Jaka jest różnica w oprogramowaniu konsolet dla teatru (DiGiCo SD12T)
Specyfika pracy realizatora dźwięku na koncercie różni się nieco od pracy realizatora podczas spektaklu teatralnego. Wiedzą o tym dobrze producenci cyfrowych konsolet mikserskich, a już na pewno wiedzą o tym inżynierowie i projektanci z firmy DiGiCo tworząc oprogramowanie stworzone z myślą o teatrze.
DiGiCo "T" w służbie teatrowi
DiGiCo w systemach Quantum 7, SD7, SD10 czy SD9 oferuje specjalną wersję oprogramowania, przygotowaną do pracy w teatrach (z dodatkową literką "T" w nazwie). Niedawno do tego grona dołączył jeden z najmłodszych członków rodziny konsolet brytyjskiego producenta, SD12 (SD12T).
Jaka jest zatem różnica w oprogramowaniu konsolet dla teatru?
O niektórych z nich opowiedział nam Matt Larson z DiGICo,
podczas prezentacji konsolety SD12T na targach NAMM Show 2022.
Konsoleta SD12T i jej możliwości
DiGiCo SD12T oferuje między innymi 96 kanałów wejściowych, przy częstotliwości próbkowania sygnałów 48 kHz / 96 kHz, 48 szyn wyjściowych, matrycę 12 x 8, 155 korektorów dynamicznych, 155 dynamicznych kompresorów i 155 efektów DiGiTuBe. W sekcji Master znajduje się 16 korektorów graficznych, 12 efektów cyfrowych i do 12 grup kontrolnych (VCA).
Największa jednak różnica między wersją live konsolety SD12 a wersją teatralną tkwi w automatyce - bo też i automatyka w teatrach jest znacznie częściej i znacznie "pełniej" wykorzystywana, niż podczas realizacji koncertów czy festiwali muzycznych.
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Pon - Pt: 09.00 - 17.00