Augment3d - Nowe środowisko do programowania trójwymiarowego wraz z wydaniem Eos v3.0

Augment3d - Nowe środowisko do programowania trójwymiarowego wraz z wydaniem Eos v3.0

3 września 2020, 10:00
Producent: ETC

ETC oficjalnie wypuściło oprogramowanie Eos v3.0, które daje możliwość programowania trójwymiarowego i sterowanie w rzeczywistości rozszerzonej. Ta aktualizacja oznacza oficjalną integrację długo oczekiwanego zestawu narzędzi Augment3d z Eos.

Dzięki Augment3d użytkownicy mogą programować ruchome urządzenia z niespotykaną szybkością i łatwością, wizualizować swoje cues w zaimportowanym modelu przestrzeni, a nawet ustawiać światła za pomocą „różdżki” wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną smartfona. Ponad 5000 użytkowników przetestowało oprogramowanie w ostatnich miesiącach, a ich opinie pomogły w stworzeniu jednego z najbardziej ekscytujących nowych zestawów funkcji Eos.

 

 

Nowe oprogramowanie działa natywnie na wszystkich najnowszych urządzeniach z rodziny Eos i może być używane z oprogramowaniem ETCnomad na komputerach Mac i PC. Nauczyciele, studenci i osoby, które chcą nauczyć się obsługi oprogramowania, mogą bezpłatnie pobrać najnowsze oprogramowanie ETCnomad i skorzystać z przestrzeni programowania Augment3d do tworzenia wirtualnych projektów w trybie offline. ETC utworzyło również plik pokazu wirtualnego laboratorium świetlnego, aby pomóc w nauce oświetlenia z wykorzystaniem Augment3d.

Jeśli potencjał edukacyjny Augment3d wydaje się idealnie dopasowany do obecnych czasów, w których dominuje nauczanie na odległość to długoterminowe profesjonalne aplikacje Augment3d są jeszcze potężniejsze. Augment3d obsługuje ponad 50 różnych rozszerzeń plików 3D do importowania modeli miejsc lub zestawów, a także można łatwo importować schematy urządzeń oświetleniowych za pomocą wtyczki Vectorworks. Nawet bez istniejącego wcześniej schematu lub modelu, można użyć narzędzia Szacowanie pozycji (Fixture Position Estimation), aby szybko odtworzyć współrzędne przestrzenne ruchomych urządzeń z zaledwie czterech palet punktów skupienia. Dzięki temu można z łatwością przystosować projekt do nowego miejsca.

 

[img:1]

 

Gdy stworzy się już swoją wirtualną wizualizację, Augment3d oferuje szereg nowych narzędzi, dzięki którym pozycjonowanie i tworzenie kolejek są dziecinnie proste. Można ustawić wiązkę ruchomego lub statycznego urządzenia za pomocą kliknięcia lub dotknięcia. Gdy włączymy stick-beam visualization, aby skupić beamy w określonym punkcie za pomocą narzędzia Focus Handles, możemy zachować położenie wiązek względem siebie podczas przesuwania wielu urządzeń jednocześnie. Można nawet uzyskać podgląd perspektywy oprawy. Nowy tyb "Staging Mode" stanowi przyjazną alternatywę dla „Live” i „Blind”, umożliwiając podgląd i edycję wyglądu sceny przed nagraniem lub odtworzeniem. Nowy klawisz „Staging Mode”, który podmienia dotychczasowy "Scroll Look"  jest dostępny na stronie internetowej ETC.

Aplikacje mobilne iRFR i aRFR do zadalnego strerowania firmy ETC oferują teraz również nową, ekscytującą funkcję „różdżki” w rzeczywistości rozszerzonej. Po zeskanowaniu celu AR umieszczonego w  przestrzeni będzie można przeglądać i wybierać urządzenia za pomocą aparatu w telefonie, przesuwać palcem w górę lub w dół, aby kontrolować intensywność, dotknąć, aby zoomować, a także skierować swoje wiązki za pomocą polecenia „find me ” lub używając telefonu jako wskaźnika.

 

[img:2]

 

Aktualizacja Eos v3.0 zawiera jednak nie tylko Augment3d. Graficzny interfejs użytkownika (GUI) przeszedł gruntownie udoskonalenie, w tym nowe funkcje zarządzania wyświetlaniem, które umożliwiają przeciąganie i zmianę kolejności zakładek. Dodatkowe informacje zostały również dodane do ekranów Faderów, Palet, Presetów i Grup. Użytkownicy pracujący w aplikacjach wideo mogą teraz przełączać opcjonalne nakładki referencyjne w Próbniku kolorów, aby pomóc w wyborze kolorów przyjaznych dla kamery.

Aktualizacje Magic Sheets obejmują opcje tworzenia obiektów nieinteraktywnych, przeznaczonych tylko do wyświetlania lub tzw. Magic Sheets, a także możliwość zmiany typu obiektu z zachowaniem wszystkich innych połączonych informacji. Obiekty Magic Sheet można teraz również łączyć z klawiszami programowymi, wyświetlać kolor przypisany do konkretnego docelowego makra lub umożliwiać monitorowanie stanu przekaźników sieciowych i timecodów. Dodatkowe funkcje Magic Sheet zapewniają lepszą kontrolę nad poszczególnymi komórkami urządzeń posiadających wiele sekcji. 

 

[img:3]

 

Oprogramowanie wprowadza również nowe narzędzia do pracy z efektami, urządzeniami typu "multi-cell", parametrami urządzeń i nie tylko. Eos v3.0 daje większą kontrolę nad efektami typu „random”, pozwalając albo na stworzenie „true random”, który jest inny za każdym razem lub przywoływanie różnych „randomów”, aż znajdzie się zadowalający. Nowe elementy sterujące umożliwiają również dodanie wielu opcji odbić lustrzanych w wyborze Offsetów, odwrócenie wyboru kanału dzięki jump offset lub użycie kolejności wyboru kanałów z grupy do utworzenia wzorca offsetu. Nowa grafika wyświetla animację wzoru offsetu zastosowanego do wybranych kanałów. Nowe narzędzie obsługujące wiele komórek umożliwia łatwe tworzenie podgrup dla wszystkich komórek w kanale, a kolejna nowa funkcja umożliwia skopiowanie wartości jednego parametru do innych parametrów. Inne aktualizacje przyspieszają proces patchowania map pikseli i aktualizowania profili urządzeń.

Ze względu na wymagania środowiska programowania 3D, Eos v3.0 jest niekompatybilny z niektórymi starszymi urządzeniami Eos opartymi na Windows XP. Jednak nowe oprogramowanie zawiera opcję uruchomienie pulpitu we wcześniejszej wersji oprogramowania w przypadku, gdy trzeba go używać razem ze sprzętem opartym na XP.

 

[img:4]

 
Sterowniki

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR

adres:
al. Krakowska 20 05-090 Sękocin Nowy

Oświetlenie

ROXX - Oświetlenie ledowe z Kolonii
Więcej wiadomości