3 w 1. Czyli jak zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki nowemu profilowi Robe T11.

3 w 1. Czyli jak zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki nowemu profilowi Robe T11.

23 maja 2022, 11:00
Producent: Robe
Dystrybucja: Prolight sp. z o.o.

Robe T11 to autorski i innowacyjny profil LED wyposażony w wymienny silnik LED „Multi-Spectral” z 3 typami optyki. Zaprojektowany został dla wyspecjalizowanych środowisk pracy, przede wszystkim wrażliwych na hałas. Ze względu na swoją konstrukcję to idealne rozwiązanie zarówno dla teatrów, studiów telewizyjnych czy też dużych instalacji i scen. Szeroka gama zastosowań jakie oferuje T11 wynika również z „napakowania” innowacjami i jakością jaką oferuje Robe.

Zobacz co potrafi T11 podczas targów Prolight + Sound 2022

[img:3]

Pomimo tego, że urządzenie samo w sobie jest ciche, wyposażono je w dodatkowy „Quiet Mode”, zapewniający pełną kontrolę nad prędkością pracy wentylatora. Na specjalne potrzeby jest też możliwość wyboru trybu, w którym wentylator zatrzyma się, jeśli intensywność będzie równa zeru. Zapraszamy na więcej szczegółów. 

Oświetlenie Robe T11

 [img:1]

Robe T11, 3 urządzenia w jednym: profil, PC, Fresnel

W skrócie:

  • nowa oprawa Robe posiada 3 typy optyki: profil, PC, Fresnel
  • stylowa i kompaktowa oprawa o wadze zaledwie 15kg
  • szybka i łatwa wymiana frontowej soczewki 
  • zakresem zoom dla soczewki typu profilu od 5° do 50°, Fresnel i PC zoom od 5° do 60° (optyka regulowana jest manualnie)
  • źródło światła: 350W LED MSL TE, wielospektralne i wymienny silnik LED
  • strumień świetlny na poziomie ponad 9500lm
  • możliwości sterowania kolorem, CRI 80-95, temperatura: 2700K do 8000K
  • zmotoryzowany uchwyt na tarcze gobo oraz iris
  • więcej o profilach na portalu INFOMUSIC znajdziesz w dziale OŚWIETLENIE 

Spis treści:

  1. Omówienie źródła światła LED
  2. System mieszania kolorów w profilu T11
  3. Akcesoria oświetleniowe, Gobo / Iris / Frost
  4. Zasilanie i sterowanie oświetleniem 

 

Robe T11 - wszystko w jednym - Profil / PC / Fresnel

Szybka i łatwa wymiana frontowej soczewki oznacza, że nie potrzebujesz już 3 osobnych opraw, aby spełnić wszystkie swoje potrzeby. Pozawala to zaoszczędzić czas i pieniądze. Wysokiej jakości optyka umożliwia uzyskanie doskonałych efektów. Dla soczewki typu profil jest to idealnie ostra i jednolita wiązka z zakresem zoom od 5° do 50°. Soczewka typu PC zapewnia delikatne krawędzie, natomiast Fresnel miękkie i idealne pokrycie z zakresem zoom od 5° do 60° dla obu. Optyka regulowana jest manualnie poprzez poluzowanie i przeciągnięcie pokręteł znajdujących się z boku urządzenia. Soczewki można dokupić osobno, aby łatwo przekształcić oprawę w inny typ. Aby wymienić soczewkę wystarczy odkręcić cztery ćwierć obrotowe śruby z przodu urządzenia i odłączyć zabezpieczenie. 

 

 

Źródło światła LED

Aby zapewnić jakość światła znaną już z serii T, oprawę wyposażono w silnik 350W LED MSL TE, wielospektralne i wymienne źródło. Na wyjściu uzyskuje strumień świetlny na poziomie ponad 9500lm dla soczewki typu profil, 6600lm dla soczewki typu fresnel oraz 7100lm dla soczewki typu PC.

