LEA Connect Series - Jak skorzystać z usługi pracy w chmurze?

LEA Connect Series - Jak skorzystać z usługi pracy w chmurze?

18 stycznia 2021, 09:00
Producent: LEA Professional
Dystrybucja: ESS Audio

Żyjemy w czasach, w których wszelkie przedmioty codziennego użytku, z tak zwanej „elektroniki użytkowej”, staramy się uczynić myślącymi, połączonymi w globalną sieć. Lodówka, ekspres do kawy, mikser kuchenny, czy zwykła żarówka… każdym z tych urządzeń chcemy sterować poprzez smartfon, komputer, panel dotykowy. W tym celu wiele z nich potrzebuje dostępu do Internetu, czy to poprzez sieć WiFi, czy przewodowy Ethernet.

Dla potrzeb tego typu urządzeń, pojawiło się stosunkowo nowe pojęcie – „Internet of things” (IoT) – czyli „Internet rzeczy”. Idea związana z tym stwierdzeniem zakłada globalny dostęp do sieci wszelkich urządzeń, mogących wspólnie tworzyć inteligentne instalacje – rozbudowane systemy pozwalające na wprowadzanie elementów sztucznej inteligencji, jak i zdalnego zarządzania przez użytkowników.

Ta sama idea (IoT) przyświecała producentom wzmacniaczy LEA serii Connect Series. Każdy z produkowanych modeli, wyposażono w interfejs umożliwiający podłączenie do sieci Internet – poprzez WiFi, lub też przewodowo. Wdrożenie tego typu rozwiązania pozwoliło na udostępnienie użytkownikom marki LEA, unikalnej w świecie wzmacniaczy funkcjonalności – dostępu do urządzeń poprzez chmurę.

 

Chmura – co to tak naprawdę znaczy?

Dotychczas, kontrola parametrów instalowanych wzmacniaczy, możliwa była jedynie poprzez sieciowy dostęp do DSP, tylko w miejscu ich instalacji. Po zakończeniu uruchamiania systemu, traciliśmy możliwość kontroli parametrów pracy wzmacniaczy – po opuszczeniu miejsca instalacji.

Problematyczna była także obsługa zgłaszanych ewentualnych usterek – tak naprawdę mogliśmy jedynie domyślać się, do jakich uszkodzeń doszło w systemie nagłośnienia – na podstawie rozmowy z użytkownikiem. Wzmacniacze LEA Connect Series, stworzyły nowe, wygodniejsze możliwości obsługi instalacji oraz diagnozowania usterek – poprzez pracę w chmurze, dostępnej w sieci Internet.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, kontrola parametrów pracy urządzeń, możliwa jest nie tylko gdy znajdujemy się w obiekcie, ale też poprzez logowanie zdalne do naszej instalacji, dzięki któremu możemy kontrolować wszelkie parametry pracy wzmacniaczy, w czasie rzeczywistym, nie ruszając się z naszego biura.

Chmura udostępniona przez firmę LEA, wdrożona została w oparciu o Amazon Web Services – tak więc nie jest to serwer uruchomiony przez samego producenta, tylko usługa opierająca się na bezpieczeństwie, niezawodności oraz rozproszonej sieci serwerowej tak dużego koncernu jak Amazon. W przyszłości, pozwoli także na znaczną rozbudowę oraz integrację z innymi producentami sprzętu AV. Amazon stale rozszerza liczbę serwerów obsługujących chmurę, stanowiąc dostęp do niej coraz szybszym oraz stabilniejszym.

 

Jak skorzystać z usługi pracy w chmurze, gdy zakupimy wzmacniacz LEA Connect Series?

To bardzo proste, wystarczy tak naprawdę kilka kroków:

 

  • Najpierw musimy wejść na stronę www: leaprofessional.cloud, utworzyć konto oraz zalogować się do usługi. Możemy to zrobić z poziomu smartfonu lub też komputera.

 

[img:1]

 

  • Następnie klikamy ‘+’ aby dodać do naszego konta nową instalację / lokalizację.

 

[img:2]

 

  •  Wpisujemy nazwę instalacji / lokalizacji, a następnie klikamy przycisk ‘add venue’.

 

[img:3]

 

  • Wybieramy dodaną instalację / lokalizację, klikamy ‘+ add amp’.

 

[img:4]

 

  • Strona wyświetli nam ‘token’, będący ciągiem wygenerowanych znaków, który musimy skopiować.

 

[img:5]

 

  • Następnie musimy otworzyć nowe okno przeglądarki oraz połączyć się z naszym wzmacniaczem lokalnie, poprzez wpisanie jego adresu IP w pasku przeglądarki. Adres IP wzmacniacza, widoczny jest na jego wyświetlaczu. Wzmacniacz musi mieć dostęp do sieci Internet, aby przeprowadzić dalszą część operacji.

 

[img:6]

 

  • Klikamy na ikonę info, oznaczoną literą ‘i’ przy wzmacniaczu, który chcemy dodać do naszej chmury. Następnie klikamy przycisk ‘+ connect amp to account’.

 

[img:7]

 

  • W polu ‘token’, wklejamy skopiowany uprzednio ciąg znaków oraz klikamy przycisk ‘register’.

 

[img:8]

 

I już… od tej chwili posiadamy zdalny dostęp do wszystkich ustawień naszego wzmacniacza, z każdego miejsca na ziemi, posiadającego dostęp do Internetu. Wystarczy, że zalogujesz się do portalu leaprofessional.cloud oraz wybierzesz daną instalację / lokalizację.

Warto w tym miejscu wspomnieć także o jeszcze jednej, dodatkowej funkcjonalności wzmacniaczy LEA Connect Series. Część fizyczna wzmacniacza, obsługująca połączenie LAN / WiFi oraz wszelkie funkcje DSP, posiada możliwość zasilania poprzez Power over Ethernet (PoE).

Dzięki takiemu rozwiązaniu, nawet jeśli ktoś odłączy przewód zasilający od wzmacniacza, lub też coś stanie się z napięciem szafy technicznej, nie stracisz możliwości kontroli jego parametrów oraz informacji czy logów. Wystarczy, że podłączysz wzmacniacz poprzez port LAN do przełącznika sieciowego posiadającego funkcję zasilania PoE.

Sprawdźcie, jak bardzo przydatnym elementem instalacji jest usługa w chmurze, jej skalowalność oraz nowe możliwości, które stwarzają przed Wami wzmacniacze LEA Connect Series!

 

Nagłośnienie instalacyjne Miksery i wzmacniacze 100V Systemy konferencyjne

Gdzie kupić?

LEA Professional LEA Professional leaprofessional.com

Dystrybucja w Polsce:

ESS Audio

tel.: +48 (22) 2041 200
adres:
ul. Graniczna 17 05-092 Łomianki-Dąbrowa
Q-SYS ogłasza kolejną ewolucję swojej platformy programowej
Więcej wiadomości