Domowe studio w Hollywood z Dolby Atmos 9.1.6 z interfejsami Focusrite RedNet i Avid S6

Domowe studio w Hollywood z Dolby Atmos 9.1.6 z interfejsami Focusrite RedNet i Avid S6

1 grudnia 2021, 11:00
Producent: Focusrite
Dystrybucja: AUDIOTECH

W hollywoodzkiej społeczności producentów muzyki filmowej jest wiele osób, które cieszą się faktem, że ich studio może poradzić sobie ze wszystkimi technicznymi aspektami sprzętu, którego używają na co dzień. Są też tacy, jak Tom Ozanich, którego domowe studio w czasach pandemii ewoluowało w konfigurację miksującą Dolby Atmos 9.1.6 z dystrybucją sygnału Focusrite RedNet i powierzchnią kontrolną Avid S6. Jak skonfiguraowany został ten system dowiecie się w tym artykule?

w skrócie:

  • 25-letni weteran w branży, realizator dźwięku Tom Ozanich, jest niezwykle cenionym realizatorem w branży filmowej i projektantem dźwięku
  • Ma na swoim koncie wilokrotne nominacje do Oscara m.in do takich filmów jak "Narodziny Gwiazdy", czy Sully. 
  • Jego studio przeszło modernizację podczas pandemii w oparciu o system Focusrite RedNet oraz o kontroler Avid S6 aby móc miksować w systemie Dolby Atmos 9.1.6
  • więcej nowości na stronie głównej INFOMUSIC.PL

 

[img:1]

 

Wywodzący się z Warner Bros. od 2008 roku, po wcześniejszym epizodzie pracy w Soundelux i Danetracks, Ozanich zbudował imponującą listę kredytową, która obejmuje takie filmy jak Joker (2019) i Narodziny gwiazdy (2018), za które otrzymał nominacje do Oscara, a także Sully (2016), Sicario (2015), American Sniper (2014) wraz z wieloma innymi. Mówi, że od dawna skakał tam i z powrotem między scenami w Hollywood a swoim domowym sprzętem, pracując nad projektami. Ale kiedy pandemia koronawirusa zmusiła wszystkich do pracy w domu, ulepszył swoje zaplecze sprzętowe.

 

Kiedy przesiadłem się na Atmos, potrzebowałem więcej wyjść do systemu monitorowania i potrzebowałem lepszego sposobu na kontrolowanie go.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

Ozanich używał mostka Focusrite RedNet 5 Pro Tools HD, ale kiedy rozszerzył swój system do obsługi projektów Dolby Atmos, dodał pięć 32-kanałowych mostków sieciowych Focusrite RedNet HD32R HD Dante.

 

Rednet HD32R był idealnym sposobem na połączenie w sieć komputerów z moimi wieloma systemami Pro Tools i systemem zarządzania monitorami.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

[img:2]

 

Istnieją cztery systemy odtwarzania, w tym trzy platformy Pro Tools i komputer z systemem Dolby Atmos RMU, który jest wyposażony w kartę RedNet PCIeR. Wszystkie cztery systemy są połączone w sieć przez Dante za pośrednictwem karty PCleR lub interfejsów, a także zasilają system sterowania monitorem.

 

Jest wiele rzeczy, które zaprogramowałem, aby wybrać wyjście, którego słucham, do których głośników kieruję, dostarczając mu różowego szumu, solo lub wyciszając.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

Przez lata miksował w domu na kontrolerze Avid S3, ale od dawna spoglądał na Avid S6, konsolę, której często używa na dużych mixach w Hollywood.

 

Po prostu nie mogłem uzasadnić kosztów, ponieważ kiedy robię coś wielkiego, robię to w studiu”, mówi. W końcu dopiął swego i zainstalował S6, a kiedy COVID-19 zmusił go do pracy w domu, cieszył się, że go ma. „Często z niego korzystałem w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

[img:3]

 

Ozanich ostatnio tworzył w domu dubbingi dla trzech projektów.

 

Normalnie, kiedy robiłem to na dużej scenie, robiłem to z opiekunem dialogów, który jest ze mną i wyjaśnia: „Zrobiłem to w ten sposób” lub „Uważaj na to, co się zbliża”, lub cokolwiek. Ale tak naprawdę nie jest to całkowicie konieczne.

Kiedy robiłem preduby do Godzilla vs. Kong, miksowałem preduby w Warner Bros., ale kierownik dialogu był wyłączony w innym pokoju po drugiej stronie parkingu z powodu COVID-19. Więc nie różni się to zbytnio od tego, że i tak jestem sam. Ale idźmy do finału. Dean Zupancic, mój partner w miksowaniu, i ja będziemy tam siedzieć razem, miksując. Mamy technika miksowania i kierownika ds. dźwięku, a w różnych momentach będą tam jeszcze inni ludzie. Musisz więc mieć wystarczająco dużą przestrzeń dla wszystkich tych osób — poza tym, że chcesz zrobić to miksowanie w pokoju wielkości kinowej, jeśli film ma być odtwarzany w kinach.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

 

Kiedy Dolby Atmos został po raz pierwszy wprowadzony do społeczności audio w Hollywood, niektórzy nie byli pewni jego wartości.

Myślę, że są ludzie, którzy wciąż myślą, że to tylko doda więcej pracy. W rzeczywistości to nie jest więcej pracy, to tylko trochę inny rodzaj pracy. Jeśli to rozumiesz i rozumiesz, co robisz, to naprawdę nie jest to bardziej czasochłonne niż na przykład miksowanie w wersji 7.1.

Zazwyczaj wymaga to dodatkowego dnia w rezerwie, aby się wyrobić. Wiele osób nie myśli o Dolby Atmos we właściwy sposób, jeśli chodzi o to, jak z niego korzystać. Ktoś może pomyśleć, że to helikoptery i odrzutowce przelatujące nad twoją głową. „Nie mamy tego w tym filmie, więc nie potrzebujemy tego”. Myślę, że to wielkie nieporozumienie. Jest w tym wiele korzyści, np. wprowadza na nowy poziom szczegółowości i jakości, który jest prawdziwym krokiem w przód.

Tom Ozanich - Projektant dźwięku

więcej: focusrite.com
Interfejsy audio

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

AUDIOTECH

tel.: +48 (22) 648 29 35
tel.: +48 (22) 258 20 07
adres:
ul. Łagiewnicka 20 02-860 Warszawa

Sklepy muzyczne > Focusrite rozwiń listę sklepów

Studio

SSL 360° Link - nowe, większe możliwości
Więcej wiadomości