[img:7]

Technologia TE – modułu LEDowego umożliwia szybką i łatwą wymianę silnika, jednocześnie ciesząc się wszystkimi zaletami jakie zapewnia technologia LED. Uwzględniono również przyszły rozwój technologii. We wszystkich urządzeniach wyposażonych w TE pozostawiono spory zapas zarówno mocy zasilania jak i wydolności systemu chłodzenia. System tego typu oznacza również niski koszt eksploatacji w porównaniu do kosztów wymiany standardowych źródeł LED. Silniki produkowane przez Robe w technologii TE posiadają ocenę L70 B50 przy żywotności 40 000 godzin. Każdy z silników posiada gwarancję na 20 000 godzin pracy lub 3 lata. Unikalna technologia została w całości zaprojektowana, rozwijana, opatentowana i wyprodukowana w całości w fabryce w Czechach, bez konieczności polegania na osobach trzecich. Samodzielna wymiana silnika zajmuje zaledwie pięć minut. Bez specjalnych narzędzi, wysyłania do serwisu lub utraty gwarancji na resztę urządzenia, bez konieczności kalibracji lub wyrównywania. Gotowość do pracy w mgnieniu oka.

Do regulacji natężenia wykorzystano system L3 gwarantujący niezauważalne i ultrapłynne przejście w czerń z 18 – bitową rozdzielczością. Niezwykle kluczowe dla zastosowań telewizyjnych i teatralnych. Do wyboru są również dwie krzywe ściemniania, kwadratowa lub liniowa w zależności od potrzeb.

 

Zmienne CRI i system mieszania kolorów

Zachowując zaawansowane funkcje kontroli koloru oraz znakomitą jednorodność pomiędzy innymi oprawami z serii T, T11 posiada fabrycznie skalibrowaną biel dzięki czemu zapewnia pełną spójność dla każdej produkcji. Wirtualne koło kolorów z systemem DataSwatch zawiera 66 zaprogramowanych kolorów odpowiadających również popularnym filtrom. Możliwe jest również dodanie 10 niestandardowych własnych kolorów do tej biblioteki.

[img:10]

Dla zwiększenia możliwości sterowania kolorem, urządzenie ma możliwość przestrojenia go z CRI 80 do robiącego wrażenie poziomu ponad 95 w efekcie pozwala uzyskiwać perfekcyjny odcień skóry. To często poziom wyższy niż wiele specjalnie zaprojektowanych źródeł z tak zwanym wysokim CRI. Zawdzięcza to swojemu silnikowi MSL. Posiada również możliwość zmiany kolorów oraz skalibrowane odcienie bieli, niezwykle istotne dla pracy w teatrze. Zmiana temperatury barwowej odbywa się z wykorzystaniem wirtualnego filtru CTO w zakresie od 2700K do 8000K.

Addytywny system mieszania kolorów zapewnia pełną jednolitość barwy niezależnie od odcieni na wszystkich urządzeniach jednocześnie. Sterowanie możliwe jest zarówno w trybie CMY, RGB lub pełnym pięciokolorowym. Korzystając ze sterowania CMY lub RGB, wykorzystywane są wszystkie dostępne barwy, tak aby maksymalizować wypełnienie gamutu barwnego. Uzyskiwane kolory mogą być zarówno delikatnymi pastelami jak również żywe i nasycone, a współpracując z wysokiej jakości optyka pozbawione zniekształceń na brzegach lub aberracji chromatycznych.

[img:2]

Jedną z ważniejszych dla teatru funkcji jest emulacja pracy lampy halogenowej. Jest to symulowane przesunięcie w stronę czerwieni oraz opóźnienie takie jest w żarniku wolframowym. Obywa się w zakresie temperatury barwowej od 2700K do 4200K. Dzięki temu integracja z tradycyjnymi oprawami halogenowymi jest niemalże niezauważalna i bezproblemowa.

Dla zastosowań telewizyjnych oprawę wyposażono w korekcję plus/minus zieleń, narzędzie bardzo przydatne dla operatorów wizji, aby zbalansować odwzorowanie kolorów dla wielu różnych źródeł światła. Do tego autorski system Cpulse zapobiegający migotaniu. To system sterowania modulacją szerokości impulsu odświeżania LED. Szybko usuwa widoczne na ekranie migotanie. Obsługa tej funkcji odbywa się bezpośrednio z konsolety, co oznacza, że nie wymaga fizycznego dostępu do urządzenia. CPulse nadaje się do najnowszych kamer HD i UHD.

 

 Możliwość zamontowania opcjonalnego gobo/iris/frost i innych akcesoriów

Wśród dodatkowych akcesoriów znajduje się między innymi uchwyt na tarcze gobo, idealnie dopasowany tak aby zapewnić ostrość na całej powierzchni oraz brak aberracji chromatycznych na brzegach. Gobo ma średnicę 26,8mm u wykonane jest z wysokotemperaturowego szła borowego.

[img:8]

Uzyskiwane projekcje są w pełni jednolite i pozbawione aberracji chromatycznych. Konwencjonalne oprawy mają możliwość zamontowania tylko jednego statycznego gobo. Aby zwiększyć możliwości, a także uczynić T11 bardziej kreatywnym narzędziem, możliwe jest zamontowanie dodatkowego modułu wyposażonego w 3 statyczne i 2 ruchome tarcze gobo z możliwością nakładania ich na siebie. Wszystkie tarcze montowane są zgodnie z systemem „slot&lock” dla szybkiej i łatwej wymiany. Moduł zawiera również zmotoryzowany 14 segmentowy iris. Instalacja modułu jest bardzo prosta, wykorzystuje dwie śruby i złącze molex, które łączy moduł z urządzeniem.

[img:4]

 Integralną częścią urządzenia jest ręczny filtr MagFrost 1° (magnetyczny system szybkiej wymiany filtrów frost) oraz opcjonalny filtr frost 5°. Wymienne lub zapasowe filtry przechowywać można w obrębie tuby obiektywu dzięki specjalnym magnetycznym uchwytom.

W oprawie na stałe zamocowany jest system czterech niezależnych noży kadrujących ustawianych manualnie. Każde z ostrzy ma bardzo szeroki zakres zarówno pochyłu jak i pokrycia wiązki. Oznacza to, że możemy uzyskiwać dokładne cięcia i pozycjonowanie ramki niezależnie od kąta ustawienia urządzenia od kadrowanego obiektu. Uzyskiwana wiązka jest precyzyjna i pozbawiona zniekształceń a także efektu poduszki. Ostrza są samoblokujące i trzymają się mocno w zadanej pozycji.

[img:5]

Wykorzystywanie ostrzy podczas korzystania z soczewek typu PC lub Fresnel działa podobnie jak tradycyjne skrzydełka. Jednak dzięki temu, że są wewnątrz urządzenia nie są tak podane na przypadkowe uszkodzenia jak w przypadku tradycyjnych skrzydełek.

Inne opcjonalne akcesoria to między innymi skrzydełka oraz ramka na filtry. Ramki są tego samego rozmiaru co Parfect 150. Aby zapobiec niechcianym rozbłyskom dostępne są cylindry typu Top Hat, oraz wiele innych wyspecjalizowanych dodatków.

[img:9]

 

 Zasilanie i sterowanie 

Uniwersalność urządzenia dodatkowo podkreśla system automatycznego dostosowania do źródła zasilania od 50 do 60Hz AC, przy napięciu od 100 do 240V. Złącze zasilania to Neutrik PowerCon Tru1, zawiera zarówno wejście i wyjście co umożliwia szeregowe połączenie łańcuchowe wielu urządzeń. Całkowity pobór mocy to około 420W. Złącza sygnałowe realizowane są w standardzie DMX (RDM) poprzez standardowe złącze XLR 5-pin.

[img:6]

Dodatkową opcją jest połączenie z siecią poprzez E-Pass. Pozwala na liniowe połączenie urządzeń do sieci Ethernet przy użyciu portów wejścia i wyjścia. Przewagą systemu jest zapewnienie integralności sieci nawet gdy urządzenie pozbawione jest zasilania, automatycznie aktywuje wewnętrzny przełącznik bypassu. Opcjonalne również jest wprowadzenie bezprzewodowej technologii sterowania DMX CRMX z LumenRadio.

