Stadion Pogoni w Szczecinie wyposażony w systemy RCF i Ashly

Stadion Pogoni w Szczecinie wyposażony w systemy RCF i Ashly

23 grudnia 2020, 11:00
Dystrybucja: TOMMEX

Stadion Miejski im. Floriana Krygiera w Szczecinie to piłkarski stadion z tradycjami. Od lat 50. do 1989r. obiekt był własnością klubu MKS Pogoń Szczecin, a obecnie należy do gminy Miasto Szczecin i zarządza nim Miejski Ośrodek Sportu, Rekreacji i Rehabilitacji (MOSRiR). Do początku 2007 roku był największym obiektem, na którym rozgrywano mecze Orange Ekstraklasy.

Obecnie na obiekcie trwają prace związane z jego modernizacją, w związku z czym udostępniona jest tylko część trybun, a planowane oddanie do użytku całości zmodernizowanego stadionu przewidziano na rok 2022. Budowa obejmuje Centrum Szkolenia Dzieci i Młodzieży wraz z przebudową i rozbudową stadionu, boisk piłkarskich oraz infrastruktury towarzyszącej. Nowy stadion będzie miał ok. 20 500 miejsc dla kibiców i obejmie ponad 22 000 metry kwadratowe budowy. Docelowo będzie to „zamknięty” stadion z 4 trybunami. W całości zadaszony (powierzchnia samego dachu to 2ha), z punktami sanitarnymi i gastronomicznymi.

 

[img:1]

 

Nagłośnienie trybuny zachodniej i południowej

Obecnie zakończono pierwszy etap modernizacji stadionu w zakresie trybuny zachodniej i południowej. System nagłośnienia obiektu zaprojektowany został w oparciu o szerokopasmowe zestawy głośnikowe Serii P marki RCF.

Serię tworzą urządzenia głośnikowe przygotowane przez producenta z myślą o pracy na otwartych obiektach sportowych, z uwzględnieniem doskonałego przygotowania do pracy w trudnych warunkach zewnętrznych – zamknięte w obudowie odlanej z niskociśnieniowego PE (polietylenu), odpornej na promieniowanie UV, zabezpieczone od frontu aluminiowym grillem z wodoodpornym pokryciem oraz materiałem zaimpregnowanym substancją hydrofobową.Seria zapewnienia również klarowne i pełne brzmienie przy pracy z dużego dystansu, często w warunkach mocno pogłosowych oraz przy wysokim poziomie tła akustycznego.

 

[img:2]

 

Zestawy głośnikowe P 6215 podwieszone do zadaszenia obiektu w pionowych klastrach po dwie sztuki, zasilane są w technice niskoimpedancyjnej przez niezawodne wzmacniacze mocy wyposażone w procesory DSP – ASHLY nXp 3.02 i nXp3.04d. Duża moc wyjściowa (2000W / 4Ohm), wysokiej klasy procesory DSP (32-bitowe SHARC DSP Processing z próbkowaniem o częstotliwości 48/96 kHz) oraz wysoki sprawności, to tylko wybrane cechy, które sprawiają, że właśnie wzmacniacze serii nXp Ashly Audio najlepiej sprawdzą się w systemie nagłośnienia stadionu piłkarskiego.

Dźwięk płynący z systemu nagłośnienia nowej części stadionu potwierdza zmianę jakościową. „Na meczach będziemy docelowo korzystać ze sprzętu, który da nam jakościowy przeskok” – potwierdza stadionowy spiker Pan Adam Wosik, który brał udział w testach nagłośnienia. „Jeśli wszystko inne na tym nowym stadionie jest wykonane tak jak nagłośnienie, to będzie obiekt niczym Liga Mistrzów!”

 

[img:3]

 

Stanowisko komentatora sportowego

Transmisja sygnału audio z wykorzystaniem protokołu transmisji Dante oraz sterowania między stanowiskiem komentatora a poszczególnymi amplifikatorniami odbywają się za pomocą medium światłowodowego.

Stanowisko komentatora sportowego wyposażone zostało w cyfrowy mikser audio Yamaha TF3, który pozwala na prostą, szybką i intuicyjną obsługę dla każdego, nawet niewykwalifikowanego użytkownika oraz daje pokaźny zestaw zaawansowanych narzędzi pracy dla profesjonalnego realizatora dźwięku. Systemy nagłośnieniowe w obiektach takich jak stadiony czy hale sportowe obsługiwane są często przez osoby bez profesjonalnej wiedzy z zakresu realizacji dźwięku, dlatego ważne jest, żeby stanowisko pracy zostało przygotowane w sposób prosty i przejrzysty. Kolorowe wyświetlacze nad każdym kanałem pozwalające opisać tekstowo, graficznie i kolorystycznie funkcję każdego kanału, funkcje typu „GainFinder” czy „1-knob Comp”/„1-knob EQ” oraz programowalne klawisze i enkodery, pozwalają przygotować mikser do pracy, spełniając wszystkie opisane założenia.

 

[img:4]

 

Stanowisko komentatora sportowego wyposażono dodatkowo w komplet peryferiów niezbędnych do pracy systemu – zestawy mikrofonów przewodowych i bezprzewodowych, odtwarzaczy audio, monitorów odsłuchowych czy system osobistego odsłuchu bezprzewodowego.

Za dystrybucję sygnałów audio ze stanowiska komentatora, dowodzenia obiektu do poszczególnych amplifikatorni, wzmacniacza pętli indukcyjnej czy do systemu DSO w obiekcie odpowiada matryca audio Ashly Audio NE 8800.

Do zarządzania systemem nagłośnienia stadionu służy aplikacja Ashly Remote, przygotowana na tablet multimedialny, która w prosty graficzny sposób pozwala na załączanie i wyłączanie poszczególnych urządzeń, linii głośnikowych w systemie nagłośnienia oraz podgląd stanu poszczególnych wzmacniaczy.

Wykonawcą inwestycji jest Konsorcjum: Stadion Szczecin Korporacja Budowlana DORACO Sp. z o.o. Sp. J. Nadzór sprawuje Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. System nagłośnienia został dostarczony i wykonany we współpracy ze szczecińską firmą Elektro – BUD Sp. z o.o., zapewniającą kompleksowe wykonanie prac infrastruktury elektrycznej i niskoprądowej całego obiektu.

 

więcej: tommex.pl
Nagłośnienie instalacyjne Ciekawe instalacje w Polsce

Gdzie kupić?

RCF (DSO/COMMERCIAL AUDIO) RCF (DSO/COMMERCIAL AUDIO) www.rcf.it

Dystrybucja w Polsce:

TOMMEX

tel.: +48 (22) 853 58 02
adres:
ul. Arkadowa 29 02-776 Warszawa

Gdzie kupić?

Ashly Audio Ashly Audio ashly.com

Dystrybucja w Polsce:

TOMMEX

tel.: +48 (22) 853 58 02
adres:
ul. Arkadowa 29 02-776 Warszawa

Sklepy muzyczne > Ashly Audio rozwiń listę sklepów

Gdzie kupić?

Yamaha Commercial Audio Yamaha Commercial Audio pl.yamaha.com

Dystrybucja w Polsce:

TOMMEX

tel.: +48 (22) 853 58 02
adres:
ul. Arkadowa 29 02-776 Warszawa

M. Ostrowski sp. j.

adres:
ul. Muzyczna 1 55-330 Błonie

Sklepy muzyczne > Yamaha Commercial Audio rozwiń listę sklepów

Hala Targowa w Łomży nową realizacją ESS Audio
Więcej wiadomości
Copyright © INFOMUSIC 2018

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz