Fox Networks Group Italy wybiera Geneleca do swojego pierwszego obiektu Dolby Atmos

Fox Networks Group Italy wybiera Geneleca do swojego pierwszego obiektu Dolby Atmos

30 sierpnia 2019, 09:00
Producent: Genelec

Stworzenie światowej klasy obiektu postprodukcyjnego z wieloma pomieszczeniami w samym sercu historycznego Rzymu byłoby najlepszym wyzwaniem na miarę naszych czasów. Ale kiedy musi on zostać zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami Dolby, zanim jeszcze one same zostaną sfinalizowane - wyzwanie staje się jeszcze trudniejsze.

Na szczęście - połączone zespoły Studio Sound Service i Proaudio Construction, które stanęły w obliczu tej sytuacji w Fox Networks Group Italy, ściśle współpracując z firmą Genelec, zapewniły możliwość stworzenia kompatybilnego i elastycznego systemu elektroakustycznego, zdolnego do radzenia sobie z wszelkimi odchyleniami od przyszłych oficjalnych przepisów Dolby.

 

[img:1]

 

Zostaliśmy poproszeni o zapewnienie koncernowi Fox, pomieszczeń do miksowania w systemie Dolby Atmos Home Entertainment 9.1.4 na dwa lata przed wydaniem oficjalnego protokołu zawierającego wszelkie wytyczne od Dolby.

Położony w Palazzo Marignoli, Rione I Trevi, w samym sercu Rzymu, nowy obiekt Fox, musiał być umieszczony w otwartym środowisku pracy. W samym centrum obiektu, na 180 m2 izolowanej akustycznie powierzni, musieliśmy zmieścić cztery reżyserki Atmos Home Entertainment 9.1.4, a także dwa pomieszczenia nagraniowe i dwa postprodukcyjne - i mieliśmy tylko 16 tygodni na oddanie obiektu do pracy.
 

Francesca Bianco - dyrektor generalny Proaudio Construction

 

[img:2]

 

Donato Masci i Cecilia Torracchi ze Studio Sound Service zaprojektowali cały obiekt i udzielili wsparcia zespołowi Proaudio Construction aż do ostatecznej konfiguracji i certyfikacji Dolby. Zaprojektowany na trójdrożnych koncentrycznych monitorach studyjnych „The Ones” firmy Genelec, z flagowym 8351 jako rozwiązaniem LCR, bardziej kompaktowym rodzeństwem 8341 pokrywającym kanały surround i kanały height oraz subwooferami 7380 obsługującymi funkcje LF. Systemy zostały następnie skonfigurowane i skalibrowane przy użyciu oprogramowania Genelec GLM we wszystkich czterech reżyserkach.

 

[img:3]

 

Moim zdaniem monitory studyjne Genelec są w większości przypadków właściwym wyborem, ponieważ są prawdziwym punktem referencyjnym w branży audio. Kiedy monitor zaprojektowany jest do emisji, absolutnie konieczne jest, aby pasmo przenoszenia było liniowe, kierunkowość i zniekształcenia były w pełni kontrolowane, musi też zapewnić użyteczne SPL w całym paśmie akustycznym. Dochodzi następnie problem z zarządzaniem całym systemem, co nie jest takie proste, gdy mamy 13 monitorów studyjnych plus subwoofer a wszystko znajduje się na obszarze mniejszym niż 20 m2. Patrząc z tej strony - Systemy Genelec to naprawdę kompletne rozwiązanie.

Donato Masci - Acoustic Designer i CEO w Studio Sound Service

 

[img:4]

 

Sama instalacja stanowiła szereg wyzwań, nie tylko ze względu na lokalizację obiektu. Przy mocno ograniczonym dostępie do terenu, wszystkie materiały budowlane musiały dojechać na miejsce budowy w nocy, zanim zostały dostarczone na dach Palazzo Marignoli w celu składowania. W międzyczasie, wyzwania techniczne koncentrowały się na adaptacji akustycznej przestrzeni i zapewnieniu, że specyfikacje Dolby zostaną spełnione.

 

[img:5]

 

Cały zespół pracował na najwyższych obrotach, a efekt ich wysiłków to duży sukces. Projekt jest atrakcyjny, a środowisko jest stymulujące i kreatywne. Dla mnie, było to moje pierwsze doświadczenie z pomieszczeniem Dolby Atmos Home Entertainment i kiedy zobaczyłem i po raz pierwszy posłuchałem kilku wciągających ścieżek audio, byłem zdumiony dynamiką i głębokością dźwięku.

 

Reżyserki wyglądają bardzo pięknie na zdjęciach, ale kiedy wchodzisz do środka, naprawdę masz wrażenie przebywania poza przestrzenią i czasem. To był rezultat, który chcieliśmy osiągnąć dzięki aranżacji wnętrz, technologii oświetleniowej i akustyce - musiał on być podstawą do stworzenia systemu audio 9.1.4. Tylko poprzez odcięcie się od środowiska zewnętrznego, we wszystkich zmysłach, będziecie w stanie docenić system z tak wieloma źródłami dźwięku - myślę, że ten rezultat został pomyślnie osiągnięty.

Donato Masci - Acoustic Designer i CEO w Studio Sound Service

 

Wszyscy są zadowoleni z efektu końcowego. Obiekt wygląda i brzmi zdumiewająco. Został on z powodzeniem zatwierdzony przez Dolby, a Fox słusznie jest z niego dumny. Co najważniejsze, projektanci dźwięku są zadowoleni i czują się komfortowo.

Francesca Bianco - dyrektor generalny Proaudio Construction

 

Monitory studyjne aktywne

Gdzie kupić?

Genelec Genelec www.genelec.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Genelec rozwiń listę sklepów

Studio

Słynna konsoleta Harrisona na Twoim biurku
Więcej wiadomości