Panel sterowania urządzenia stanowi dwurzędowy wyświetlacz LCD z czterema przyciskami sterującymi. Do wyboru użytkownika jest 8 trybów sterowania, z czego ostatnie trzy przeznaczone są do obsługi opcjonalnego modułu gobo i iris. Pięć głównych trybów zajmuje maksymalnie do 22 kanałów, moduł gobo/iris zwiększa pulę do 28.

Do manualnego sterowania, wykorzystywane są cztery potencjometry z funkcją aktywacji przyciskiem. Aktywacja daje bezpośredni dostęp do intensywności, temperatury barwowej, sterowania plus/minus zieleń (szczególnie przydatne podczas pracy z kamerą) oraz biblioteki DataSwatch zawierającej wstępnie zaprogramowane kolory. Dodatkową opcją jest możliwość natychmiastowego załączenia światła, uruchamiając od razu urządzenie z maksymalną mocą dla szybkiego ustawiania pozycji.

 

Specyfikacja techniczna Robe T11

Źródło

  • Źródła światła: MSL-TE™ 350W LED Engine
  • Żywotność LED: min. 40.000 godzin
  • Odwzorowanie kolorów: CRI: 95, CRI R9: 96, TM30-18 Rf: 92, TM30-18 Rg: 106, TLCI: 91
  • Typowe utrzymanie strumienia świetlnego: L70/B50 @ 40.000 godzin
  • Gwarancja na źródło światła: 3 lata lub 20.000 godzin

Układ optyczny

  • Opatentowana konstrukcja optyczna firmy Robe
  • System soczewek profilowych z zoomem
  • Ręczny zoom o wysokiej wydajności: Optyka wysokiej rozdzielczości: stosunek 10:1, zakres zoomu 5°- 50°
  • Całkowity strumień świetlny oprawy: 10.600 lm (sfera integrująca) / 8.500 lm (goniophotometer)
  • Opcjonalne systemy soczewek PC i Fresnela

Główne cechy

  • Mieszanie kolorów: CMY/RGB lub RGBAL
  • Światło białe: Zmienna CCT 2.700K - 8.000K
  • Filtry DataSwatch™: wstępnie zaprogramowane 237 kolorów i tonów, w tym najczęściej używane kolory białe 2.700K, 3.200K, 4.200K, 5.600K
  • Efekt lampy halogenowej: emulacja lampy 750W, 1.000W, 1.200W, 2.000W, 2.500W dla bieli od 2.700K do 4200K (przesunięcie ku czerwieni i opóźnienie termiczne)
  • Korekcja + - green
  • Regulowany CRI od 80 do 95+
  • Ręczne ramki profilowe: moduł ramek z 4 indywidualnie ustawianymi ostrzami
  • Opcjonalny moduł gobo: zmotoryzowana przysłona, 2 gobo obrotowe i 3 gobo statyczne
  • MagFrost™ - system szybkiej wymiany ramek magnetycznych zapewniający wymienny frost zawierający w standardzie światło 1° dla natychmiastowego zmiękczenia migawek kadrujących lub projektowanych gobo
  • Ręczny zoom i ostrość
  • Elektroniczny efekt stroboskopowy o zmiennej prędkości do 20 Hz, wstępnie zaprogramowane losowe efekty stroboskopowe i pulsacyjne
  • Elektroniczne ściemnianie o wysokiej rozdzielczości: 0 - 100%.
  • L3™ - (Low Light Linearity) Niewidoczne 18-bitowe ściemnianie dla bardzo płynnego przejścia w czerń
  • Wybór profilu ściemniania: Linear, Square law
  • Cpulse ™ - system zapobiegający migotaniu dla kamer HD i UHD
  • Wyjątkowo cicha praca odpowiednia dla wszystkich typów produkcji w teatrze i telewizji
  • Sterowanie i programowanie
  • Ustawianie i adresowanie: dwurzędowy wyświetlacz LCD i 4 przyciski sterujące

Protokoły:

