Rodzina stałokątowych źródeł ARCS od L-Acoustics poszerza się o nowe modele! (Prolight+Sound 2019)

Rodzina stałokątowych źródeł ARCS od L-Acoustics poszerza się o nowe modele! (Prolight+Sound 2019)

10 kwietnia 2019, 13:28
Producent: L-Acoustics
Dystrybucja: Audio Plus Sp. z o.o.

Kolejna dawka wiadomości prosto z targów Prolight & Sound 2019. L-Acoustics jako jeden z liderów rynku pro audio, znanych i cenionych na świecie systemów liniowych przedstwił pięć nowych propozycji w tym roku: A15 Focus, A15 Wide, A10 Focus, A10 Wide oraz subwoofer KS21 – zaprojektowanych dla publiczności liczącej od 50 do 5000 osób. Tworzy to rodzinę skalowalnych rozwiązań indealnych dla rentalu i instalacji.

L-Acoustics, lider rynku profesjonalnych systemów dźwiękowych, z dumą rozwija portfolio swoich rozwiązań audio. Celem marki jest umożliwienie jak najszerszej ekspresji artystom, a publiczności – zapewnienie wrażeń, jakich dotąd nie znała. Zgodnie z tą misją, nowe systemy ARCS A15 oraz A10, a także współpracujący z nimi subwoofer KS21, zapewniają słynną wydajność oraz niezawodność L-Acoustics na koncertach dla publiczności liczącej od 50 do 5000 osób. Produkty te mają kompaktowe rozmiary i niewielką wagę, a przy tym oferują nieograniczoną wszechstronność i prostotę obsługi.



Nowa rodzina ARCS składa się z czterech obudów o stałej krzywiźnie – A15 Focus, A15 Wide, A10 Focus oraz A10 Wide, a także dedykowanego im subwoofera KS21. Obudowy ARCS oferują elastyczne opcje pokrycia dźwiękiem, pozwalając na uzyskanie zasięgu do 45 metrów i imponujący poziom ciśnienia akustycznego do 144 dB. Oba modele są wyposażone w falowody o zmiennej dyspersji L-Fins, znane z flagowej serii K2. Nowe moduły ARCS mogą być montowane na statywach i tyczkach, ustawiane w stosy, a także być elementami pionowych lub poziomych gron źródła liniowego. Dzięki tym cechom nowa rodzina ARCS jest modułowym rozwiązaniem typu plug-and-play, łatwym w zastosowaniu i akceptowanym na całym świecie. Zapewnia brzmienie i skalowalność zgodne z wymaganiami stawianymi przez najważniejsze eventy oraz obiekty.

Komentując projekt nowego systemu ARCS, Christophe Combet, Director of Sound System Design R&D w firmie L-Acoustics, stwierdza z entuzjazmem: „Nowa rodzina ARCS to potężny konglomerat technologii L-Acoustics, łączący najlepsze osiągnięcia z całej naszej gamy produktów oraz historii ich rozwoju. Technologia wygięcia elementów drewnianych, zainspirowana naszą serią X, sprawia, że nasze nowe obudowy ARCS są bardzo lekkie i niezwykle wytrzymałe. Moduły ARCS mają konfigurowalne falowody L-Fins dla precyzyjnego określania kierunkowości. Przetworniki o jakości na równi z rodziną K oraz najlepsze w branży komponenty zapewniają naszą niepowtarzalną sygnaturę dźwiękową. Warto zaznaczyć, że KS21 jest naszym pierwszym 21-calowym subwooferem, który na pewno przekroczy oczekiwania i będzie najlepszym kompaktowym subwooferem na rynku. System cechuje się łatwością użytkowania i obsługi, włącznie z możliwością montażu wpuszczanego w celu zapewnienia estetycznej integracji z otoczeniem.”


Systemy A15 oraz A10 można bezproblemowo skalować do obsługi małych i dużych wydarzeń: od weselnych i gal, po zapewnienie głównych systemów nagłośnieniowych podczas imprez firmowych, widowisk teatralnych czy na średniej wielkości scenach festiwalowych. Dodatkowo, użycie subwoofera KS21 pozwala na rozszerzenie zakresu niskich częstotliwości do 30 Hz. W przypadku dużych wydarzeń, ARCS staje się efektywnym rozwiązaniem w zakresie frontfilli lub linii opóźniających, stanowiąc uzupełnienie większych systemów, takich jak K1 oraz K2.

„Elastyczność, jaką można uzyskać dzięki tej nowej generacji ARCS, jest bezprecedensowa – wyjaśnia Germain Simon, Product Manager w L-Acoustics. – „Różne opcje montażu, ustawiania w stosy i podwieszania, w połączeniu z konfigurowanymi przez użytkownika falowodami L-Fins, zapewniającym dostosowanie kierunkowości, daje użytkownikom niezwykle ogromną paletę zastosowań dla tej rodziny. Na przykład używając tylko dwóch elementów ARCS możemy łatwo uzyskać 15 różnych wzorów pokrycia dźwiękiem.”

