BOOM! W dodatku Apogee BOOM. Wysoka jakość interfejsu audio za rozsądną cenę
BOOM to takie angielskie – a może amerykańskie…? określenie nagłego wzrostu zainteresowania czymś. Może dotyczyć ekonomii, giełdy papierów wartościowych, ale naszej branży muzycznej również! Dotyczy premiery interfejsu audio legenarden firmy Apogee BOOM, który ma stać się produktem przełomowym w swojej klasie. Jesli jesteś na etapie poszukiwania interfejsu do swojego studia warto przyjrzeć się tej pozycji. No ale nie jesteśmy tu od reklamowania, tylko od informowania. Przejdźmy zatem do konkretnych informacji o BOOM.
Apogee BOOM
Apogee BOOM w skrócie:
- Nowy dwukanałowy interfejs audio, idealny dla podcasterów i mobilnych realizatorów
- 24-bit/192kHz
- Złącze wejściowe: XLR typu combo (mic/line/instrument) oraz TRS 1/4' (instrumentalne)
- Współpraca z MAC / Windows
- Możliwość kontroli poprzez urządzenia iOS (iPhone, iPad Pro)
- 62 dB gain
- Wyjście słuchawkowe (zero-ohm) zapewniające audiofilską jakość
- Na pokładzie urządzenia mikser z funkcją Loopback
- Procesor DSP z Symphony ECS Channel Strip, dający kontrolę w postaci:
- filtr górnoprzepustowy,
- 3-pasmowy korektor,
- auto-kompresor - pozwalający na emulację efektu kompresji równoległej - oraz „nasycacz” Drive.
- W pakiecie oprogramowanie Apogee Control 2 oraz Ableton Live Lite
- 50% rabat na wtyczki Apogee po zarejestrowaniu
- Instrukcja obsłucgi Apogee BOOM
- Video prezentacja
- Cena interfejsu około 290 USD = 1400 zł
- Więcej o interfejsach audio USB w dziale STUDIO
Apogee BOOM - dla kogo?
BOOM to interfejs dwukanałowy. Jak informuje producent, docelową grupę odbiorców stanowić mają przede wszystkim muzycy, podcasterzy, producenci materiałów wideo i osoby realizujące różnego rodzaju transmisje strumieniowe. W tym ostatnim przypadku szczególnie użyteczny okazać się może pokładowy mikser z funkcją Loopback.
Jeden z dwóch przedwzmacniaczy interfejsu wyposażony został w uniwersalne, instrumentalno-mikrofonowo-liniowe wejście combo. Drugi nie oferuje złącza XLR, a jedynie symetryczne TRS 1/4”. Trochę szkoda... Tak czy owak, w obu przypadkach sygnał maksymalny jaki interfejs może przyjąć wynosi +18 dBu - a więc dotyczy to głośnych instrumentów czy sygnałów. Dodatkowo zakres wzmocnienia, jaki dają do dyspozycji oba preampy, wynosi 62 dB - czyli jak deklaruje producent jest w stanie zasilić mikrofon Shure SM7B - bardzo częsty wybór podcasterów i radiowców.
Podłączenie interfejsu także do iPada i iPhone
Posiadacze "jabłuszek" otrzymują kolejny argument do zakupu, gdyż interfejs współpracuje z urządzeniami iOS za pomocą połączenia USB-C / Lighting. Dzięki temu interfejs staje się super mobilnym narzędziem do rejestracji audio. Tą samą drogą urządzenie otrzymuje zasilanie co powoduje, że możemy rejestrować w terenie bez dostępu do zasilania! Obudowa urządzenia wykonana jest ze stali, a zatem praca w warunkach odbiegających od studyjnych powinna być mu niestraszna.
Profesjonalna kotrola sygnału audio
Po podaniu na wejścia sygnał konwertowany jest do postaci cyfrowej przy wykorzystaniu technologii Pure DIGITAL i jego brzmienie można ukształtować przy użyciu pokładowego, sprzętowego układu DSP, realizującego działanie toru kanałowego Symphony ECS Channel Strip (dostępnego też w postaci natywnego pluginu do programów DAW).
Znajdziemy w nim filtr górnoprzepustowy, 3-pasmowy korektor, auto-kompresor - pozwalający na emulację efektu kompresji równoległej - oraz „nasycacz” Drive. Jak twierdzi firma Apogee, jest to element, który wyróżnia BOOM w tej klasie interfejsów. Próbkowanie może odbywać się z częstotliwością do 192 kiloherców i w maksymalnie 24-bitowej rozdzielczości.
Monitoring i audiofilskie doznania
Sygnał wyjściowy wyprowadzany jest dwiema drogami – symetrycznymi złączami ¼” dla kanałów lewego i prawego oraz wyjściem słuchawkowym, które potrafi skutecznie napędzić nawet wysokoimpedancyjne słuchawki hi-fi.
Oprogramowanie w komplecie
W pakiecie z interfejsem zawarto oprogramowanie Apogee Control 2, a także licencję i prawo pobrania Abletona Live Lite. Co więcej, po zarejestrowaniu swojego egzemplarza BOOM zyskuje się możliwość nabycia dowolnej wtyczki lub pakietu pluginów Apogee z 50-procentowym upustem.
Cenę interfejsu producent określił natomiast na 299 dolarów. Trzeba przyznać, że - jak na produkt tak renomowanej marki – całkiem rozsądna. No ale my tu nie jesteśmy od reklamowania...
Specyfikacja Apogee BOOM:
- Mic Pre:
- EIN:
128dB (un-weighted) @ 62dB, 150 Ohm input
- 150 Ohm input,
- Max Input Level: +18dBu,
- Input Impedance: 2.4KOhm
- Hi-Z:
- Max input level: 18dBu (active),
- 8dBu (passive),
- Input Impedance: 3.2kOhm (Pad on),
- 1MOhm (Pad off)
- A/D Conversion:
- Max input level +4dBu: +18dBu
- Max input level (-10dBV ref): +6dBV
- Input impedance: 6.4KOhm
- Freq resp 20 Hz -20Khz: > +/-0.2dB (@44.1Khz)
- Rel. THD + N: -100dB
- Dyn. Range: 122dB (A-weighted)
- D/A Conversion:
- Max output level (+4dBu ref): +15dBu
- Line output impedance: 100 Ohm
- Freq resp 20Hz -20 Khz: > +/- 0.05dB
- Rel. THD+N : -107dB
- Dyn Range: 117dB (A-weighted)
- Headphone Out
- Max output level headphones: 15dBu/24mW@ 30 ohms
- Headphone output impedance 0.5 Ohm.
- Rel. THD+N : -107dB
- Dyn Range: 117dB (A-weighted)
Gdzie kupić?
Dystrybucja w Polsce:
Studio
Popularne kategorie
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii
Pokaż wszystkie newsy w kategorii