  • USITT DMX-512, RDM
  • ArtNet, MA Net, MA Net2, sACN
  • REAP™ - portal dostępowy Robe Ethernet
  • Bezprzewodowa technologia CRMX™ firmy Lumen Radio - na życzenie
  • Epass™: Ethernet pass through switch, który podtrzymuje integralność sieci Ethernet, gdy oprawa nie ma zasilania, aby automatycznie utrzymać łączność sieciową - na życzenie
  • Tryby protokołu DMX: 8
  • Kanały sterowania: 18, 9, 22, 6, 1, 24, 13, 28
  • Zmienna CCT: 8 bit
  • Korekcja + - Green: 8 bit
  • Mieszanie kolorów: 8 lub 16 bitów (wewnętrzne 18 bitów)
  • Indeksowanie i obrót gobo: 8 lub 16 bitów
  • Iris: 8 lub 16 bit
  • Ściemniacz: 8 lub 16 bitów (wewnętrzne 18 bitów)

Gobo obrotowe

  • 2x obrotowe gobo szklane: (z opcjonalnym modułem gobo typu drop-in)
  • Średnica zewnętrzna: 26,8 mm
  • Średnica obrazu: 23,5 mm
  • Grubość: 1,1 mm
  • Maks. grubość: 4,0 mm
  • Wysokotemperaturowe szkło borofloat lub lepsze
  • System Slot & Lock dla łatwej wymiany gobo

Gobo statyczne

  • 1x statyczne gobo szklane: (3x z opcjonalnym modułem gobo drop-in)
  • Średnica zewnętrzna: 26,8 mm
  • Średnica obrazu: 23,5 mm
  • Grubość: 1,1 mm
  • Maks. grubość: 4,0 mm
  • Wysokotemperaturowe szkło borofloat lub lepsze
  • Uchwyt gobo rozmiar R: system szczelin i zamków ułatwiający wymianę gobo

Specyfikacja termiczna

  • Maksymalna temperatura otoczenia: 45 °C (113 °F)
  • Maksymalna temperatura powierzchni: 90 °C (194 °F)
  • Minimalna temperatura pracy: -5 °C (23 °F)

Specyfikacja elektryczna i połączenia

  • Zasilanie: Elektroniczne z automatycznym uzgadnianiem
  • Zakres napięcia wejściowego: 100-240 V, 50/60 Hz
  • Pobór mocy: Max. 420 W
  • Wejście/wyjście złącza zasilania: Neutrik powerCON TRUE1 in/out
  • Wejście/wyjście danych DMX i RDM: Blokada 5-pin XLR
  • Port Ethernet wejście/wyjście: RJ45 dla wbudowanego przełącznika Epass™ 10/100 Mbps - na żądanie

Atesty

  • Zgodność z CE
  • Zgodność z cETLus

Specyfikacja mechaniczna

  • Wysokość: 493 mm (19,4")
  • Szerokość: 385 mm (15,15")
  • Głębokość: 653 mm (25.7")

Waga:

  • 15,7 kg (34,6 lbs)
  • 16,9 kg (37,3 lbs) z opcjonalnym modułem gobo drop-in
  • Stopień ochrony: IP20

Mocowanie

  • Montaż poziomy lub pionowy za pomocą jarzma montażowego
  • Punkty montażowe: Śruba M12
  • Punkt mocowania linki bezpieczeństwa

Dołączone elementy

  • Podręcznik użytkownika
  • Adapter do ramki filtra
  • Uchwyt do gobo rozmiar R z gobo: 10980655

 

więcej: www.robe.cz
Reflektory PC, Fesnel Profilowe Oświetlenie led

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

adres:
ul. 3 Maja 183 05-800 Pruszków
Kurzweil SP7 - Nowy gracz w kategorii stage piano
Więcej wiadomości
Copyright © INFOMUSIC 2021

Szanowny Czytelniku

Chcemy dostarczyć Ci najlepszych możliwych wrażeń płynących z użytkowania serwisu, dlatego potrzebujemy Twojej zgody na lepsze dopasowanie treści reklamowych do Twoich zainteresowań. Poufność danych jest dla INFOMUSIC.PL niezwykle ważna i chcemy, aby każdy nasz użytkownik wiedział, w jaki sposób je przetwarzamy. Dlatego sporządziliśmy Politykę prywatności opisującą sposób ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych. Pozostając na stronie akceptujesz jej postanowienia.

Przejdź do serwisu Nie teraz