Instalacja z industrialnym wdziękiem - Cameo w Live Music Hall w Kolonii

Instalacja z industrialnym wdziękiem - Cameo w Live Music Hall w Kolonii

11 czerwca 2022, 09:00
Producent: Cameo
Dystrybucja: ADAM HALL Group GmbH

Ponad 30 lat temu na terenie dawnego obszaru przemysłowego w Kolonii-Ehrenfeld powstał wielofunkcyjny obiekt eventowy z salą koncertową i imprezową. Od tamtej pory Live Music Hall, bo o nim mowa, organizuje różnorodne wydarzenia na żywo - od parnych nocy tanecznych po koncerty wysokiego kalibru i może pomieścić do 1200 osób.

Popularne miejsce zostało niedawno wyposażone w nową technologię oświetleniową, która jest zgodna ze stylem architektonicznym budynku. W tym celu firma SP-Veranstaltungstechnik wykorzystała profesjonalne reflektory punktowe ZENIT Z120 G2 PAR oraz reflektory F4 Fresnel firmy Cameo.

 

[img:1]

 

Specyficzne wyzwania

Architektura Live Music Hall jest daleka od głównego nurtu i konsekwentnie zachowuje swoją wyjątkową wartość rozpoznawczą. Podczas renowacji skupiono się na tym, aby mimo zmian nie przekształcić sali w standardową salę koncertową. Jeśli chodzi o technologię oświetleniową, istotne było stworzenie synergii między charakterystycznymi, znanymi cechami, w tym wartością rozpoznawczą, a współczesną technologią.

 

[img:2]

 

Do tej pory oświetlenie frontowe składało się z 24 opraw PAR 64, każdy o mocy 1000 W. Pomimo dużej liczby jednostek, istniejące reflektory zapewniały w najlepszym razie jedynie niejednolite oświetlenie sceny. Ustawienie oświetlenia było również niezwykle czasochłonne i żmudne.

 

[img:5]
Cameo ZENIT Z120 G2 PAR
 

To, w połączeniu z wysoką emisją ciepła na scenie i wysokimi kosztami energii, uświadomiło wszystkim, że stara technologia oświetleniowa musi odejść w zapomnienie. Sören Mölleken i Paul Juffa z SP-Veranstaltungstechnik mieli już wspaniałe doświadczenia z Cameo w przeszłości:

 

Zainstalowaliśmy Cameo F2 T w kościele, aby zapewnić stałą konfigurację transmisji na żywo i nie mieliśmy żadnych problemów wizualnych ani funkcjonalnych. Od tego czasu konsekwentnie używamy produktów Cameo.

Paul Juffa - Współwłaściciel SP-Veranstaltungstechnik

 

[img:3]

 

Styl retro z nowoczesną interpretacją

Aby zachować estetykę, Paul Juffa i jego kolega Sören Mölleken ponownie zastosowali podwójny projekt listwy PAR64 ze starej koncepcji oświetlenia i zastąpili energochłonne reflektory 24 reflektorami Cameo ZENIT Z120 G2 LED PAR. Specjaliści od oświetlenia byli pod wrażeniem nie tylko ponadczasowego wyglądu PAR64 ZENIT Z120 G2, ale także jego trwałego i elastycznego silnika RGBW COB LED, szerokiego zoomu 7-55° i jednolitego mieszania kolorów. W celu zapewnienia szerokiego i spójnego oświetlenia sceny zastosowano także sześć zewnętrznych reflektorów Fresnela Cameo F4 T PO IP sterowanych na słupach.

 

[img:4]

 

Reakcje operatora oraz pierwszych gości koncertu potwierdziły nam, że postawiliśmy na właściwego konia - ZENIT Z120 G2 i F4 TPO IP to świetny wybór.

Sören Mölleken - SP-Veranstaltungstechnik

[img:6]
Cameo F4 Fresnel

 

Oszczędność i łatwa konserwacja

Zarówno zużycie energii, jak i wytwarzanie ciepła zostały znacznie zredukowane, przy czym strumień świetlny pozostał taki sam, a koszty konserwacji zmalały. Warto dodać, że dzięki stopniowi ochrony IP65 reflektory Cameo są zabezpieczone przed wysokim poziomem emisji pyłu i gwarantują długą żywotność przy niskich kosztach serwisowych.

 

Ruchome głowy

Gdzie kupić?

Dystrybucja w Polsce:

Sklepy muzyczne > Cameo rozwiń listę sklepów

Oświetlenie

Anolis, czyli oświetlenie architektoniczne z sercem Robe
Więcej wiadomości