Techniczne aspekty konkursu Eurowizji 2021?  Shure, DiGiCo - cz.II

Techniczne aspekty konkursu Eurowizji 2021? Shure, DiGiCo - cz.II

28 maja 2021, 13:00
autor: Piotr Sadłoń
Producent: Shure DiGiCo
Dystrybucja: Polsound sp. z o.o

Podczas jednego z największych i najbardziej złożonych wydarzeń z muzyką na żywo na świecie, m.in. firmy Shure, DiGiCo zapewniły wysokiej jakości dźwięk podczas występów przedstawicieli 39 krajów z całej Europy.

Transmisja na żywo 65. Konkursu Piosenki Eurowizji z Ahoy w Rotterdamie w Holandii jak co roku była okazją do zaprezentowania różnorodnych wykonawców muzycznych z całego kontynentu.

Na największy europejski konkurs muzyczny wybrany został cyfrowy bezprzewodowy system Shure Axient, aby zapewnić nienaganną jakość dźwięku podczas wszystkich występów dla piosenkarzy, muzyków i widzów. Z ponad 40 artystami na scenie i publicznością szacowaną na prawie 200 milionów widzów w całej Europie, tegoroczna edycja Eurowizji wymagała bezprzewodowego systemu, który byłby w stanie sprostać wymaganiom każdego uczestnika. Opracowany przy udziale najlepszych profesjonalistów audio, Axient Digital zapewnia wyjątkową jakość sygnału, która działa nawet w najbardziej zatłoczonych środowiskach RF. System został zaprojektowany, aby zmaksymalizować kontrolę i skalowalność, zapewniając jednocześnie stabilność, zasięg i przejrzystość dla bezbłędnego wykonania, aby przewyższyć najbardziej wymagające potrzeby bezprzewodowe. Zaprojektowany z elastycznymi opcjami sprzętowymi i zaawansowaną łącznością, Axient Digital wprowadził najbardziej innowacyjną technologię dźwięku do obsługi największego europejskiego wydarzenia muzycznego, które zakończyło się ukoronowaniem włoskiego zespołu rockowego Maneskin jako zwycięzcy.

[img:1]

„Dzięki Axient Digital firmy Shure znaleźliśmy idealny system do monitorowania i koordynowania złożonego zestawu audio wymaganego przez Eurowizję, w którym jakość dźwięku i wydajność widma są kluczowe” - powiedział Aart Heus, technik koordynacji systemów bezprzewodowych w Ampco Flashlight. „Shure's Wireless Workbench był do tego najlepiej przystosowanym oprogramowaniem. Sprzęt zapewnia nie tylko kontrolę i stabilność, ale także jest godny zaufania i niezawodny, co jest niezbędne przy wydarzeniu tej wielkości."

[img:3]

W konkursie Eurowizji wykorzystano system Axient Digital w konfiguracji:

  • 20 czterokanałowych odbiorników Axient Digital AD4Q
  • 24 nadajniki bezprzewodowe handheld Axient Digital ADx2FD, w tym pilot zdalnego sterowania ShowLink
  • 14 nadajników bezprzewodowych handheld Axient Digital ADx2 z kapsułami DPA D-facto
  • 24 nadajniki beltpack ADx1, współpracujące z mikrofonami nagłownymi DPA 4088

[img:4]

Ponadto artyści korzystali z systemów odsłuchu dousznego Shure z serii PSM1000, w tym:

  • 11 transmiterów PSM1000
  • 70 odbiorników IEM Bodypack P10R+ do których dostarczono w sumie aż 240 słuchawek Shure SE425
  • Systemy Shure o podobnych konfiguracjach, tylko w odpowiednio mniejszej skali, odpowiadały za transmisję dźwięku w sali prób oraz w centrum prasowym.

[img:2]

W "centrum sterowania", czyli na stanowisku FOH i monitorowym królowały z kolei produkty firmy DiGiCo - w sumie 4 konsolety DiGiCo Quantum7 (po dwie na FOHu i na stanowisku monitorowym - jedna główna i druga backup'owa), współpracujące z 4 SD rackami (znów dwa główne i dwa rezerwowe).

[img:5]

 

Zobacz także: 

 

 

Systemy bezprzewodowe Pojemnościowe Dynamiczne Mikrofony Cyfrowe Miksery

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Shure rozwiń listę sklepów

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Nowy WING Behringera w trzech "osobach"
Więcej wiadomości