Spektakularny świąteczny light show w centrum handlowym na Florydzie pod kontrolą Obsidian

Spektakularny świąteczny light show w centrum handlowym na Florydzie pod kontrolą Obsidian

25 stycznia 2021, 09:00
Producent: Elation

Centrum handlowe w University Town Center w Sarasocie na Florydzie to raj zakupów z ponad 100 sklepami i 20 lokalami gastronomicznymi, który przyciąga rzesze klientów przez cały rok. W minionym okresie świątecznym centrum handlowe zrezygnowało z atrakcji  z poprzednich lat i zadebiutowało nowym spektakularnym pokazem świateł, aby zachęcić klientów do rezygnacji z zakupów w domu i odwiedzenia centrum handlowego. Justin Stancil użył platformy ONYX do sterowania ogromnym pokazem świateł złożonym z pikseli  w centrum handlowym University Town Center Mall w Sarasocie.

 [img:1]

 

Justin Stancil ze Stancil Entertainment został poproszony o zaprojektowanie spektakularnego oświetlenia i zaufał platformie ONYX z Obsidian Control Systems, aby sterować ogromnym systemem.

 

Klient zadzwonił, mówiąc, że ma wizję zrobienia wielkiego pokazu świetlnego, ale nie ma pojęcia, jak to osiągnąć - mówi Stancil. Otrzymałem telefon w sierpniu i zaprojektowaliśmy kompletny system - zaawansowane piksele, inteligentne oświetlenie, sterowanie, pewną i bezprzewodową sieć oraz automatyzację.

 

[img:2]

 

Sieć świateł, rozłożona na ogromnym obszarze ćwierć mili kwadratowej, obejmowało 200 palm pokrytych po 1000 pikseli każda, choinkę o wysokości 50 stóp z 800 pikselami i drzewo o wysokości 34 stóp również pokryte pikselami. Cztery oprawy Elation Proteus Hybrid podświetliły główną choinkę w kolorze, wraz z innymi oprawami typu wash, a na niektórych pokazach finałowych dodano fajerwerki, aby jeszcze bardziej urozmaicić pokaz. Stancil przygotował cztery wyjątkowe show, wszystkie trwające około 10 minut, które odbywały się co pół godziny między 18:30 a 21:30, siedem przedstawień w ciągu nocy. Oficjalna premiera nowego son et lumiere odbyła się 19 listopada, a pokazy odbywały się co noc do 3 stycznia.

 

System ONYX

Oświetlenie było sterowane za pomocą konfiguracji obejmującej komputer PC ONYX i konsolę oświetleniową NX4  z wbudowanym komponentem pikseli DyLOS firmy Obsidian. Do dystrybucji danych wykorzystano dwanaście węzłów NETRON EN4 i dwa węzły NETRON EN12, również firmy Obsidian. Stancil współpracował z Russem Brownem z Freed Sales z Orlando przy zabezpieczaniu sprzętu Obsidian dla Benderson Development, firmy deweloperskiej stojącej za centrum handlowym.

Stancil pracował na niestandardowej wersji ONYX z 255 odblokowanymi uniwersami. Pokaz, który wykorzystał w sumie 215 uniwersów, zawierał kombinację efektów z wbudowanego w konsolę ONYX kompozytora pikseli DyLOS, a także jego zwykłego silnika efektów.

 

Ponieważ spachowaliśmy każdy piksel w pokazie osobno, dało nam to swobodę używania DyLOS z jego fabryczną zawartością do mapowania wideo na piksele, ale także pozwoliło nam użyć standardowego silnika efektów do wykonywania precyzyjnych, matematycznych efektów na pikselach.

 

Projektant twierdzi, że nie chciał traktować pikseli jako gigantycznego ekranu wideo przy użyciu tradycyjnego serwera multimediów ze względu na ograniczenia w pracy z plikami wideo.

 

Jeśli chcesz uzyskać bardzo precyzyjne efekty na piksel, jest to trudne - mówi. Renderowanie plików wideo dla wszystkich efektów w show jest znacznie bardziej czasochłonne, poza tym jest to mniej precyzyjna metoda tworzenia efektów dla oświetlenia złożonego z pikseli.

 

[img:3]

 

DyLOS

Zintegrowany z platformą Onyx, DyLOS to intuicyjny zestaw narzędzi do kompozycji multimediów, efektów, animacji i generatorów tekstu, który nie jest zbyt techniczny i ułatwia proces twórczy.

