Electro-Voice dostarczył systemu dźwiękowego dla "Opery na Lodzie" w historycznym amfiteatrze w Weronie

Electro-Voice dostarczył systemu dźwiękowego dla "Opery na Lodzie" w historycznym amfiteatrze w Weronie

21 stycznia 2014, 10:00
Producent: Electro-Voice
Dystrybucja: Audio Plus Sp. z o.o.

[lupa:1]

We wrześniu 2013 roku w słynnym, historycznym amfiteatrze Arena di Verona po raz kolejny wystawiano "Operę na Lodzie" - prestiżowy spektakl dla 12.000 zgromadzonych widzów.

Na zawierającej lodowisko scenie wystąpił szereg wybitnych artystów, w tym gwiazdy światowej opery, medaliści olimpijscy w jeździe figurowej oraz chór i orkiestra złożone z 200 muzyków. Wszystko to w imponującej scenerii rzymskiego amfiteatru zbudowanego w okolicach 30 roku naszej ery.

Oczywistym jest, że tego typu przedsięwzięcie wymagało najwyższej jakości oprawy dźwiękowej. Odpowiedzialność za przygotowanie liczącego sobie 2000 lat amfiteatru do tego typu przedswięwzięcia przypadła firmie BACKSTAGE PA: wiodącej włoskiej firmie dźwiękowej założonej w 1986 roku, bazującej w Mariano Comense. Zadanie okazało się ekscytującym wyzwaniem: Arena di Verona to trzeci co do wielkości obiekt tego typu na świecie (po rzymskim Koloseum i amfiteatrze w Kapui), oferujący idealne warunki akustyczne do nagłośnienia przedsięwzięć artystycznych.

 

[lupa:2]

 

Kluczowymi czynnikami decydującymi o wyborze systemu dźwiękowego było rzecz jasna uzyskanie odpowiedniego, równomiernego pokrycia dźwiękowego przy wysokim ciśnieniu akustycznym, zróżnicowana charakterystyka częstotliwościowa oraz, co równie ważne, kompaktowość i nieinwazyjność systemu (spektakl był nagrywany na potrzeby transmisji telewizyjnej).

Wybór padł na sprzęt od Electro-Voice. Chcąc uzyskać najlepsze rezultaty co do równomiernego, lecz dyskretnego pokrycia dźwiękowego, firma Backstage PA przeprowadziła szereg symulacji w amfiteatrze. Stwierdzono, że najlepszym rozwiązaniem jest podzielić obszar na dwie strefy: główny system składał się z dwóch podwieszanych grup szesnastu modułów line array E-V XLD, natomiast dwie dodatkowe grupy dwunastu modułów XLD umiejscowione były po bokach widowni dla wypełnienia.

 

[lupa:3]

 

Dla samego lodowiska z przodu sceny wykorzystano kolejne 8 modułów XLD, wspartych subwooferami Electro-Voice Xsub. Systemy line array zasilane były 18 wzmacniaczami Electro-Voice CP3000S (obsługiwanych przez sześć kontrolerów Dx46), podczas gdy 4 wzmacniacze CP4000S (obsługiwane dwoma kontrolerami DC-One) zasilały subwoofery.

Rezultaty spełniły oczekiwania wszystkich zainteresowanych. System funkcjonował dokładnie tak, jak zaplanowano, a ekipa dźwiękowa i techniczna była dumna ze swojej pracy. Również i artyści, w tym dyrygent chóru i orkiestry Fabio Mastrangelo, wyrazili głębokie zadowolenie z wszystkich aspektów oprawy dźwiękowej.

 

[lupa:4]

 

Od strony technicznej, ekipa Backstage PA zwróciła szczególną uwagę na liczne presety fabryczne obecne jako standard w wykorzystanych kontrolerach cyfrowych oraz filtry FIR w modułach XLR, dostępne do darmowego pobrania dla sieci IRIS-Net. Funkcje te okazały się być niezwykle przydatnymi i znacząco ułatwiły pracę specjalistów z włoskiej firmy. Bez wątpienia stwierdzono, że do produktów firmy Electro-Voice powrócą jeszcze nie raz. 

 

Kolumny i głośniki Systemy liniowe Subwoofery pasywne Wzmacniacze, końcówki mocy

Gdzie kupić?

Electro-Voice Electro-Voice www.electrovoice.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Electro-Voice rozwiń listę sklepów

HiFi

RIVAGE PM7 nową gwiazdą Opery Wrocławskiej
Więcej wiadomości
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz