Allen & Heath dLive w trasie ze Skunk Anansie

Allen & Heath dLive w trasie ze Skunk Anansie

5 grudnia 2019, 12:00
Producent: Allen&Heath

Kultowy brytyjski zespół Skunk Anansie zakończył niedawno trasę koncertową z okazji 25. rocznicy działalności. Grupie towarzyszył system Allen & Heath dLive.

Trasa koncertowa, w ramach której zespół wystąpił na kilku europejskich festiwalach, odbyła się tuż po wydaniu nowego albumu zatytułowanego „[email protected] 25”, i zakończyła się koncertem w Wielkiej Brytanii. Wieloletni użytkownik mikserów Allen & Heath oraz realizator frontowy Skunk Anansie, Ben Hammond, komentuje:

 

dLive to dla mnie wręcz idealna konsoleta. Mogę zaprojektować każdy Show w taki sam sposób, są one więc ze sobą zawsze zgodne, niezależnie od tego, czy koncert odbywa się w plenerze, w amfiteatrze czy w dużej sali koncertowej.

Ben Hammond - Realizator frontowy Skunk Anansie

 

[img:1]

 

Zestaw (którego właścicielem jest Hammond) zawiera MixRack DM64 i powierzchnię sterującą dLive S5000 wraz z kartą Dante, która umożliwia przeprowadzanie wirtualnych prób oraz rejestrację wielośladową, a także kartę AES (10 wyjść), zasilającą procesor służący do zarządzania zestawami głośnikowymi.

Hammond nie używa zewnętrznego hardware’u, w zupełności wystarczają mu efekty i kompresory wbudowane w system dLive. Podczas koncertów zajmuje trzynaście z szesnastu RackExtra FX.

 

Używam wielu efektów wbudowanych w dLive. Na przykład na ścieżce wokalowej Skin stosuję pogłos Hall 480, który trochę wytłuszcza wokal, a potem dodaję dwa pogłosy w stylu 250 na werbel i tomy. Używam też A.D.T na prawie wszystkich śladach: na basie, gitarach, klawiszach i na wszystkich wokalach. Ten efekt wzmaga wrażenie stereofonii i sprawia, że brzmienie jest nieco bardziej ekscytujące.

 

To, co uwielbiam w tych konsoletach, to to, że mogę wysyłać grupy na wysyłki FX. Przykładowo, wysyłam podgrupę ‘stopa’ do efektu Hypabass i manualnie wysyłam też na ten efekt grupę z tomami kiedy potrzebuję uzyskać duże brzmienie.

Ben Hammond - Realizator frontowy Skunk Anansie

 

[img:3]

 

Hammond używa także pluginów DEEP, w szczególności vintage’owego Peak Limiter 76.

 

Używam tej wtyczki na podgrupę perkusyjną „smash”, w trybie „wszystkie przyciski wciśnięte”, a na to zapinam solidny pogłos w stylu lat 80-tych. Przez 10 sekund utworu uzyskuję całkowity (mentalny) smash w miejscu, w którym ma wejść ogromna partia bębnów…to robi niesamowite wrażenie.

 

[img:2]

 

Intuicyjny układ i elastyczność dLive’a są kolejnymi powodami, dla których Allen & Heath to pierwszy wybór Hammonda:

 

Myślę, że pamięć mięśniowa jest bardzo ważna. Kiedy podchodzisz do konsoli, nie powinieneś uczyć się, jak z niej korzystać, powinieneś za to być w stanie natychmiast rozpoznać niezbędne funkcje i elementy i bezproblemowo zacząć miksować.

 

Nie używam snapshotów czy scen, po prostu śledzę co dzieje się na koncercie i wiem co mam robić, a łatwa praca na dLive pozwala mi na to, dlatego jest to najlepszy wybór na tę trasę - i na wszystkie inne moje koncerty.

 

dLive jest moją ulubioną konsoletą. Pasuje do mojego stylu miksowania i najprzyjemniej mi się na nim pracuje.

 

[img:4]

 

Miksery Cyfrowe

Gdzie kupić?

Allen&Heath Allen&Heath www.allen-heath.com

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Allen&Heath rozwiń listę sklepów

Pro Audio

AMP22: kompaktowy "mini" wzmacniacz instalacyjny od Audac
Więcej wiadomości