 

Jeśli chodzi o kompozytor pikseli w konsoli oświetleniowej, nie znam nic podobnego. W ONYX i DyLOS mogę traktować urządzenie jako standardowe światło, które miesza kolory, ale mogę też traktować je jako piksel na ścianie wideo. Nie widzę innych konsol, takich jak ONYX, które mogłyby mieć taką moc w rozwiązaniu typu „wszystko w jednym” .

 

Oszczędza również miejsce w czymś, co dla Stancila było już w pełni sterowanym rackiem.

 

Jeśli mapujesz tylko światła pikselowe i nie masz żadnych ekranów wideo, to nie widzę potrzeby, aby serwer wideo uruchamiał tego typu show, jeśli masz potężny silnik, taki jak DyLOS.

 

[img:4]

 

Sieć

Centrum zakupiło łącznie około 250 000 pikseli na potrzeby instalacji, wszystkie w konfiguracjach z 50 lub 100 węzłami. Korzystając z konfiguracji sieci gwiazdy, skrzynki IDF na każdym większym dachu zawierały przełącznik Ubiquiti * UniFi Layer 3 dla pikseli i kontrolerów pikseli, miniaturową baterię podtrzymującą i węzeł NETRON EN4, co oznacza, że posiadały 4 Universy, aby dodać więcej oświetlenia z każdej lokalizacji skrzynki . Wszystkie IDF na dachach sąsiadujących ze sterowaniem show były okablowane światłowodem TAC, ale wszystkie inne lokalizacje, które były zbyt daleko i nie miały podziemnego kanału, były połaczone przez anteny sieci bezprzewodowej. Dane audio i sACN zostały wysłane do kontrolerów pikseli, a dane sACN do węzłów NETRON EN4 i EN12 bez jakichkolwiek opóźnień.

 

Centrum handlowe znajduje się około 1000 stóp od jednej z anten sieciowych i wszystko było idealnie zgrane w czasie - komentuje Stancil. Wszechstronność anten bezprzewodowych jest tak duża, że pozwala nam rozszerzyć program na inne obszary, bez względu na to, jak daleko są. Mogliśmy z łatwością wysyłać sACN, AoIP i inne dane VLAN na odległość ponad milę od kontroli pokazu.

 

[img:5]

 

Obsługa dużych eventów

Stancil mówi, że jest użytkownikiem ONYX od czasów liceum (wtedy zwanego M-Series) i widział, jak rozwinęło się to na tyle, że wątpi, że w przyszłości użyje czegoś innego niż Onyx.

 

W przypadku innych konsol potrzebujesz dodatkowego sprzętu i licencji, aby uzyskać więcej Universów, ale z ONYX masz 128 linii w jednym kluczu / konsoli / komputerze i możesz podłączyć dowolną liczbę węzłów NETRON uzyskując tyle linii, ile potrzebujesz. Ten projekt naprawdę pokazuje, że ONYX poradzi sobie z pokazami tej wielkości i mam nadzieję, że otworzy nam drzwi do większych pokazów.

 

Wsparcie dla projektu tej rangi jest kluczowe i Stancil wyraża uznanie.

 

We wszystkich technologiach, z którymi pracowałem przez lata, mówi, nigdy nie doświadczyłem takiego wsparcia, jakie otrzymałem dzięki ONYX. Wiele z rzeczy które zrobiliśmy nie byłoby możliwe bez wsparcia, jakie otrzymaliśmy od zespołu Obsidian i Product Managera Matthiasa Hinrichsa. To świadczy o ich pasji do swojej pracy. Jestem perfekcjonistą, jeśli chodzi o moje projekty, a możliwość pracy z innymi osobami w ONYX, które mają tę samą pasję, to powiew świeżości.

 

Instalacja oświetlenia była tak ogromna, że można ją było zobaczyć w całości tylko z góry, więc Stancil wykonał nagranie z drona i ustawił piętnaście kamer wokół instalacji, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Widoczne zarówno z samochodu, jak i pieszo, pokazy świetlne okazały się niezwykle popularne, a witryny sklepowe i restauracje, wiele z miejscami siedzącymi na zewnątrz, były zadowolone z dodatkowej oprawy.

 

Ludzie, którzy przejeżdżali obok, zatrzymywali się, aby zobaczyć pokaz, a kolejka samochodów na pobliskich ulicach była niesamowita. Czasami było tak wielu pieszych, że trudno było dostać się z jednego obszaru do drugiego.

 

[img:6]

 

Zdjęcia: Stancil Entertainment

Oświetlenie architektoniczne Zrealizowane instalacje

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Przedsiębiorstwo Specjalistyczne TEATR

adres:
al. Krakowska 20 05-090 Sękocin Nowy

Oświetlenie

Anolis, czyli oświetlenie architektoniczne z sercem Robe
Więcej wiadomości