Prostota plug-and-play modeli A15 oraz A10 Focus i Wide odnosi się również do sposobów zasilania. Obudowy zostały zaprojektowane do współpracy ze wzmacniaczami LA4X, w proporcji jeden do jednego. Każdy kanał wzmacniacza LA4X łączy się z jednym elementem A15, jednym A10 lub jednym KS21. Proporcja 1 do 1 dotyczy także par A15 oraz KS21, gdzie jeden subwoofer jest rekomendowany dla jednej obudowy A15. W przypadku A10 zalecana relacja zestaw szerokopasmowy-subwoofer wynosi 2 do 1. Dodatkowa elastyczność wynika z tego, że moduły również bezproblemowo współpracują ze wzmacniaczami LA12X.

Modele A15 oraz A10 są wyposażone w system podwieszania, co sprawia, że ich wdrożenie jest niezwykle efektywne i bezpieczne. Unikatowe, zgłoszone do opatentowania rozwiązanie podwieszania typu flush ogranicza ryzyko błędów montażu oraz nadmiernych wibracji, zwiększając zarówno bezpieczeństwo, jak i szybkość wykonywania prac.

„ARCS-y są częścią linii produktów L-Acoustics od 1995 roku” – dodaje Christophe Combet. – „To było pierwsze źródło wdrożone przez naszą markę po tym, jak V-DOSC zrewolucjonizował branżę. Filozofią stojącą za kolejnymi wcieleniami ARCS była chęć zaoferowania znakomitego kompaktowego rozwiązania średniego zasięgu, które jest również łatwe w użyciu. Jestem bardzo dumny z tego, że nasza nowa seria ARCS podnosi standard we wszystkich tych aspektach, w imponującym pakiecie, który zapewnia błyskawiczny zwrot z inwestycji.”

 

[img:1]

[img:2]

[img:3]

[img:4]

 

Dane techniczne produktów z nowej rodziny L-Acoustics ARCS:

L-Acoustics A15 Focus

Konstrukcja: pasywna, dwudrożna
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 41-20000 Hz
Maksymalny SPL: 144 dB
Kąt pokrycia (-6 dB): obudowa 10°; falowód L-Fin 70°/110° symetrycznie lub 90° asymetrycznie
Przetworniki: LF 1 × 15" neodymowy typu bass-reflex; HF 1 × 3" ciśnieniowy
Masa: 35 kg

L-Acoustics A15 Wide

Konstrukcja: pasywna, dwudrożna
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 42-20000 Hz
Maksymalny SPL: 141 dB
Kąt pokrycia (-6 dB): obudowa 30°; falowód L-Fin 70°/110° symetrycznie lub 90° asymetrycznie
Przetworniki: LF 1 × 15" neodymowy typu bass-reflex; HF 1 × 3" ciśnieniowy
Masa: 33 kg

L-Acoustics A10 Focus

Konstrukcja: pasywna, dwudrożna
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 65-20000 Hz
Maksymalny SPL: 139 dB
Kąt pokrycia (-6 dB): obudowa 10°; falowód L-Fin 70°/110° symetrycznie lub 90° asymetrycznie
Przetworniki: LF 1 × 10" neodymowy typu bass-reflex; HF 1 × 2,5" ciśnieniowy
Masa: 22 kg

L-Acoustics A10 Wide

Konstrukcja: pasywna, dwudrożna
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 65-20000 Hz
Maksymalny SPL: 137 dB
Kąt pokrycia (-6 dB): obudowa 30°; falowód L-Fin 70°/110° symetrycznie lub 90° asymetrycznie
Przetworniki: LF 1 × 10" neodymowy typu bass-reflex; HF 1 × 2,5" ciśnieniowy
Masa: 20 kg

L-Acoustics KS21

Typ: subwoofer bass-reflex
Pasmo przenoszenia (-10 dB): 30 Hz; 29 Hz (preset [KS21_60])
Maksymalny SPL: 138 dB
Kierunkowość nominalna: standardowa lub kardioidalna
Przetworniki: LF 1 × 21"
Masa: 49 kg

Zestaw demonstracyjny A15+KS21 będzie dostępny w Audio Plus od połowy maja 2019


Kolumny i głośniki Pełnopasmowe aktywne Pełnopasmowe pasywne Subwoofery aktywne Subwoofery pasywne Systemy liniowe

Gdzie kupić?

L-Acoustics L-Acoustics www.l-acoustics.com

Dystrybucja w Polsce:

Anolis, czyli oświetlenie architektoniczne z sercem Robe
Więcej wiadomości