Podróż na Księżyc z Apollo 11 - wyjątkowy spektakl nagłośniony systemami KV2

Podróż na Księżyc z Apollo 11 - wyjątkowy spektakl nagłośniony systemami KV2

16 września 2019, 12:00
Producent: KV2 Audio

Podczas gdy świat obchodzi 50-lecie lądowania na Księżycu w 1969 roku, nowe przedstawienie stara się odtworzyć dreszczyk emocji tego historycznego wydarzenia poprzez wyjątkowe, wciągające doświadczenie teatralne. APOLLO 11 opowiada historię 400.000 mężczyzn i kobiet, którzy pracowali nad realizacją tej niezwykłej misji.

Opowieść przedstawiona jest oczami emerytowanego inżyniera lotnictwa NASA, który opowiada tę historię swojej nastoletniej wnuczce. APOLLO 11 jest wystawione w przełomowym, specjalnie zbudowanym miejscu, w którym znalazło się 40.000 stóp kwadratowych projekcji wideo 360°, 20 aktorów, naturalnej wielkości lądownik księżycowy i potężny system nagłośnienia KV2 Audio zaprojektowany przez znanego projektanta dźwięku z teatru Broadway i West End, Bobby'ego Aitkena i dostarczony przez Stage Sound Services w Cardiff. Pierwsze występy właśnie zakończyły się w Pasadenie w Kalifornii, a kolejne pokazy zaplanowano na grudzień w Houston w TX.

 

[img:1]

 

System przestrzennego wzmocnienia i śledzenia TiMax był kluczową częścią projektu Aitkena, i wymagał wiele pracy na etapie programowania.

 

Wszystko przeszło przez konsolę i prosto z suwaków do TiMax'a. To dało nam 64 wyjścia dla około osiemdziesięciu głośników w sumie, co oznacza, że bardzo wysoki odsetek głośników można było adresować niezależnie. Dało nam to wiele możliwości poruszania dźwiękiem po pomieszczeniu. Ponadto, wszyscy aktorzy mieli na sobie trackery, które pozwoliły nam uporządkować poziomy i czasy opóźnień w zależności od aktora - jedną z nieodłącznych kwestii związanych z pracą w okręgu jest to, że mówiący członek obsady nieuchronnie jest zawsze do kogoś odwrócony plecami, więc jest wiele do poprawienia.

Bobby Aitken

 

[img:3]

 

Aitken wskazał również, że podwieszanie głośników w tej produkcji jest dalekie od prostoty, co dodatkowo skomplikowało konstrukcję dźwięku.

 

Jedną z wad posiadania tak dużej ilości projekcji jest to, że gdziekolwiek chcesz podwiesić głośnik, zawsze przecinasz stożek projekcyjny. Wszyscy musieliśmy pójść na kompromis, ale na szczęście dział projekcji ma wiele sprytnych sposobów mapowania przeszkód.

Bobby Aitken

 

[img:4]

 

A co z samym systemem głośnikowym?

 

Uwielbiam dźwięk głośników KV2. Nie ma nic, co by mi się nie podobało, więc był to dla mnie łatwy wybór. Około cztery lata temu podjąłem decyzję, że systemy punktowych źródeł dźwięku w wielu miejscach mają sens i musiałem wrócić do korzystania z nich w jak największym stopniu. Jeśli używam źródeł punktowych, staram się użyć KV2, ponieważ brzmią świetnie, i szczerze mówiąc są tego warte.

Bobby Aitken

 

[img:5]

 

Dla systemu wokalnego, Aitken wyznaczył zestaw ośmiu aktywnych systemów głośnikowych EX26 o wysokiej zrozumiałości wokół okrągłej sceny na 280° oraz dwadzieścia EX6 wciętych w podłogę w celu pokrycia pierwszych trzech rzędów.

 

Każdy z tych głośników można było indywidualnie adresować poprzez system TiMax'a, aby umożliwić śledzenie aktorów i sprawdza się to bardzo dobrze.

Bobby Aitken

 

[img:6]

 

Kolejnych 20 EX26 zostało podwieszonych za ostatnim rzędem jako system dźwięku przestrzennego, który Aitken wykorzystał do tworzenia efektów, pogłosu i odrobiny pogłosu muzycznego.

Główny system muzyczny znajdował się na przejściu nad parą olbrzymich drzwi bramowych, które stanowiły część zestawu. Aitken wybrał pięć szerokich, rozproszonych, pełnopasmowych ESR212. Zewnętrzna para została zamontowana poziomo ze względu na architekturę zestawu, natomiast środkowe trzy zostały zamontowane pionowo.

 

Nie mieliśmy miejsca na większe ESR215, co byłoby moim pierwszym wyborem, ale 212 sprawdziło się naprawdę dobrze. Lepiej niż się spodziewałem. Musieliśmy z tych paczek wycisnąć dźwięk na około 60m, więc zmodyfikowaliśmy niektóre systemy wokalne, by rozjaśnić trochę tył i środek pomieszczenia. Brzmiało świetnie.

Bobby Aitken

 

[img:7]

 

Elementem "piece de resistance" było wykorzystanie naturalnej wielkości lądownika księżycowego, który opuszczał się z dachu pośród dużej ilości CO2.

 

Użyliśmy czterech EX10, aby naprawdę umiejscowić dźwięk lądownika, ale mieliśmy również cztery ogromne suby KV2 VHD4.21 rozmieszczone w odstępach około 3m nad ziemią. Nigdy wcześniej ich nie używałem, ale są po prostu śmieszne - są wielkości małego samochodu! Szczerze mówiąc, oni są po prostu histeryczni - nie używaliśmy ich aż tak często, ale kiedy to zrobiliśmy, Jezu, ty o tym wiesz! Byli po prostu wspaniali, przenieśli całe miejsce.

 

Mieliśmy naprawdę ciasne wejście na plac budowy, więc tak naprawdę jedynym sposobem zagwarantowania, że wszystko pójdzie gładko, było taktyczne podejście do sprawy, aby najpierw udowodnić tę koncepcję. Ponieważ cały kreatywny zespół i sprzęt pochodził z Wielkiej Brytanii, wykonaliśmy budowę techniczną w Pinewood Studios. Po pełnym przetestowaniu przebudowaliśmy wszystko w Rose Bowl w Pasadenie. Z technicznego punktu widzenia jest to niesamowite widowisko i cieszę się, że brzmiało absolutnie fantastycznie. W rzeczywistości zabrzmiało to o wiele lepiej niż powinno, biorąc pod uwagę narzucone nam ograniczenia. Więc tak, jestem zadowolony, i tak, to kolejny świetny występ z KV2!

Bobby Aitken

 

[img:9]

 
Nagłośnienie instalacyjne Kolumny i głośniki instalacyjne Ciekawe instalacje na świecie Kolumny i głośniki Pełnopasmowe pasywne Subwoofery pasywne

Gdzie kupić?

KV2 Audio KV2 Audio www.kv2audio.com

Dystrybucja w Polsce:

ARCADE AUDIO Sp. z o.o.

adres:
ul. Galicyjska 2 32-091 Michałowice k/Krakowa

Pro Audio

ÜBER FX2 – rekordzista pracy na jednym ładowaniu?
Więcej wiadomości