DigiTech Tone Driver"

8 maja 2006, 14:34
Producent: Digitech
Tone Driver(TM) Overdrive Distortion Założyliśmy, że skonstruowanie trzech efektów typu distortion będzie idealnym rozwiązaniem dla gitarzystów.
W każdym z tych efektów wykorzystano unikalną technologię DigiTech multidistortion, która pozwala na uzyskanie niemal nieskończonej palety brzmień znanych z dostępnych wszędzie pojedynczych efektów brzmieniowych distortion.
Te trzy efekty distortion to:

Metal Master(TM) - dla tych, którzy podczas koncertów preferują ostry head-banging,
Hod Rod - który cechuje się soczystym, ale równym rockowym zniekształceniem oraz
Tone Driver(TM) - dla gitarzystów, którzy żyją dla brzmienia overdrive crunch.
Każdy efekt posiada ogromny zakres brzmień różnych efektów distortion, które mogą być przekształcone w nową kombinację brzmieniową podczas obracania naszego unikalnego pokrętła Distortion Morph. To daje prawie nieskończoną gamę kombinacji. Teraz już nigdy więcej nie zostaniesz tylko z jednym typem efektu distortion w jednym urządzeniu.

Jednak to nie wszystko.
Znajdziesz tu dwa wyjścia - jedno będące typowym wyjściem efektu i drugie, z układem zaawansowanego modelowania kolumny głośnikowej, wykorzystywane przy bezpośrednim połączeniu do konsolety mikserskiej podczas występów na żywo lub pracy w studiu.
I na dodatek zamiast standardowego korektora barwy wprowadziliśmy nasz nowatorski korektor barwy spectral-contouring EQ, który oferuje o wiele szerszy zakres brzmień niż inne efekty distortion.

Tworzenie brzmień overdrive
Korektor barwy spectral-contouring
Wyjście efektu - normalne i z modelowaniem kolumny głośnikowej CIT(TM)

Tone Driver(TM) tworzy bogate zniekształcenie sygnału gitary w każdym wzmacniaczu gitarowym.
Tym, co odróżnia Tone Driver od innych efektów typu overdrive, jest dostępność w jednej obudowie znacznie szerszej palety brzmień overdrive i distortion. Wybranie różnych charakterystyk zniekształcenia sygnału w Tone Driver jest bardzo proste. Obracając jedynie gałką Morph możemy usłyszeć różne brzmienia overdrive m.in. charakterystyczne dla takich efektów jak: DOD 250, Ibanez TS-9 i Ibanez TS-808, a także wiele innych unikalnych brzmień, które znajdziemy gdzieś pośrodku.

Level - ta gałka służy do określenia głośności efektu.

Tone - ta gałka to specjalny korektor barwy Spectral Contouring. Korekcja odbywa się w szerszym zakresie częstotliwości, a efektem tego jest dokładniejsza kontrola brzmienia, niż w typowych korektorach barwy spotykanych w efektach kompaktowych.

Wyjścia
Efekty kompaktowe typu overdrive są zwykle zaprojektowane tak, że najlepsze brzmienie uzyskujemy podłączając je bezpośrednio do gniazda wejściowego wzmacniacza gitarowego. Podłączenie ich do miksera lub przedwzmacniacza słuchawkowego sprawia, że brzmią znacznie gorzej. W Tone Driver rozwiązano ten problem wprowadzając dwa gniazda wyjściowe: Normal i Mixer. Gniazdo normalne jest zalecane w przypadku podłączenia efektu bezpośrednio do gniazda wejściowego wzmacniacza gitarowego. Gniazdo miksera, które jest rozbudowane o unikalny układ emulatora kolumny głośnikowej DigiTech CIT™, jest zalecane w przypadku bezpośredniego połączenia do wejścia kanału miksera. Technologia CIT™ emuluje brzmienie gitarowej kolumny głośnikowej typu British 4×12.

Gain - ta gałka służy do określenia stopnia zniekształcenia sygnału.

Morph - ta gałka służy do przechodzenia pomiędzy różnymi charakterystykami overdrive distortion.

Korpus wykonany z solidnego metalowego odlewu.

Łatwa wymiana baterii.

Żywy żółty kolor obudowy

Kilka znakomitych ustawień gałki Morph
Korzystając z Tone Driver™ możesz uzyskać prawie nieskończoną paletę charakterystyk zniekształcenia. Poniżej znajdują się trzy ustawienia gałki Morph, które pomogą ci rozpocząć własne poszukiwania. Używając gałek Tone i Gain na pewno znajdziesz odpowiednie brzmienie dla siebie.



Wybór CIT(TM) - Cechy Emulatora Kolumny Głośnikowej
W odróżnieniu od innych efektów kompaktowych dostępnych na rynku, efekty serii DigiTech X posiadają opcję pracy wyjścia sygnału z włączonym emulatorem kolumny głośnikowej DigiTech CIT(TM) cechującym się pracą w całym zakresie audio. Emulator pozwala na uzyskanie charakterystyki brzmieniowej gitarowej kolumny głośnikowej typu British 4×12. Emulatora tego możemy użyć do zmiany charakterystyki brzmienia podczas gry bezpośrednio przez system nagłośnieniowy PA. Układ emulatora doskonale sprawdza się też w przypadku podłączenia efektów kompaktowych bezpośrednio do wejścia liniowego kanału miksera urządzenia rejestrującego lub do wzmacniacza słuchawkowego. Korzystając z emulatora CIT(TM) możemy podłączyć na przykład konkurencyjne efekty, szczególnie typu distortion, w naszym łańcuchu efektów przed Twoim efektem X Series, który ma włączony emulator kolumny głośnikowej CIT, a następnie wszystko bezpośrednio podłączyć do miksera lub przedwzmacniacza słuchawkowego. W takiej konfiguracji brzmienie powinno być znakomite. Włączenie emulatora kolumny głośnikowej CIT(TM) jest bardzo proste. Najpierw musimy połączyć wyjście Tone Driver(TM) z wejściem liniowym miksera lub wejściem przedwzmacniacza mikrofonowego. Następnie włączamy funkcję wyciszenia kanału (mute). Wówczas wciskamy i przytrzymujemy przełącznik nożny i włączamy zasilanie efektu. Przełącznik nożny przytrzymujemy jeszcze przez trzy sekundy. Ta procedura powoduje włączenie CIT. Następnie wyłączamy wyciszenie kanału miksera, uderzamy w struny gitary i możemy usłyszeć ciepłe brzmienie płynące z głośników lub słuchawek. Jeśli będziemy chcieli wyłączyć emulator kolumny głośnikowej (np. gdy chcemy podłączyć efekt do wzmacniacza gitarowego), to po prostu musimy wyłączyć i ponownie włączyć zasilanie efektu.

Efekty Kostki podłogowe

Gdzie kupić?

Digitech

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Digitech rozwiń listę sklepów

Gitara

Nowe combo w ofercie Gibsona
Więcej wiadomości