NAMM'18: Moduł brzmieniowy, trigger i monitory sceniczne - Nowości Roland

NAMM'18: Moduł brzmieniowy, trigger i monitory sceniczne - Nowości Roland

14 lutego 2018, 10:00
Producent: Roland

Firma Roland nie próżnuje. Na tegorocznych targach NAMM Show zaprezentowała kilka efektownych nowości. Urządzenia zaprojektowane dla perkusistów mają za zadanie wzbogacić brzmienie zestawu, poprawić komfort gry i rozwinąć możliwości pracy hybrydowej.

Coraz mniej odczuwalny jest konflikt pomiędzy elektroniką, a klasycznym zestawem akustycznym, a czasy w których żyjemy to epoka jeszcze większej współpracy żywego instrumentu i najnowszych technologii cyfrowych. Zobaczmy co zaproponował nam Roland na obecny rok 2018. Skorzystaliśmy z uprzejmości Mariusza Mocarskiego z firmy Roland Polska, który zaprezentował nam tegoroczne nowinki techniczne.

 

 

Moduł Roland TM-6 PRO

Rozwinięcie koncepcji TM-2. TM-6 zapewnia aż 6 stereofonicznych wejść triggerów stereo, lub 12 w wersji monofonicznej. Urządzenie pozwala obficie opiąć zestaw triggerami, które podłączymy  według własnych potrzeb i upodobań. Optymalnym rozwiązaniem są monofoniczne triggery na stopę i tomy oraz stereofoniczne na werbel i talerze. W sumie daje to możliwość podpięcia aż 12 niezależnych instrumentów.

Kolejnym udogodnieniem jest liczba sygnałów, którą rozwinięto do 6 wyjść (tak jak w Roland SPD-SX). Moduł określany jest mianem PRO, ponieważ w urządzeniu zastosowano sporo technologii znanych z flagowego urządzenia TD-50. Brzmieniowo, mamy do dyspozycji 500 brzmień fabrycznych, ale możemy dodatkowo zapisać 500 własnych sampli. Brzmienia fabryczne ułożono w 80 presetów gotowych zestawów, nagranych przez wielu sesyjnych perkusistów, w tym znanego perkusistę ze stajni Roland - Michaela Schacka.

 

[img:1]

 

Mamy także możliwość nakładania na siebie brzmień instrumentów. Każde brzmienie z 12 próbek, składających się na cały zestaw, może być niezależnie próbkowane i warstwowane innym brzmieniem. To co stało się już standardem w wielu urządzeniach to możliwość grania do własnych ścieżek muzycznych (Play Along), w tym wypadku mamy opcję łączenia ścieżek audio z klikiem.

Kolejna funkcjonalność to nagrywanie multitrackowe - mamy możliwość zapisania 8 niezależnych ścieżek instrumentów.

 

[img:7]

 

Grupa docelowa:

Perkusiści hybrydowi, którzy triggerują akustyczne instrumenty i łączą brzmienie klasycznego zestawu z możliwościami jakie daje elektronika - mamy tu kilka możliwości:
- podpiąć elektronikę do całego zestawu i pobierać gotowy sygnał z triggerów, lub też miksować w czasie rzeczywistym brzmienie elektroniczne z akustycznym

 

  • Połączyć akustyczne talerze z bębnami striggerowanymi,
  • Połączyć brzmienie akustycznych bębnów z elektronicznymi talerzami.

 

Drugą grupą odbiorców są dotychczasowi użytkownicy urządzeń Roland, którzy chcieliby rozwinąć swoją funkcjonalność poprzez integrację z zaawansowanym modułem TM-6 PRO.

 

Trigger Roland RT-MicS

Trigger jest kontynuacją serii RT-30, jest jednak zaopatrzony w bardzo przyzwoitej jakości mikrofon. Urządzenie ukierunkowane jest do pracy z werblem (oznaczenie S), możliwe także do zamontowania na tomie. Mamy do dyspozycji 2 niezależne wyjścia - mikrofonowe oraz  elektroniczne.

 

[img:2]

 

W pakiecie posiadamy 8 brzmień elektronicznych, głównie klapów werblowych, które mamy możliwość nakładać na brzmienie akustyczne werbla. W tym wypadku możemy niezależnie miksować sygnały, łącząc brzmienie syntetyczne z brzmieniem mikrofonu urządzenia (niezależna korekcja głośności oraz czułości). Ideałem w warunkach koncertowych wydaje się być sygnał trójtorowy, pobierany z werbla, tzn.:

 

  • Sygnał mikrofonu triggera,
  • Sygnał elektroniczny przetwornika piezo,
  • Osobny mikrofon zbierający brzmienie akustyczne werbla.

 

[img:3]

 

Cenną użytecznością jest możliwość wgrania w urządzenie własnych próbek brzmień o długości trwania do 10 sekund oraz możliwość zmutowania sygnału elektronicznego odpowiednim przyciskiem, znajdującym się na górze triggera (np. odpalamy dodatkowe klapy werblowe na refrenie). Zasilanie - bateria lub zasilacz podpinany do prądu.

 

Grupa docelowa:

Perkusiści początkujący, którzy chcą wzbogacić brzmienie swojego werbla i oswoić się z elektroniką, wspomagającą klasyczny zestaw. Osoby, które lubią eksperymentować i ci którzy po prostu cenią sobie wygodę pracy (nie potrzeba osobnego modułu obsługującego ten trigger, który sam w sobie też jest modułem). Urządzenie dostępne na polskim rynku od marca 2018 roku.

 

[img:4]

 

Monitory Roland V-DRUMS PM-100 i PM-200

Ostatnią nowością o której wspomniał nam Mariusz są monitory dla perkusistów dedykowane instrumentom V-Drums: Roland PM-100 (80W) i PM-200 (180W). Obydwa urządzenia mają niezależne wyjścia służące do podłączenia sygnału wejściowego. Większy monitor posiada również wyjścia XLR, co pozwala połączyć funkcję monitora, jak też urządzenia podającego sygnał „na przody”.

 

[img:5]

[img:6]

 
Elektroniczne Moduły brzmieniowe Triggery Kolumny i głośniki Monitory sceniczne

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Roland Polska Sp. z o.o.

adres:
ul. Kąty Grodziskie 16B 03-289 Warszawa

Sklepy muzyczne > Roland rozwiń listę sklepów

LARA - Pierwszy system liniowy kardio od DAS Audio
Więcej wiadomości