Jean-Michel Jarre i jego nowy immersyjny live-projekt „Oxymore”

Jean-Michel Jarre i jego nowy immersyjny live-projekt „Oxymore”

15 marca 2022, 11:00
Producent: L-acoustics

Pionier muzyki elektronicznej Jean-Michel Jarre od dziesięcioleci przesuwa granice zarówno w temacie nagrań, jak i występów na żywo, a jego nowy immersyjny live-projekt "Oxymore", który miał swoją premierę podczas kilku występów na inauguracyjnej edycji Hyper Weekend Festival w Radio France w Paryżu, okazał się nie być w tej kwestii wyjątkiem.

Zobacz także: Dźwięk immersyjny L-ISA w CAVATINA HALL (ciekawe instalacje audio)

 

Technologia dźwięku immersyjnego L-ISA

Koncerty odbyły się w siedzibie Radio France, la Maison de la Radio, w otoczeniu siedzącej publiczności, a jednocześnie były transmitowane na żywo w technologii VR do dziesiątek tysięcy widzów. Kluczową rolę, zarówno dla uczestników bezpośrednio biorących udział w koncercie, jak i tych korzystających z transmisji, odegrała technologia L-ISA Immersive Hyperreal Sound firmy L-Acoustics, której zastosowania zażyczył sobie realizator wydarzenia, Hervé Déjardin. 

[img:1]

[Inżynier dźwięku, Hervé Déjardin (po lewej) z Jean-Michelem Jarre, finalizujący projekt przestrzenny L-ISA.]

 

Jean-Michel Jarre

Nie udałoby mi się zrealizować tego projektu bez L-Acoustics” — powiedział . „Jego wizja i pionierskie podejście zawsze robią na mnie wrażenie i po raz kolejny wspólnie otwieramy drzwi do dziewiczych terytoriów akustycznych 

 

Próby produkcyjne odbyły się w studiu Innovation Radio France, gdzie Déjardin rozpoczął pracę nad imersyjnym miksem przy użyciu oprogramowania L-ISA Studio, z wykorzystaniem 12-głośnikowej konfiguracji i DAW-a Nuendo.

Hervé Déjardin
realizator wydarzenia

Muzyka Jean-Michela jest naturalnie przestrzenna i chociaż pracuje w stereo, myśli w kategoriach przestrzeni. Podczas procesu masteringu zorganizował dla mnie różne stemy i wysłał mi nagranie wielościeżkowe, abym mógł rozpocząć projektowanie uprzestrzennienia, nad którym spędziliśmy wspólnie dwa tygodnie

Spektakl został przygotowany dla Agorastage Maison de la Radio, przestrzeni hybrydowej o okrągłym kształce, zamkniętej szklanym sufitem. Christophe Dupin (inżynier systemowy) zaprojektował owal otoczony przez 17 zestawów Syva, a także Syva Low i kilka dodatkowych SB21, dostarczonych przez Magnum. Jarre został umieszczony w centrum owalu na podwyższonej scenie, aby artystycznie osiągnąć punkt odniesienia zero stopni dla publiczności, która siedziała wokół niego twarzą do sceny. Ze względu na dystans społeczny publiczność została ograniczona do 200 osób na każdym z siedmiu koncertów, w ciągu trzydniowego festiwalu. Jednocześnie występy festiwalowe na żywo były transmitowane przez radio oraz w binauralnym formacie 6DoF na wirtualną platformę VRChat firmy VRrOOm.

[img:2]

Déjardin zastosował mikser z 48 wejściami, na które podane zostały ślady Jarre'a. Skonfigurował kilka grup stereo w L-ISA i zastosował cztery parametry pozycjonowania L-ISA, aby stworzyć miks przestrzenny. Pozwoliło to również Déjardinowi na zapewnienie, że nagrania będą kompatybilne z 5.1, aby umożliwić późniejszą produkcję DVD. Część uprzestrzennienia została napisana w Nuendo, które zawierało około 400 linii automatyzacji ruchów w przestrzeni. 

[img:3]

 

 

Systemy liniowe Kolumny i głośniki na świecie Ciekawe instalacje

Gdzie kupić?

L-acoustics L-acoustics www.l-acoustics.com

Dystrybucja w Polsce:

Pro Audio

Adaptacyjne zestawy głośnikowe EAW AC6 na NAMM Show 2022
Więcej wiadomości