściwościach, cechach i wyglądzie. Poniżej przykładowe zdjęcia sprzętu. Czy czegoś Wam to nie przypomina?
 
Pytanie tylko czy są odbiorcy na tego typu produkty?   Z ilości odwiedzających wynika, że tak.
 
[img:21]
 
 
 
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9  
 

 

 

Spis treści:

  1. Wprowadzenie 
  2. Pianina i fortepiany                 (Music China 2013)
  3. Pianina i fortepiany                 (Music China 2013)
  4. Nagłośnienie                           (Prolight & Sound Shanghai)
  5. Nagłośnienie                           (Prolight & Sound Shanghai)
  6. Oświetlenie & Wizja                 (Prolight & Sound Shanghai)
  7. Gitary i wzmacniacze              (Music China 2013)
  8. Perkusje & Perkusjonalia         (Music China 2013)

 

 

Kolejne części w przygotowaniu 

 

Mini wersja uwielbianego profilera
Więcej wiadomości